Boete betalen omdat je het huwelijk niet heb geregistreed?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Belanda69
Gebruiker
spacer line

Geachte forum,

Ik heb een vraagje. 2 jaar geleden voor de kerk getrouwd. Nu wil mijn vrouw het huwelijk laten registreren. Zei zegt, dat ik een boete moet betalen omdat het 2 jaar geleden is en wij het huwelijk niet hebben laten registreren. Klopt dit? Zoja, hoeveel kost z'n boete? En weet iemand hoeveel het kost om het huwelijk te laten registeren?

Bij voorbaat dank.

Bertus

jstar
Gebruiker
spacer line

Waar woon je Bertus? En ik ga ervan uit dat je het in Indonesi√ę wil registreren? Of is het Nederland?

In Nederland moet je alleen registeren als je er woont. Er is geen boete o.i.d. als je uit Nederland bent uitgeschreven, en dat niet doet. En het kan niet meer bij de ambassade, maar alleen in Den Haag.

Goed, dat wist ik . Het volgende komt van het orakel bij mij thuis:

Voor Indonesi√ę zijn twee registraties nodig; eentje bij de ambassade (KBRI) in het land waar je trouwde. En met dat bewijs. binnen de dertig (30) dagen bij de Catatan Sipil van de gemeente waar je woont. Of binnen de dertig dagen als je jezelf (opnieuw) inschrijft in Indonesi√ę. Als je dat niet op tijd doet, is de boete 1 juta. Vroeger was de periode √©√©n jaar maar de wet is gewijzigd.

Ik vroeg haar: Als je dat bij de ambassade (indertijd) nu niet gedaan hebt? Wel, dan heb je blijkbaar een probleem. Want de Burgerlijke Stand accepteert de aanmelding dan (vaak) niet. Je zit dus in een situatie wat ideaal is voor het vragen van een 'vrijwillige bijdrage'.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Beste Jstar
Het gaat om mijn vrouw. Die wil zich in Surabaya laten registeren. Maar wij zijn 2 jaar geleden getrouwd (voor de kerk). Wij moeten nu een boete betalen zegt men.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

5 Juta zegt men.........

jstar
Gebruiker
spacer line

Hmm, het probleem is dat alle regio's en steden hun eigen regels opstellen en (additionele) boetes kunnen opleggen. In een Jakarta Utara is het bijvoorbeeld een 600.000 voor late registratie en in Depok veel meer maar na 60 dagen.

Ze heeft eens gekeken en me de Catatan Sipil info voor Surabaya gestuurd waar de boete voor te late registratie blijkbaar na 60 dagen ingaat en 500.000 rupiah is voor een WNI en 1.000.000 voor een WNA (buitenlander). Artikel 90 clausule 6 van Perda No. 5 Th. 2011.

Tja. Zorg er in ieder geval voor dat je de betaling schriftelijk bevestigd krijgt (dus met kwitansi ) en vraag naar de lokale wetgeving/verordening vóórdat je betaalt. Het probleem is dat velen dat niet durven te vragen, ze slikken alles aan wat ze verteld wordt als zoete koek.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Hartelijk bedankt Jstar!! Morgen gaat zij naar Catalan Sipil.

Ik ben benieuw! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Belanda69
Gebruiker
spacer line

600.000 IND vroeg de beste man..
Nu nog de documenten vertalen.....

jstar
Gebruiker
spacer line

Prima.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,610,346 pageviews Een website van indahnesia.com