Schiphol wil geld: Halen en brengen kost geld.


 Subforum Andere praat 
57 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)ngen-cash-voor-kusje
Schiphol wil ’kiss & ride’ in rekening brengen: cash voor kusje



Wat is er toch met die Nederlanders aan de hand.
Op alles willen ze geld hebben BTW/ belastingen het word steeds gekker.
Kunnen ze niet iets beters bedenken dan zo stompzinnige idee er op na houden.
Hebben ze al niet geleerd van die vliegtax die ze ooit hadden ingevoerd, dat vele mensen uitwijken naar andere vliegvelden .
Nu dat zal met die maatregeling ook wel weer gebeuren. Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

Ik heb vorig week iemand opgehaald mijn schoondochter die op vakantie was in Spanje.
Haar vader werd plotseling opgenomen in het ziekenhuis.
En nota bene Transavia kreeg een vertraging van 3 uren.
Ze zouden aankomen om 17.55 uur maar kwamen aan om 21.15 uur.
Kosten parkeren 31 euro........... Emoticon: Angry




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 

Niets nieuws onder de zon.
Bij de vliegvelden Charleroi in Belgi√ę, en Weeze in Duitsland, waar ik jaarlijks wel minimaal √©√©n keer gebruik van maak voor mijn continentale reisjes, is dat al jaren het geval.
Daar betalen ophalers en brengers ook een bepaald tarief, van hooguit enkele euro's.
Ligt volgens mij toch niemand wakker van.


FAR FROM THE MADDING CROWD

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line
 

Ook in Engeland is het heel gebruikelijk. Bij London Stansted kost het £ 3,50 en bij London Luton £ 3 voor 10 minuten. In Manchester ook £ 3 maar dan voor 5 minuten, en in Liverpool £ 3 voor 20 minuten. Bij verschillende andere luchthavens £ 1 of 2 per 10 minuten. De meeste luchthavens hebben een tweede drop-off-punt iets verder weg van de terminal (10 of 15 minuten lopen) die wel gratis is.


'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 17-07-2018 11:14 schreef Erwinn:
................De meeste luchthavens hebben een tweede drop-off-punt iets verder weg van de terminal (10 of 15 minuten lopen) die wel gratis is.

Dat is bij Charleroi en Weeze ook wel het geval.
Maar niemand wil een kwartier met zijn koffers lopen te slepen.
Ze verkopen de maatregel onder het mom van milieubescherming, maar het is natuurlijk te doen om de financi√ęn.
Bij enkele honderdduizenden brengers en ophalers een miljoen extra inkomsten.


FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


On 17-07-2018 11:46 jupje wrote:

[quote removed]

Dat is bij Charleroi en Weeze ook wel het geval.
Sodeju, dan noem je ook wel twee derderangs vliegvelden. Weeze werd als Dusseldorf-Weeze verkocht tot het niet meer mocht van de rechter. Bijvoorbeeld.

En ik? Ik ga met de trein naar Schiphol, reken maar dat daar geen betaalpoortje komt voor het afzetten van reizigers.



jstar
Gebruiker
spacer line
 

In Brussel (Zaventem) is het gratis. En heel goed die nieuwe Kiss & Ride. Dat kan je veel beter vergelijken met Schiphol dan al die derderangs luchthavens die jullie hierboven opnoemen.

Het gaat natuurlijk niet om de paar euro's; waarschijnlijk is kort parkeren dan zelfs goedkoper want je kan daar voor een euro 11 minuten of zo staan.

Maar het schandalige is, dat luchtvervuiling en opstoppingen worden gegeven als argument terwijl het gewoon geld binnenharken is. Anders zouden er wel alternatieven worden gegeven of ontwikkeld. √Č√©n vlucht nemen is trouwens hetzelfde als een jaar met de auto rijden vwb luchtvervuiling; lekker hypocriet allemaal.

Wij zitten trouwens vaak met drie grote koffers (30+30+20) én dan nog eens de handbagage; elk een kleine koffer en tas voor iPad en zo. Nou, leuk hoor op de trein daarmee.



Kongkalikong
Gebruiker
spacer line
 

Tot ongeveer een jaar terug had je aankomst en vertrek om je K&R ceremonie te laten afspelen. Aankomst is sindsdien dicht ivm bouw nieuwe terminal. In het topseizoen in de weekenden is Schiphol nauwelijks normaal te bereiken met de auto, de file begint al voor de Schipholtunnel en al vroeg.

Schiphol heeft een ongehouden expansiedrift, alleen ze zijn kennelijk vergeten dat infrastructuur ook een rol speelt. Het slibt helemaal dicht daar. Dat dokken is een halve maatregel, ze weten het gewoon niet meer ...

Ik geloof dat er al een K&R is op Schiphol, daar passen een auto of 5. De rest staat nu bij vertrek te vegeteren. Ze vegen de boel de hele dag schoon, maar mensen rijden dan gewoon een rondje en gaan weer staan. Taxi's staan nu ook allemaal rond vertrek en de parking faciliteiten gebeuren ook allemaal op het vertrek dek. Nee werkt prima allemaal joh ...



Kongkalikong
Gebruiker
spacer line
 


On 17-07-2018 15:26 Yerun wrote:

[quote removed]

En ik? Ik ga met de trein naar Schiphol, reken maar dat daar geen betaalpoortje komt voor het afzetten van reizigers.

Het gaat de laatste tijd wat beter met de storingen, maar de trein is over het algemeen ook een drama. Veel gedonder met de rookbeveiliging in de tunnel.

Maar ach, je bent Indonesi√ę gewend, dus het valt allemaal best mee ...



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 17-07-2018 22:15 Kongkalikong wrote:

[quote removed]

Het gaat de laatste tijd wat beter met de storingen, maar de trein is over het algemeen ook een drama. Veel gedonder met de rookbeveiliging in de tunnel.

Maar ach, je bent Indonesi√ę gewend, dus het valt allemaal best mee ...
Het valt zeker mee. Probleem is vooral dat mensen geneigd zijn vast te blijven houden aan eerdere ervaringen en die dan als de norm beschouwen.
De trein is over het algemeen helemaal geen drama. Ik heb honderden collega's (bij ProRail) die elke dag met de trein komen en die meestal gewoon op tijd zijn. Vers van de pers:
https://www.nu.nl/reizen/53721(...)rste-helft-2018.html

Zeker als je bedenkt hoe intensief het spoor gebruikt wordt dan zijn er maar weinig landen ter wereld die in diezelfde top zitten. Sinds december elke 10 minuten een sneltrein op het traject Eindhoven-Amsterdam. Plus daarnaast nog de stoptreinen en goederentreinen. Hier zijn voorafgaand veel specialisten mee bezig geweest. Mensen hebben vaak niet in de gaten wat hier bij komt kijken aan techniek en logistiek. En daarnaast ook nog de werkzaamheden die moeten.

Aan Schiphol wordt overigens "gewerkt" en het gaat al beter met de tunnel.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Milieu argument is natuurlijk onzin.
Simpel extra verdienmodel en ik zou me persoonlijk er ook niet echt zorgen over maken. Paar euri. Gaat niet om paar euri, maar meer en meer mensen gebruiken die ruimte niet als Kiss & Goodbye. Snel effe de waarschuwingslampjes aan en mee de departure hal in.

Persoonlijk vind ik trein hel, want sleep altijd een hele zooi spullen mee terug. Veel te veel en altijd weer Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! . Oleh Oleh voor heel Indonesia. En mezelf.

Grote koffer + fikse doos + cabin trolley + laptoptas was best een opgaaf laatste keer.
Doe ik zelf, weet ik, maar best hannesen in de trein Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool

Kortom, voor mij is dat betalen niet echt een onderwerp waar ik lang over na wil denken.





Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,675,055 pageviews Een website van indahnesia.com