30 miljoen Rp ter overname aangeboden wegens omstandigheden

Subforum Gezocht & Aangeboden 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line  

Afgelopen vrijdag -13 Juli- zouden wij met ons gezin voor een maand naar Indonesië vertrekken. Een aantal maanden geleden hebben wij door een kennis 30 miljoen rupiah mee laten brengen omdat de koers toen (ook) gunstig was. Vorige week is onze zoon plotseling opgenomen in het ziekenhuis met een zeer ernstige ziekte, dus hebben wij onze reis naar Indonesië moeten annuleren. Het gaat zeker een jaar duren voordat we naar Indonesië kunnen, en zo lang willen we de rupiahs niet in huis laten liggen. Is er iemand die 30 miljoen rupiah (ca. € 1850,-) of een deel daarvan wil overnemen tegen een nette prijs ? Als je ten zuiden van Amsterdam woont, komen we de rupiahs graag bij je brengen. Bij voorbaat hartelijk dank !

jstar
Gebruiker
spacer line

Het probleem met zulke dingen is dat je natuurlijk geen verlies will maken, maar dat het wel op dit moment veel minder waard is! Hier vlakbij een grote Money Changer krijgen we al een betere koers, en het lijkt er op dat we weer naar de 17.000 rupiah per euro gaan.

Hier krijg je dus €1.781 voor die 3 miljoen rupiah...en er zijn geen kosten.

Nog iets waar je rekening mee moet houden; alle biljetten zijn (hoogst)waarschijnlijk) van de vorige reeks? Nu is dat geen probleem, want je kan ze nog wel inwisselen, maar op een gegeven moment kan dat alleen nog maar bij de (Nationale) Bank. Niemand heeft behoefte daarvoor in de rij te gaan staan op een doordeweekse dag.

spacer line  

Het betreft uitsluitend nieuwe biljetten die dus niet hun geldigheid verliezen aan het einde van dit jaar. Wanneer iemand serieus belangstelling heeft komen we er qua koers wel uit denk ik. Liefst even een mailtje naar hvbijnenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.outlook.com dan.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Biljetten die aan het eind van 2018 hun geldigheid verliezen zijn biletten uitgegeven in 1998/1999. De laatste keer dat ik dergelijke biljetten in handen had is zeker 10 jaar geleden, en ze komen al langer niet meer van banken of ATM's.

De biljetten die je hebt zijn ongetwijfeld max een jaar of 5/6 oud en ontwerpen uit die jaren worden nu nog nieuw in de automaten gestopt om oude voorraden op te maken.

De biljetten die hun waarde verliezen eind 2018 zijn ingevoerd om die kop van Suharto z.s.m. van de biljetten te krijgen toen hij eenmaal geen president meer was.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wie oh wie doet zo dom, om geld laten aan rukken van het land waar je op vakantie gaat.
Dit is de eerste keer dat ik dat lees en hoor in mijn contacten met Indonesië. 1994
Ik heb er een raar gevoel van, want je kunt vooral tegenwoordig gewoon pinnen zo veel als je eigen bankrekening het toe laat.
Ik wil het niet verdacht maken, maar criminele kunnen zo hun geld wit wassen !..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line

On 17-07-2018 05:21 Yerun wrote:
Biljetten die aan het eind van 2018 hun geldigheid verliezen zijn biletten uitgegeven in 1998/1999. De laatste keer dat ik dergelijke biljetten in handen had is zeker 10 jaar geleden, en ze komen al langer niet meer van banken of ATM's.

De biljetten die je hebt zijn ongetwijfeld max een jaar of 5/6 oud en ontwerpen uit die jaren worden nu nog nieuw in de automaten gestopt om oude voorraden op te maken.

Inderdaad, zeer waarschijnlijk de 2011-14 reeks. (Als je geluk hebt de verbeterde 2014.) En Ik baal altijd als er weer van die 50K en 100K uit de ATM komen -die vaak gebruikt zijn- dus die geef Ik altijd z.s.m. uit. Gelukkig wel steeds minder. De nieuwe 2016 zijn veel beter vwb vervalsing...

spacer line  

Geregeld. Rupiahs zijn vanochtend opgehaald tegen een nette koers . Dankjewel ! Ik ga deze advertentie verwijderen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mooi geregeld! Veel sterkte met je zoon, ik hoop dat het weer goed komt!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,676,204 pageviews Een website van indahnesia.com