Taxi Jakarta AirPort hotel- Bandung

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mariareist
Gebruiker
spacer line

Hallo, waarschijnlijk niet een hele originele vraag maar...een taxi van Jakarta vanaf hotel nabij AirPort naar Bandung. Ik kreeg een opgave van 1 mln van hef hotel, is dat (te) veel?
Andere opties altijd welkom. Alvast veel dank!

45havana
Gebruiker
spacer line

Nee hoor,dat is ongeveer 65 euries en je zit er zeker 3 uurtjes in de taxi.Ga in nederland eens 3 uur in een taxi zitten dan ben je berooid als je op bestemming aan komt. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Wat 45Havana zegt.

1 miljoen kan ik me erg goed voorstellen.

Voorbeeld van onlangs taxiritje: Soekarno Hatta airport naar centrum Jakarta (vlakbij Monas): Rp149.000. Dat kon goedkoper, ja weet ik, maar had geen zin in wachten op een Grabcar of Gocar, of bus, trein etc. Instappen en wegwezen.

Wat je overigens WEL kan doen, realiseer ik me nu...
XTrans shuttle busjes .
Zijn comfortabele busjes van Bandung naar Jakarta v.v.
www.xtrans.co.id/

XTrans heeft ook een app in de Android Playstore (Logo gele achtergrond, zwarte grote X en blauwe letters "trans" Emoticon: Wink .

Op de app zie ik dat een enkeltje (voorbeeld he): soekarno hatta naar "De Batara" in Bandung RP145.000 kost. Is een wat langere rit, want vanuit Jakarta airport.
Blok M naar "De Batara", Bandung is Rp100.000.

Overwegen waard.

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben niet de mening van mijn voorgaande posters toegedaan.
Allereerst kun je Indonesie niet met Nederland vergelijken.

1 miljoen is (te) duur. Een meer redelijke prijs zou Rp 600.000 tot Rp 700.000 zijn. Dan kun je afvragen of je je dan om Rp 300.000 tot Rp 400.000 (19 tot 26 euro, het verschil dus) druk moeten maken. Ik vind van wel omdat je op die manier de markt bederft. En zelfs voor die prijs hoeft het niet.
Er zijn nog andere mogelijkheden zoals met de Damribus die direct naar Bogor rijdt.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Mariereist lees dit maar eens
http://lisat.ipb.ac.id/symposi(...)ily-and-comfortably/

Het is algemeen bekend dat je maar beter niet via een/je hotel dit soort dingen kunt regelen.

Toelichting: als het over markt bederven gaat zit ik er bovenop. Ik maak dat wekelijks mee via mijn gasten op de website. Zelfs op Flores worden zulke bedragen niet gevraagd (als we het over dezelfde afstand hebben), officieel via de luchthaven van Ende of Labuan Bajo bijvoorbeeld.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,
Ik vergelijk niks met Nederland.

Ik vergelijk taxi met een rit naar Jakarta..
En, neen, je bederft daar geen markt mee. Is een meter tarief hoor... en denk dat je nog in je handjes moet wrijven met 1 miljoen voor taxi naar Bandung.

Damri kan ook.
Ik vond die Xtrans echter bijzonder luxueuze stoelen hebben. Wel prettig en echt niet duur. Zit je met een man of 8 in.

Als je dan van die Rp150K oid dan nog goedkoper wil met een Damri.... Kun je beter thuisblijven. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Excuus JS. Ik reageerde met name op de posting van 45 havana.
Maar jij kunt je die 1 miljoen goed voorstellen zeg je. ja, wel in de zin dat het gevraagd wordt.
Maar het is veel te veel en omdat 1 miljoen gewoon te betalen daarmee verziek je markt. Ik herinner me nog een collega een jaar o 7, 8 geleden. Was naar Bali geweest, helemaal blij. En, de auto met de chauffeur kostte "maar" 1 miljoen per dag, terwijl dat in die tijd gemakkelijk voor Rp 400.000 of Rp 500.000 kon. met zulke bedragen betalen wordt het voor anderen moeilijk gemaakt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 16-07-2018 11:47 schreef Anne Mieke:
Maar jij kunt je die 1 miljoen goed voorstellen zeg je. ja, wel in de zin dat het gevraagd wordt.
Maar het is veel te veel en omdat 1 miljoen gewoon te betalen daarmee verziek je markt. Ik herinner me nog een collega een jaar o 7, 8 geleden. Was naar Bali geweest, helemaal blij. En, de auto met de chauffeur kostte "maar" 1 miljoen per dag, terwijl dat in die tijd gemakkelijk voor Rp 400.000 of Rp 500.000 kon. met zulke bedragen betalen wordt het voor anderen moeilijk gemaakt.

Volgens mij snap je me niet helemaal. Is gewoon meterprijs . Verziek je de markt helemaal niet mee. Jouw voorbeeld is heel wat anders.
Vervolgens geef ik aan dat er ook een andere optie is (wat ook gevraagd werd).

Ach ja

jstar
Gebruiker
spacer line

Inderdaad zeker iets als Xtrans nemen. Goedkoop en goed. En gewoon online reserveren. De toll road is nu wel afzien trouwens, wordt een hellerit.

Er iis trouwens een directe vlucht vanuit Halim voor maar iets van €25. Maar dan moet je eerst de stad door. Lange trip dus. Vanuit Soekarno Hatta maak je een omweg en tussenstop maar dan kost het.........ook een miljoen rupiah! Emoticon: Nice

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-07-2018 11:47 Anne Mieke wrote:
Taxi in Jakarta is 6500 per kilometer, 40 eurocent ongeveer. Van vliegveld naar Bandung (hartje stad genomen want gemiddelde afstand) is 180 km, dus ong 5.500 per kilometer. Misschien zit de tol er al in, misschien niet.. reken op een euro of 5-6 aan tolgelden dan. Prima prijs als je per se met de taxi wil.

Daarnaast heb je eerdergenoemde alternatieven als bus, minibus maar anders pak je een trein (wel, meerdere treinen, maar het kan) of Grab, want die doen langere afstanden dan Gojek. Reken dan op ongeveer 50% van het taxi-tarief en wat fooi, want die knakker moet ook weer terug naar z'n vrouw en kindjes.

Bali? 400-500 per dag? Is dat 12 uur of 24 uur (waar je niets aan hebt, want men moet ook slapen). Vorig jaar deed ik 12 uur voor 250 inclusief brandstof. Standaard tarief, maar een ander zal zeggen dat ik een uitperser ben. Uiteraard voor fooi, want iemand die service geeft, krijgt fooi.

Recentelijk in Kupang; airport taxi naar hotel, want al avond dus lui en moe. 6 euro voor een paar kilometer. Tja, eigen schuld. Dagen erop heb ik dat ingehaald door Grab te gebruiken. Voor een halve euro de stad door. Emoticon: Laugh out loud

Recentelijk Palembang/Yogya/Balikpapan idem, van vliegveld naar bestemming airport taxi en daarna terug met Grab of Gojek. Die laatsten krijgen meer fooi van me, want vriendelijker, meer service gericht en goedkoper.

Maar een taxi van luchthaven Jakarta naar Bandung? Nope, zou ik nooit doen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-07-2018 13:17 jstar wrote:
Inderdaad zeker iets als Xtrans nemen. Goedkoop en goed. En gewoon online reserveren. De toll road is nu wel afzien trouwens, wordt een hellerit.

Er iis trouwens een directe vlucht vanuit Halim voor maar iets van €25. Maar dan moet je eerst de stad door. Lange trip dus. Vanuit Soekarno Hatta maak je een omweg en tussenstop maar dan kost het.........ook een miljoen rupiah! Emoticon: Nice

Veel beter die Wings Air vlucht vanuit Halim regelen, lekker relaxed. Helaas maar 1x per dag. Maar ik heb er al enkele keren mijn schema op aangepast om een lange rit te voorkomen. Werkt prima.

De trip van Soekarno Hatta naar Halim is niet bijzonder ver hoor, en voornamelijk tol. Op gezette tijden ( Emoticon: So funny ) prima te doen.

Jakarta Halim - Bandung vertrek 13:15 aankomst 13:50
Bandung - Jakarta Halim vertrek 09:35 aankomst 10:10

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2018 15:13 Yerun wrote:

[quote removed]
....Bali? 400-500 per dag? Is dat 12 uur of 24 uur (waar je niets aan hebt, want men moet ook slapen). Vorig jaar deed ik 12 uur voor 250 inclusief brandstof. Standaard tarief, maar een ander zal zeggen dat ik een uitperser ben.
400 tot 500 per dag is voor toeristen inclusief chauffeur en die niet weten dat het wellicht goedkoper kan. 250 is meer voor insiders zeg maar.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2018 15:13 Yerun wrote:

[quote removed]

Recentelijk in Kupang; airport taxi naar hotel, want al avond dus lui en moe. 6 euro voor een paar kilometer. Tja, eigen schuld. Dagen erop heb ik dat ingehaald door Grab te gebruiken. Voor een halve euro de stad door. Emoticon: Laugh out loud

Volgens mij is het standaard tarief voor de airport taxi in Kupang Rp 60.000, maar ik kan het mis hebben (januari 2018). Fijn he, die Go Go Taxi Kupang? Maar, dat was een paar jaar geleden wel anders toen er nog helemaal geen metertaxi's reden (of Grabs)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Yerun en Anne Mieke: 250.000Rp = € 15,00 voor 12 uur auto met chauffeur, inc. brandstof? Was weliswaar vorig jaar, maar klinkt mij inderdaad niet fijn in de oren.
Wat is op het moment het minimumloon in Indonesië? Zal per regio verschillen, maar jullie kunnen vast wel een schatting geven.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth ik heb geen cijfers bij de hand maar wat je schrijft mbt de verschillen, inderdaad die zijn er, en behoorlijke tot meer dan het dubbele toe.
Ik schat dat Bali nu rond 2 tot 2,5 miljoen zit. Voor wat het waard is, want het begrip minimumloon heeft niet de waarde die wij ervoor hebben in bv Nederland.

Als je bedoelt dat het je niet fijn in de oren klinkt in die zin dat het laag, te laag is dan komt dat vooral (vermoed ik) dat toeristen over het algemeen veel te veel betalen. Ik zit er elke dag midden in en ik zie dat vooral terug in het huren van auto's en boten, maar soms ook voor hotels. Rp 250.000 is een erg lage prijs. Maar een beetje surfend naar car rentals (in het Indonesisch) op Java en Bali dan kom je er als snel achter dat je eigenlijk al die tijd wel erg veel betaald hebt. Daarnaast hebben niet alle toeristen/expats/westerse inwoners niet altijd een Engelssprekende chauffeur nodig (dat kan de prijs ook flink doen stijgen). De meeste toeristen in Indonesie zullen vaak geen gebruik maken van locale rentals maar in de meeste gevallen van de car rentals in de toeristenindustrie.

Ik kan hier hele verhalen vertellen hoe prijzen in de toeristenindustrie in elkaar zitten en heb vooral de laatste jaren veel geleerd. Daarvoor had ik al vak "het gevoel dat" maar zonder onderbouwing. Het onderste uit de kan hoeft niet (van mij) maar bij toeristen die zonder blikken of blozen 1,2 tot 1,5 miljoen (Flores) wordt gevraagd dan ga ik ervoor liggen. Oh,ze zullen er vast wel klanten mee krijgen. Een keer en verder niet want uiteindelijk komen ze erachter dat ze een oor aangenaaid zijn. Die hoge prijzen verzieken dus niet alleen de toeristenmarkt maar ook de garantie van een blijvend toerisme. Terug naar die lage prijzen. Rp 250.000 voor een dag is een lage prijs maar het is niet gezegd dat de volgende klant dat ook betaalt en ik heb nog nooit een chauffeur meegemaakt die onder zijn prijs gaat zitten. En, we hebben het al vaker besproken het scheelt of iemand het Indonesisch beheerst.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Met "niet fijn" bedoel ik inderdaad dat ik € 15,00 voor een dag "auto- met -chauffeur -huur" erg laag vind. Ik lees je verhaal en toch word ik er een beetje misselijk van. Net zoals luxe eten mij boven een bepaald bedrag totaal niet meer smaakt, kan ik niet genieten van iets waarvan ik het gevoel heb dat ik er wel erg weinig voor betaal.
Ik vergelijk de prijzen niet met Nederland, maar heb wel in mijn achterhoofd dat mensen een vermogen uitgeven om naar Indonesië te komen. "De markt verpesten" geldt dan voor die mensen, ik heb daar niet zo'n medelijden mee. Volgens mij is Indonesië nog steeds verreweg het goedkoopste land van ZO Azië. Ik kan mij niet voorstellen dat het toerisme naar Indonesië lijdt onder te hoge prijzen, dat zit hem volgens mij in heel andere dingen. En laten we wel zijn, er zit nog een hele flink range tussen Rp 250.000 en Rp 1,3 mln.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

250.000 voor 12 uur, nog voor tips en normaal gesproken eet de chauffeur op de kosten van de klant. Dat is het tarief waarmee ze zelf adverteren. Jullie maken de markt kapot als je het dubbele betaald, dat moet het dan wel zijn, want 1 miljoen betalen waar het de helft is, is ook de markt kapot maken.

Knap van jullie dat je het zo weet te draaien dat ik de boe-man ben. Had dit gisteren al laten weten aan iemand; deze reactie komt. En voila, point proven.

Indonesië nog steeds verreweg het goedkoopste land van ZO Azië
Naar mijn recente ervaringen zijn Thailand en Maleisie al jaren goedkoper. Ook daar ben ik toerist he, niet vergeten. Emoticon: Puh!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Snap er geen hout meer van Anne Mieke. Wat is je punt?

Te duur: "jullie" maken de markt kapot.
Te "goedkoop": Word ik een beetje misselijk van".

Laat ik helder zijn: Eens met Yerun. Men adverteert voor ca. Rp250K voor ca. 12 uur + eten van de klant is niks, helemaal niks mis mee.

500K voor 12 uur is m.i. te duur.
Wil een klant een taxi JKT - Bandung (wat ik waanzin vind, maar klant bepaalt en betaalt) dan moet klant in de handjes wrijven als ie er met 1 miljoen voor weg komt.

Maakt me verder geen ene hout uit wat je een driver wil betalen, al is t 5 miljoen per dag.
Markt maak je echt niet zomaar kapot met een eenmalige gelukstreffer voor driver van 500K/12 uur.

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2018 22:32 elsbeth wrote:
Met "niet fijn" bedoel ik inderdaad dat ik € 15,00 voor een dag "auto- met -chauffeur -huur" erg laag vind. Ik lees je verhaal en toch word ik er een beetje misselijk van. Net zoals luxe eten mij boven een bepaald bedrag totaal niet meer smaakt, kan ik niet genieten van iets waarvan ik het gevoel heb dat ik er wel erg weinig voor betaal.
Ik vergelijk de prijzen niet met Nederland, maar heb wel in mijn achterhoofd dat mensen een vermogen uitgeven om naar Indonesië te komen. "De markt verpesten" geldt dan voor die mensen, ik heb daar niet zo'n medelijden mee. Volgens mij is Indonesië nog steeds verreweg het goedkoopste land van ZO Azië. Ik kan mij niet voorstellen dat het toerisme naar Indonesië lijdt onder te hoge prijzen, dat zit hem volgens mij in heel andere dingen. En laten we wel zijn, er zit nog een hele flink range tussen Rp 250.000 en Rp 1,3 mln.
Elsbeth, ik heb geprobeerd uit te leggen dat Rp 250.000 misschien niet zo absurd is als je denkt en dat het absurde juist in de hoge prijzen zit. Deze prijs is echter wel voor Bali (of voor bv sommige steden maar binnen de stad). Zie ook de posting van Jeroen hierover. Die 1,3 miljoen die ik als voorbeeld stelde is op Flores waar tarieven sowieso/wel hoger zijn maar dit veel te hoge prijzen zijn gezien bedragen als Rp 700.000 tot Rp 850.000 normaler zijn. En dat normaler is in de toeristenindustrie. Dat is ook heel gemakkelijk af te lezen aan de gepubliceerde prijzen in bijvoorbeeld Ende waar geen verschil gemaakt wordt tussen toerist of local en waaruit je kunt concluderen dat 1,3 miljoen veel te hoog is. Ik vind dat het wel zeker de markt bederft in die zin dat mensen minder snel geneigd zijn om terug te komen. En dat laatste is jammer en vooral een gemiste kans voor een eiland als Flores (maar ook bv Sumba of Timor) die het toerisme goed kunnen gebruiken en vooral Flores en Sumba arm is.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-07-2018 03:58 jakarta-snacks wrote:
Snap er geen hout meer van Anne Mieke. Wat is je punt?

Te duur: "jullie" maken de markt kapot.
Te "goedkoop": Word ik een beetje misselijk van".

Laat ik helder zijn: Eens met Yerun. Men adverteert voor ca. Rp250K voor ca. 12 uur + eten van de klant is niks, helemaal niks mis mee.

500K voor 12 uur is m.i. te duur.
Wil een klant een taxi JKT - Bandung (wat ik waanzin vind, maar klant bepaalt en betaalt) dan moet klant in de handjes wrijven als ie er met 1 miljoen voor weg komt.

Maakt me verder geen ene hout uit wat je een driver wil betalen, al is t 5 miljoen per dag.
Markt maak je echt niet zomaar kapot met een eenmalige gelukstreffer voor driver van 500K/12 uur.

JS, mijn reactie is dezelfde als die van Jeroen.
Het gaat zoals je stelt niet om een eenmalige gelukstreffer. Ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal voor Java maar voor Flores des te meer. Je kunt je ook afvragen hoe het komt dat bedragen boven de miljoen betaald worden. Ik heb daar zelf wel een antwoord op. Flores heeft nog niet zo`n toeristenindustrie als op Bali en juist online kom je op dergelijke bedragen. Er is relatief nog weinig aan websites en er wordt overvraagd. Met boten is het helemaal uit de klauwen aan het lopen.

Mijn punt is om meer kritisch te zijn om het zo voor iedereen goed te houden, voor zowel toerist als local. En ook juist om het toerisme op het goede peil te houden.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Annemieke,

De vraag van de poster is Jakarta naar Bandung (Java.. Emoticon: Yes! )
IK zeg wat
Jij reageert "te duur", "niet vergelijken met NL" etc
Yerun reageert
Ik ook
Waarop je vervolgens zegt dat je weinig vergelijkingsmateriaal hebt voor..Java. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

OF je zegt meteen dat je te weinig vergelijkingsmateriaal hebt,
OF je zegt niks

Ach ja

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He jongens, laten we het een beetje gezellig houden hier. We kunnen hier toch best een beetje over discussiëren?? Natuurlijk Yerun, snap ik dat jij daar nog een fooi bovenop doet. Jij kent de regels en zal dat ongetwijfeld ruim doen als je een goede service krijgt. Mensen die voor het eerst in Indonesië komen, zullen daar minder handig mee zijn. Hebben die enig idee wat een goede fooi is op een dag auto met chauffeur voor Rp 250.000? Ik denk het niet. Zoals Anne Mieke ook al zegt: het maakt veel uit of je Indonesisch spreekt. Dat spreekt nauwelijks enige toerist. Ik heb ze uit hun dak zien gaan, al die toeristen die denken dat ze teveel moeten betalen. Die überhaupt het systeem van tawarren niet kennen en die dus ook niet weten dat je altijd moet onderhandelen om tot een prijs te komen, die dus meteen kwaad worden bij het eerste bod. Maar jongens, het is ook een beetje je eigen gevoel. En het maakt uit of je alleen reist of de rijs met 6 betalende anderen kunt delen. In het laatste geval heb je de neiging het wat royaler uit te late pakken in het voordeel van de Indonesiërs. Die gaat daar heus niet een tweede keer van op wintersport. Verder moet iedereen het lekker zelf weten

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-07-2018 12:42 jakarta-snacks wrote:
Annemieke,

De vraag van de poster is Jakarta naar Bandung (Java.. Emoticon: Yes! )
IK zeg wat
Jij reageert "te duur", "niet vergelijken met NL" etc
Yerun reageert
Ik ook
Waarop je vervolgens zegt dat je weinig vergelijkingsmateriaal hebt voor..Java. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

OF je zegt meteen dat je te weinig vergelijkingsmateriaal hebt,
OF je zegt niks
Ik vind dit nogal kort door ge bocht JS.

Hoewel ik te weinig vergelijkingsmateriaal heb uit eigen ervaring op Java wil dat nog niet zeggen dat die 1 miljoen gewoon veel te veel is. Te weinig omdat het al een tijd geleden is dat ik op Java een auto gehuurd heb, maar het betekent nog niet helemaal niks. Ik kom pas 31 jaar in Indonesie en heb (met de auto) alle hoeken van het land gezien. Inclusief Java al velen malen, alleen de laatste keer dat ik daar een auto gehuurd heb is 5 jaar geleden. Wel taxi's genomen.
Om aan te geven hoe er met prijzen omgegaan wordt heb ik een aantal voorbeelden op andere eilanden gegeven.
Het is jammer dat je alle andere argumenten over het hoofd ziet en de zaken op scherp stelt.

Ik praat omdat ik mensen wil behoeden om veel te veel te betalen en daarnaast om ze een beetje inzicht te geven in hoe er geacteerd word. Ik ga absoluut ook voor een eerlijke maar ook redelijke prijs aan beide kanten.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

L E Z E N , Annemieke.

Je blijft maar hameren dat 1 miljoen veel te veel is en vervolgens weer over huur etc begint.

DAT. IS. EEN. TAXI. MET. EEN. METERRRRR .
En ja dan leg je minimaal 1 miljoen neer. Veranderd helemaal niemand iets aan. Meterrrrrr.
Potdomme taxi van JKT naar Bandung (Wat ook werd gevraagd).

Ik ga nu slapen en hoop dat ik hier niet gillend van wakker word.

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, ik lees en ik zie dit staan.
On 14-07-2018 21:45 Mariareist wrote:
Hallo, waarschijnlijk niet een hele originele vraag maar...een taxi van Jakarta vanaf hotel nabij AirPort naar Bandung. Ik kreeg een opgave van 1 mln van hef hotel, is dat (te) veel?
Andere opties altijd welkom. Alvast veel dank!
Ik zie nergens de term meter, alleen de term taxi. Eeen hotel kan onmogelijk een opgave doen voor een metertaxi en dus kan de opgave gekwalificeerd worden als charter. daarbij worden met die afstanden termen als charter, taxi, drop, of hoe het ook mogen heten door elkaar gebruikt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

BTW
Ook Uber komt er niet want met een simulasi op hun website krijgen ik deze tekst

Maaf, kami tidak dapat memberikan estimasi biaya untuk perjalanan tersebut.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,053,210 pageviews Een website van indahnesia.com