Sumatra route voor 3 weken

Subforum Sumatra 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mellie81
Gebruiker
spacer line

Over een maand ga ik naar Sumatra. Ik zal hier iets meer dan 3 weken verblijven.
Ik heb al veel bruikbare informatie gevonden, maar zit toch nog een beetje met de route. Ik wil in principe niks vast leggen.
Op dit moment denk ik aan deze route;
Ik vlieg op Medan.
Om vandaar uit door te vliegen naar Banda Ache om naar Pulau Weh te gaan.
Na een aantal dagen hier wil ik naar Padang vliegen, om de omgeving Bukitting te verkennen. Ik zou eigenlijk nog graag naar Kerinci Valley willen maar denk dat ik daar te weinig tijd voor heb.
Na Bukittinggi wil ik naar de Banyak eilanden om daar lekker te relaxen.
Vanuit daar wil ik nog mijn laatste dagen ergens in de jungle vertoeven, ik denk op dit moment aan Batu Katak of Katembe. Om vandaar weer naar Medan te gaan.
Misschien dat iemand zelf ook ongeveer deze route heeft gepakt, is het te doen?
Als je een andere route aanbeveelt sta ik daar zeker voor open.
Alvast bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je reisplan kost veel reistijd vooral Bukttinggi naar de Banyak-eilanden en van daar uit naar Ketambe.
Ik weet niet in hoeverre je al tickets hebt geboekt maar vanuit KL gaat er een vlucht rechtstreeks naar Banda Aceh. Banda Aceh-Padang heeft geen rechtstreekse verbinding voor zover ik weet.

Maar het misschien handiger om vanuit KL, Singapore of Jakarta naar Padang te vliegen en daar je reis te beginnen.
Hieronder hoe je reis er dan zo ongeveer uit zou kunnen zien en er het meest uit te halen. Om die reden heb ik bv Samosir toegevoegd. Alles is te doen, als je niet schrikt van veel reizen. Om het wat overzichtelijker te maken heb ik een grof reisplan gemaakt.

… - Bukitting via Padang 1 dag (vliegen)
Minangkabau, Kerinci) 3 dagen
Bukittinggi-Samosir overland 1 dag
Samosir 2 dagen
Via de westkant van Samosir naar Singkil voor overtocht naar de Banyak eilanden 1 dag. Maar, let op. Check eerst goed de dienstregeling vanuit Singkil naar de Banyak-eilanden en terug. Vanuit Singkil gaat de ASDP op dinsdag en vrijdag om 14:00 uur, reistijd 4 uur. Dat betekent vroeg vertrekken vanuit Samosir.(terugreis woensdag en zondag)
Banyak-eilanden 5 dagen (door de dienstregeling kun je alleen maar 2 of 5 dagen blijven)
Via Singkil en de westkust naar Banda Aceh 1 dag
Pulau Weh 3 dagen
Via Banda Aceh enTakengon (Tawarmeer) en Belangkejeren naar Ketambe 1 dag
Ketambe 2 dagen
Ketambe-Medan-… 1 dag

Je kunt ook een keuze maken. Of pulau Weh of de Banyak eilanden om wat meer ruimte te creeren. Zo is een dag (of 2) in Takengon ook de moeite waard. Als je de Banyak-eilanden laat vallen kun je ook in een keer van Samosir Ketambe.
Enfin, overal is wat voor te zeggen. Nog beter om van die 3 weken er 4 te maken Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line

On 25-06-2018 13:13 Anne Mieke wrote:
Banda Aceh-Padang heeft geen rechtstreekse verbinding voor zover ik weet.

Klopt, dan moet ze opnieuw via Medan. Verlies je toch wel een halve dag met die Lion.

Prima advies weer trouwens. Het is jammer dat veel mensen de internationale vlucht al hebben geboekt voordat ze echt gaan plannen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-06-2018 17:15 jstar wrote:

[quote removed]
Prima advies weer trouwens. Het is jammer dat veel mensen de internationale vlucht al hebben geboekt voordat ze echt gaan plannen.
Dankjewel.

Inderdaad. Veel mensen denken dat Jakarta de beste keuze is of redeneren om zo ver mogelijk een vlucht te boeken (bv Denpasar als ze naar Ambon moeten terwijl dat ook niet handig is) Soms is Kuala Lumpur of Singapore beter (voor Sumatera). Voor Papua of Ambon het best via Jakarta, En voor Flores, waar ik nog meer mee te maken hebben ligt het er aan.
Je hoeft tegenwoordig niks meer zelf uit te zoeken. Er zijn prachtige websites zoals die van Lonely Planet of Wereldwijzer. Maar ik merk dat mensen tegenwoordig erg gechameeerd zijn van Tripadvisor (ik niet want er staat ook een hoop bullshit op van mensen die ooit 1 keer ergens heen gaan)

Via mijn website krijg ik de onmogelijkste vragen. Mensen denken dat er op Flores (om maar bij mijn eigen leest te blijven) maar 1 airport is (Labuan Bajo dus) of boeken op Ende terwijl Maumere logischer is. Of boeken een vlucht heen en terug Denpasar-Labuan Bajo terwijl ze een rondreis willen maken. Op Flores kun je alleen maar van oost naar west of omgekeerd. De vraag is vaak zo goedkoop mogelijk maar het wordt uiteindelijk duur.. Er wordt ook vaak veel te vroeg geboekt op binnenlandse vluchten. Dat is iets wat ik altijd afraadt tenziij het om bijvoorbeeld de kerstperiode gaat of rondom Idul Fitri. Timetables veranderen elke maand

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 25-06-2018 21:07 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Voor Papua of Ambon het best via Jakarta

Voor wat het waard is: ik was laatst weer in Ambon en Papua vanuit Jakarta, maar onze eerste vlucht werd gecancelled, waarschijnlijk vanwege te weinig passagiers. Wij gingen voordat de mudik (uittocht voor en na het suikerfeest) begon, dus mogelijk is de periode van het jaar een overweging om wel of niet te gaan.
Maar de meest voordehand liggende route naar het oosten is inderdaad vanuit Jakarta, tenzij je een mogelijkheid vindt om naar Makassar te reizen. Maar dan nog heb je minder keus omdat er ook rechtstreekse vluchten zijn vanaf Jakarta.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is weer zover.
Serieus naar de vraag gekregen, over een maand vertrek maar verder geen antwoord meer. Je zou toch denken dat je dan toch regelmatig even kijkt danwel het vinkje aan zet om je eigen geopende topic te volgen.
Ik heb af en toe het gevoel dat mensen maar een eind weg typen, er vooraf nog geen kaart op na slaan en er vooral geen erg in hebben dat goede en betrouwbare info geld- tijd- en energiebesparend is. En vaak steek je er nog eens wat extra's aan op.
Maar, niet dus Emoticon: Confused

jstar
Gebruiker
spacer line

Tja Anne Mieke, dat is natuurlijk een beetje inherent aan een forum; ze posten het waarschijnlijk op meerdere en weten misschien niet eens meer welke.

Kan wel frustrerend zijn als je er flink wat tijd instopt. Emoticon: Frustrated

Anderzijds, je weet maar nooit; het wordt mss nog gelezen en anders hebben anderen er wel wat aan...

Mellie81
Gebruiker
spacer line

Beste Anne Mieke,

Ik waardeer zeer je antwoord die mij hebt gegeven. Ik had gewoon nog geen tijd om te reageren. Ik ga zeker naar je advies kijken.
Nogmaals heel erg bedankt!

Groeten Mel

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,227,182 pageviews Een website van indahnesia.com