Vliegtuigmaatschappijen toch veilig (volgens de EU)?


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
59 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jstar
Gebruiker
spacer line
 

Toen de Indonesische maatschappijen op de blacklist van de Europese Unie belandden, dachten velen dat vliegen in de archipel vol met risico's was. Ze beseften niet dat vliegen hier een beetje zoals in Amerika is; redelijk gewoon. Het lijkt wel of pas de laatste tijd de mensen in Nederland en Belgi√ę weten dat een vliegtuig nemen eigenlijk niet z√≥ bijzonder is. Komt waarschijnlijk ook door de vele nieuwe low cost maatschappijen (Ryan, Whizz, Vueling, ...).

Velen dachten dat ook alleen Garuda naar Europa mocht vliegen. Het feit dat zeven maatschappijen sinds 2007 de toestemming hebben gekregen en op hun verzoek van de zwarte lijst zijn gehaald, was niet echt bekend. Dit zijn (natuurlijk) Garuda, Air Asia (de Indonesische tak), Citilink (de low cost dochter van Garuda), Lion Air, Batik Air (de meer luxueuze dochtermaatschappij van Lion), Airfast Indonesia (vnl. naar olievelden en mijnen) en Premiair (luxe jets).

Hoe dan ook, nu heeft de EU beslist dat ALLE Indonesische luchtvaartmaatschappijen van de lijst mogen. Goh, zijn ze nu ineens allemaal veilig? Of was het toch allemaal extra papierwerk en overdreven administratieve bemoeienis?

Natuurlijk betekent het niet dat ze plotseling allemaal vluchten op de EU gaan voorzien (alhoewel het met Air Asia bijvoorbeeld, toch wel eens zal gebeuren) maar het geeft toch wat gemoedsrust voor die mensen die een binnenlandse vlucht willen/gaan nemen met een maatschappij waarvan ze nog nooit gehoord hebben. Die kunnen nu op twee oren slapen.

Hier is het persbericht:
http://europa.eu/rapid/press-r(...)se_IP-18-4131_en.htm



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Volgens het ministerie van vervoer het mooiste Lebaran cadeau wat de Indonesische luchtvaart kon krijgen. Emoticon: Yes!

https://news.detik.com/berita/(...)528962038-1139238633



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Dank voor de info Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jstar
Ik heb 'm als nieuws ook op mijn website gezet. Op Flores kun je niet overal komen zonder een (voor de meeste) onbekende (en tot donderdag onbetrouwbare) vliegmaatschappij. Hierdoor worden sommige trajecten niet gevlogen en dus bepaalde gebieden niet bezocht en merk ik dat gasten koste wat kost (soms letterlijk) vasthouden aan Garuda.

Een tijd terug had ik nog uitgezocht dat de ongelukkenhistorie van Garuda langer was dat die van bijvoorbeeld Sriwijaya/NAM Air. Maar, dan kun je praten als brugman. Zwarte lijst is zwarte lijst. Emoticon: Confused

Dus dit helpt weer een beetje. En ik vind het ook een mooi cadeau.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line
 

Ik weet niet wat je ervoor moet doen om op de zwarte lijst te komen. Laatst werd onze vlucht door Batik Air zonder opgaaf van reden en zonder communicatie gecancelled. Compensatie kregen we niet. Zoiets zal ook wel meespelen denk ik.



jstar
Gebruiker
spacer line
 

Eigenlijk was het een beetje andersom; je kwam op de safety list en je moest maar bewijzen dat je er niet op hoorde. De Europesche Commissie eist(e) bijvoorbeeld veel verschillende soorten rapportage op een bepaalde gestandaardiseerde manier, waar veel buitenlandse luchtvaartmaatschappijen niet aan konden/wilden voldoen. Op zich wel logisch, helemaal als je niet eens vluchten naar Europa hebt?!

Die EU regels voor de consumentenbescherming, zijn alleen geldig voor luchtvaartmaatschappijen in de EU of vluchten die vertrekken vanuit de EU. Als Qatar Airways dus een vertraging heeft van meer dan 4 uur, of een annulering, en je mist je vlucht naar Jakarta, heb je recht op lunch, hotel, en tot ‚ā¨600 compensatie. Maar dat wordt buiten de EU allemaal vastgelegd op landelijk niveau, denk maar niet dat je bijvoorbeeld in Amerika zoveel krijgt.



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,741,240 pageviews Een website van indahnesia.com