Ervaringen met pakketverzending via deze bedrijven?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hajepe
Gebruiker
User icon of hajepe
spacer line

Ik wil een stuk of 5 verhuisdozen naar Denpasar versturen via zeevracht. Heb wat op Google gezocht en kwam tot een drietal bedrijven. De een kreeg enkel slechte reviews en over de andere twee is op dat gebied niets te vinden. Heeft iemand recent -tot ongeveer een jaar geleden- ervaring opgedaan met de volgende bedrijven?

- Bagus Cargo
- Holindo
- Prioritas Logistics

Ik hoop op een antwoord.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Of google even op de woorden "groupage naar indonesie" of "LCL Rotterdam Jakarta" of dergelijke.

Windmill is een bekende en betrouwbare.

Heldere ziende

hajepe
Gebruiker
User icon of hajepe
spacer line

Dankjewel voor je antwoord, jakarta-snacks. Ik krijg nu veel meer resultaten met de juiste zoekwoorden op Google Emoticon: Smile

jstar
Gebruiker
spacer line

On 10-06-2018 00:54 hajepe wrote:
Ik wil een stuk of 5 verhuisdozen naar Denpasar versturen via zeevracht. Heb wat op Google gezocht en kwam tot een drietal bedrijven. De een kreeg enkel slechte reviews en over de andere twee is op dat gebied niets te vinden. Heeft iemand recent -tot ongeveer een jaar geleden- ervaring opgedaan met de volgende bedrijven?

- Bagus Cargo
- Holindo
- Prioritas Logistics

Ik hoop op een antwoord.

We hebben ervaring met bijna allemaal en eigenlijk zit er niet zo heel veel verschil tussen al die huis-tuin-en-keukenbedrijfjes. Ze slaan alles op in een garage of container die ze afhuren en hebben wat deals met mensen bij de douane in Semarang en/of Jakarta (lees: er is omkoping dus je betaalt geen douanekosten). Soms werken ze zelfs samen.

De prijzen zijn ook vergelijkbaar; reken op een ‚ā¨30-35 voor een grotere verhuisdoos van Ikea of zo. Soms werken ze met all-in prijzen, soms wordt er voor het containerschip en de truck apart aangerekend (de √©√©n per volume, de ander per gewicht). Allen kunnen ophalen tegen meerkost. En het is normaal gesproken door-to-door.

Eigenlijk 'vergeet' je de twee betere. Kijk eens naar Pulang Kampung (net over de grens bij Enschede) en Tegar Mulya (Rijswijk).

Nederlands is voor beide wel een probleem (daarvoor is Bagus Cargo beter maar dan is er weer een issue met Bahasa en die antwoorden bijna niet op berichten, tevens heeft hun voorganger een redelijk slechte rep).

Over de twee waar ik het meest tevreden over ben: Het grootste verschil is dat de Duitsers (zeer traditioneel Moslim, probeer de dames NIET de hand te schudden) veel gestructureerder zijn en hun eisen v.w.b. inpakken liggen hoger (plastic wrap e.d.). In Rijswijk kan je alles wel kwijt hoe het dan ook is verpakt, maar er wordt nog wel eens met dozen gesmeten. Veel noppenfolie gebruiken met breekbaar spul dus.

Zo, nu heb je feedback van iemand die geen logistiek manager in een vorig leven was maar die het wel echt gedaan heeft. Succes.

hajepe
Gebruiker
User icon of hajepe
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jstar

Dank voor het delen van je ervaringen. Uiteindelijk hadden we gekozen voor Pulang Kampung, meer een gok dan wijsheid. De pakketten zijn waren al opgehaald voordat ik je bericht las. Ik ben blij om te lezen dat dit een goede keuze was.

Ik kreeg vanmiddag netjes een mail van Pulang Kampung dat ze het in hun depot hebben ontvangen. Verder prima contact met de medewerkster van PK gehad via de telefoon, en later via WhatsApp.

Ik las dat Bagus Cargo inmiddels samenwerkt met Pulang Kampung. BC haalt het op en brengt de lading naar het depot van PK. Aardige en beleefde chauffeur ook.

Al met al een goede eerste indruk. Hopelijk komt alles over een tweetal maanden goed aan in Indo Emoticon: Smile

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

jstar,

Dank voor je input! Emoticon: Worship Emoticon: Worship .

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

hajepe, ook dank voor jouw aanvullende input Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Edit:
Kun je aub aangeven wat je zoal hebt moeten aangeven? documenten, waarde van materialen, hoe gedetailleerd?

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Ik overdrijf niet als ik zeg: (Bijna) Niets. Vandaar dat ik het had over 'een deal met de douane'. Ze geven je wel een bewijs van het aantal dozen en zo, en een Pulang Kampung vraagt ook wat erin zit en heeft ook een lijst met spullen die niet mogen (religieuze literatuur, batik, brandbaar spul, ...). Maar er wordt niets gecontroleerd.

De douane inklaring maakt dat weglaten van details hier trouwens mogelijk. Ze kunnen een hele batch van dozen in één keer klaren als er een globale waarde voor de invoerrechten is bepaald. Zie je het voor je tot welke fraude dat uitnodigt? Wij keken ooit naar een invoervergunning/licentie maar hebben het toch maar niet gedaan. Mijn vrouw moest dan alleen daarvoor een PT oprichten en het was nogal lastig. Misschien ooit als de regels echt worden toegepast?

Af en toe wordt een doos geopend maar dat is waarschijnlijk voor drugs of alcohol en ik heb nog nooit geouwehoer gehad over de inhoud. En zover ik me kan herinneren zat er hondenvoer en een bepaalde speciale verf op oliebasis in.

Als iemand het wat professioneler wil aanpakken maar zonder de eigen firma en licentie kijk dan eens op https://emerhub.com/indonesia/export-to-indonesia/

hajepe
Gebruiker
User icon of hajepe
spacer line

Op 12-06-2018 16:06 schreef jakarta-snacks:
hajepe, ook dank voor jouw aanvullende input Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Edit:
Kun je aub aangeven wat je zoal hebt moeten aangeven? documenten, waarde van materialen, hoe gedetailleerd?

Ik heb eigenlijk weinig informatie hoeven geven. Had via de telefoon al gezegd dat ik kleding zou versturen. Kreeg daarna een lijstje via WhatsApp waarin ik moest doorgeven wat de afmetingen, het gewicht en de inhoud waren. Vrij standaard en summier dus. Misschien had ik meer moeten invullen als het een andere inhoud betrof.

Kreeg gelijk een soort track & trace-code verstuurd via de telefoon. Deze moet je zelf duidelijk op het pakket vermelden. Je kunt het pakket alleen niet volgen via internet; mocht je willen weten waar je pakket zich bevindt, dan dien je contact op te nemen met PK en gaan zij het voor je na. Hoewel ik het liever zelf nakijk, vond ik dit op zich wel een fijn idee. Op het WhatsApp-profiel van PK is ook de datum te zien wanneer het eerstvolgende schip vertrekt.

En oh ja, bij PK spreken ze geen Nederlands. Wel Bahasa en (goed) Engels. Waarschijnlijk ook Duits, maar dat is nooit mijn sterkste punt geweest.

jstar
Gebruiker
spacer line

Prima Hajepe. Komt allemaal goed.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Briljante informatie, mensen.

Hartelijk dank.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

O, mag ik zo vrij zijn te vragen wat de kosten (of indicatie) zijn?

Heldere ziende

hajepe
Gebruiker
User icon of hajepe
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jakarta-snacks Ik heb ‚ā¨195,- betaald voor 75 kgs.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Hajepe , interessant... maar heb gehoord van de Belgische ambassade dat 2dehands niet in Indonesi√ę binnen kan ... ik zou 2hands bakkerijtoestellen willen versturen , enig idee of dat zou lukken ? Thanks

jstar
Gebruiker
spacer line

Voetbal gekeken, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bulekurus?

De Belgische ambassade? Hahaha. Sorry.

Maar nee, Ik heb ze allemaal 2ehands zien passeren; koelkast en diepvries, TV's, fietsen, mixers, .... Het ligt er volledig aan wie je neemt, sommigen zijn katholieker dan de paus en bij anderen kan alles.

Die toestellen waar je het over hebt, zijn trouwens heel gemakkelijk en veel goedkoper, nieuw te krijgen in Glodok. Natuurlijk made in China dus de kwaliteit?

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 24-06-2018 15:01 schreef hajepe:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jakarta-snacks Ik heb ‚ā¨195,- betaald voor 75 kgs.

BRILJANT. Thanks.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 25-06-2018 04:00 schreef jstar:
Voetbal gekeken, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bulekurus?

. Het ligt er volledig aan wie je neemt, sommigen zijn katholieker dan de paus en bij anderen kan alles.

Die toestellen waar je het over hebt, zijn trouwens heel gemakkelijk en veel goedkoper, nieuw te krijgen in Glodok. Natuurlijk made in China dus de kwaliteit?

Dat dus. Wat al eerder geschreven was. Hier en daar wat WD40 en alles loopt gesmeerd.

Heldere ziende

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Op 25-06-2018 04:00 schreef jstar:

De Belgische ambassade? Hahaha. Sorry.

Maar nee, Ik heb ze allemaal 2ehands zien passeren; koelkast en diepvries, TVs, fietsen, mixers, .... Het ligt er volledig aan wie je neemt, sommigen zijn katholieker dan de paus en bij anderen kan alles.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sitar. Ik heb al een mixer (taiwan) maar ik wil een ouderwetse armkneder .. maken ze niet in china .. de andere zijn wafelijzers, uit china allemaal uit aluminium ... kan je geen wafels mee bakken ... moet uit beste staal gemaakt worden ...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,425,756 pageviews Een website van indahnesia.com