gratis Visum 30 dgn in Yogya

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
indisch2018
Gebruiker
spacer line

Ik wil eind december weer naar Indonesia. Normaal vlieg ik AMS-CGK en dan een binnenlandse vlucht naar Yogyakarta. Ik vloog meestal met Garuda of de Emirates, 1 overnachting in Jakarta en de volgende dag dan met een binnenlandse vlucht naar Yogyakarta.
Nu zie ik dat je met de Singapore Airlines van AMS naar Singapore kan vliegen en van Singapore met Silk Air naar Yogyakarta.
In Jakarta kon je dan je gratis VOA (visum) halen en daarna gewoon door naar Yogya. Hoe zit dat in Yogya, kan je daar ook een gratis VOA (visum voor max 30 dgn) halen? Ik kan mij niet herinneren dat in Yogya Airport een Visum loket is. Het was altijd in Yogya aankomen, je bagage ophalen en dan naar buiten. Wie kan mij daar wat meer informatie over geven.
Overigens ik heb eens de Ambassade van Indonesie in Den Haag gebeld en de dame die ik sprak vertelde mij dat het mogelijk is.
Het vliegen van Singapore naar Yogya lijkt mij makkelijker dan een binnenlandse vlucht van Jakarta naar Yogya.

Wie heeft er ervaring met visum etc in Yogya. Ik hoor graag uw reactie.
m.vr.gr.

totto
Gebruiker
spacer line

Ik heb regelmatig via b.v. Kuala Lumpur gevlogen. Je komt dan in een klein halletje binnen waar je dient te betalen. Volgens mij zijn er maar 3 plaatsen waar het gratis is.
Jakarta, Bali en Medan.

Toto Travel.com

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Beste Totto,

ik geef je hier even een link van www.indonesia.nl . Zover ik begrijp kan je in Yogya wel een Free VOA (visa for short visit 30 days) krijgen.......
Wat is jouw bevinding over de gegeven informatie via deze website?

http://visa4indonesia.nl/visa-(...)visit-for-tourist-3/

Het lijkt mij fantastisch om van AMS-SING naar YOG te vliegen. Geen binnenlandse vlucht meer. Helaas in Yogya nog wel een autoreis van 1,5 uur naar plaats van bestemming, maar ach.........Indonesia tog?

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Beste Indisch2018,

Er zijn bij mijn weten vijf vliegvelden (Soekarno-Hatta (Jakarta), Ngurah Rai (Denpasar), Kuala Namu (Medan), Juanda (Surabaya) en Hang Nadim (Batam)) en 4 havens (twee in Batam, Tanjung Pinang en Tanjung Uban) waar je gratis een stempel in je paspoort kunt krijgen. Bij de andere moet je betalen.
Dit heb ik anderhalf jaar geleden uitgezocht, er is nog een kleine kans dat er wat is veranderd.

indisch2018
Gebruiker
spacer line

beste Koming, Ik ben weer op de website van www.indoensia.nl (Indonesische ambassade) wezen kijken en als ik het goed begrijp is ook Jogja een vliegveld waar je gratis een stempel in je paspoort kan krijgen. Enkele weken geleden heb ik de ambassade in Den Haag gebeld en volgens de dame aldaar is het ook mogelijk om in Jogja een gratis 30 dgn visum te krijgen. Maar eerlijk gezegd twijfel ik aan haar melding. Het gekke is dat je bijna nergens iets op internet hierover kan terug vinden.
Daarom ook mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft dat als je via Jogja dan Indonesia binnenkom of je aldaar dan ook een gratis 30 dgn visumstempel in je paspoort kan halen. Ik ben al zo vaak via een binnenlandse vlucht naar Jogja geweest, en het lijkt er op dat je eigenlijk zo maar - zonder visum - kan doorlopen. Tja anders dan maar gewoon weer naar Jakarta en dan een domestik vlucht naar Jogja.
Ik hoor wel
gr

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zie het probleem eigenlijk niet Indisch. Emoticon: Nooo
Als het nu zo lekker is om van Ams - Sin en Sin - Yogyakarta te vliegen dan betaal je toch gewoon die 25 Euro voor een 30 dagen visum op het Adisutcipto vliegveld van Yogya. Emoticon: Confused
Je kan daar gewoon een visum krijgen, plus minus 25 Euro, maar je hoeft dan in Jakarta niet in een hotel.

Op deze site staat onder nummer 10 vliegveld Adisutcipto als "Bandara dengan fasilitas Visa On Arrival".
Dat kan ook niet anders, Yogya trekt behoorlijk wat toeristen en veel komen net als jij vanaf Singapore of Kuala Lumpur.

https://adisutjipto-airport.co(...)-internasional/index

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Beste malam, je hebt idd gelijk. Voor mij is het wel zo dat 22euro toch weer zo'n Rp 360.000 en dat geld kan ik daar beter aan mijn zoon geven of een Yayasana Anak yatim die ik ook wel eens steun.
Ik kan mij gewoon niet herinneren dat er op Adisucipto een visum loket is, ondanks het feit dat ik al zo vaak naar Jogja ben geweest (maar dan met een binnenlandse vlucht).
Ik waht nog gewoon af met het boeken van een ticket, dat zal pas rond september zijn en hopelijk weer een goede aanbieding met Garuda. Vorig jaar was ik 700euro kwijt, inclusief een binnenlandse vlucht van CGK naar JOG. Het komt allemaal goed Emoticon: Smile Ik zie er weer naar uit om naar Indonesia te vliegen, tis en blijft mijn roots !!!!!
gr

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-05-2018 21:36 indisch2018 wrote:
Beste malam, je hebt idd gelijk. Voor mij is het wel zo dat 22euro toch weer zo'n Rp 360.000 en dat geld kan ik daar beter aan mijn zoon geven of een Yayasana Anak yatim die ik ook wel eens steun.

Trek van die Rp 360.000 eens de hotel kosten af, dan blijven er enkele Euro's over plus een dag langer in Yogya. Emoticon: Yes!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Via Yogja ben ik nog nooit Indonesi√ę binnengekomen, maar vanuit Kuala Lumpur met Air Asia wel regelmatig via het nabij Yogja gelegen Solo.
Hoewel dat de laatste jaren steeds met een Sosbud visum het geval was, ben ik daarvóór ook voor periodes van slechts 30 dagen geweest, en heb toen daar gewoon een gratis VOA gekregen.
Als dat dus in Solo kon, is dat vast en zeker ook het geval in Yogja.

SOLO MAN FOREVER

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt op de airport van Yogya een visumvrije stempel krijgen voor 30 dagen
https://visa4indonesia.nl/visa(...)visit-for-tourist-3/
Het zijn dus niet slechts drie luchthavens maar 29 in totaal plus nog een groot aantal zeehavens en landgrensovergangen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja zelfs als je met de boot van Singapore naar Bintan vaart kan je een visa kopen voor 7 dagen....
Zelf meegemaakt jaren terug...
En die zullen dan voor nu wel gratis zijn geworden om de toeristen van Bintan te bevorderen. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke:
Ondanks die duidelijkheid via de door jou vermelde website (ik had hem al gelezen) was voor mij toch voor de zekerheid mijn vraag of het daadwerkelijk zo is. Dit vanwege het feit dat ik idioot vaak op Bandara Adisucipto ben geweest, maar mij echt niet kan herinneren dat daar een Visum loket was. Voor mij was het altijd aankomen met een binnenlandse vlucht, bagage halen en hup naar buiten. Maare bedankt Anne Mieke

Malam:
Ik verblijf aldaar niet in een hotel hoor, mij zoon woont op 1,5 rijden van Jogja en aldaar verblijf ik heerlijk in de desa in de bergen. super !

Jupje:
Bedankt voor je tip cq advies

m.vr.gr.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-05-2018 13:58 indisch2018 wrote:
Anne Mieke:
Ondanks die duidelijkheid via de door jou vermelde website (ik had hem al gelezen) was voor mij toch voor de zekerheid mijn vraag of het daadwerkelijk zo is. Dit vanwege het feit dat ik idioot vaak op Bandara Adisucipto ben geweest, maar mij echt niet kan herinneren dat daar een Visum loket was. Voor mij was het altijd aankomen met een binnenlandse vlucht, bagage halen en hup naar buiten. Maare bedankt Anne Mieke
Precies, en dan let je daar niet op. Bovendien is dit allemaal ook nog niet zo heel lang.
En ik moet natuurlijk zelf ook bij blijven met mijn eigen website… Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line

On 10-05-2018 10:35 indisch2018 wrote:
Ik wil eind december weer naar Indonesia. Normaal vlieg ik AMS-CGK en dan een binnenlandse vlucht naar Yogyakarta. Ik vloog meestal met Garuda of de Emirates, 1 overnachting in Jakarta en de volgende dag dan met een binnenlandse vlucht naar Yogyakarta.
Nu zie ik dat je met de Singapore Airlines van AMS naar Singapore kan vliegen en van Singapore met Silk Air naar Yogyakarta.
In Jakarta kon je dan je gratis VOA (visum) halen en daarna gewoon door naar Yogya. Hoe zit dat in Yogya, kan je daar ook een gratis VOA (visum voor max 30 dgn) halen? Ik kan mij niet herinneren dat in Yogya Airport een Visum loket is. Het was altijd in Yogya aankomen, je bagage ophalen en dan naar buiten. Wie kan mij daar wat meer informatie over geven.
Overigens ik heb eens de Ambassade van Indonesie in Den Haag gebeld en de dame die ik sprak vertelde mij dat het mogelijk is.
Het vliegen van Singapore naar Yogya lijkt mij makkelijker dan een binnenlandse vlucht van Jakarta naar Yogya.

Wie heeft er ervaring met visum etc in Yogya. Ik hoor graag uw reactie.
m.vr.gr.

Mijn vrouw roept me hier toe dat het géén gratis Visum is, dat bestaat niet, maar een visum-vrije toegang voor 30 dagen. Klopt natuurlijk. Je kan dan ook niet verlengen! Voor dat moet je een visum kopen.

JOG is het 3 na grootste (drukste) van RI dus het is maar normaal dat ze dat daar aanbieden.

Er waren, behalve Singapore, ook directe vluchten vanuit Kuala Lumpur met AirAsia, dus mss is dat een optie icm KLM of zo.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Bij het invoeren van het visa vrij inreizen een paar jaar terug kon je slechts via een beperkt aantal luchthavens dat daadwerkelijk doen. Sinds anderhalf/2 jaar terug kun je zo'n beetje overal terecht:
Airports:
Adi Soemarmo, Surakarta
Adi Sucipto, Yogyakarta
Ahmad Yani, Semarang
Bandara International Lombok, Mataram
Belitung, Tanjung Pandan
Binaka, Sibolga
El Tari, Kupang
Frans Kaisiepo, Biak
Halim Perdana Kusuma, DKI Jakarta
Hang Nadim, Batam
Husein Sastranegara, Bandung
I Gusti Ngurah Rai, Bali
Juanda, Surabaya
Kuala Namu, Medan
Maimun Saleh, Sabang
Minangkabau, Padang
Mopah, Merauke
Mozes Kilangi, Tembaga Pura
Pattimura, Ambon
Polonia, medan
Sam ratulangi, manado
Sepinggan, balikpapan
Soekarno Hatta, Banten
Sultan Hassanudin, Makassar
Sultan Iskandar Muda, Banda Aceh
Sultan Mahmud Badarudin II, Palembang
Sultan Syarif Kasim II, Pekanbaru
Supadio, Pontianak
Tarakan, Tarakan

Seaports:
Achmad Yani, Ternate
Amamapare, Tembaga Pura
Anggrek, Gorontalo
Bagan Siapi-api, Bagan Siapi-api
Badar Bentan Telani Lagoi, Tanjung Uban
Bandar Seri Udana Lobam, Tanjung Uban
Bandar Seri Setia Raja, Bengkalis
Batam Center, Batam
Batu Ampar, Batam
Belakang Padang, Belakang Padang
Belawan, Belawan
Benete, Sumbawa Besar
Biak, Biak
Boom Baru, Palembang
Celukan Bawang, Singaraja
Citra Tri Tunas, Batam
Ciwandan, Cilegon
Dumai, Dumai
Dwi Kora, Pontianak
Gunung Sitoli, Sibolga
Jambi, Jambi
Jayapura, Jayapura
Kabil, Batam
Kendari, Kendari
Kota Baru, Kota Baru
Kuala Enok, Tembilahan
Kuala Langsa, Aceh
Kuala Tanjung, Tanjung Balai Asahan
Kuala Tungkal, Jambi
Lauren Say, Maumere
Lembar, Mataram
Lhokseumawe, Lhokseumawe
Malahayati, Aceh
Malundung, Tarakan
Manado, Manado
Marina Teluk Senimba, Batam
Marore, Tahuna
Merauke, Merauke
Miangas, Tahuna
Nongsa Terminal Bahari, Batam
Nusantara, Pare-pare
Nusantara, tahuna
Padang Bai, Singaraja
Panarukan, Panarukan
Pangkal Balam, Pangkal Pinang
Panjang, Bandar Lampung
Pantoloan, Palu
Pasuruan, Pasuruan
Pemangkat, Sambas
Probolinggo, Probolinggo
Pulau Baai, Bengkulu
Sabang, Aceh
Samarinda, samarinda
Sampit, Sampit
Samudera, Bitung
Sekupang, batam
Selat lampa, Ranai
Semayang, Balikpapan
Siak Sri Indrapura, Siak
Sibolga, Sibolga
Sintete, Sambas
Soekarno Hatta, Makassar
Sorong-Sorong
Sri Bayintan, Tanjung Pinang
Sri Bintan Pura, Tanjung Pinang
Sungai Guntung, Tembilahan
Tanjung Balai Karimun, Tanjung Balai Karimun
Tanjung Benoa, Denpasar
Tanjung Emas, Semarang
Tanjung Gudang, Pangkal Pinang
Tanjung Harapan, Selat Panjang
Tanjung Intan, Cilacap
Tanjung Kelian, Pangkal Pinang
Tanjung Lontar, Kupang
Tanjung Pandan, Bangka Belitung
Tanjung Perak, Surabaya
Tanjung Priok, DKI Jakarta
Tanjung Uban, Tanjung Uban
Tanjung Wangi, Jember
Tarempa, Tarempa
Teluk Bayur, Padang
Teluk Nibung, Tanjung Balai Asahan
Tembilaha, Tembilahan
Tri Sakti, Banjarmasin
Tual, Tual
Tunon Taka, Nunukan
Yos Sudarso, Ambon
Yos Sudarso, Cirebon

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

67,972,330 pageviews Een website van indahnesia.com