Opfrissen bij het vliegveld Jakarta

Subforum Hotels in Indonesië 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Een paar jaar geleden waren we voor het laatst in Jakarta, terminal 3 van Soekarno-Hatta was toen in aanbouw.
Binnenkort gaan we weer maar we landen op een beetje incourant tijdstip.
Weet iemand of er ook de mogelijkhed is om te douchen en te slapen op het vliegveld (niet in de transitruimte)? Of is deze basisvoorziening niet aanwezig? Op het internet kan ik niets over vinden. Andere alternatieve suggesties zijn welkom.

bvd

Koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mocht er voor die tijd geen reactie zijn; ik ben er a.s. zaterdag en heb tijd genoeg om even rond te kijken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

ik hou me aanbevolen Emoticon: Smile

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Koop voor 200.000RP ticket vd Garuda skylounge.
Gratis eten/drinken, goede wifi. Douches en goede banken en stoelen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Waar te kopen? Ter plaatse bij de Garuda Skylounge?

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-04-2018 14:05 ojla240 wrote:
Die vind ik zelf ook wel interessant. Dankjewel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 29-04-2018 14:05 ojla240 wrote:

Goeie tip inderdaad :-)

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik ben gisteren op terminal drie geweest, net als vorig jaar en het jaar dat de terminal net geopend was. Situatie onveranderd. Nog steeds einden lopen (dat zal niet veranderen), nog steeds slecht aangegeven en weinig mogelijkheden van restaurantjes om iets te drinken als je eenmaal in de gate zit. Ze zijn daar wel mee bezig zag ik.Ook in de gate maar 1 toiletblok, ook weer heel eind lopen. Ik zag nu wel een watertappunt, dus je kunt een lege fles vullen bij de gate. Slecht WIFI. Ik zag wel bordjes hangen met doucheruimten voordat je door de douane gaat, in het gedeelte waar je in moet checken. ik heb er geen gebruik van gemaakt, dus kan er verder niets over zeggen. Neem ruim de tijd om in te checken!
.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Op 29-04-2018 14:49 schreef jakarta-snacks:
Waar te kopen? Ter plaatse bij de Garuda Skylounge?

Ja, gewoon bij binnenkomst vd lounge kan je een toegangsticket kopen.

Andere maatschappijen bieden dit ook wel aan, tegen redelijke prijzen.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Beste Ojla240,

Zit dit lounge in Terminal 2 of ook in Terminal 3?
Dank voor je antwoord.

m.vr.gr.

Koming

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Op 03-05-2018 13:15 schreef koming:
Beste Ojla240,

Zit dit lounge in Terminal 2 of ook in Terminal 3?
Dank voor je antwoord.

m.vr.gr.

Koming

Terminal 3.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Koming
Het is me gisteren niet gelukt. De vlucht had bij aankomst vertraging. Andere perikelen schrijf in het vliegveldtopic.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

OK, alvast dank voor de moeite en veel plezier

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Beste Koming,
Zelf ban ik dec 2017 met de Garuda naar Indonesia gegaan. Inderdaad Terminal 3 is mooi maar verschrikkelijk groot en je loop je daar de benen onder je kont vandaan. Ik zelf heb er voor gekozen om een nachtje op CGK Airport te blijven en de volgende dag door te vliegen naar Yogyakarta. Ik heb dit nu 2 jaar achter elkaar gedaan en het bevalt mij goed. Waarschijnlijk vlieg ik eind dit jaar van Amsterdam via Singapore en dan door met Silk Air naar Yogyakarta. Ik ben nog in afwachting hoe dit gaat met aankomst in Yogya en de gratis VOA Visum. Afijn............

Ik heb in dec 2016 en dec 2017 dus een overnachting gehad in een hotel niet ver van het vliegveld Jakarta. Het hotel beschikte over een shuttle service, dus geen gedoe met een taxi die vaak woekerprijzen hanteert. Ik spreek de bahasa vloeiend, dus het was voor mij geen probleem. Ik raad een overnachting in Jakarta aan (POP Hotel , ongeveer 15 minuten met de shuttle). Dit hotel is schoon, badkamer met warm water en een heerlijk bed met dekbed. Ondanks dat het ontbijt erg sober is, is dit hotel een aanrader. Op 5 minuten lopen van het hotel kan je lekker en goedkoop eten. Maar verwacht niet veel van de omgeving.
De volgende dag gewoon weer met de shuttle naar het vliegveld.

Waarschijnlijk heb je je tickets al gekocht dus dan is een overnachting geen optie. Voor zover ik weet zijn er opfris mogelijkheden op terminal 3
m.vr.gr.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Beste Indisch2018,

Ik ken hotel POP!, maar ik zoek echt iets op het vliegveld zelf. Maar dank je voor je suggestie en veel plezier tijdens een volgende reis

Koming

indisch2018
Gebruiker
spacer line

hallo Koming, ja ik weet dat er op CGK/vliegveld een hotel aanwezig is. volgens mij op terminal 3. Vanuit de hal kan je dan met een trap naar boven gaan en kom je in de aankomsthal van het hotel. Maar ja, als je op het vliegveld CGK verblijft dan is er eigenlijk niks te doen. Ook geen Indonesische warungs in de buurt. Ik kon toen ook naar een ander hotel in de buurt, maar mijn zoon in Indonesia raadde dat af omdat het geen echt hygienisch en fris hotel is. Echt, POP Hotel vind ik super, gemoedelijk en een goed en schoon/fris bed. Ook de badkamer vond ik schoon. En in de omgeving van dit hotel kan je ook lekker in een goedkope warung eten. Het is voor mij maar voor een nachtje, en meestal ben ik dan doodmoe van de lange vliegreis en moet ik echt met mijn (opgezette) benen omhoog. En de shuttle is zo makkelijk !
gr

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij was de vraag op het vliegveld zelf..... Emoticon: Confused

PJ-Padi
Gebruiker
spacer line

Hoi Koming ,
er is een hotel op terminal 2 level vertrekkende vluchten het Jakarta Airport Hotel. Heb zelf een aantal keren hier gelogeerd in 2015 voor t laatst. Dit hotel is een tijd gesloten geweest ivm verbouwing maar is volgens mij nu weer open. Heb in elk geval zelf voor de maand september een nachtje geboekt. Als U een vlucht geboekt hebt die op terminal 3 aankomt dan is t een eind naar terminal 2. In de spits kan t zomaar 45 minuten of langer duren voor dat je met t shuttle busje van terminal 3 naar 2 bent. Aangezien t hierbij om aankomst gaat hoeft dat geen probleem te zijn?
Succes

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Beste PJ-Padi,

Dank voor je reactie. Ik ken ook Jakarta Airport Hotel, daar heb ik wel eens overnacht toen het nog Quality Bandara heette. Maar die vragen ‚ā¨80 voor 6 uur en dat vind ik een beetje te gortig, want om die doorlooptijd gaat 't in mijn geval, daarom wil ik ook niet in een hotel buiten het vliegveld want op het moment dat ik aankom kan ik daar nog niet inchecken.

m.vr.gr.

Koming

PJ-Padi
Gebruiker
spacer line

Beste hr Koming,

‚ā¨80 is wel aan de prijs zeker. Heb 2 weken geleden voor ‚ā¨50,- all in geboekt en dit is voor 1 overnachting, check in 14.00u checkout volgende dag 12.30u. Bij langer verblijf en buiten checkin tijden xtra bij betalen. Heb ook weleens in juni 2015 geboekt en heb toen de hoofdprijs van ‚ā¨90 betaald.
Maar ja na uren vliegen en daarna een lekkere douche is nooit weg en dan beneden even lekker eten hmmm.
NB.: Bij terminal 1A is ook nog een hotel. Kan helaas geen ervaring met dit hotel met U delen.
Succes.

jstar
Gebruiker
spacer line

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Voor wie erin geinteresseerd is: inmiddels zijn we weer terug. De skylounge bleek geen optie want alleen voor vertrekkers. Wij kwamen er niet in in ieder geval.
Ergo mijn conclusie is dat er geen mogelijkheden zijn behalve hele dure

jstar
Gebruiker
spacer line

Tsjonge jonge jonge. Dus het was eigenlijk gewoon niet willen betalen voor een korte overnachting en weer eens (heel 'Nederlands') voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten? Voor niets gaat de zon op, Koming.

Voor hen die echt willen slapen, douchen etc., heeft het Jakarta Airport Hotel in Terminal 2 aanbiedingen voor 3 uur en 6 uur. Ideaal toch? En er is nu (I.t.t. wat hier boven ergens wordt beweerd) wél een goede en snelle verbinding met de Skytrain tussen de terminals.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 17-06-2018 10:54 jstar wrote:
En er is nu (I.t.t. wat hier boven ergens wordt beweerd) wél een goede en snelle verbinding met de Skytrain tussen de terminals.

Dat laatste was dan wel weer een prettige constatering

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,669,154 pageviews Een website van indahnesia.com