trouwen en scheiden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dan kan ik je mededelen, dat een huwelijk siri alleen mogelijk is binnen het moslimgeloof, dus dan zal die vreemdganger moslim moeten worden. Emoticon: Nice
Dat een huwelijk tussen twee verschillende religies niet mogelijk is in Indonesië. Emoticon: Nooo
Dat nicht straks bij de geboorte van het kind een behoorlijk probleem heeft als ze niet kenbaar kan maken wie de vader is. Emoticon: Confused
Dat dit soort dingen ook niet goed valt (alleenstaand in verwachting) in de gemeenschap. Emoticon: Nooo
Dat nicht, maar ook de wettelijke echtgenote van die twee walletjesvreter niet helemaal fris zijn als dit al 4 tot 5 jaar duurt. Emoticon: Laugh out loud
Dat als ze door de buren of tijdens een razia ongetrouwd samen worden gepakt dat ze openlijk aan de schandpaal worden genageld (in Aceh zweepslagen). Emoticon: Nice
Dus jou nicht zit heel vet in diepe shit. Emoticon: Yes!

Dan blijft over de status, Nederlands paspoort Emoticon: Confused
Op wat voor visum dan Emoticon: Confused Sosial Budaya, studentenvisum, visum op basis van werk Emoticon: Confused
Anders in het niet mogelijk om ongetrouwd permanent in Indonesië te verblijven. Emoticon: Nooo
Zie je nu zelf hoe dit verhaal aan alle kanten rammelt. Emoticon: Wink
Ik heb extra veel smiley's gebruikt om dit negatieve rammelende verhaal in ieder geval nog wat op te leuken. Emoticon: Shiny

Dusssss één prangende vraag, 26 jaar Nederlands paspoort woont al haar hele leven in Indonesië wat mogelijk is tot uit mijn hoofd gezegd 19 jaar, want dan moet er een keuze worden gemaakt, Nederlandse of Indonesische, op wat voor visum zit ze in Indonesië. Emoticon: Blush

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Malam, hoe is het mogelijk dat een Indonesische een Nederlands paspoort heeft? Moet men geen Nederlander zijn om een Nederlands paspoort te hebben?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het kan wel Pamela, in een gemengd huwelijk kan een kind twee nationaliteiten hebben in Indonesië, tot een bepaalde leeftijd, uit mijn hoofd gezegd 19 jaar, dan moet er gekozen worden, Nederlands of Indonesisch.
Wordt er Nederlands gekozen dan komt het visum verhaal wat ik hier boven schreef aan de orde, aangezien zijn nicht 26 jaar is.

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Oh ok, dank je wel.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat was onder andere het geval twee jaar geleden op Hari Merdeka, daar worden jongelingen voor geselecteerd voor het vlagvertoon op het paleis, dat is een hele eer en daar gaat een behoorlijk zware training aan vooraf. Emoticon: Yes!
Daar was een jongedame Gloria Hammel geselecteerd die geboren was in Indonesië maar een Franse vader had, die meid was Indonesisch in hart en nieren tot ze er achter kwamen, dat ze twee nationaliteiten had, toen brak de pleuris uit, allerlei mafkadavers die weer wat te mauwen hadden en ze werd aan de kant gezet. Emoticon: Cry
Daar maakte Widodo een einde aan, flikker op stelletje idioten, ze is net zo goed Indonesische aldus Widodo en hij nodigde haar uit op het paleis. (in mijn woorden Emoticon: Wink )

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Op 08-04-2018 18:55 schreef PamelaAn:

[quote verwijderd]

Ik snap even iets niet. Moslims (in ieder geval Indonesie. En op dit moment heb ik hier een Indonesische te logeren) mogen in Indonesie officieel slechts één vrouw hebben. En er wordt oogluikend 3 bijvrouwen toegestaan. Ze mogen dus NIET met hen trouwen.
Zo wil u mij uitleggen over welke bevolkingsgroepen u heeft?
En scheiden in Indonesie is niet moeilijk, heb ik begrepen van mijn Indonesische logée, dus ik begrijp het probleem niet.

En o ja, Malam is Malam. Deze man heeft zijn hart op de juiste plaats zitten. Alleen als hij het idee heeft dat iemand mensen in de malang wil nemen, dan trekt hij fel van leer. Wat ik heel goed begrijp.

Mijn nicht is moslim and haar vriend is Boedist. Ik begrijp zelf ook het probleem niet en mijn nicht doet daar schimmig over. Kan haar alleen de info geven die ik vandaag via deze site heb gekregen. Jammer dat daar zo'n 9 uur voor nodig was, maar het zij zo. Als het aan het eind van de rit er toe heeft bijgedragen dat haar partner gaat scheiden en zij met hem trouwt is het wat mij bertreft toch nog elke minuut waard geweest.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En de vraag over haar visum Emoticon: Confused
Of is dat de sleutel die de deur op slot doet, te moeilijk dus poppetje gezien kastje dicht. Emoticon: Shut up!

Als het aan het eind van de rit er toe heeft bijgedragen dat haar partner gaat scheiden en zij met hem trouwt is het wat mij bertreft toch nog elke minuut waard geweest .

En als je nicht die getrouwde vent met drie kinderen die haar al 4 tot 5 jaar ligt te pompen en geen aanstalten heeft gemaakt om te scheiden hem nu eens met rust liet, zou je dan niet een stuk tevredener zijn. Emoticon: Confused

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Ik weet dat mijn nicht een Nederlands paspoort heeft, omdat ik die onlangs heb ontvangen. Ik betwijfel dat zij een visum moet hebben, maar anderst, maar omdat ze best veel reist zal ze genoeg kansen hebben om die eventueel te verlengen. Daarbij woont ze in Jakarta waar de ambassade is. Mijn andere nichtje, die in ieder geval ook een Nederlands paspoort heeft, woont in Solo,. Zij moet om de zoveel tijd naar Jakarta om het paspoort te verlengen. . Mijn broer was Nederlander en hij in Indonesie getrouwd geweest met een Indonesische vrouw.Hij moest in ieder geval om de zoveel tijd het land uit om zijn visum te verlengen.

Of mijn beide nichtjes ook een Indonesisch paspoort hebben weet ik niet zeker, maar anders zou ik altijd adviseren die te behouden. Je weet nooit waar het goed voor is...

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Als het aan het eind van de rit er toe heeft bijgedragen dat haar partner gaat scheiden en zij met hem trouwt is het wat mij bertreft toch nog elke minuut waard geweest .

En als je nicht die getrouwde vent met drie kinderen die haar al 4 tot 5 jaar ligt te pompen en geen aanstalten heeft gemaakt om te scheiden hem nu eens met rust liet, zou je dan niet een stuk tevredener zijn. Emoticon: Confused [/quote]

Weer tactisch gebracht. Jij weet als geen ander dat er een hoop leed is in Indonesie. Zoals eerder aangegeven is haar partner, die twee keer met haar in Nederland is geweest, een aardige man. Het is van deze kant makkelijk oordelen, zolang wij beide niet weten wat er precies gaande is in zijn leven. Voor mijn nicht , die buiten het feit dat ze gelukkig is met hem , is het een ticket uit de ellende. En ja de relatie is al een tijd gaande terwijl hij getrouwd was. Heb haar zojuist gesproken en zij geeft wel aan dat de scheiding op de tafel ligt en bevestigd dat dit niet heel moeilijk moet zijn in Indonesie, zoals jullie ook al aangaven. Is het allemaal heel handig. Nee. Een dag per week ziet hij zijn kinderen, de rest van de tijd brengen zij samen door. Er zijn geen geheimen, want beide vrouwen zijn op de hoogte. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar in Nederland ken ik ergere gevallen van mensen die scheiden of vreemd gaan.Zij moet hier mee leven en ik kan haar alleen adviseren. Dat jullie daarbij mijn ogen openen is prima, maar ik heb niet de finale zeggenschap in dit verhaal.

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Mijn jongste nicht heeft twee paspoorten en mijn oudste nicht alleen een Nederlands paspoort. Zij geeft aan dat je bij 21 jaar moet kiezen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je getrouwd ben met een Indonesische partner dan kan je een visa ikut istri krijgen.
Heb je een Nederlands paspoort en je bent niet getrouwd met een Indonesische partner en je hebt geen werkvergunning zoals expats, dan moet je elke 6 maanden (180 dagen) het land uit.

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Op 08-04-2018 20:33 schreef Malam:
Dan kan ik je mededelen, dat een huwelijk siri alleen mogelijk is binnen het moslimgeloof, dus dan zal die vreemdganger moslim moeten worden. Emoticon: Nice
Dat een huwelijk tussen twee verschillende religies niet mogelijk is in Indonesië. Emoticon: Nooo
Dat nicht straks bij de geboorte van het kind een behoorlijk probleem heeft als ze niet kenbaar kan maken wie de vader is. Emoticon: Confused
Dat dit soort dingen ook niet goed valt (alleenstaand in verwachting) in de gemeenschap. Emoticon: Nooo
Dat nicht, maar ook de wettelijke echtgenote van die twee walletjesvreter niet helemaal fris zijn als dit al 4 tot 5 jaar duurt. Emoticon: Laugh out loud
Dat als ze door de buren of tijdens een razia ongetrouwd samen worden gepakt dat ze openlijk aan de schandpaal worden genageld (in Aceh zweepslagen). Emoticon: Nice
Dus jou nicht zit heel vet in diepe shit. Emoticon: Yes!

Dan blijft over de status, Nederlands paspoort Emoticon: Confused
Op wat voor visum dan Emoticon: Confused Sosial Budaya, studentenvisum, visum op basis van werk Emoticon: Confused
Anders in het niet mogelijk om ongetrouwd permanent in Indonesië te verblijven. Emoticon: Nooo
Zie je nu zelf hoe dit verhaal aan alle kanten rammelt. Emoticon: Wink
Ik heb extra veel smileys gebruikt om dit negatieve rammelende verhaal in ieder geval nog wat op te leuken. Emoticon: Shiny

Dusssss één prangende vraag, 26 jaar Nederlands paspoort woont al haar hele leven in Indonesië wat mogelijk is tot uit mijn hoofd gezegd 19 jaar, want dan moet er een keuze worden gemaakt, Nederlandse of Indonesische, op wat voor visum zit ze in Indonesië. Emoticon: Blush

Waarom denk ik je toch steeds dat ik lieg?? Ik denk dat er weinig mensen zijn die zoveel details weggeven. Toen ik mijn verhaal begon viel je me aan toen ik de twee religies noemde en nu doen ze toch ter zake... Ik geloof nooit dat hij zich tot moslim zal laten bekeren, maar dat precies de reden is dat ze in Nederland willen trouwen. Hier is dat namelijk geen probleem. Natuurlijk weet ze wie de vader is, dat is haar partner en hij zal inzien dat een scheiding onafwendbaar is.

Heb haar gevraagd naar haar visum. Je zal het er wellicht niet mee eens zijn, maar zij geeft aan dat ze geen visum nodig heeft. zoals eerder aangegeven weet ik dat mijn broer steeds het land uit moest. maar ik ga ervan uit dat voor mijn nicht andere regels gelden, als zij aangeeft dat ze geen visum hoeft te halen en dit nooit heeft gedaan.

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Op 08-04-2018 23:25 schreef Malam:
Als je getrouwd ben met een Indonesische partner dan kan je een visa ikut istri krijgen.
Heb je een Nederlands paspoort en je bent niet getrouwd met een Indonesische partner en je hebt geen werkvergunning zoals expats, dan moet je elke 6 maanden (180 dagen) het land uit.

Ik geloof je op jouw woord, want ik weet het niet en dat pretendeer ik ook niet. Mijn broer was getrouwd en moest toch om de zoveel jaar naar het buitenland en wwer terug. Wat voor visum? Ik heb geen idee.

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Er zal toch wel iets anders zijn, want ze bezitten beide ook geen SOFI nummer.

Dutchie
Gebruiker
spacer line

BTW gelukkig woont ze niet in Aceh, maar in een wereldstad. Daar zullen ze wellicht iets nuchterder zijn, of vind jij dat wel normaal? Anders kunnen ze nog naar Bali gaan, lijkt me ook wat meer mellow..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-04-2018 12:33 schreef Dutchie:
Mijn Indonesische nichtje, die een Nederlands paspoort, Islamiet is, heeft wil trouwen met een Indonesche man. Er zijn een aantal zaken die niet volledig duidelijk zijn. De man die Boedistisch is, heeft reeds een andere Indonesische vrouw, waarmee hij is getrouwd en 3 kinderen heeft. Hij wil scheiden, maar zijn huidig echtgenote stemt daar niet mee in. De man in kwestie heeft Chinese roots en mijn nicht geeft aan dat het een schande is volgens Chinese gebruik om te scheiden. Dit laatste trek ik in twijffel, gezien het aantal scheidingen in China tegenwoordig en is wellicht het minst grote probleem in deze situatie.
Nu heeft mijn nicht gevraagd of het mogelijk is, zonder dat hij is gescheiden, om te trouwen in Nederland. Nu zijn daar duidelijke regels over, maar tegelijkertijd is er een grijs gebied.

Vraag is:
- Hoe moeilijk is het om te scheiden in Indonesie als de vrouw dat niet wil?
-Wannneer dit niet lukt, kan mijn nicht ttouwen in Nederland, me een reeds getrouwde man, (Indonesisch staatsburger )

Ik ga het verhaal terug brengen naar deze tijd.
Wat heeft deze draaitje een snelle wending gekregen.

En wat een gerommel in die samen zijn, door een vrouw jonge dame van 26 jaar die het heeft gepresenteerd een man te strikken die poen zat zal hebben en die niet zijn situatie beoordeeld heeft dat past in die gemeenschap.
Veel is mogelijk, maar naar Nederland gaan om daar te trouwen man man man die vraag al maakt het dat je ook niet goed bij je verstand bent Emoticon: .

Ja je kan heel veel in Jakarta wat je hier ziet is van alles mogelijk, want men ken de buren niet eens, als je zoals ik in een toren verblijf.
Jakarta kan je niet vergelijken met de binnen landen waar ons kent ons in een normale samenleving elkaar controleer en daar val je dan wel op.
Hier in Jakarta niet, je kan aan rommelen zoveel als je wilt.

Nu kom ik bij die dame 26 jaar die zegt een Nederlandse paspoort te hebben, vraag haar state eens op, dan zal het blijken dat ze wel een kitas zou moeten hebben, vraag daar eens naar.
Dan is ze illegaal aan het handelen, dat kan niet anders, je moet overal een kitas laten zien.
Maar ja ik heb een wijlen vriend die 25 jaar in Indonesië zat, die getrouwd was, je weet wel Malam die behield ook zijn Nederlandse Paspoort.
Ik geloof dat de autoriteit in Jakarta zich eigen niet bekommerd om wat de mensen stiekem bij zich draag en of houd.
En Nederland geeft heel gemakkelijk je Nederlands paspoort af, bij de Ambassade Emoticon: Nice
.
Even tussen door ik heb weer eens iets tegen gekomen dat ik ingeschreven moet zijn in de plaatselijk dicht bij zijnde PERNYATAAN the domicile, de woonplaats ; de vestigingsplaats en dat ik in die plaatselijk district een sponsor moet hebben..
Hoe lang kom ik al hier 4 jaar denk ik, nooit gehoeven als ik maar een adres opgaf, was het goed, vorig jaar moest dat afgegeven worden door de hier aanwezige kantoor mij een bewijs heeft gegeven dat ik hier woonde, was voldoende.
Nu dit weer veel papier werk en mijn sponsor een Manager Chinees en een Budist toevallig ook treed op als mijn sponsor zijn kitas en zijn gegeven met zijn handtekening hier weer afgegeven.
Plotseling hoefde ik niet meer naar die plaatselijk kantoor te gaan om mijn verblijfplaats te legaliseren daar zorgde die jongeman wel voor die dat voor mij zou gaan regelen.
Hij zag dat die manager van hier en toen was hij zo galant en mij tegemoet tredend dat het mij verbaasde maar ja zo gaat het hier aan toe als er een meerdere in het oog komen dan zijn ze zo.
Ik wacht af en kan dan mijn verlenging aan vragen want dat scheelt elke keer weer naar die burgerlijke stand te gaan.
Dit was even er tussen door.

Maar terug komend op die dame van 26 jaar.
Wat ik er van vind dat doet er eigenlijk er niet meer toe.
Maar als mijn nichtje het was, zou ik haar vol schelden en in haar vet gaar laten koken
Zulke mensen verdienen niet geholpen te worden, die met een getrouwde man en een relatie mee aan gaat en nog daarvan 5 jaar het zo volhoud en nu er een kind komt in eens wil trouwen ja dank je de koek koek zij krijgt het heel moeilijk om haar kind aan te geven, als die geboren is.
Want als ik het goed begreep dan wil ze trouwen omdat ze nu in verwachting is.
Die Budist is ook een mijn ogen een idioot een vuil smerige vent, om een ander vrouw met kip te zetten.
En ik hoop dat die vrouw van die man die niet wil scheiden hem eerst helemaal uitkleed dat hij geen kleren aan zijn lijf meer heeft Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Op 08-04-2018 19:16 schreef pelaut:
Helemaal eens met Malam, heb in Indonesie ook ontzettend veel ellende gezien van kortstondige relaties die reeds voor een officiet bij voorbaat verziekt geweest. Dus iemand die een ongetrouwde jonge vrouw uit een andeel huwelijk kinderen opleverden die dan de rest van hun leven geen enkele kans op een fatsoenlijk bestaan meer hadden. Hadden hun ouders even de Alphamart binnengelopen en voor de prijs van een pakje sigaretten wat rubbertjes gekocht dan hadden al die kinderlevens nier land met kind opzadelt, en nog niet gescheiden is van zijn officiele vrouw met 3 kinderen, en dan wil weten of ie in Holland even met die meid kan ./ mag trouwen, zou ik geeneens van info willen voorzien. Zon soort mail / vraag roept terecht negatieve emoties op bij de forum leden.

Dit is het wat je allemaal teweeg brengt met zulke verhalen.
Ik ben het helemaal met deze schrijver eens, want ja ik kan mij nu niet meer aan onttrekken, omdat het pas geleden nog heb meegemaakt, een Nederlandse jongen getrouwd 2 kindjes die zijn vrouw weg is gegaan en waarom weet ik nog niet eens, maar dat de kinderen er weer de dupe van volwassen mensen worden, is mij heel duidelijk omdat ze de kut niet kan dicht houden en zoals je schreef naar een supermarkt te gaan om condooms te kopen was veel eerlijker geweest dan hier weer een kind de dupe laten worden.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Arbortus is een oplossing Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden wanneer ik zoveel los heb gemaakt. DIt was, ondanks dat andere hier anders over denken, zeker niet de bedoeling. Ik respecteer ieder zijn mening, maar dat betekent niet dat we op een lijn hoeven te zitten. Ondanks dat ik geenszins van plan om een arbortus voor te stellen, wat in mijn ogen ook gewoon moord is, heb ik tussen de regels wel het eea van jullie geleerd. Ik was niet in de illusie dat ik veel wist van de Indonesische cultuur en dat blijkt ook wel.

Wat betreft het visum tast ik in het duister. Mijn nicht geeft aan nooit een visum nodig te hebben gehad. Aangezien ze regelmatig in het buitenland zit, was dit volgens allang een probleem geweest, wanneer die wel verplicht had geweest. Ook had de ambassade dit dan sowieso de 1e keer bij uitgifte geeist lijkt mij.

Wellicht is de best oplossing om deze topic te sluiten. Wanneer emand toch nog een vraag heeft zla ik die uiteraart beantwoorden.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 08-04-2018 23:05 schreef Dutchie:

Of mijn beide nichtjes ook een Indonesisch paspoort hebben weet ik niet zeker, maar anders zou ik altijd adviseren die te behouden. Je weet nooit waar het goed voor is...

Dit kan niet, indonesie staat geen dubbele paspoorten toe.
Toen mijn vrouw haar nederlandse paspoort had ontvangen kregen wij na verloop van tijd een bericht van haar CS dat ze uitgeschreven zou worden uit de registeren en dat haar indonesisch paspoort ongeldig verklaart zou worden, wij dienden hiervoor een formulier in te vullen om dit in gang te zetten. deden we dit niet dan zou dit gevolgen hebben...

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Ho Pierre, klopt inderdaad. Mijn oudste nicht heeft al gekozen en mijn andere nicht is 18, dus die heeft vooralsnog een dubbele nationaliteit en zal dus later een keuze moeten maken.

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2018 23:49 Dutchie wrote:
Er zal toch wel iets anders zijn, want ze bezitten beide ook geen SOFI nummer.

Ik heb dus begrepen dat uw nicht een Nederlands paspoort heeft, maar zij heeft geen bsn/sofinummer??? Hoe kan dit??????

Mijn partner is Engelsman, hij woont en werkt hier, het eerste wat hij hier in Nederland kreeg was een bsn/sofinummer!!! En uw nicht is Nederlander en heeft dit niet?!

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Nee beide nichten hebben geen sofinummer. Dit weet ik heel zeker omdat de notaris deze nodig had voor de belastingdienst. Nu moeten er andere papieren worden aangeleverd, die nodig zijn voor de aanvraag van een soor tijdelijk SOFI-nummer. Wanneer zij in Nederland zouden komen om te werken, dan hebben zij die wel nodig en zullen ze die ook zonder probleem krijgen, lijkt mij.

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 09-04-2018 16:09 Dutchie wrote:
Nee beide nichten hebben geen sofinummer. Dit weet ik heel zeker omdat de notaris deze nodig had voor de belastingdienst. Nu moeten er andere papieren worden aangeleverd, die nodig zijn voor de aanvraag van een soor tijdelijk SOFI-nummer. Wanneer zij in Nederland zouden komen om te werken, dan hebben zij die wel nodig en zullen ze die ook zonder probleem krijgen, lijkt mij.

Elke Nederlander die een Nederlands paspoort bezit, krijgt een bsn nummer. Trouwens nog sterker, als er iemand geboren wordt, dan krijgt hij/zij gelijk een bsn nummer. Zo gauw je als buitenlander geregistreerd wordt in een plaats dan gaan alle radartjes draaien. Je krijgt dan automatisch een bsn nummer of je werkt of niet. En in een Nederlands paspoort wordt ALTIJD je bsn nummer vermeld.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Mijn broer heeft zo'n twintig jaar in Indonesie gewoond en is er getrouwd en gestorven. Zelf ben ik daar in het huwelijk getreden (Yogajakarta) met mijn vrouw op een Indonesiche manier, Heb dus respect voor de Indonesische cultuur en wil iedereen daarbij zeker in zijn waarde laten.

Ben je zelf met een Indonesische vrouw getrouwd Dutchie?

Ooit hadden we hier op het forum nog een Dutchguy ook met een Indonesische vriendin.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Dutchie
Gebruiker
spacer line

Nee, mijn vrouw en ik zijn beide Nederlands. Maar mijn broer woonde destijds in Yogakarta en daar zijn wij getrouwd. Was bijzonder want daar trouwen bijna nooit 2 Nederlanders met elkaar. Was een mooie belevenis met plaatselijke kleding en rituelen, die ik voor geen goud had willen missen.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 09-04-2018 16:56 schreef PamelaAn:

[quote verwijderd]

Elke Nederlander die een Nederlands paspoort bezit, krijgt een bsn nummer. Trouwens nog sterker, als er iemand geboren wordt, dan krijgt hij/zij gelijk een bsn nummer. Zo gauw je als buitenlander geregistreerd wordt in een plaats dan gaan alle radartjes draaien. Je krijgt dan automatisch een bsn nummer of je werkt of niet. En in een Nederlands paspoort wordt ALTIJD je bsn nummer vermeld.

Precies.

en niet alleen middels een Nederlands paspoort,,, zelfs als men zich als persoon inschrijft in het BRP van de gemeente ( hetgeen verplicht is als men in Nederland gaat wonen) krijgt men automatisch een BSN nummer..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,006,744 pageviews Een website van indahnesia.com