Verkiezingen in Indonesië

Subforum In het nieuws 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-11-2018 08:38 Maryono wrote:

Het enige wat ik jammer vind is dat alle nieuws en corruptie berichten in 2 draadjes zijn samengekomen en een brij is geworden van het “beste” wat Indonesië te bieden heeft. Dat maakt het terugzoeken van een bepaald persoon of onderwerp soms wat lastig.

Dat is inderdaad zo, wat het nieuws betreft niet zo'n probleem.
Maar met corruptie berichten in ieder geval voor mij wel, heb ik een interessant bericht van de één of andere graaigier die 2 of 3 terug is veroordeeld, dan moet ik elke keer een korte omschrijving geven wat die vent geflikt heeft of het bericht van jaren terug voor de dag toveren en quoten om het begrijpelijk te maken. Emoticon: Yes!
Ik zou zo maar niet een manier weten om het eenvoudiger te maken Mas.
Wat wel kan is een nieuw draadje aanmaken voor zo'n vogel als je van te voren weet dat er heel veel over te vertellen is, zoals in het geval van Setya Novanto.

Een mooi voorbeeld is de Century bank, waar de top bij betrokken was, tot SBY en de gouverneur van de Bank Indonesië Boediono (later vice president) toe.
Dat loopt al van 2007, het onderzoek wordt enorm tegengewerkt en soms verdwijnt de zaak gewoon 2 jaar helemaal uit beeld, nu is het weer actueel.
Dan kan ik het hele verhaal (waar je haren van ter berge rijzen) wel oprakelen, maar voor het zelfde geld wordt de KPK over enkele weken weer op de vingers getikt en verdwijnt het dossier zo maar weer voor een jaar of twee.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je kan haast wel een topic speciaal voor blunders van Prabowo maken, in een toespraak aanhalen dat corruptie in Indonesië kanker in fase vier is die hij als hij president wordt gaat bestrijden en zal gaan zorgen voor een schone overheid. Emoticon: Talk to the hand
Ondertussen weigert hij om 6 kandidaat DPR leden van zijn partij Gerindra die eerder voor corruptie zijn veroordeeld de laan uit te sturen, lekkere hapjes voor de coalitie Widodo, hoplaaaa morgen weer werk aan de winkel voor Fadli Zon om met emmers strot te gaan gooien om de blunder te maskeren. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beukie is boos, wat zeg ik boos, hij is woedend op de pers, die geen standaard journalistiek bedrijven, ze hebben de 212 demonstratie genegeerd en ze liegen over de het aantal deelnemers, volgens Prabowo waren er 11 miljoen deelnemers. Emoticon: Confused
Waar heb ik dat nu meer gehoord? Oh ja ik weet het weer, dat was bij de inauguratie van zijn broer Trump. Emoticon: Devil
Prabbie gaat het gemis aan media die niet achter hem staan steeds harder voelen in zijn woede stapelt hij de ene op de andere blunder en trekt hij de banden met de witgejurkte nestbevuilers steeds meer aan, alsof daar zijn redding zit. Emoticon: Laugh out loud
Het mooiste was nog dat de bekeerde moslim op het podium bij de 212 actie een islamitische tekst eruit flikkerde die zo fout als de pest was, terwijl hij omringd werd door al die geloofsidioten die deze voormalige ongelovige steunen. Emoticon: Worship
Uiteraard gelijk zijn afzuiger Fadje Zon er over heen, ik heb niet precies gehoord wat Prabowo over de pers zei, maar ik weet dat ie gelijk heeft.
Als Prabowo wint dan moet ie Fadli Zon minister van clowneske zaken maken. Emoticon: Clown

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Let op het is al 4 maanden geleden dat de vice gouverneur van Jakarta Sandiaga terug trad om zich te concentreren op de presidentsverkiezingen.
Gerindra en PKS hebben 3 maanden overhoop gelegen wie Sandiaga gaat vervangen, Gerindra wilde er één uit eigen gelederen naar voren schuiven, Mohammad Taufik vice voorzitter DPRD Jakarta en voorzitter Gerindra Jakarta was in de race. Emoticon: Nice
Deze Taufik heeft 3,5 jaar gezeten voor corruptie, PKS is van mening dat zij als trouwste coalitiepartner de troon mocht bezetten, bovendien zeggen ze dat Prabowo dat beloofd heeft. Emoticon: Yes!
Na 3 maanden waren ze eindelijk uit, de PKS mocht de nieuwe vice gouverneur leveren, maarrrrr nu zegt de exveroordeelde Taufik dat die PKS klant eerst een fit en proper test in de DPRD van Jakarta moet ondergaan, een veroordeelde corruptie klant die moet gaan oordelen of de nieuwe vice gouverneur schoon is, gekker moet het niet worden. Emoticon: Nooo
De PKS zegt, bekijk het maar, daar beginnen we niet aan, dit duurt nu ook al een maand, dus deze "Game of thrones" duurt inmiddels 4 maanden en er is nog geen uitzicht op een oplossing. Emoticon: Talk to the hand
Het is binnen Gerindra, PKS en PAN één grote troep apen die maanden bekvechten wie de koning Lowietje op de apenrots mag worden, ze zijn van de pot gerukt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mantelzorger Widodo, snotverpielekes opa heb je nu weer zitten kwijlen, we zullen er snel een sticker opplakken. Emoticon: Blush

Je ziet steeds vaker foto's dat Widodo opa moet ondersteunen, dat wordt straks een rollator gevolgd door een stoel met antilope leer en wieltjes waar de president dan achter loopt. Emoticon: Wink

Ik schreef al eerder dat de stokoude Maruf april 2024 niet gaat halen, die man heeft zo'n beetje alles wat op het bordje van een ziekenhuis staat behalve spreekuur, al hoe wel dat eigenlijk ook niet waar is, hij heeft de campagne min of meer stil gelegd tot januari wegens gezondheid redenen en nu ontvangt hij diverse personen thuis. Emoticon: Confused
Er wordt al over gesproken dat opa stemmen verlies gaat opleveren voor Widodo, maar met het binnen halen van opa haalde Widodo ook tientallen miljoenen moderate moslims binnen, een miljoen minder doet geen zeer. Emoticon: Nooo

Maar dan heb je ook alles wel gehad, voor de rest heeft Widodo geen kloten aan Maruf, als ze tegen hem over economie beginnen dan vraagt ie gegarandeerd of dat een variant is van onani. Emoticon: Laugh out loud
Als Widodo straks een week in het buitenland zit en Maruf heeft het voor het zeggen dan kunnen ze die ouwe alles op zijn zijn mouw spelden. Emoticon: Devil
Ik wacht met spanning de tv debatten af, als ze verstandig zijn doen ze opa goed opwarmen en met minyak angin insmeren tegen lijkverstijving en hem een flinke shot speed geven. Emoticon: Stupid

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Malam, denk je niet als die ouwe snaar voor de verkiezingen verhuist naar de eeuwige jachtvelden, Jokowi geen probleemje krijgt? Vrees ik wat voor.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zit veel onder mensen van origine en spreek er over met hen en ze hebben het volste vertrouwen dat Jokowi het wint van Prabowo.
Het mooiste is; ik kan heel negatieve over Indonsie praten met hen, ze vinden het ook dat de mensen niet goed opgeleid zijn en weinig inzicht tonen naar de toekomst toe.
Vele dingen die je ziet gebeuren is gewoon nergens over nagedacht geen controle, ze doen maar wat, zoals ook in de liften hier de vloer afgelakt terwijl er nog vlekken op zit die ze niet eerst hebben weg gepoetst
De liften goed afstellen is moeilijk voor hen, dat goed in te voeren, twee liften die allebei omhoog gaan en ook naar beneden.
De goederen lift zijn ze al een paar maanden aan het repareren maakt veel lawaai en soms een week stil en dan zie de goederen die ze dan bij die lift opslaan, gaoten meer niet..
Je kan verschillende momenten beschrijven waarom ze iets doen maar de logica kan je er niet op uit maken, door een in en uitgang dicht te maken, terwijl je dan sneller binnen of buiten bent. Emoticon: Confused Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 11-12-2018 18:38 jakarta-snacks wrote:
Malam, denk je niet als die ouwe snaar voor de verkiezingen verhuist naar de eeuwige jachtvelden, Jokowi geen probleemje krijgt? Vrees ik wat voor.

Er is geen direct gevaar Jak, alleen de normale aftakeling en ik weet inmiddels waar ik het over heb, die ouwe heeft behoorlijk overwicht, zweetvoeten, plakzak, plasproblemen, aambeien, evenwicht stoornis en hoge bloeddruk waardoor zijn kop af en toe de kleur heeft van een gebruikt tamponnetje en nu heeft hij nog opgezette poten ook waardoor hij slecht kan lopen. Emoticon: Cry
Ook de hersenvretertjes zijn inmiddels al flink aan de gang geweest, het manneke zou het gewoon nog wel een paar jaar vol kunnen houden, maarrrrr op die leeftijd zoveel hooi op je vork nemen wat zelfs voor een jongeling niet mee valt, gaat zijn tol eisen, dat zie je nu al. Emoticon: Yes!
Een zware campagne, veel reizen, continue op je qui vive zijn dat de andere coalitie je niet een mes tussen je schouderbladen parkeert, staatszaken eigen maken, en daarbij ook nog voorzitter van de islamitische raad en bobo bij de grootste moslimorganisatie van Indonesië NU en dat voor een 75 jarige die ze moeten ondersteunen als ie in het openbare leven verschijnt Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Alsof er heiligschennis is begaan, reclameborden van de Partai Demokrat met foto's van SBY en zijn echtelijke plofkip ibu Ani zijn verwoest in Pekanbaru, tja daar zou je dan uit kunnen concluderen dat de nationale knuffelbeer niet zo populair is bij sommige mensen punt. Emoticon: Blush
Maar nee hoor, je moet de reactie zien van deze professor in de dramatiek, de droeftoeter voelt zich zo wie zo altijd al het lijdend voorwerp, man man man ibu Ani barstte zelfs in tranen uit. Emoticon: Cry
Ik zit al op de punt van mijn stoel om de reacties van zijn partijgenoten in de DPR te horen over deze nationale ramp, als ik hullie was zou ik het strafhof in Den Haag inschakelen. Emoticon: Laugh out loud

Ze hebben de hele media overeind gezet, tientallen foto's en verdachtmakingen in de kranten, man man wat een stelletje relnichten, alles maar dan ook alles wordt uit de kast gehaald om in de publiciteit te komen. Emoticon: Worship

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 15-12-2018 12:39 Malam wrote:

Ik zit al op de punt van mijn stoel om de reacties van zijn partijgenoten in de DPR te horen over deze nationale ramp, als ik hullie was zou ik het strafhof in Den Haag inschakelen. Emoticon: Laugh out loud

Ja ja, je kon erop wachten, deze coördinator van het campagne team van Pa provo, Dahnil Simanjuntak die zich in de afgelopen 3 maanden heeft ontwikkeld tot de grootste dorpsgek van het campagne team, heeft weer eens staan krijsen en schijten als een zeemeeuw met buikloop, het vernielen van de spandoeken is een aantasting van de democratie. Emoticon: Stupid
Ik zie de uitspraken van Dahnil dagelijks voorbij komen, die knul heeft een IQ van een besneden naaktslak, in vergelijking met deze dorpsgek zijn de leden van de Jostiband stuk voor stuk Einsteintjes. Emoticon: Yes!
Ik ben benieuwd hoe lang hij nog de kans heeft om te balken, Dahnil die gokt op het ministerie van Jeugd en sportzaken als Pa provo wint, is voorzitter van de jongeren afdeling van de op één na grootste moslimorganisatie Muhammadiyah. Emoticon: I love it
Hij heeft in de afgelopen 2 weken al 4 keer op moeten komen draven bij de politie, de voorzitters van de pemuda Muhammadiyah hebben namelijk lopen kloten met 2 miljard subsidie voor jeugd activiteiten volgens de staatsaccountant. Emoticon: Cooool
Dahnil heeft er als een raket voor gezorgd dat die 2 miljard terug in de staatskas zijn gestort, ik neem zonder meer aan dat daarmee de kous nog niet af is voor deze gladdekker. Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Prabowo maak ook zijn nummer weer eens, het lijkt er op dat hij zich in zijn ellenlange redevoeringen helemaal laat meeslepen in zijn eigen grootsheid. Emoticon: I love it
Hij moet moet moet de verkiezing winnen, anders gaat Indonesië ten gronde en verdwijnt van de kaart. Emoticon: Confused
Uiteraard voer voor de media en zijn politieke tegenstanders, maar ik denk dat een zielenknijper ook wel op zijn plaats zou zijn om te kijken of het wel helemaal goed zit in zijn bovenkamer. Emoticon: Yes!

Ook de pers kreeg weer een emmer stront ala Trump over zich heen, de media is tegen hem, huilde Pa provo. Emoticon: Cry
Een ideale gelegenheid voor Guntur Romli van de jongelingen partij PSI om een heel smerig ruikend bommetje in het Prabowo kamp te gooien. Emoticon: Shiny
Volgens Guntur barst Prabowo van de stress en woede, dat maakt hem onstabiel, dat komt omdat hij al zoveel keer verloren heeft en zijn volgende afgang ook al weer op hem af ziet komen omdat hij nog steeds 20 % in de peilingen achter staat. Emoticon: Blush

Trouwens over Habib Rizieq had Guntur ook een aardige, Habib had vorige week de geestelijken award gekregen van 2018 Choice Awards.
Guntur feliciteerde Habib met zijn trofee die hij zelf in het leven heeft geroepen en met de keuze die hij op zich zelf heeft laten vallen, Allah u akbar. Emoticon: Worship
Tevens sprak Guntur de hoop uit nu dat Habib zo'n eervolle trofee aan zich zelf heeft gegeven dat dit ook reden genoeg is om de ballen te hebben naar Indonesië terug te keren om zijn maat Prabowo te steunen.
Schitterend als Guntur met een stokje in een bijenkorf had gaan zitten porren had ie niet zo'n explosief resultaat gehad als met zijn opmerking over deze twee grote leiders. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Volgens Prabowo in zijn toespraak enkele dagen geleden, "We moeten winnen, zonder mij en Sandiago gaat Indonesië volledig naar de gossiemijne en sterft de staat Indonesië uit. Emoticon: Cry
Ik ken nog twee van die fantastische leiders die het volk met gebalde vuist duidelijk maakten dat zij de boel wel even op de rail zouden zetten, zoek de verschillen. Merdekaaaaaaa. Emoticon: Worship

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik besef dat ik heel erg bevooroordeeld ben als het om Widodo of Prabowo gaat en dat mijn berichtgevingen over de verkiezingen verre van onafhankelijk zijn, cijfers of uitspraken manipuleer ik niet, doch mijn commentaar zegt genoeg, het liefst zou ik Prabowo zijn achillespezen doorknippen. Emoticon: Yes!
Daar heb ik mijn redenen voor en ik wil er wel enkele toelichten, voorop gesteld dat ook Widodo geen wereld president is (Welke leider is dat wel) maar hij heeft mooie resultaten geboekt, vooral op het gebied van infrastructuur.
Zijn keuze van vice president dat ouwe lijk Maruf is natuurlijk helemaal kut met dt, maar die neem ik er bij, waarschijnlijk is die schijndode de enige manier om zoveel moderate moslims achter hem te krijgen zodat hij Prabowo voor kan blijven. Emoticon: Worship

De algemene ontwikkeling van Prabowo laat te wensen over, net als zijn IQ, hij heeft behoudens zijn carrière in het leger niets gepresteerd, zijn omgang met mensen en tact zijn om te huilen, hij is niet recht door zee en weet geen reet van economie, hij stapelt de ene op de andere blunder. Emoticon: Frustrated
Nu was zijn carrière in het leger ook niet bepaald door zijn hoge krijgskunde, hij heeft zich gewoon omhoog geneukt door met de dochter van Suharto Titiek te trouwen, Suharto was blij dat hij dat lelijke kreng aan een vent kon binden, nu scheelt het, Prabowo is ook geen Adonis, nog net geen Quasimodo. Emoticon: Wink

Buiten een aantal gewelddadige wapenfeiten was de legercarrière van Prabowo ook niet spectaculair, tijdens de rellen van 1998 heeft hij gewoon een aantal studenten laten verdwijnen en toen bleek dat Suharto het had gehad wilde hij nog een staatsgreep plegen ook, toegeven hij is zo brutaal als de neten. Emoticon: Devil
Daarna eiste hij de functie van opperbevelhebber op, Habibie had hem door en Wiranto bleef opperbevelhebber waarop Prabowo met zijn legereenheid optrok naar het paleis, hij blokkeerde de boel en wilde Habibie afzetten, maar zijn schoonvader Suharto vroeg of ie van de pot gerukt was. Emoticon: Angry
Achteraf gezien denk je, had het maar door gezet peenlul, dan hadden ze je uit je legerkistjes geschoten en hadden we nu geen last van je, hij kreeg in eerste instantie een onbeduidende functie en werd later nadat hij voor een onderzoekscommissie had toegegeven dat hij studenten had ontvoerd, uit het leger gelazerd. Emoticon: Bye bye

De rakker is toen naar Jordanië gevlucht bang als ie was voor vervolging, ondergeschikten van hem zijn wel vervolgd, bij terugkomst ging hij in zaken met de hulp van zijn broer, die tot op de dag van vandaag nog de hand boven zijn trollenkop houdt want hij bakt er niets van. Emoticon: Nooo
Na de val van Suharto was het ook over met de liefde voor zijn dochter, het is overduidelijk bewezen dat die vent nergens voor geschikt is en bovendien een half stijffie krijgt bij de gedachte om Indonesië terug te voeren naar de orde baru van zijn voormalige schoonvader. Emoticon: I love it
Dit alles is de reden dat ik nachtmerries kan krijgen bij de gedachte dat die klootzak president wordt, hij helpt gegarandeerd Indonesië naar de kloten met zijn kronkel naar alleen heerschappij, haat tegen buitenlanders en ziekelijke drang naar zelfvoorziening van Indonesië zonder import. Emoticon: Shut up!

Het schrikbeeld van wat er in Venezuela is gebeurd, het veruit rijkste land van Zuid Amerika met kloothommel Maduro die net zoveel verstand van landsbestuur en economie heeft als een zeepaardje van paardenrennen en met zijn alleen heerschappij en anti buitenland houding het land naar het stenen tijdperk heeft toe getrapt. Emoticon: Angry
Of de seniele Mugabe die met dezelfde politiek van voormalig Rhodesië ( de graanschuur van Afrika) van Zimbabwe het armste land ter wereld heeft gemaakt.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

En niet vergeten, de ontvoering en dood laten martelen van studenten in '98.... Hardnekkige gerucht dat hij indertijd in Oost Timor gevangen is genomen door rebellen die hem toen gecastreerd hebben, maar dat neem ik met een kilootje zout.....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bol.com SBY en Prabowo hebben gisteren met elkaar gesproken, dat is enorm opgeblazen in de media, terwijl het eigenlijk doodnormaal is, de Partai Demokrat van de Nationale huilebalk SBY is namelijk enkele maanden terug op de valreep toegetreden tot de coalitie Pa Provo. Emoticon: Yes!
Je zou zeggen dat ze dan in de aanloop van de verkiezingen regelmatig contact hebben, maar dat is dus niet zo, althans niet persoonlijk zoals gisteren, dat wordt dus dan ook enorm opgeklopt, in Indonesië gaat het namelijk bij verkiezingen meer om naamsbekendheid als om partijprogramma's. Emoticon: Yeah right!
Ik kan me zo voorstellen dat Prabowo van SBY wilde horen wat nu precies zijn plannen zijn, want als één ding wel overduidelijk is, de Partai Demokrat heeft tot op heden geen klauw uitgestoken naar de campagne van de trollenkoning. Emoticon: Nooo

Het lijkt erop dat SBY zich meer richt op zijn schaapjes die in de DPR gekozen moeten worden als dat Prabowo president wordt, hij kwam er namelijk de laatste keer in 2014 heel bescheten vanaf met 61 zetels van de 560 en de peilingen voor 2019 zijn niet echt rooskleurig.(De DPR is nu uitgebreid naar 575 zetels).
Vermoedelijk zal Sus Bambang denken, ik de benen uit mijn reet lopen, straks die trol op de troon en mijn partij helemaal naar de kloten met 30 DPR zetels. Emoticon: Confused An me hoela. Emoticon: Bye bye
Sus kijkt vooruit, die zou het liefst 115 DPR zetels willen scoren, dan kan de partij zijn eigen kandidaat in 2024 naar voren schuiven zonder coalitie partners, wie dan mee wil liften is meegenomen, want Sus heeft nog één grote droom voordat ie Allah's voeten kan kussen en kan gaan grasduinen in een kudde maagden, zijn zoon Agus president van Indonesië maken. Emoticon: Worship

En ach, dat Sus Bambang niet zoals de vorige keer aan de zijlijn wilde blijven staan is begrijpelijk, hij flikkerde bij de verkiezing van 2014 van 150 naar 61 zetels, een coalitie met de PDI-P van Megawati was geen optie, Sus en Mega kunnen elkaars bloed wel zuipen. Emoticon: Devil
Dus hij kon niet anders als voor Prabowo kiezen, hij zal gedacht hebben, het doel heiligt de middelen, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sus die zelf 10 jaar president is geweest Prabowo die blunder op blunder stapelt serieus neemt. Emoticon: Blush
En zijn rechterhand vice voorzitter van Gerindra en de DPR Fadli Zon al helemaal niet, die haalt het niveau van een cliniclown nog niet eens, qua voorkomen overigens wel. Emoticon: Clown
Zo profileerde deze krokeledokus zich de afgelopen week toen hij samen met de asbak Ahmad Dhani en ezelinnetje Nono nono Warisman een kritisch liedje zong over de coalitie Widodo. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ohw ohw ohw, we hebben weer een blunder van Pa provo, en ogenblikkelijk wordt hij in de sociale media massaal in de zeik genomen, wat dan weer wordt vermeld in de media, dus hij kan weer gaan klagen dat de pers op de punt van hun stoel zit om hem op fouten te betrappen. Emoticon: Cry
Nadat de tactiek om Widodo neer te zetten als anti Islam was mislukt omdat Widodo met de moslimgeestelijke Maruf Amin in zee ging, moest alles over een andere boeg, het speerpunt is nu de armoede in Indonesië, de slechte economie en de rijkdommen die naar het buitenland verdwijnen, in 73 jaar onafhankelijkheid is Indonesië geen steek verder gekomen Emoticon: Talk to the hand , aldus Prabowo.
Natuurlijk wijst de beschuldigende vinger naar Widodo, alleen vergeet hij dat zijn maat SBY tot vier en een half jaar geleden 10 jaar de scepter heeft gezwaaid en dat de nationale huilebalk zich dus ook aangesproken voelt en weinig tot geen campagne voert voor Prabbie. Emoticon: Bye bye

Na een vurige ellenlange redevoering in Solo hoe slecht het wel gaat en hoeveel van de rijkdommen in de zakken van de elite en buitenlanders verdwijnt, gooide prab als goed imitator van Trump er weer eens een tweet uit. Emoticon: Wink

We zitten op het niveau van arme landen op het Afrikaanse continent, zoals Rwanda en Haïti, al hoewel jullie niet weten waar dat is.

Een bombardement van tweets volgde er, of Prabowo soms Badrodin Haiti (voormalig hoofd van politie) bedoelde, want Haïti ligt niet op het Afrikaanse doch op het Amerikaanse continent en wel om precies te zijn in het Caraïbisch gebied. Emoticon: Yes!
Ook een tweet dat het geen wonder is dat het slecht met Haïti gaat, ze zijn namelijk net met land en inwoners verhuisd van het Amerikaanse naar het Afrikaanse continent. Emoticon: Blush
Er was er één die schreef dat de inwoners van Haiti al roeiend met hun land onderweg waren naar Afrika, de sociale media staat bol van dit soort opmerkingen, dit is de zoveelste blunder van die hersenloze trol. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Er staat weer een enorme rel op stapel, vijf medeoprichters van de politieke partij PAN, Abdillah Toha, Albert Hasibuan , Goenawan Mohammad , Toeti Heraty en Zumrotin hebben in een open brief het poppenwagentje van de seniele Amin Rais door de poep gereden. Emoticon: Laugh out loud
Ze vragen Rais terug te treden als ere voorzitter omdat hij de doelstellingen van de partij die tijdens de reformatie is ontstaan heeft verkwanseld en verkocht aan conservatieve moslim groeperingen en de club orde baru aanhangers onder leiding van Tommy Suharto. Emoticon: Bye bye
Het komt er zonder doekjes om te winden op neer dat Rais met olifantenpoten door de porseleinkast van doelstellingen van de PAN loopt, die van oorsprong niet als moslimpartij is opgezet. Emoticon: Nooo
Rais is verdwaald en volgt zijn eigen pad en brengt de partij met zijn extreme gedoe veel schade toe, kaboem. Emoticon: Devil
Dat gaat roering geven, ik durf te wedden dat veel van die laffe schijthuizen in de PAN in hun vuistje lachen omdat ze zelf te schijterig zijn om die ouwe terecht te wijzen, die ouwe zelf gaat gegarandeerd straks weer als een kipgrote zeemeeuw lopen krijsen en van die grote stralen stront om zich heen sproeien. Emoticon: Devil

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Goenawan Mohammad???

Is dat DE Goenawan Mohammad?????

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ja de Goenawan Mohammad. Emoticon: Yes!
Dan kan je nagaan hoe bont die ouwe seniele klootzak Rais het heeft gemaakt en hoe hij te keer is gegaan. Emoticon: Laugh out loud

http://www.tribunnews.com/nasi(...)knya-mundur-dari-pan

En de boel begint al naar het kookpunt te stijgen, allerlei stinkdieren, glibberige reptielen en aasvreters beginnen zich te roeren om het fossiel Rais in bescherming te nemen. Emoticon: Blush
Het zal geen verrassing zijn dat die allemaal uit de extreme hoek komen en de slijmerig spoor trekkende naaktslakken van Gerindra zoals Fadli Zon. Emoticon: Laugh out loud
Het inmiddels in halve staat van ontbinding verkerende lijk Rais wordt van alle kanten in bescherming genomen ondanks de stank die hij verspreid. Emoticon: Shiny
En zo leiden dit soort gebeurtenissen, kritieken, blunders van Pa Provo en zijn leger van slijmerige naaktslakken en krijsende en stront spuitende meeuwen tot de ondergang van de trol die de rol van Suharto opnieuw wil invoeren en overnemen met behulp van demente oude mannetjes als Rais. Emoticon: Bye bye
Alhamdulillah Emoticon: Worship

Wat nu die 5 oprichters van Pan hebben gedaan met die open brief lijkt net op wat mijn vriendjes en ik deden als reetharen, in een drukke winkelstraat een rotje in een hoop hondenstront stoppen en aansteken. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat er tussen Amien Rais en Widodo is gebeurd weet ik niet, maar al meer dan twee jaar is Rais ondanks dat de partij PAN Widodo steunde een ware oorlog begonnen tegen Widodo, waarin hij niet schroomt om de meest smerige verdachtmakingen te uiten. Emoticon: Yes!
Ik heb al vele malen berichten geplaatst over wat die ouwe smeerlap allemaal liep uit te vreten en ik kon maar niet begrijpen dat de huidige voorzitter en bestuur niet ingrepen, schijnbaar was ik niet de enige, gezien deze open brief van zijn medeoprichters van PAN.(vrij vertaald) Emoticon: Wink

Geachte heer Amien Rais,

Na het observeren van de politieke ontwikkeling in ons land in de afgelopen jaren en in het bijzonder uw werk alleen of met de Nationale Mandaatpartij (PAN), voelen wij ons als mede initiatiefnemers en oprichters van PAN ons verantwoordelijk en verplicht om hieronder een gezamenlijke verklaring af te leggen ter herinneren aan onze gezamenlijke verbintenis aan het begin van de oprichting van de partij:

1. PAN is een hervormingspartij die de vrijheid van meningsuiting en de democratie hoog houdt na 32 jaar onder het totalitaire regiem van de autoritaire Nieuwe Orde met corruptie .

2. PAN is een partij gebaseerd op Pancasila en op basis van menselijke morele en religieuze waarden.

3. PAN is een moderne partij die schoon is van de vlekken van de nieuwe orde en bovendien streeft om vooruitgang te boeken voor de natie.

4. PAN is een open partij die nationaal pluralisme handhaaft en zich niet als vertegenwoordiger van bepaalde groepen positioneert.

5. PAN is een partij die gelooft en ondersteunt dat elke burger dezelfde status voor de wet en dezelfde rechten en plichten heeft en de definitie van meerderheid of minderheid niet erkent.

Met het oog op de PAN-principes hierboven vermeld, krijgen we de sterke indruk dat de heer Amien Rais sinds hij is afgetreden als voorzitter van PAN, zowel persoonlijk als namens PAN, vaak bezig is met politiek en manoeuvres die niet in lijn zijn met die principes.

- U bent meer en meer geneigd uw eigen gang te gaan en u beschadigd de nationale harmonie in uw verschillende verklaringen en politieke houding .

- U als hervormingsfiguur die een rol speelde bij het beëindigen van de macht van de nieuwe orde, had sympathie, steunde en sloot zich aan bij politici die streefden naar het herstel van de democratische macht na de nieuwe orde.

- U hebt nu van religie een politiek instrument gemaakt met als doel het verkrijgen van macht.

- U bent als wetenschapper er niet in geslaagd de natie wijzer te maken, u heeft door nieuws te verspreiden dat verre van de waarheid is over de opkomst van de PKI (communistische partij) in ons land de sfeer uiterst gespannen gemaakt.

- U als iemand die nu buiten de hoofdstructuur van PAN staat, lijkt de PAN-leiding over te geven aan de volgende generatie door voortdurend destructieve politieke manoeuvres uit te voeren die de toekomst van de partij niet ten goede komt.

Op basis van al deze overwegingen hebben wij als mede oprichters van PAN, die samen met u in die tijd geloofden in die principes die we samen zouden nastreven, deze open brief geschreven als een herinnering aan u als vrienden.

Om deze reden is het misschien tijd om te stoppen met je dagelijkse praktische politieke activiteiten en PAN volledig over te dragen aan de volgende generatie en om je zelf te positioneren als de bewaker van de moraliteit en beschaving van het land en om een ​​lange termijn visie te geven voor het welzijn en de vooruitgang van ons land.

Groeten van ons allemaal,

Jakarta, 26 december 2018

Abdillah Toha
Albert Hasibuan
Goenawan Mohammad
Toeti Heraty
Zumrotin

Deze brief heeft hetzelfde effect als een vos in een kippenhok, er is duidelijk een hele grote groep die schijtziek is van die ouwe en het helemaal niet eens is met de richting die de partij nu op gaat, de coalitie met Gerindra en PKS is in de algemene vergadering door Rais en aanhangers met veel drammen door hun strot geduwd. Emoticon: Yes!
De vorige verkiezing was de toenmalige voorzitter Hatta Rajasa (tot 2014) kandidaat vice president naast Prabowo, na het verlies verdween Hatta van het toneel, in 2014 was Zulkifli Hasan voorzitter geworden, na het verlies stapte PAN over naar de coalitie Widodo en vanaf 2016 heeft Rais lopen etteren om de partij uit die coalitie los te weken. Emoticon: Stupid

Na deze brief komen de tongen los en durven sommigen hun snavel weer open te doen, reken maar dat het intern nu compleet oorlog is. Emoticon: Wink
De secretaris generaal van PAN Eddy Soeparno een slaafse volger van Rais verklaarde dat de 5 mede oprichters allang niet meer actief zijn en dat de brief niets voorstelt, maar ja die is dan ook lid van het campagne team van Prabowo. Emoticon: Devil
In een interview met Goenawan maakte die haarfijn duidelijk dat PAN niet als moslimpartij was opgericht en het steekt enorm dat Amien Rais als PA 212 activist de Islam gebruikt om zijn politieke doel/macht te bereiken. Emoticon: Shut up!

Hij heeft actief deelgenomen aan het onderuit halen van Suharto en vervolgens gaat hij nu in zee met Prabowo die een tegenstander van de reformatie was en bovendien is de PAN in een coalitie gestapt waar ook de Partai Berkarya van de familie Suharto onder leiding van Tommy Suharto deel van uit maakt, onbegrijpelijk aldus Goenawan. Emoticon: Confused
Al dat gedonder van Amien Rais kan er zelfs volgens Goenawan toe leiden dat de PAN de 4 % drempel voor de DPR niet gaat halen. Emoticon: Nooo
Al met al is er een lekker feestje aan de gang binnen de PAN, dit komt allemaal ten goede van Widodo, die lacht zich nu de peen uit zijn pantalon, wordt vervolgd. Emoticon: Yummie!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ja de vijf mede oprichters van de partij PAN die de open brief schreven hebben de ratten uit het riool gekregen, volgens de bedorven bal gehakt Fadli Zon zijn die vijf, parasieten van de democratie. Emoticon: Confused
Met andere woorden, in de nadagen van het Suharto bewind, sloeg een groep activisten, intellectuelen, artiesten en wetenschappers de handen in elkaar om een partij op te richten om de Indonesiërs ongeacht van welk geloof of afkomst democratisch te vertegenwoordigen. Emoticon: Worship
Vervolgens hebben deze oprichters in de afgelopen 20 jaar de partij in handen overgelaten van politici, logisch want een wetenschapper gaat naar de universiteit, een dichter gaat gedichten maken, een schrijver gaat boeken schrijven en politici bedrijven politiek. Emoticon: Yes!

Dan zien die oprichters dat het de foute kant op gaat en trekken aan de bel, dan zijn het volgens vuilbek Fadli Zon parasieten omdat ze commentaar hebben terwijl ze niet actief meer zijn in de partij, ga je een stap verder dan is iedereen die kritiek heeft op een politieke partij en niet actief bij een partij betrokken is dus een parasiet. Emoticon: Blush
Welnu dan zijn we snel klaar, dan is Indonesië niet de Gordel van smaragd meer, maar de Gordel van parasieten, Godsakkerju wat een smeerlap, die vent is een schandvlek in de Indonesische politiek. Emoticon: Angry

Er is trouwens nu ook naar buiten gekomen dat er de afgelopen tijd drie zwaargewichten de partij de rug toe hebben gekeerd, volgens die drie hebben ze de handdoek gegooid, volgens de partijwoordvoerder zijn ze gedeactiveerd, er is dus wel degelijk gehakketak binnen de partij, alleen hebben ze het zorgvuldig onder de deken gehouden. Emoticon: Talk to the hand
Voorlopig houdt de ouwe relnicht Rais zijn snavel dicht, maar ik ken hem, doet ie nu zijn snavel open dan krijgt hij te veel tegengas, die wacht tot het rumoer verstomd is en dan gaat ie weer krijsen en schijten als een meeuw, zo slim is opa wel. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja je kan Trump imiteren en oorlog voeren met de pers, maar de afstand tussen Jakarta en Washington is niet alleen 16.000 km, het verschil tussen Amerikaanse en Indonesische bevolking is nog groter. Emoticon: Yes!
De pers in Indonesië is een stuk geniepiger en bovendien zijn de Indonesiërs veel gevoeliger voor een geniepige berichtgeving dan Amerikanen, vooral in de kampung zijn bewoners enorm beinvloedbaar door de media. Emoticon: Wink
Door beide kampen wordt er met stront gegooid, de storm van gemene en ongefundeerde kritiek uit het kamp van Prabowo over de economie en het vele geld wat naar infrastructuur gaat en de uiterst gore campagne dat Widodo een anti islam beleid voert, blijft niet onbeantwoord. Emoticon: Nooo

Waarbij het Widodo kamp stukken terughoudender is, maar wel heel slim gebruik maakt van de media die door Prabowo is verketterd, waarin de innige band tussen de witjurken en Prabowo als omgebouwde moslim een grote rol speelt. Emoticon: Devil
Uit Aceh (hoe kan het anders) kwam de uitnodiging voor Prabowo en Widodo om de koran te komen lezen, dat werd breed in de pers uitgemeten, in de wetenschap dat Prabowo helemaal geen Arabisch kan lezen. Emoticon: Nooo
Ook Widodo doet op een hele subtiele wijze een duit in het zakje, steeds vaker doet hij als imam/voorganger het gebed in de moskee van de stad waar hij op bezoek is, omdat te kunnen moet je van goede moslimhuize komen. Emoticon: Worship
Die Solonese floeper weet verdomd goed dat daar veel foto's van worden gemaakt, waar de media dan mee vol staat, laat dat maar aan de verketterde pers over en dat soort foto's fietst er bij kampungbewoners in als een negerlul in een weduwe. Emoticon: Yummie!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het campagne team van Prabowo en Sandiaga maakten hun campagne budget bekend, ik had al eerder aangegeven dat Prabowo's onbegrijpelijke keuze om met Sandiaga (Sandi) in zee te gaan in plaats van met iemand van zijn trouwe coalitiepartner PKS met poen te maken heeft. Emoticon: Shut up!
Er zijn diverse kandidaten genoemd, tot de voormalige opperbevelhebber (tot vorig jaar) van het leger Gatot toe, ook de vluchteling Habib Rizieq werd genoemd, allemaal armoedzaaiers die geen kans maakten. Emoticon: Nooo
Out of the blue koos Prabowo voor de vice gouverneur van Jakarta Sandiaga die tevens een schatrijk zakenman is die daar diep voor in de buidel heeft moeten tasten blijkt nu.
Het totale campagnebedrag is 54 miljard, waarvan Sandiaga 2,4 miljoen Euro heeft opgehoest, Prabowo 786.000 Euro en andere fondsen (Gerindra en schenkingen) 90.000 Euro. Emoticon: Stupid
Ik schreef al eerder dat ik er wel haast zeker van ben dat als Sandiaga maanden geleden had geweten wat hij nu weet, dat hij er dan echt niet ingestapt zou zijn. Emoticon: Talk to the hand

Sandiaga is best wel een pientere vent, het geen hij zegt snijdt ook vaak hout, maar ik denk dat hij zich enigszins heeft blind gestaard op het kleine verschil tussen Prabowo en Widodo bij de verkiezingen in 2014. Emoticon: Blush
Die was 6,3 % en dat ligt nu toch heel anders, de verschillen met nog drie en een halve maand te gaan zijn aanmerkelijk groter, nu zeggen peilingen niet alles en zeker bij een nek aan nek race kan je er niet van op aan. Emoticon: Nooo
Maar als de verschillen tussen de 10 en 25 % bedragen zoals het er nu uit ziet moet er volgens mij een wonder gebeuren als Prabowo dat nog weg kan werken, mede door zijn zwakke campagne die nagenoeg alleen maar bestaat uit kritiek op de huidige regering zonder met goede wetenschappelijke onderbouwingen te komen. Emoticon: Devil
Arme Sandiaga, straks 2,4 miljoen Euro lichter en een illusie armer, die kan dan op zijn bolletje krabbelen en zich afvragen waarom hij 2,4 miljoen heeft uitgegeven en Prabowo met zijn jongere broer Hashim die de grote financiële man achter Gerindra is en volgens Forbes tot de rijksten van Indonesië gerekend mag worden slechts 786.000 Euro. Emoticon: Confused

Sandi volgens mij heeft de familie Prabowo en de Gerindra bobo's je te pakken genomen als dat voorste beesie die nog op zijn 4 pootjes staat. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het gaat hartstikke lekker in de coalitie van Prabowo, de coalitiepartners PAN, PKS en Partai Demokrat hebben nog Rupiah bijgedragen aan de campagne en het ziet er naar uit dat dit niet gaat gebeuren ook, van je vrienden moet je hebben. Emoticon: Shiny
Ze hebben hier en daar wel posten opgericht van waaruit de campagne wordt gevoerd en wat attributen worden uitgedeeld, maar die posten zullen toch voornamelijk worden gebruikt om de DPR kandidaten uit hun eigen partij te ondersteunen, vooral de PAN en PKS zitten in de gevarenzone, daar is helemaal nog niet zeker van dat ze de 4 % drempel halen. Emoticon: Nooo
Vooral de PKS schijnt weinig actief te zijn, maar dat zal ook te maken hebben met de belofte dat ze de vervanger van Sandiaga als vice gouverneur van Jakarta mochten leveren, wat nog steeds niet geregeld is. Emoticon: Talk to the hand
Op 9 augustus maakte Sandiaga bekend terug te treden en op 27 augustus was hij weg, dus Gerindra en PKS zitten op 9 dagen na al 5 maanden elkaar in de haren wie de opvolger gaat worden, de PKS dreigde 2 maanden geleden al dat ze zouden stoppen met de campagne voor Prabowo als ze de buit in Jakarta niet kregen, toen werd wel bevestigd dat ze de troon zouden krijgen, maar ze zijn er nog steeds niet uit. Emoticon: Stupid

En uiteraard zou Prabowo Prabowo niet zijn als hij geen munt zou slaan uit de rampen die Indonesië de afgelopen maand getroffen hebben, door te zeggen dat de hulpverlening zwaar onder de maat is en dat hij dat op de rail gaat zetten door een extra ministerie te creëren, het Rampenministerie. Emoticon: Confused
Op dit moment heeft Indonesië een orgaan voor rampenbestrijding (BNPB) die alle hulpdiensten, materialen en mankracht/vrijwilligers coördineren, zij staan onder en rapporteren rechtstreeks aan de president, waardoor Widodo veel invloed heeft op de hulpverlening.
Zo wordt nu dan ook het hoofd van de BNPB vervangen, vermoedelijk is Widodo niet tevreden over deze man met de toepasselijke naam Willem [Ramp]angilei. Emoticon: Laugh out loud
En natuurlijk gaat er van alles en nog wat fout, maar wat de meerwaarde van een nieuw geldverslindend ministerie t.o.v. de BNPB is, dat begrijp ik niet helemaal en met mij velen niet, buiten natuurlijk dat dit ministerie hun eigen president kan gaan bestrijden als Prabowo president wordt, want dat is pas echt een enorme ramp. Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het zou te bewerkelijk worden om alles wat de trol Pa provo allemaal in zijn campagne loopt uit te kotsen te vermelden, maar deze moet ik toch even kwijt. Emoticon: Blush
In april 2018 brak de pleuris uit toen bekend werd dat ene dokter Terawan in het militaire ziekenhuis Gatot Subroto lekker aan het experimenteren was met hersenspoelingen (letterlijk), hij claimde mensen die een herseninfarct hadden gehad deels te kunnen genezen en door preventieve spoelingen mensen veel fitter en gezonder te kunnen maken.(Inmiddels verboden) Emoticon: Talk to the hand
Het bleek dat de halve elite aan het spoelapparaat van deze charlatan had gelegen, ook Prabowo, het optreden van Prabowo is het levende bewijs dat Terawan eerder schade veroorzaakte in plaats dat hij van Prabowo een jonge god maakte, zoals zijn slaafse straathond Fadli Zon beweerde. Emoticon: Shut up!
Daar komt nog bij hoe kan je nu een hersenspoeling doen bij een hersenloze. Emoticon: Confused

Nu kwam Prabowo weer met de mededeling dat onder Widodo de medische behandeling van patiënten een dieptepunt heeft bereikt, met als voorbeeld dat in het Dr. Cipto Mangunkusumo ziekenhuis (RSCM) slangen voor nierdialyse 40 keer voor verschillend patiënten worden gebruikt. Emoticon: Confused
De pest is, als die trol dit in het openbaar uitbraakt dat dit als een lopend vuurtje door heel Indonesië gaat en blijft hangen, ondanks dat het RSCM in een brief deze bewering naar het rijk der fabelen verwijst. Emoticon: Bye bye
Dialyse slangen worden slechts één keer gebruikt en al helemaal niet meerdere malen bij verschillende patiënten om besmettingen tussen patiënten te voorkomen, deze uitspraak van Pa provo wordt gezien als een belediging t.a.v. de medisch specialisten in het RSCM. Emoticon: Frustrated

Waar die hersenloze dit nu weer vandaan heeft is onbekend, hij komt nu haast dagelijks met dit soort uitspraken (nepnieuws) zonder zijn bron te vermelden of enig bewijs te overleggen, eigenlijk is het pure laster om zijn opponent in diskrediet te brengen, een smerige manier om het domme gedeelte van het stemvee achter zich te krijgen bah. Emoticon: Angry
Natuurlijk krijgt hij veel vragen waar hij dit vandaan heeft, waar hij geen antwoord op geeft en veel kritiek, maar hij heeft ondertussen zijn keutel wel gelegd en door om de zoveel dagen met dit soort berichten te komen trekt hij een spoor van stinkende uitwerpselen. Emoticon: Yes!

Volgens DPR lid Charles Honoris vervalt Prabowo keer op keer in herhaling, blèrren over feiten die niet zijn gecontroleerd op het waarheidsgehalte, wat dan achteraf een hoax blijkt te zijn.
Zo begon hij de coalitie Widodo ogenblikkelijk de schuld in de slippers te schuiven toen Ratna Sarumpaet zei mishandeld te zijn terwijl ze bij een plastisch chirurg haar rimpelmuil had op laten leuken. Emoticon: Blush
Nu flikt de trol volgens Charles het weer. Emoticon: Stupid

De directrice van het RSCM dr. Lies Liastuti heeft dan wel geen fluit,maar ze blies wel in Max Verstappen snelheid het sprookje van Prabowo uit. Emoticon: Yes!
Ze kwam vandaag al gelijk met een persbericht op de proppen, die kan relnicht Prabowo in zijn inmiddels al overvolle nepnieuws map stoppen. Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,095,784 pageviews Een website van indahnesia.com