KCB Tours Bali / Kuta

Subforum Bali, het godeneiland 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Dolly251
Gebruiker
spacer line

Goede middag,

wij zouden graag ingaan op een voorstel van KCB Tours uit Bali, Kuta. Onze vliegtickets hebben we zelf geboekt, de planning hebben we uitgewerkt en KCB Tours heeft ons een mooi voorstel gedaan voor een rondreis van +/- 4 weken op Bali en eilanden (hotels, vervoer, gids en verschillende bezichtigingen).
De organisatie vraagt een voorschot van 50% meteen te betalen en de resterende 50% 2 maand voor aankomst.
Daarom had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze reisorganisatie. Ik vind namelijk niet veel terug op het internet.

Alvast bedankt!

Groetjes Dolly

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat vragen ze voor de tour? Ik ken de organisatie niet. Indonesische organisatie begrijp.ik. laat eens horen wat de kosten zijn en wat het voorstel inhoudt. Dan kunnen we een beetje beter inschatten of het reeel is. Of ben je daar sowieso wel akkoord mee?

45havana
Gebruiker
spacer line

Indonesische Travel Agents zijn zo wie zo niet aangesloten bij een garantie fonds,dus jullie zijn aan het gokken.Je kan in indonesie op geen enkele manier op een instantie terug vallen.Stel dat deze tour operator een maand voordat jullie aankomen failliet gaat en jullie worden niet op de hoogte gesteld? Sta je daar met je koffertje en een illusie armer op het vliegveld.Ik zou zeggen,boek in nederland bij een bedrijf dat aangesloten is bij het garantiefonds en laat hun een touroperator in indonesie in de arm nemen.Kost misschien wat meer,maar redelijke zekerheid heb je tenminste.Of je moet gewoon gaan en ter plekke een touroperator in de arm nemen.Vanuit nederland niets vooruit betalen,kan je vreselijk spijt van krijgen.Afgezien van de eventuele ellende die je gaat meemaken. Doe er je voordeel mee. Emoticon: Bye bye

45havana
Gebruiker
spacer line

Jackal tours & travel is een van de betrouwbaarste en wordt ook veelvuldig door travel bureaus in nederland gebruikt.Afgelopen zomer mijn familie naar indonesie gegaan met 6 personen.Een tour via west,midden en oost java naar Bali.Op java een en dezelfde driver die redelijk engels spreekt.Pas op Bali een ander voertuig met ook een goede driver. 30 dagen een geweldige vacantie gehad,niets dan lof heb ik van ze gehoord.Deze touroperator ook via een nederlands reisbureau geboekt.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Krijg al jeuk 50 % nu te betalen en 50 % 2 maand ervoor ,,, brrrr en dat in indonesie , komt niet goed .. tenzij dat je wilt strooien Emoticon: Laugh out loud

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Heb zo een paar gasten gehad , ik vraag moet je een chauffeur hebben , nee dank je we hebben een goedkope kunnen boeken op het internet. De dag van aankomst telefoon , meneer kan je ons komen ophalen op de luchthaven , oei , waar is jullie chauffeur, hij is niet komen opdagen ... 5 dagen op voorhand betaald , tja dat goedkoop internet he

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2018 15:14 Dolly251 wrote:
Goede middag,

wij zouden graag ingaan op een voorstel van KCB Tours uit Bali, Kuta. Onze vliegtickets hebben we zelf geboekt, de planning hebben we uitgewerkt en KCB Tours heeft ons een mooi voorstel gedaan voor een rondreis van +/- 4 weken op Bali en eilanden (hotels, vervoer, gids en verschillende bezichtigingen).
De organisatie vraagt een voorschot van 50% meteen te betalen en de resterende 50% 2 maand voor aankomst.
Daarom had ik graag geweten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze reisorganisatie. Ik vind namelijk niet veel terug op het internet.

Alvast bedankt!

Groetjes Dolly
Er is inderdaad weinig van te vinden. Precies zoals mijn bovenbuurmannen zeggen kun je je afvragen of het uberhaupt slim is om in zee te gaan met een niet Nederlandse organisatie waar je geen poot hebt om op te staan in welk geval dan ook. 50% aanbetaling is erg veel cq niet zoals het in Nederland gaat en het totale bedrag bij Nederlandse organisatie moet over het algemeen 6 weken voor de reis betaald zijn.
Ik zou het niet doen.

Je schrijft een rondreis Bali en eilanden. Welke eilanden zijn dat? Net zoals Elsbeth zou ik ook graag willen weten wat het aanbod dan precies is. Er zijn wellicht genoeg alternatieven te vinden zowel georganiseerd als semi-georganiseerd (of helemaal niet natuurlijk).

Het voorbeeld van Bulekurus hierboven komt mij ook bekend voor. En het erge is dat het vaak niet eens echt goedkoop is.

Nogmaals: niet doen

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sendiri
Gebruiker
spacer line

Ik heb zelf géén ervaring met KCB tours maar volgens mij is dat mede het reisburo waar ook voorheen het Nederlandse consulaat op jalan Raya Kuta boven zat.Reisburo zit er al zeker 12 jaar dat ik het weet en heb er zelf al regelmatig vliegtickets geboekt, dus géén tour. Of het verstandig is om van te voren zoveel te betalen dat moet ieder voor zich zelf afwegen. KCB tours voor tickets is betrouwbaar, zelfs professioneel, als de tour afdeling dezelfde professionaliteit heeft dan komt het helemaal goed.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hier worden volgens mij twee bedrijven door elkaar gehaald. Je hebt KCBJ Tours en dat is een groot bedrijf welke o.a. veel gidsen levert voor Japanse en Chinese touroperators. KCB ken ik niet. Maar groot of klein een Vooruitbetaling lijkt mij niet slim, redenen zie eerdere reacties.
Rob

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2018 18:46 sendiri wrote:
...... KCB tours voor tickets is betrouwbaar, zelfs professioneel, als de tour afdeling dezelfde professionaliteit heeft dan komt het helemaal goed.
Professionaliteit en betrouwbaarheid is niet altijd hetzelfde. Op Flores rijden ook een paar professionele chauffeurs rond die niet (altijd) betrouwbaar zijn. Daarnaast kan Ă©lk reisbureau, Ă©lke reisorganisatie of vliegmaatschappij in de problemen komen. In Nederland is de consument beschermd door de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden, in Indonesie niet.
Dus 50% aanbetalen en 2 maanden voor vertrek de rest? Niet doen. Ook niet bij schitterende recensies want het zegt helemaal niets over de gezondheid van een bedrijf.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2018 19:12 robbert wrote:
Hier worden volgens mij twee bedrijven door elkaar gehaald. Je hebt KCBJ Tours en dat is een groot bedrijf welke o.a. veel gidsen levert voor Japanse en Chinese touroperators. KCB ken ik niet. Maar groot of klein een Vooruitbetaling lijkt mij niet slim, redenen zie eerdere reacties.
Rob
Het lijkt erop dat die twee hetzelfde zijn.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 25-02-2018 15:14 schreef Dolly251:

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Heldere ziende

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Op 25-02-2018 18:46 schreef sendiri:
Ik heb zelf géén ervaring met KCB tours maar volgens mij is dat mede het reisburo waar ook voorheen het Nederlandse consulaat op jalan Raya Kuta boven zat.Reisburo zit er al zeker 12 jaar dat ik het weet en heb er zelf al regelmatig vliegtickets geboekt, dus géén tour. Of het verstandig is om van te voren zoveel te betalen dat moet ieder voor zich zelf afwegen. KCB tours voor tickets is betrouwbaar, zelfs professioneel, als de tour afdeling dezelfde professionaliteit heeft dan komt het helemaal goed.

KCB tours is het reisburo van de Nederlandse consul in Bali 2007.
De nederlandse consul is een nederlandse vrouw getrauwd met een balinese man die het reisburea en het consulaat rund.
Hij is een echte geldwolf.

Shalom

Dolly251
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

eerst en vooral bedankt voor de reacties!! Ik probeer zo overzichtelijk mogelijk te antwoorden :-)

Ik denk ook dat het 2 dezelfde bedrijven zijn, KCB en KCBJ-Tours. Toen ik deze organisatie opzocht vond ik via de website van de Nederlandse ambassade volgend contact-adres terug: dutchconsulateEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kcb-tours.com. Onze correnspondent gebruikt dezelfde extensie in zijn mailadres.

Wij zijn heel erg tevreden over de communicatie via mail en ook over de prijs die zij ons aanbieden voor een planning die we samen hebben opgemaakt.

Ik heb afzonderlijk de hotels opgezocht en daar de som van gemaakt en het lijkt me een zeer faire prijs. Voor 2 volwassenen en 1 kind zouden wij ongeveer 3700 dollar betalen ( 3000 euro). Dit voor 21 overnachtingen in voor ons toch wel luxueuze hotels.

Hieronder in detail wat in de prijs is inbegrepen:

the hotel to be used are based on Standard class hotel:

* 2 nights, superior room Seminyak 4 star hotel.
* 1 night, suite room at Cempaka Belimbing Villas.
* 3 nights, Studio room at Pemuteran.
* 1 night, superior room at Lovina.
* 4 nights, superior room Sri Ratih hotel –at Ubud.
* 2 nights, superior room at Candi dasa beach.
* 3 nights,Garden Room Mahagiri hotel – Gili Trawangan.
* 3 nights, superior room at Lembongan Beach Club hotel – Lembongan island.
* 2 nights, deluxe room at Sanur.

the price includes :
- 21 nights accommodation as per hotel above.
- daily breakfast at the hotel.
- tours & transfers as per itinerary with A/C Private car as per your itinerary.
- Express boat Ticket : Padang bai – Gili Trawangan – Lembongan – Sanur.
- soft trekking at Belimbing village.
- snorkeling boat and equipment to Menjangan Island + Lunch Box.
- dolphin boat
- all entrance fess to the object visited. (een 8-tal tempels + waterval + 1 volledige dag tour in Ubud)
- english speaking guide.
- mineral water.

Onderaan de handtekening vind ik dit terug:
Proud member of : IATA, ASITA, PATA, ASTINDO
Misschien iemand die dit wat zegt?

Groetjes

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik zou met hun zeker in debat gaan.

Er is geen enkele, maar ook geen enkele reden om twee maanden op voorhand het volledige bedrag te betalen.

Als zij jullie niet vertrouwen dat je wel degelijk komt, hoe kunnen ze dan van jullie eisen dat je hun vertrouwt.

Ik heb nog nooit iets op voorhand betaalt in Indonesië. Je zal maar toekomen ginder, en vaststellen dat de vogel is gaan vliegen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Dolly251

IATA is de afkorting van International Air Transport Association, een overkoepelende luchtvaartmaatschappij waarbij deze zich kunnen aansluiten. De meeste Indonesische maatschappijen zijn niet aangesloten. Dat maakt in dit geval niets uit; je wilt immers een rondreis boeken zonder vluchten.

De overige instanties zijn Indonesisch/Aziatisch. Ik weet eerlijkgezegd niet of er ook zoiets als onze SGR.

Over de rondreis. Jullie betalen nu ongeveer 143 euro per dag voor hotel, transport, boot en entrees. Of het resterende bedrag buiten de hotels wel of niet veel is kan ik niet inschatten omdat niet duidelijk is of die auto ook werkelijk elke dag tot jullie beschikking staat/er ook gebruik van gemaakt wordt. Is dit een all-in prijs of is dit gespecificeerd? De enige reden waarom je hiervan gebruik zou maken is het gemak. Bij pakketreizen (zoals dit) kun je vrijwel nooit kosteloos wijzigen of annuleren; bij alles wat je zelf regelt wel. Een reisorganisatie verdient hier ook aan. Logisch.

Hotels kunnen ook door jullie zelf geboekt worden en dan kun je nog wijzigen en/of annuleren. Het is niet al te moeilijk om op Bali een auto met chauffeur onder de 40 euro te vinden. Ook “officiele” boekingen via het internet kunnen vaak gewoon geannuleerd worden. Dan houden we nog de boottrips en de entrees over. De eerste kunnen online of ter plekke gemakkelijk geregeld worden, de tweede ook gewoon ter plekke.

Rechtsom of linksom, ik vind een aanbetaling van 50% veel en nergens voor nodig. En nogmaals, hoeveel organisaties er ook in een handtekening staan. Mocht er iets mis gaan dan is de kans groot dat je er naast grijpt. Zeker als je uit het buitenland komt en als van de andere kant van de wereld moet regelen, als dat uberhaupt al mogelijk is.

Ik heb het idee dat je zelf de positieve antwoorden in je vragen legt. Dat mag, maar er zitten hoe dan ook risico's aan vast. Als het goedgaat dan ben je blij en zul je achteraf zeggen "nergens voor nodig" maar als het misgaat dan kun je je wel voor je kop slaan.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Waarom al die risico's nemen?

Gewoon even paar uurtjes ervoor uit trekken en via booking.com of zo iets regelen. Wel zeker.

50% in advance is al niet niks, laat staan de 100%.

Heldere ziende

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Heb even de website geopend: http://www.kcb-tours.com. Daaruit krijg ik drie indrukken:

1. Het ziet er niet onprofessioneel uit, website is in het Engels. Totdat ik klik op de link Europe Package Tour alwaar ik een reis naar Hong Kong en Shenzhen en Macau kan boeken. Hmmmm Emoticon: Stupid
2. Het lijkt er inderdaad op dat KCB en KCBJ hetzelfde bedrijf is. Ik word namelijk gerouteerd naar http://www.kcbj.tours
3. Hier en daar kom ik een zogenaamde dode link tegen

In Europa is het niet ongebruikelijk voor touroperators om aan het begin van het jaar een behoorlijk percentage aan voorschot te vragen. Daarmee kopen ze met kwantumkorting allerlei componenten van een reispakket in. In Indonesie is dit ongebruikelijk maar het is niet ondenkbaar dat grote Indonesische touroperators dit systeem aan het ontdekken zijn, zeker wanneer ze internationaal opereren. Desondanks is voorzichtigheid geboden gezien het gebrek aan garantie. Het zal niet voor het eerst zijn dat een grote Indonesische touroperator de boel aan het flessen is.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 27-02-2018 08:14 koming wrote:
Desondanks is voorzichtigheid geboden gezien het gebrek aan garantie. Het zal niet voor het eerst zijn dat een grote Indonesische touroperator de boel aan het flessen is.

Met het recentelijke geval van reisjes naar de zwarte doos in de zandbak als lichtend voorbeeld!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-02-2018 08:33 _Jarno_ wrote:

[quote removed]

Met het recentelijke geval van reisjes naar de zwarte doos in de zandbak als lichtend voorbeeld!
Inderdaad, daar zijn velen tientallen miljoenen euro's in rook opgegaan. Althans, aan een geweldig rijkeluis-leven... voor de tijd die het duurde. Inmiddels zitten ze vast, maar ja, of het ooit van kaalplukken, laat staan terugbetalen komt? nee, gaat niet gebeuren.

Zelfs eerdere faillisementen als die van Batavia Air en Merpati Nusantara zijn nooit afgewikkeld. Dat valt gewoon stil, klaar. Groete schuldeisers als de belastingdienst en Pertamina gaan voor. Nou, dan is er allang niets meer over, want de toestellen waren lease.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ter verduidelijking dat zwarte dozen reisbureau was First Travel, 63.310 gedupeerden die meer als 905 miljard vooruit hadden betaald.
De bezittingen van het stel (man, vrouw, zus) wordt geschat op 200 miljard, als de schulden bij de vliegmaatschappij en hotels in Mekka zijn betaald blijven 63.000 mensen in de kou staan.
Een nieuwe trend de afgelopen 2 jaar, om de zoveel maanden lees je dat er weer zo'n zwarte dozen reisbureau voor tientallen miljarden de boel besodemieterd hebben.
Vooruit betalen is levenslink in Indonesië, een aap moet ook eerst zijn kunstje laten doen voor je hem zijn banaan geeft. Emoticon: Yes!

Dolly251
Gebruiker
spacer line

Beste iedereen,

heel erg bedankt voor al jullie reacties! Daar heb ik heel wat aan. KCBJ-Tours heeft ondertussen het voorstel gedaan 50% 1 maand voor vertrek - 50% bij aankomst...

Eventjes ter info: mijn man en ik hebben verre reizen gedaan zonder voorafgaandelijke reservaties maar nu onze dochter van 9 meegaat wil ik graag een "geplande" vakantie Emoticon: Smile
De hotels zelf boeken zie ik helemaal zitten, de entrees kunnen we ter plaatse betalen en de overtochten ook.

De auto hebben we niet de tijd ter beschikking. Het is effectief een chauffeur die ons van punt a naar punt b brengt met de nodige tussenstops. En daar knelt het schoentje een beetje. Dat vind ik moeilijk op voorhand te reserveren. Dit zijn de ritten die we nodig hebben (en daar schrik ik nu zelf ook wel een beetje van...):

Woe 08 Aug’18
From Bali International airport - To Hotel Sense in Seminyak

Vrij 10 Aug’18
From Hotel Sense Seminyak - To Belimbing Village
visit:
* The Royal Family Temple – Taman Ayun at Mengwi
* Sea Temple Tanah Lot
* drive through Antosari

Za 11 Aug’18
After lunch time, From Belimbing Village – To Taman sari Hotel Pemuteran

Zo 12 Aug’18
Morning, From Pemuteran to Labuan Lalang / snorkeling tour to Menjangan Island
Evening, From Labuan Lalang to Pemuteran

Di 14 Aug’18
From Taman sari Hotel Pemuteran to Rambutan Hotel Lovina Beach

Woe 15 Aug’18
Early in the morning Dolphin Watching
From Rambutan Hotel Lovina Beach to Sri Ratih hotel Ubud
visit:
* Munduk Waterfall, twin lake and lake temple – Ulun danu at Bedugul

Do 16 Aug’18
Ubud – Kintamani tour

Zo 19 Aug’18
From Sri Ratih hotel Ubud – to Hotel Puri Bagus – Manggis Candidasa (B)
visit:
* padang bai area,
* goa lawah bat cave temple bali
* Tirtagangga (Waterpalace)

Di 21 Aug ’18
From Hotel Puri Bagus – Manggis – To Padangbai
* express boat going to Gili Trawangan
* go to Hotel Aston Sunset in Gili Trawangan

Vrij 24 Aug’18
From Gili Trawangan - to Nusa Lembongan
express boat

Ma 27 Aug’18
From Nusa Lembongan - To Segara Village Hotel Sanur

Woe 29 Aug’18
From Segara Village Hotel Sanur – To Airport

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp!
Groetjes

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En laat wat van die reis die je nu gepland hebt, de resultaten hier weer geven hoe u en u familie het gevonden heeft.
Daar zijn wij dan ook naar benieuwd, zodat anderen er ook van kunnen leren.
Goede reis toegewenst en hoop dat het onvergetelijke vakantie wordt Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-03-2018 09:58 Dolly251 wrote:
… KCBJ-Tours heeft ondertussen het voorstel gedaan 50% 1 maand voor vertrek - 50% bij aankomst...
Dat een niet georganiseerde chauffeur zoiets doet – het veranderen van “de voorwaarden” kan ik nog inkomen maar dat een zogenaamd gerenommeerd reisbureau dat doet geeft te denken.
On 03-03-2018 09:58 Dolly251 wrote:
....De auto hebben we niet de tijd ter beschikking. Het is effectief een chauffeur die ons van punt a naar punt b brengt met de nodige tussenstops. En daar knelt het schoentje een beetje. Dat vind ik moeilijk op voorhand te reserveren. Dit zijn de ritten die we nodig hebben (en daar schrik ik nu zelf ook wel een beetje van...):...
Je hebt dus slechts de helft van de tijd een auto nodig en van die helft nog eens een paar dagen waar het alleen maar gaat om het rijden van A naar B en een paar zeer korte stukken erbij. Nog meer reden om dit zo niet te doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,684,972 pageviews Een website van indahnesia.com