Uit vliegtuig gehaald op vlucht Dubai-Amsterdam


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
49 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik heb een bizar en behoorlijk schokkend verhaal.
Zoals hier algemeen bekend reis ik minstens driemaal per jaar naar Indonesie. Ik hecht waarde aan een goede luchtvaartmaatschappij en vlieg de laatste jaren vooral met Singapore Airlines, Malaysian Airlines, Garuda, Emirates, Qatar en Etihad.

Op 15 december jl. was dat Emirates. Die had ik vooral gekozen omdat andere airlines toen ik boekte (3e week oktober) al schrikbarend duur waren en deze nog enigszins acceptabel was. De heenreis leverde me meer dan 8 uur vertraging op wegens een technisch probleem. Dat betekende ook meteen 6,5 uur door zien te brengen in Dubai. Ik zou eigenlijk om 14:30 aankomen in Denpasar. Dat werd uiteindelijk 22:45 uur.

De terugreis zou Kupang-Denpasar-Kuala Lumpur-Dubai-Amsterdam zijn. 4 vluchten in totaal en vanaf Kuala Lumpur met Emirates.
Ik vertrok vanuit Kupang om 13:30, voelde me niet zo lekker. Vlucht vanuit Denpasar vertrok om 20:10 (vertraging 55 minuten). Het leek wel te gaan en ik at een beetje van rijst met curry tijdens de vlucht en een glas wijn. De wijn smaakte me niet. Op het vliegveld van KL moest ik al een paar maal het toilet bezoeken. Diarree, spugen, maagkrampen en misselijk. Vlucht KL-Dubai vertrok dinsdag om 01:10 uur. Er werd 1,5 uur later een snack geserveerd. Twee uur voor de landing in Dubai vroeg ik aan een stewardess of er ergens een plek was om te liggen en ik zei dat ik me niet lekker voelde. Er werd bij een van de nooddeuren een deken op de grond gelegd. Ik was verontwaardigd. In het vliegtuig waren nl. genoeg lege plekken. Het zou alleen een kwestie zijn om een passagier te vragen om de laatste twee uur met mij van plaats te verwisselen. Maar dat gebeurde dus niet. Het kwam ook niet zover dat ik op de grond moest gaan liggen. Ik werd op de stewardessstoel gezet en er werden mij wat vragen gesteld en de stewardess kwam met een zuurstoffles en een kapje. Ik was opnieuw verontwaardigd. Ik had het helemaal niet benauwd maar ze luisterde niet en zette mij de zuurstofkap op. Het enige was mogelijk zichtbaar was was dat ik me schrap zette tegen de maakrampen die kwamen en gingen. Ik denk dat ik daar 20 minuten gezeten hebben, kreeg een tabletje tegen de misselijkheid en gingerale. Daarna terug naar mijn eigen plaats. Het ontbijt ging aan mij voorbij en door de bijwerking van het tabletje heb ik denk ik een uur geslapen.

Ik vroeg of ik assistentie kreeg op de luchthaven. Dubai is ontzettend groot. Alleen al de trip van het vliegtuig naar de terminal is 20 minuten met de bus. Dat was allemaal geen probleem. Maar zog ging het niet. Toen ik uiteindelijk als een van de laatste uit wilde stappen was er geen stewardess te zien. Ik moest dus lopen en dat zijn in Dubai grote afstanden ondanks dat sommige stukken per trein gedaan kunnen worden. Ik zocht, op aanraden van de stewardess de medische post maar die was zo ver weg dat ik daar niet meer heen ging. Op dat moment had ik al 22 uur gereisd vanaf het vertrek uit het hotel in Kupang.

De vlucht naar Amsterdam vertrok dinsdag om 8:10 uur lokale tijd. Meteen bij binnenkomst in het vliegtuig vroeg ik de steward of het vliegtuig vol zat en/of er zodanig plekken over waren dat ik 2 of 3 stoelen had zodat ik kon gaan liggen. En toen ging het mis. Ik kreeg veel wedervragen en vertelde desgevraagd de klachten, dat ik die waarschijnlijk in Indonesie al had opgelopen, dat wel vaker gebeurde, het nu alleen letterlijk en figuurlijk beroerd uitkwam. De steward kwam en ging en binnen no time stond een Nederlands sprekende stewardess (niet nodig, ik spreek vloeiend Engels), de purser en de betreffende steward die me kwamen vertellen dat ik van boord gehaald werd, ik onderzocht zou worden in het medisch centrum. Van boord gehaald worden? Medisch Centrum? Dat wil ik helemaal niet, ik wil naar huis, had alleen maar gevraagd of er vrije plekken waren en als dat niet zo was dan niet. Maar zo ging het niet. Ik was verplicht om van boord te gaan, desnoods onder dwang van…. Het was allemaal niet zo erg volgens het personeel, ik zou in het medisch centrum opgelapt worden en zou een paar uur later alsnog kunnen vliegen. Maakt u zich geen zorgen mevrouw. Het komt allemaal goed. We gaan u zo goed mogelijk helpen. En hoe meer ze zat zeiden, hoe meer ik in paniek raakte. Aan de deur van het vliegtuig stonden twee mannen van de medische dienst gewapend met brancard, grote EHBO-kisten. Ik kreeg meteen een bloeddrukmeter om en mijn vinger werd geprikt. Ik had niks te zeggen. In het medisch centrum was het nog erger. Ik heb alles moeten bijzetten omdat ze me aan het infuus wilde leggen. Dat was helemaal nergens voor nodig. Het leek wel of niemand naar mij luisterde. Ik had de afgelopen 24 uur voldoende water gedronken, misschien niet genoeg gegeten maar dat is normaal als je je niet lekker voelt. Daarna de strijd om een injectie. Een injectie voor wat? Tegen de misselijkheid. Die wil ik niet. Niemand die in mijn gaat prikken. Mijn bloeddruk werd keer op keer gemeten en de artsen meenden vast te stellen dat ik een bloeddrukprobleem heb. NEE, ik heb geen bloeddrukprobleem. Die is gemiddeld 120/85. Hoe mooi wil je het hebben voor mijn leeftijd. Ja, natuurlijk stijgt die bloeddruk als je in zo’n situatie zit. Ik heb me van mijn leven nog nooit zo geintimideerd gevoeld. Ik voelde me gevangen, ik mocht niet naar huis.

Ik kreeg in het medisch centrum 2 immodiums en een tablet tegen de misselijkheid. Die wilde ik eigenlijk ook niet vooral omdat die tegen de misselijkheid veel bijwerkingen hebben. Maar, ik leek geen keuze te hebben. Een paar uur later werd ik “vrijgelaten”. Een van de medewerkers liep met mij mee naar de uitgang en legde uit waar de Emirates desk was. “We gaan u zo goed mogelijk helpen” spookte het maar steeds door mijn hoofd. Vanaf de het MC tot de desk was het een half uur lopen… Je laat iemand lopen die net uit een vliegtuig is gehaald. Geen wagentje zoals er ook in Dubai veel van rondrijden. Voor wie zijn die dingen dan eigenlijk, dacht ik. “We gaan u zo goed mogelijk helpen” dacht ik opnieuw toen ik bijna een uur in de rij stond en de medische brief in ontvangst werd genomen. Ze zouden een mal sturen naar Budget Air en ik moest over een uur maar terugkomen. Ik kreeg een maaltijdbon en oh ja ik moest bij de desk er naast melden voor de wachtlijst….. Wachtlijst? Ja, de vlucht zit vol. Even later stond ik in de rij bij de tweede desk, meer dan een uur…… Intussen was het 12:20 uur en had ik ruim 2 uur doorgebracht met in de rij staan en werd mij 2,5 uur na mijn “vrijlating” verteld dat ik om 14:00 uur maar terug moest komen. Tijdens de wachturen werd me duidelijk dat omboekingen niet naar ieders tevredenheid gingen. Er stonden veel boze klanten, waarvan er een al 2 dagen op de luchthaven aan het bivakkeren waren.
Ik kreeg mijn instapkaart om 14:30 uur, tegen een bijbetaling van € 150,00. Ook dat nog eens. "we gaan u zo goed mogelijk helpen, en maakt u zich geen zorgen" spookte het weer door mijn hoofd.

Vanochtend ben ik vooral bezig geweest met het regelen van de claim van de heenreis. De reisverzekering kreeg ik de hele dag niet te pakken. Dat is vanavond wel gelukt. Na mijn verhaal verteld te hebben kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug, zonder dat er ook maar enig bewijs werd gevraagd. Plus nog extra kosten op de luchthaven. Daar had ik niet om gevraagd maar die deden ze er zelf bij.

Al met al ben ik goed geschrokken van deze hele toestand. Het is verschrikkelijk en mensonterend als je tegen je wil en om geen reden van een vliegtuig wordt gehaald.
Geen Emirates meer voor mij, daar kun je mij aan houden.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line
 

Wat een reis wat een ellende en wat een verhaal. Welkom terug in Nederland ✈en nu al weer bezig om informatie te verstrekken hier op het forum. Ben je al weer opgeknapt?



Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line
 

Wat een ellende Anne Mieke! Dan had ik overlaatst meer geluk met Turkish Airlines... vlucht Singapore Istanbul... wegens omstandigheden was ik mijn hart-medicatie in Batam vergeten en had ook al meer dan 16 uur niks gegeten. Bij het opstijgen ben ik in mijn stoel flauwgevallen, niemand heeft dat gemerkt. Een tijdje later toen men ronddwalen met het eten, vroeg ik alleen wat water. 2 slokjes en daar ging ik weer. Ik werd eerst naar achter begeleid, deed mijn verhaal en werd naar 1ste klas gebracht, waar ik de rest van de vlucht heb doorgebracht. Heel de trip plat gelegen :-) Ik durfde wel geen films kijken of eten aannemen, ik woon niet als profiteur overkomen, ook al voelde ik me slecht. Bloeddruk werd ook genomen en de zuurstof stond naast mij. Mooi gedaan van TA!


There's a big difference between kneeling down and bending over!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Wat een verhaal zeg, maar toch kan ik de maatschappij wel beetje begrijpen.
Ze zijn als de dood dat er in de lucht WEL iets ergs gebeurd. Zeer grote ellende en ongelooflijke kosten EN .... aansprakelijkheid etc.

Maar al met al een heel verhaal.




Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 06:23 jakarta-snacks wrote:
… maar toch kan ik de maatschappij wel beetje begrijpen.
Ze zijn als de dood dat er in de lucht WEL iets ergs gebeurd. Zeer grote ellende en ongelooflijke kosten EN .... aansprakelijkheid etc. …
Er zijn hier dingen die echt niet kloppen.
Emirates wist dat ik door zou vliegen naar Amsterdam. Als ze echt zo bezorgd waren, waarom werd ik dan vanaf de vlucht KL-Dubai niet begeleid naar het medisch centrum? (of uberhaupt naar de volgende gate bijvoorbeeld?).
Hier is sprake van eigen interpretratie en vooral niet luisteren naar de passagier. Iemand met dit soort verschijnselen heeft geen zuurstof nodig, dat is klinkklare onzin. Iemand aan een infuus leggen terwijl ik al die tijd wel gewoon water en appelsap had gedronken is ook te zot voor woorden. Andere info, zoals dat ik al 22 uur onderweg was werd compleet genegeerd. Verder, er zijn reizigers en reizigers. Ik ben een ervaren reiziger en weet wat ik wel en niet moet doen voor een goede vlucht. Als ik dit in Indonesie of in Nederland had gehad dan was het een dag mezelf koest houden, gember tegen de misselijkheid en plat. Het kwam gewoon heel ongelukkig uit, niks meer en niks minder. En, ik ben van mening dat ik zelf het beste weet hoe ik me voel en wat er aan de hand is. Het gebeurt zelden dat ik een steward(ess) iets vraag. Als ik dezelfde vraag aan een andere steward(ess) gesteld had (dus of de vlucht vol zat/stoelen beschikbaar waren) dan was het misschien helemaal niet zo gelopen. Ik denk dat er van die 500 (of hoeveel zullen het er zijn) passagiers bij zijn die meer onder de leden hebben dan ik, waarvoor het veel meer risico is om te vliegen. Dus als het daarom gaat dan zou het hele systeem anders moeten zijn. Er is een groot verschil tussen je niet lekker voelen of serieus ziek zijn (en dat ligt het er nog aan wat).

Ik weet niet of iemand dit verhaal kent
https://www.ad.nl/nieuws/terug(...)st-op-bali~a0192f29/

Om maar aan te geven hoe bizar een maatschappij kan acteren.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Wij hadden Emirates al enkele jaren geleden uit ons boekje geschrapt, vanwege de waanzinnige afstanden, uren in de nacht wachten, geen trolly's en zitplaatsen te vinden in Dubai.
Maar dit is helemaal een verhaal Anne Mieke, getverderrie. Emoticon: Angry



Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line
 



Vreselijk Anne Mieke, blij dat je nu toch in Nederland ben gekomen....
niet aan denkende dat je daar het ziekenhuis in ben beland.....

Ik heb vaker gehoord over Dubai vliegveld van die ellendige afstanden,
en úrenlange wachttijden..... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Dankzij de wat goedkopere tarieven ???
Ik zou het er niet voor over hebben.... Emoticon: Nooo



elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Heel vervelend inderdaad Anne Mieke. Daar zit je bepaald niet op te wachten als je al zo lang op pad bent. Maar mensonterend...dat lijkt mij toch niet echt van toepassing op zo'n situatie, sorry..Afgezien van het feit dat het uiteindelijk toch niet goed is opgelost (geen transfer op de luchthaven, weinig verdere hulp), lijkt het mij vrij logisch dat ze heel zeker willen zijn dat er in de lucht niet iemand echt zo ziek wordt dat het vliegtuig een tussenlading moet maken of zo. Het had natuurlijk van alles kunnen zijn, ook iets besmettelijks. Of een voorbode van een beroerte, hartaanval, het is echt niet altijd even (snel) duidelijk wat iemand heeft. Hoe had jij het gevonden als iemand anders heel beroerd het vliegtuig in was gestapt, op de vorige vlucht ook al niet goed was en het in de lucht echt misgaat? Had je dan ook niet gezegd: "hadden ze die niet wat eerder uit de rij kunnen halen?".
Er zullen vast nog wel wat tussenoplossingen zijn, maar ik vind het eigenlijk best logisch dat je er uit bent gepikt, hoe vervelend voor jezelf ook. Ik hoop natuurlijk dat je verder een hele mooie reis hebt gehad!



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 08:51 Kembang wrote:
....
Ik heb vaker gehoord over Dubai vliegveld van die ellendige afstanden,
en úrenlange wachttijden..... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Dankzij de wat goedkopere tarieven ???
Ik zou het er niet voor over hebben.... Emoticon: Nooo
Niet alle vluchten hebben zulke lange transfertijden. Op de heenweg zou dat eigenlijk 1,5 uur zijn en op de terugweg 3 uur.
Het is zeker niet zo dat dat Emirates per definitie goedkoper is dan andere maatschappijen. De vlucht was bijna 900 euro, terwijl dezelfde vlucht met op de terugreis een stop minder ruim 200 euro duurder was en andere maatschappijen voor dezelfde vertrekdatum tarieven hadden van 1100 tot 1200 euro. Die terugreis met een eerder vertrek en een wat langere vlucht geen probleem omdat vanuit NTT de mogelijkheden beperkt zijn en zeker niet laat op de dag.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

We kunnen er van alles bij verzinnen, maar wat Anne Mieke omschrijft is ronduit schandalig, totaal geen coördinatie, amateurisme ten top, geen goede begeleiding.
Dat een maatschappij huiverig is om iemand die ziek is te vervoeren is wel te begrijpen, maar laat dan op zijn minst zo iemand goed onderzoeken door specialisten en als er dan niets aan de hand is geef dan een goede begeleiding om verder te reizen.
Niets van dit alles, de één of andere fietsenmaker beslist dat ze kan reizen, zoek het nu maar voor de rest uit, ik heb daar geen goed woord voor over. Emoticon: Nooo
Ik wordt een beetje ziek van mensen die dit op de één of andere manier goed willen praten of begrip hebben voor deze handelswijze, die hebben het verhaal van Anne Mieke schijnbaar niet goed gelezen. Emoticon: Angry



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 12:12 elsbeth wrote:
Heel vervelend inderdaad Anne Mieke. Daar zit je bepaald niet op te wachten als je al zo lang op pad bent. Maar mensonterend...dat lijkt mij toch niet echt van toepassing op zo'n situatie, sorry..Afgezien van het feit dat het uiteindelijk toch niet goed is opgelost (geen transfer op de luchthaven, weinig verdere hulp), lijkt het mij vrij logisch dat ze heel zeker willen zijn dat er in de lucht niet iemand echt zo ziek wordt dat het vliegtuig een tussenlading moet maken of zo. Het had natuurlijk van alles kunnen zijn, ook iets besmettelijks. Of een voorbode van een beroerte, hartaanval, het is echt niet altijd even (snel) duidelijk wat iemand heeft. Hoe had jij het gevonden als iemand anders heel beroerd het vliegtuig in was gestapt, op de vorige vlucht ook al niet goed was en het in de lucht echt misgaat? Had je dan ook niet gezegd: "hadden ze die niet wat eerder uit de rij kunnen halen?".
Er zullen vast nog wel wat tussenoplossingen zijn, maar ik vind het eigenlijk best logisch dat je er uit bent gepikt, hoe vervelend voor jezelf ook. Ik hoop natuurlijk dat je verder een hele mooie reis hebt gehad!
Het is maar hoe je het bekijkt. Het personeel van de vlucht KL-Dubai was op de hoogte (zie mijn verhaal), zo ook van mijn verdere reis naar Amsterdam.
" Afgezien van het feit dat het uiteindelijk toch niet goed is opgelost (geen transfer op de luchthaven, weinig verdere hulp), lijkt het mij vrij logisch dat ze heel zeker willen zijn dat er in de lucht niet iemand echt zo ziek wordt dat het vliegtuig een tussenlading moet maken of zo. ". Dit is dus precies waar het mis ging. Niet afgezien, maar juist daardoor. Ik zou assistentie krijgen maar dat bleek niet zo. Eenmaal uit het vliegtuig hield hun verantwoordelijkheid en/of zorg op. Als ze werkelijk dachten dat ik zo ziek was dan hadden ze meteen actie moeten nemen na de landing vanuit KL, niet mij maar aan laten modderen.
Er is een verschil tussen je niet lekker voelen en echt ziek zijn. Ik ken dit soort verschijnselen en heb er een keer op de zoveel reizen mee te maken. En om iemand aan een infuus te leggen terwijl dat niet nodig is (dat is gemakkelijk te zien en te testen) vind ik absurd. Daarbij hoeft men zich niet altijd beroerd te voelen als voorbode. Honderden mensen in zo'n vliegtuig waarvan een deel vanalles en nog wat heeft dat veel meer risico op kan leveren.
Weet je wat het resultaat hiervan is? Ik zal nooit maar dan ook nooit meer dit soort verzoeken doen. Verder, zie het verhaal hierboven van Turkish Airlines. Het kan dus ook anders.

Ik heb nooit klachten gehad over Emirates. Wel over de luchthaven. Ben je er ooit geweest? Het is verschrikkelijk, het personeel zo mogelijk nog onbeschofter en daar zeg ik niets teveel mee. Er wordt alleen maar geschreeuwd en gecommandeerd. Nooit eens een vriendelijk gezicht. verstand op nul en blik op oneindig.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Ik heb het niet over de afhandeling nadat je uit het vliegtuig bent gehaald. Het gaat mij om het feit dát je uit het vliegtuig bent gehaald. Als een passagier in vliegtuig 1 om een ligplek vraagt en in de aansluitende vlucht weer, dan zou een goed bemanningslid van zo'n vliegtuig een medische dienst moeten inschakelen, dat is waarschijnlijk ook protocol en dat is gebeurd. Daarna ben je door artsen onderzocht en die hebben uiteindelijk niks alarmerends gevonden en dus mocht je weer verder reizen. Voor hetzelfde geld hadden ze wel wat gevonden en was het maar goed geweest dat je niet in het vliegtuig mee ging. Dat er tussendoor en daarna van alles mis ging, doet niks af aan mijn mening dat ik begrip heb voor het besluit om jou eruit te pikken. En nogmaals: heel erg vervelend, tijdrovend, frustrerend, maar verschrikkelijk en mensonterend, nee sorry, dat schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat.



Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line
 


Op 11-01-2018 12:45 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
...
Weet je wat het resultaat hiervan is? Ik zal nooit maar dan ook nooit meer dit soort verzoeken doen.
...
Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om nog wat te leren.
Had nou even gewacht met je verzoek, tot het moment dat het vliegtuig op kruishoogte riching Amsterdam vloog.
Dan zou je vast en zeker, net als nsenada , in de watten zijn gelegd. Want voor alle luchtvaartmaatschappijen geldt per geval de afweging: Hoe kunnen eventuele financiele risico's worden afgewenteld of geminimaliseerd.


Niet om je druk over te maken; wel om rekening mee te houden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Petroek, ben je wel eens op het vliegveld van Dubai geweest ?
Daar zou je je cavia nog niet eens 5 minuten achter willen laten. Emoticon: Angry



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Het verhaal van Anne_Miek is duidelijk ze heeft te vroeg van haar probleem gemeld.
Dis is de derde keer dat ik een verhaal schrijf
Nu alle goede dingen in drieën
Ik ben het eens met Petroek het verhaal van Anne_Miek is ook een les voor ons als je het overkomt.
Ik kan begrijpen als je zo ziek ben, dan wil je zo snel iets regelen, maar dat viel anders uit.
De Maatschappij had gelijk om deze maatregelingen te maken, want stel je eens voor je komt te over lijden in de lucht, dan hebben ze enorm grote probleem Emoticon: Stupid
Ik ben blij dat Anne_Miek haar verhaal hier beschrijf wij kunnen er van leren.
Zij zal het zelf ook wel beseffen dat ze op dat moment niet goed nagedacht heeft door die ziekte onder haar leden. Emoticon: Sadley
Maar goed de Maatschappij is niets mis mee, want ik vind het een goede maatschappij en ze hebben in dit geval gehandeld wat wel beter kan maar toch ze hebben gedaan wat ze moesten doen,
Op het vliegveld in Dubai is verschrikkelijk daar heeft Malam weer gelijk in.
Ik heb het ook al twee keer gedaan met de Emirates met de 380 een geweldig vliegtuig en dan over stappen naar 777 300 voelt niet lekker aan. Emoticon: Devil
Ik vlieg de laatste twee jaren alleen met de Garuda omdat het een rechtstreekse vlucht is en het is een goede maatschappij.
Een keer het geluk gehad, dat er twee mensen naast mij niet de goede plaats hadden gekregen en eenmaal in de lucht werd dat aangepast, daar had ik geluk mee, drie sits voor mij alleen, maar slapen neen dat kan ik nog steeds niet in een vliegtuig.... Emoticon: Wink


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 13:43 elsbeth wrote:
Ik heb het niet over de afhandeling nadat je uit het vliegtuig bent gehaald. Het gaat mij om het feit dát je uit het vliegtuig bent gehaald. Als een passagier in vliegtuig 1 om een ligplek vraagt en in de aansluitende vlucht weer, dan zou een goed bemanningslid van zo'n vliegtuig een medische dienst moeten inschakelen, dat is waarschijnlijk ook protocol en dat is gebeurd. ….
Ik vertel juist dat dat NIET gebeurd is. Het personeel van vlucht KL-Dubai heeft me ondanks de beloofde zorg gewoon laten lopen, letterlijk in dit geval. Hun probleem was het niet meer omdat HUN vlucht geen problemen heeft ondervonden. Ze wisten dat ik door zou vliegen naar Amsterdam maar er werd niets gedaan.
Ik probeer juist keer op keer te vertellen dat er totaal GEEN communicatie en coordinatie was.
On 11-01-2018 13:43 elsbeth wrote:
…….Dat er tussendoor en daarna van alles mis ging, doet niks af aan mijn mening dat ik begrip heb voor het besluit om jou eruit te pikken. En nogmaals: heel erg vervelend, tijdrovend, frustrerend, maar verschrikkelijk en mensonterend, nee sorry, dat schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe het voelt om een vol vliegtuig onder dwang en in mijn ogen onterecht te moeten verlaten en er vervolgens ook nog eens gedreigd wordt met een infuus. Ja, dat vind ik zeker mensonterend. Ik had het gevoel dat ik gevangen genomen werd, zeker niet dat er voor mij gezorgd werd. Vooral, omdat nadat ik werd ontslagen uit het medisch centrum er geen enkele zorg meer was, geen vervoer. Wel iemand aan het infuus proberen te krijgen terwijl ik niet eens water te drinken kreeg. Ik heb na het MC alles bij elkaar bijna 4,5 uur besteed aan het verkrijgen van een vervangende vlucht. Van die 4,5 uur heb ik 2 uur in een rij gestaan en minstens 1,5 uur gelopen.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 13:44 Petroek wrote:

[quote removed]
Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om nog wat te leren.
Had nou even gewacht met je verzoek, tot het moment dat het vliegtuig op kruishoogte riching Amsterdam vloog.
Dan zou je vast en zeker, net als nsenada , in de watten zijn gelegd. Want voor alle luchtvaartmaatschappijen geldt per geval de afweging: Hoe kunnen eventuele financiele risico's worden afgewenteld of geminimaliseerd.
Voor alle duidelijkheid: ik hoef niet in de watten gelegd te worden. Het was een verzoek, niet meer dan dat en geen noodsituatie.
Ik werk in een bedrijf waar elke dag risicoanalyse wordt gedaan en ik weet hoe het werkt. Ik begrijp ook het verschil tussen een luchtvaartmaatschappij die geacht wordt om op tijd te vertrekken.
Wat ik me wel eens afvraag is het volgende. Er zijn nogal wat mensen die afhankelijk zijn van medicijnen en hoe zich dat met risico verhoudt. Versus het niet opgeven van je volledige naam dat bij sommige maatschappijen een doodzonde is (ik kan nooit mijn namen zoals vermeld in mijn papsoort opgeven omdat die doodeenvoudige, zoals wel bij meer mensen in het zuiden van Nederland te lang is)
Toch is die naam schijnbaar belangrijker dan het opgeven van je staat van gezondheid. Geen maatschappij die daar naar vraagt. Het is zomaar een voorbeeld.

Idd, nooit te oud om te leren. Al zie ik groen van ellende, mij horen ze nooit meer.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line
 

O,o, Annemieke, wat een verhaal....ik word al moe als ik dit allemaal lees, laat staan als je daar op zo’n vliegveld met je zieke lijf moet wachten en lopen. ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten en toch weer zijn krijgt in je volgende reis naar Indonesie met wellicht een andere luchtvaartmaatschappij!



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 21:25 wereldreis wrote:
O,o, Annemieke, wat een verhaal....ik word al moe als ik dit allemaal lees, laat staan als je daar op zo’n vliegveld met je zieke lijf moet wachten en lopen. ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten en toch weer zijn krijgt in je volgende reis naar Indonesie met wellicht een andere luchtvaartmaatschappij!
Dat laatste zeker. Ik denk dat het weer Garuda gaat worden. Wordt mijn bagage tenminste ook niet gecontroleerd Emoticon: Smile

Ben vandaag weer gaan werken (was eigenlijk gisteren de bedoeling, maar dat ging echt niet na een reis van 41 uur). Mijn collega's hoorden het met open mond aan. Het leek wel of ik in een film zat.
Maar, het is dus echt gebeurd. Emoticon: Confused


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 11-01-2018 15:18 zieleffe wrote:
....
Ik kan begrijpen als je zo ziek ben, dan wil je zo snel iets regelen, maar dat viel anders uit.
De Maatschappij had gelijk om deze maatregelingen te maken, want stel je eens voor je komt te over lijden in de lucht, dan hebben ze enorm grote probleem Emoticon: Stupid
Ik ben blij dat Anne_Miek haar verhaal hier beschrijf wij kunnen er van leren.
Zij zal het zelf ook wel beseffen dat ze op dat moment niet goed nagedacht heeft door die ziekte onder haar leden. Emoticon: Sadley
Als ik ook maar enig idee had dat dit het gevolg zou zijn dan geen haar op mijn hoofd. Ik vind ziekte onder leden nogal zwaar. Ik voelde me gewoon niet lekker en als ik thuis geweest was dan had ik waarschijnlijk een dag op de bank gehangen of zo. Naar een dokter al helemaal niet. Die kan daar weinig aan doen. Het is algemeen bekend dat stopmiddelen zoals immodium de zaak alleen maar erger maken en het precies eerder vertraagd, dan versneld. Volgens mij was het ook 25 jaar geleden of zo dat ik de dingen ooit geslikt had. Er zit iets in je lijf wat niet goed is en dat moet er uit. Verder goed blijven drinken en eten wat je lekker vindt/kunt verdragen. Dan gaat het meestal vanzelf weer over.

Zoals ik dus al schreef, al zie ik een eventuele volgende keer groen van ellende. Mij horen ze niet meer. Daarbij, zou ik voor de aardigheid wel eens willen weten (of niet) wat er allemaal aan zg. risico"gevallen"aan boord stapt. Als er voor vertrek medische checklists naar waarheid zouden worden ingevuld dan zou het zomaar kunnen dan een bepaald percentage niet mee mag op een vlucht. Als je "buikgriep" achtige klachten hebt dan is dat eerder zichtbaar. Er zijn genoeg kwalen die gevaarlijk(er) zijn maar die aan de buitenkant helemaal niet te zien zijn. Verder vind ik ook dat aan het schenken van alcohol een grens zou moeten zitten. Bijvoorbeeld een max van een aantal glazen per zoveel uur, per persoon. Het is algemeen bekend dat overmatig gebruik van alcohol nadelig is, zeker op lange vluchten.

Nu we het dan toch over veiligheid hebben.
Lees dit maar eens
http://www.welingelichtekringe(...)en-in-vliegtuig.html



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Als je ziet wat ik allemaal slik per dag dan schrikken de meeste mensen van, dat ik zo al veel medicijnen gebruik van moet maken.
Vorig jaar voor heel een jaar bij mij bagage een plastiek doos vol, want die medicijnen had ik allemaal uit de doosjes gedaan en van ieders een paar doosjes opgevouwen meegenomen.
Met Garuda
Zoals je al schreef Anne_Miek ik ben nog nooit gecontroleerd op mijn bagage geef de van tevoren ingevulde formulier af en klaar. Emoticon: Wink
Dat laatste was vorig jaar dat ik aan kwam in de nieuwe terminal 3 geen douane gezien alleen een die de formulieren in ontvangst nam. Emoticon: Yeah right!

Jou link had ik al eerder gelezen ik dacht zou ik het onder de aandacht brengen dat heb ik niet gedaan want als je door scrol, dan zie je linken, waar de gemiddelde vrouw niet tegen kan, maar dat is je denk ik ontschoten. Emoticon: Red face
Een er van was ik sliep (dus ik niet) met meer dan duizenden mannen Emoticon: Clown Emoticon: Clown


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,415,567 pageviews Een website van indahnesia.com