Reizen met gezin

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 10-01-2018 13:00 schreef Tammie:
Ga ik doen! Bedankt voor de tip! Dacht dat je de beste prijzen had als je zo ver mogelijk van te voren boekt.

Je kunt in het algemeen vliegtickets pas 365 dagen van te voren kopen.
Dus voor de vakantieperiode zou je die pas eind augustus aan kunnen schaffen.
Binnenlandse vluchten hoef je misschien pas enkele maanden van te voren te kopen.
Staar je ook niet blind om via Kuala Lumpur te vliegen, het zou gewoon via Jakarta wel eens voordeliger en makkelijker kunnen uitpakken.
Bekijk ook eens wat de prijzen voor je vlucht in het hoogseizoen momenteel zijn , die zullen vanaf rond de € 800 liggen, ongeacht of je via Jakarta of Kuala Lumpur vliegt.
Als dat eind augustus een stuk voordeliger uitpakt, zou je dan kunnen boeken.
En anders afwachten of er in het najaar nog een leuke aanbieding komt.

SOLO MAN FOREVER

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-01-2018 13:00 Tammie wrote:
Ga ik doen! Bedankt voor de tip! Dacht dat je de beste prijzen had als je zo ver mogelijk van te voren boekt.

Dat zou kunnen maar dit is wel heel ver van te voren.

Als je de nieuwsbrieven nu al aanvraagt dan krijg je al enig idee wat de prijzen zijn en zie je ook wel de periodes voorbij komen waarin ze goedkoper zijn.
Onze grote reizen met kinderen en kleinkinderen heb ik altijd in januari geboekt voor de schoolvakantieperiode omdat wij daar buiten niet konden en met 10 personen waren.

Toen wij met zijn beiden nog altijd in de winter gingen boekte ik pas als er een leuke ticketprijs voorbij kwam, we konden gaan wanneer we wilden en hingen niet van een vaste datum af zoals jullie.

Als je alleen tickets wilt boeken dan hoef je het niet via een reisbureau te doen, kost een bepaald bedrag meer, via internet betaal je alleen boekingskosten meestal € 25,00 en soms ook niet.

Binnenlandse tickets heb ik altijd geboekt via ticketindonesia.info kijk er maar eens naar.

[b
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

Jupje was mij net voor, eind juni is soms ook goedkoper en let op met overstappen of een tussenlanding want soms zit daar een lange wachttijd tussen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het duurde even voordat het duveltje uit het doosje kwam. het duveltje zat nl. in Kupang en deed er lang over om terug in Nederland te komen.... Emoticon: Smile

Maar......
Ik zou om te beginnen een heel andere volgorde nemen.
Je kunt sowieso niet met het vliegtuig van Lombok naar Flores en Flores-Sumatera is ver, duurt lang en duur. Ik ben zelf 3 maanden geleden van Bajawa (midden Flores) naar Medan gereisd. Vertrek 10:00 uur, aankomst 20:30 uur, twee luchtvaartmaatschappijen.
Voor de logica zou ik in Medan beginnen en dan van Medan naar Flores en eindigen in Bali . Als je de gilis’bezoekt dan hoef je verder niet meer op Lombok te zijn. De luchthaven van Lombok ligt in het zuiden, de gili’s noordwest van het eiland. Daarbij is het lang niet zeker dat je schildpadden aantreft als je speciaal daar voor gaat.

Mag ik ervan uitgaan dat die 4 weken uit en thuis zijn? Want dan kom ik nl. op 26 nachten netto in Indonesie. Om dan naar én Bali, én de gili’s, én Flores, én Sumatera te gaan is nogal wat. Indonesie is qua afstanden en vooral reistijd een ander verhaal dan Europa.
Een ander ding: Indonesie heeft twee unieke dieren en dat zijn de orang oetangs en de komodovaranen . Schildpadden zijn er genoeg maar die kun je niet afdwingen om het zomaar te zeggen. De kans dat je die gaat zien is kleiner dan de varanen en de orangs oetangs. Daarnaast is Indonesie niet echt een dierenland zoals sommige landen van Afrika bijvoorbeeld.
Over de komodovaranen. Ik heb ze zelf uiteraard ook verschillende keren gezien. Ik zie ook dat jullie met twee jonge kinderen reizen en heb er mijn twijfels bij. Weet goed dat komodovaranen gevaarlijk zijn, ze niet achter een hekje zitten en je alleen een ranger bij je heb met een tweetandige stok. Dat is alles. Er zijn geen veiligheidsmaatregelen.
Omwille van de efficiency en de logica hieronder een alternatief reisplan.

-Sumatera Noord en West 10 dagen (het is veel te jammer om alleen voor de orang oetangs naar Sumatera te gaan. Bovendien is ook West Sumatera erg aantrekkelijk.
-Flores 9 nachten (via Kupang en starten in Larantuka, daarna Moni, Bajawa, Labuan Bajo)
-Bali, Lembongan, gili’s 7 nachten

Sumatera
Het zou jammer zijn als jullie alleen de oerang oetangs gaan bezoeken. Ik zou kiezen voor een combi Bukit Lawang en Samosir eiland in Noord Sumatera en voor Bukittinggi in West Sumatera (vandaar uit kunnen diverse plaatsen bezocht worden).
Flores
Ik tel voor Flores 9 nachten. Het reizen van Sumatera naar Flores is nog een hele puzzel. Er zijn diverse mogelijkheden, via Kupang of via Denpasar. Als je via Denpasar reist dan kun je sowieso niet op een en dezelfde dag op Flores zijn. Dat lukt wel als je via Kupang reist. Maar je zult hoe dan ook of heel vroeg moeten vertrekken of een nachtlucht moeten nemen (allen Kupang). Daarnaast zijn er grote prijsverschillen.
De kortste reis van Medan naar Flores is minstens 6 uur en dat is Medan-Labuan Bajo en kost goudgeld (200 euro pp)
Ik denk dat je met een nachtvlucht nog het best uit bent (Batik Air)
Bali/Lembongan/gili’s
Dat zijn minder nachten dan jullie gepland hebben maar het gebied is relatief ook veel kleiner.

Als ik helemaal eerlijk ben dan zou ik voor Bali/Lembongan/gili's nog minder tijd uittrekken en zou de verdeling 11/10/5 zijn. Als jullie het sprookje van Komodo National park hebben gezien dan vallen de gili's in het niet (heel erg toeristisch). Ik zal nog eens kijken naar alternatieven voor die schildpadden, maar nogmaals, daar moet je ontzettend geluk mee hebben.
Van alle plekken die jullie uitgezocht hebben is Flores het meest onontgonnen maar dan moeten jullie zeker niet alleen naar Komodo NP (=Labuan Bajo) gaan want LB is juist heel erg toeristisch (en dan bedoel ik relatief)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-01-2018 14:06 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Binnenlandse tickets heb ik altijd geboekt via ticketindonesia.info kijk er maar eens naar.
Ik raad Nusatrip of Traveloka aan.
Ticketindonesia publiceert beduidend minder vluchten/maatschappijen, is duurder en je moet tegenwoordig zelfs minimaal 7 dagen van te voren boeken en je kunt niet meteen betalen.
Vooral Traveloka is efficient. Tickets heb je gewoon op je telefoon, binnen een paar minuten.
Het enige voordeel dat Ticketindonesia heeft is dat je met je betaalkaart kunt betalen.
Nusatrip en Traveloka uiteraard alleen met creditcard,

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-01-2018 20:08 4yoke4 wrote:

[quote removed]
...Nog 6 maanden geldig na de datum van vertrek uit Indonesie
Dat klopt niet. het paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst in Indonesie.
(dat heb ik in september 2016 zelf aan den lijve mogen ondervinden)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben nog aan het puzzelen, mochten jullie voor Noord- en West Sumatera kiezen wat dan de beste volgorde is. Beginnen in Medan en eindigen in Padang om omgekeerd. Dit heeft vooral te maken wat het gunstigst is mbt de vlucht naar Flores via Kupang of Denpasar.
Maar, hoe dan ook de combi Sumatera/Flores blijft duur en tijdrovend.
Als de keuze gemaakt moet worden tussen Sumatera en Flores dan zou mijn enige argument zijn dat Flores reisvriendelijker is en beter te combineren met Bali (en of Lembongan/gili's). Dat reisvriendelijker kan Erwin in elk geval onderschrijven.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Tammie: je kunt ook rechtstreeks contact met mij opnemen (zie profiel) om samen een reisplan te maken.

Tammie
Gebruiker
spacer line

Moet me wat gaan inlezen wb boeken van de tickets... wanneer en hoe....

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Handiger als je zorgt dat je paspoort vanaf moment van vertrek uit Indonesië nog 6 maanden geldig is. Ik kon vorige winter mijn zusje als enige niet online inchecken voor de terugreis omdat haar paspoort op 2 weken na niet meer 6 maanden geldig was na vertrek uit Indonesië. Toch vervelend, omdat je de reden van niet kunnen inchecken niet ziet, hoorde ik pas bij de balie. Kwam allemaal goed, maar toch vervelend en even onzekerheid.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-01-2018 08:20 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dat klopt niet. het paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst in Indonesie.

Paspoort
Een noodpaspoort wordt niet geaccepteerd. Het paspoort van de aanvrager moet:

Tenminste zes maanden geldig zijn na vertrek uit het land van bestemming

Minstens één lege visumpagina bevatten
Vrij zijn van hoesjes, omslagen en losse inhoud, graag deze volledig verwijderen voordat u de aanvraag naar ons zendt

Bron: Visumcentrale

Fox reizen adviseert zelfs 7 maanden na vertrek uit indonesie. (Fam. heeft net met Fox een reis gemaakt.)

Jaren geleden mocht wijlen mijn schoonmoeder Indonesie niet in omdat haar paspoort net geen 6 maanden meer geldig was na vertrek. Met heel veel moeite, tijd en een geldbedrag kregen we haar mee het land in. Het visum was toen in NL aangevraagd en stempel in het paspoort en toch problemen. Stempel erin zonder ons mede te delen dat ze een nieuw paspoort nodig had.
Nou kan dat natuurlijk verandert zijn in de loop der jaren maar na even zoeken op internet staat er toch vermeld dat het nog 6 maanden geldig moet zijn na de vertrekdatum.

Als jij andere info hebt Anne-Mieke deel dat dan even met ons.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-01-2018 08:20 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Als je paspoort bij binnenkomst al geen 6 maanden meer geldig was dan was het dat zeker niet meer bij vertrek.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-01-2018 23:24 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Paspoort
Een noodpaspoort wordt niet geaccepteerd. Het paspoort van de aanvrager moet:

Tenminste zes maanden geldig zijn na vertrek uit het land van bestemming

Minstens één lege visumpagina bevatten
Vrij zijn van hoesjes, omslagen en losse inhoud, graag deze volledig verwijderen voordat u de aanvraag naar ons zendt

Bron: Visumcentrale

Fox reizen adviseert zelfs 7 maanden na vertrek uit indonesie. (Fam. heeft net met Fox een reis gemaakt.)

Jaren geleden mocht wijlen mijn schoonmoeder Indonesie niet in omdat haar paspoort net geen 6 maanden meer geldig was na vertrek. Met heel veel moeite, tijd en een geldbedrag kregen we haar mee het land in. Het visum was toen in NL aangevraagd en stempel in het paspoort en toch problemen. Stempel erin zonder ons mede te delen dat ze een nieuw paspoort nodig had.
Nou kan dat natuurlijk verandert zijn in de loop der jaren maar na even zoeken op internet staat er toch vermeld dat het nog 6 maanden geldig moet zijn na de vertrekdatum.

Als jij andere info hebt Anne-Mieke deel dat dan even met ons.

Paspoort moet echt 6 maanden geldig zijn bij binnenkomst in Indonesie . Ik weet het zeker want ik daar in september 2016 een hoop gedoe mee gehad.
Ik zou op donderdag 22 september vertrekken, wilde 21 september inchecken en dat ging niet. Mijn paspoort was geldig tm 19 maart 2017. Als ik 22 september zou vertrekken zou ik de 23e aankomen en kwam ik 4 dagen tekort. Garuda en ambassade gebeld en ik heb toen de volgende dag een spoed paspoort aangevraagd, was binnen een dag klaar, dat kon ik de volgende dag om 10 uur ophalen, om 12 uur in de trein en op tijd voor mijn Garudavlucht (om 16:30 geloof ik).

Het is algemeen bekend dat reisorganisaties en visumcentrales onjuiste info verstrekken. Ik ben toen de mist in gegaan om dat ik lange tijd in mijn hoofd had om eerder in september te vertrekken.
Het is ook logisch dat een paspoort 6 maanden geldig moet zijn bij binnenkomst. De datum van binnenkomst is op dat moment het enige wat zeker is, het vertrek kan om allerlei redenen wijzigen. Verder is dit ook geent op de maximale verblijftijd van 6 maanden in Indonesie. Met een paspoort dat 6 maanden geldig is bij binnenkomst kan er nooit iemand in de problemen komen, immers voor de terugkeer naar Nederland geldt die beperking van die 6 maanden niet.

Natuurlijk zal dit in de praktijk mogelijk iets flexibeler zijn maar Garuda zei toen tegen mij dat mijn vertrek/aankomst op eigen risico was. Dat betekent dat je het risico neemt om OF een boete te krijgen (en ik heb ooit verschrikkelijke bedragen gehoord) OF de eerstvolgende vlucht terug. In beide gevallen betekent dat je (een hoop) geld kwijt bent en aangezien de autoriteiten in Indonesie vaak maar doen wat ze uitkomst is dat een zeer reeel risico. Als je n. de "fantasieprijs" betaalt van laten we zeggen 500 euro (want zo erg kan het zijn) dan maak je je schuldig aan corruptie versus dat je terug naar huis moet en ook je geld kwijt bent. (en dat weten ze verdomd goed)

Ik zal morgen wel eens kijken of ik wat formelere info kan vinden, maar ik weet dit heel zeker.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

De ambassade geeft inderdaad aan 6 maanden geldig bij aankomst.

Toch zou ik zorgen voor een geldigheid van 6 maanden na vertrek uit Indonesie.
Ze kunnen de regels zo maar veranderen.
Ik heb het meegemaakt en Elsbeth ook met haar zusje.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk is het handiger om te zorgen dat je paspoort nog 6 maanden na vertrek uit Indonesië geldig, is. Het is duidelijk dat er geen eenduidigheid op dit punt is, al staat het 100x op welke site dan ook. Het is gewoon heel vervelend als je als enige van je gezelschap niet on line kunt inchecken. Het zal sommige mensen ook echt onzeker maken. Je vlucht zal maar overboekt zijn, ik denk dat ze dan wel degelijk kijken naar wie er al ingecheckt is. Je paspoort moet blijkbaar toch al verlengd worden als het zo nauw steekt. Dan dus wat eerder om problemen te voorkomen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb het ook meegemaakt in 1997 had mijn paspoort niet naar gekeken het was bij het vertrek nog 2 maanden geldig .
Heb die ambtenaar omgekocht 200 gulden was het toen .
Maar wat let je om een nieuwe paspoort aan te schaffen, al is het nog een jaar geldig.
De nieuwe hebben nu een 10 jaar geldigheid duur, dus voorlopig 9 jaren geen last van .. Emoticon: Yeah right!
Ik hoop dat ik mijn nieuwe paspoort nog overleef Emoticon: Yawn

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 13-01-2018 02:08 schreef zieleffe:
Ik heb het ook meegemaakt in 1997 had mijn paspoort niet naar gekeken het was bij het vertrek nog 2 maanden geldig .
Heb die ambtenaar omgekocht 200 gulden was het toen .
Maar wat let je om een nieuwe paspoort aan te schaffen, al is het nog een jaar geldig.
De nieuwe hebben nu een 10 jaar geldigheid duur, dus voorlopig 9 jaren geen last van .. Emoticon: Yeah right!
Ik hoop dat ik mijn nieuwe paspoort nog overleef Emoticon: Yawn

En dan meteen zo'n dubbeldik "diplomatenpaspoort" vragen bij de gemeente.
Want elk jaar een sosbud visum voor Indonesië, met al die verlengingen, hakt er wel even in, elke keer minstens drie bladzijdes. Plus nog al die stempeltjes voor al de overige reizen buiten de EU-zone.
Dat kostte (mij in elk geval) niets extra.
Maar na vier jaar is het paspoort toch al weer half vol.

SOLO MAN FOREVER

thirli
Gebruiker
spacer line

hoi allen,

heb net geboekt voor meivakantie, we zitten 2 weken in Jakarta. we gaan met 3 kids de jongste is 15 maanden 7 en 8 jaar. Ik zag een reactie van iemand die een boottocht voorstelde van een paar dagen en dat klonk wel goed, is het haalbaar met zulke jonge kinderen en vanuit Jakarta?
Had net het idee gehad om ook een auto te gaan huren, dit hadden we namelijk ook in Maleisie gedaan, maar ga er toch van af zien na al die verhalen. Wat kost een auto met chauffeur tegenwoordig?

Bij voorbaat dank.

Groet,

Mo

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zit je in een hotel in Jakarta of ga je familie bezoeken?
2 weken in Jakarta..wat verwacht je daar van? Eerst maar even horen wat de bedoeling van het bezoek aan Jakarta is, voordat we onze adviezen erop los gooien. ben je eerder in Jakarta of Indonesië geweest?

thirli
Gebruiker
spacer line

Op 13-02-2018 14:38 schreef elsbeth:
Zit je in een hotel in Jakarta of ga je familie bezoeken?
2 weken in Jakarta..wat verwacht je daar van? Eerst maar even horen wat de bedoeling van het bezoek aan Jakarta is, voordat we onze adviezen erop los gooien. ben je eerder in Jakarta of Indonesië geweest?

Heb een villa gehuurd, was van plan om vandaar uit de belangrijkste bezienswaardigheden te zien die qua afstand te doen zijn.
Ik verwacht voor de rest niet te veel, ik ga kijken hoe de kleine zal reageren en aan de hand daarvan wil ik dan dingen gaan ondernemen.
Hij is al een keer naar Egypte meegeweest, ook uitstapjes ging heel goed.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een boottocht van een paar dagen in Jakarta?
Je hebt het over bezienswaardigheden die qua afstand te doen zijn. Over welke bezienswaardigheden hebben we het dan? Afstand in Jakarta zegt niet zoveel in die zin dat je soms met 10 km/uur vooruitkomt.
En zulke jonge kinderen 2 weken in een stad als Jakarta? Ik vind het zielig. Sterker nog, ik vind het misdadig om kinderen 2 weken in een zo'n vervuilde stad te laten verblijven.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 13-01-2018 02:28 schreef jupje:

[quote verwijderd]

En dan meteen zon dubbeldik "diplomatenpaspoort" vragen bij de gemeente.
Want elk jaar een sosbud visum voor Indonesië, met al die verlengingen, hakt er wel even in, elke keer minstens drie bladzijdes. Plus nog al die stempeltjes voor al de overige reizen buiten de EU-zone.
Dat kostte (mij in elk geval) niets extra.
Maar na vier jaar is het paspoort toch al weer half vol.

Tegenwoordig is zakenpaspoort even duur als gewoon dun paspoort. Altijd zakenpaspoort kiezen, zou ik zeggen.

Ter info voor degenen die NL paspoort in JKT moeten regelen:
Alles vrij helder te vinden op internet.
Wat niet te vinden is, is dus fotograaf die aanwezig in IN de ambassade (verrekt handig), had ik al geschreven.
Nieuw (voor mij): Standaard wachttijd.... 4-5 weken... Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Echter, spoedje kost eur50 extra. Emoticon: Bye bye Dan 5 werkdagen.
Verder uiterst vriendelijk daar en lege wachtruimten sinds de visa mensjes naar VFS moeten. Wat een rust.

Ach ja

thirli
Gebruiker
spacer line

Op 13-02-2018 15:08 schreef Anne Mieke:
Een boottocht van een paar dagen in Jakarta?
Je hebt het over bezienswaardigheden die qua afstand te doen zijn. Over welke bezienswaardigheden hebben we het dan? Afstand in Jakarta zegt niet zoveel in die zin dat je soms met 10 km/uur vooruitkomt.
En zulke jonge kinderen 2 weken in een stad als Jakarta? Ik vind het zielig. Sterker nog, ik vind het misdadig om kinderen 2 weken in een zon vervuilde stad te laten verblijven.

Hebt u misschien nog tips wat wel te doen/verblijven op Java?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth vroeg of je mogelijk familie gaat bezoeken, dat een mogelijk verklaarbare reden zou zijn om 2 weken in Jakarta te verblijven. Als dat niet het geval is en ook niet voor zaken dan is het nergens voor nodig om 2 weken in Jakarta te verblijven. Sterker nog, je doet jezelf tekort (en zeker de kinderen) Waar je ook naar toe wilt, alles duurt lang ivm de eindeloze files.

In dit subforum staan veel van dergelijke vragen en antwoorden.
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php (mod: graag deze verplaatsen naar dit subforum)
Ik zou daar allereerst gaan zoeken.

De vraag die je stelt mbt tips op java is te summier om er een goed antwoord op te geven. Je hebt al eea uitgezocht mbt bezienswaardigheden haal ik uit de eerste posting. Welke bezienswaardigheden zijn dat/zou je graag willen zien? Voor de kinderen moet het ook een beetje leuk zijn denk ik. Wat verwacht je van een verblijf op Java/in Indonesie? Maar, je zegt ook dat je een villa hebt gehuurd in Jakarta. We kunnen wel eea nog aanvullen op het hierbovenstaande subforum maar dat heeft niet zoveel zin als er al een boeking gedaan is voor de huur van een villa.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik dacht, eerst maar eens vragen of je gewoon 2 weken bij familie in huis zit.
Maar dat is dus niet het geval. Je hebt die villa dus al gehuurd.
Op wat voor manier heb je je voorbereid? Wat zijn je verwachtingen? Ik neem aan dat je toch wel iets voor ogen hebt? Aan wat voor uitstapjes denk je= Je moet dan dus iedere dag weer terug naar Jakarta. Sorry, dat wordt een drama. Als je er open voor staat dat we je wat andere plannen adviseren, dan is hier niemand te beroerd om je te helpen. Als je je per se vast wil pinnen op 2 weken Jakarta, dan wordt het lastig er iets leuks van te maken. Laat toch eens horen aan wat voor uitstapjes je denkt. Heeft iemand je geadviseerd

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 13-02-2018 15:56 schreef thirli:

[quote verwijderd]

Hebt u misschien nog tips wat wel te doen/verblijven op Java?

Al de mensen die jou hebben beantwoord is wel waarheid,maar ja Ik woon in Jakarta en het is een verschrikkelijke stad.
Maar des niet te min je hebt je al vast gelegd en dan moet je maar wat van maken.
Je hebt voor vervoer niets nodig dan geld en een goed telefoon, niet zelf rijden en niet een chauffeur in huren alles van dat is niet nodig.
Je heb een sim card op je telefoon van Indonesië en download een Grab of Uber je neem de verbinding van waar je op dat moment ben op, dat geeft het al automatisch aan je wil, b.v. naar Ancol een soort pretpark en ze brengen je daar na toe, ga je terug dan weer opnieuw aan vragen van af Ancol naar huis en noteer vast je huis adres op papier je geeft dat aan en ze komen daar je ophalen en breng je naar huis.
De kosten vallen mee hangt af van de afstanden en je ziet gelijk de kosten op je telefoon dus ze kunnen je nooit meer vragen dan wat ze aan geven, rond de 30.000 tot 100.000rp
In bijna alle automaten waar je geld kan pinnen accepteren de Nederlandse kaarten met mastercard er op
Kijk altijd het adres waar je naar toe wil dat staat soms op internet vermeld zoals ook Tahaman mini of de oude haven en ja de stad Kota daar museums bekijken en even het oude restaurant Batavia op dat grote plein aan doen.
Rond ritten met een open bus is bij Kota en Monas .
Monas is ook de moeite waard per lift helemaal naar boven te gaan.
Ja verders is het geluk hebben als je iets tegen kom, in PIK is het ook mooie parken te zien en de Mall velen in Jakarta Centraal park Taman Angrek en velen anderen.
Centraal heeft een schaats baan boven ergens.
Dus ja genoeg te doen en te zien in Jakarta en hoop dat je dan je beter voorbereid eerst voor dat je gaat huis huren..... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,935,660 pageviews Een website van indahnesia.com