De drooglegging van Yogya

Subforum Java 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Selamat tidur Ziel, het zal je hebben opgelucht, maar ik kan niet nalaten je te waarschuwen om enige voorzichtigheid in acht te nemen. Emoticon: Blush
Dat je Indonesische vrienden terughoudend zijn, is niet voor niets, die kamelenneukers hebben veel aanzien in Indonesië en als je zo'n pief op zijn lange Arabische pik trapt, dan kan hij het je nog moeilijk maken in Indonesië waar recht krom is en krom recht is en neussie drukken achter de geraniums in het kikkerland is niks voor jou. Emoticon: Nooo

Ik kan ook je reactie voorspellen, ik zeg wat ik denk en laat me door niemand de mond snoeren, maar je moet je afvragen of dat altijd wel verstandig is. Emoticon: Confused
Ik kan mij een man herinneren die de uitspraak deed "Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg" die is er niet ver mee gekomen, rechtvaardig? Nee, maar die dingen gebeuren wel en helemaal in Indonesië waar men mensen met een eigenzinnige kijk op religie liever zien gaan dan komen. Emoticon: Talk to the hand

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam je hebt helemaal gelijk, vooral als daar jonge bediendes er ook bij staan kan het zo maar zijn dat ze een of ander pief op mij afsturen.
Maar weet je er schijnt toch iets te zijn waardoor ik respect afdwing mijn stem verheffing maakt hen bang en heeft indruk op die gastjes. Emoticon: Wink
Mijn kennis zei en dat vond ik heel goed van hem, hij is boeddhist " religie hoort niet thuis op straat, maar naar de huiskamers gebracht worden "
Dat vond ik een mooi gezegde van hem.
En ja hoe kwam dat gesprek tot stand, over die alcohol verbieden in Yogyakarta en ik zei als ze dat hier ook eens zouden kunnen gaan doen, gezien die twee figuren gouverneurs die van alles beloofd had in hun verkiezingen. Emoticon: Devil
Want Moslims mogen geen alcohol zei ik en zo kwam die gesprek verder tot aan liefde in de islam en waarom dan dat geschreeuw van die Imams je kan toch ook de mensen bereiken met een normaal gesprek van waarschuwen zoals Jokowidodo dat zo goed doet heel rustig bedeesd het volk voorlichten dat straal liefde af, niet dat geschreeuw. Emoticon: Angry

Ten slotte de supermarkt hier heeft een afdeling geopend met sterke drank en dat doet mij goed kijk maar

Ze hebben ook Jagermeister gelijk gekocht Emoticon: Yummie!

chinees new year .......Imlek..... het jaar van de hond

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 14-02-2018 03:32 schreef zieleffe:
.........................Maar weet je er schijnt toch iets te zijn waardoor ik respect afdwing mijn stem verheffing maakt hen bang en heeft indruk op die gastjes. Emoticon: Wink .........
..........................en waarom dan dat geschreeuw van die Imams je kan toch ook de mensen bereiken met een normaal gesprek van waarschuwen zoals Jokowidodo dat zo goed doet heel rustig bedeesd het volk voorlichten dat straal liefde af, niet dat geschreeuw. Emoticon: Angry ......................

Zoek het verschil!
Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

SOLO MAN FOREVER

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha ja daar heb je gelijk in Emoticon: Devil maar tussen schreeuwen en emotionele stem verheffing zit nog een dimensionaal verschil in volume, maar je bent attent en bedankt. Emoticon: Shiny

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Heb Ziel wel eens met stemverheffing horen praten, maar schreeuwen, nee.
Nou moet ik wel toegeven dat dat na diverse flessen koele versnapering was met nog een klets andere mensen en IEDEREEN nogal met stemverheffing sprak.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Wel gezellig. Goeie baas, die Ziel. Af en toe nogal grote muil en vrij uitgesproken mening, net als Snacks Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! , maar klein hartje.

Ach ja

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 14-02-2018 08:39 schreef jakarta-snacks:
Heb Ziel wel eens met stemverheffing horen praten, maar schreeuwen, nee.
Nou moet ik wel toegeven dat dat na diverse flessen koele versnapering was met nog een klets andere mensen en IEDEREEN nogal met stemverheffing sprak.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Wel gezellig. Goeie baas, die Ziel. Af en toe nogal grote muil en vrij uitgesproken mening, net als Snacks Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! , maar klein hartje.

Dat kan ik beamen...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yep ik ook, het is net Baloe de beer, hij kan nog lekker dansen ook, je moet hem alleen niet kwaad maken. Emoticon: Nooo

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 13-02-2018 17:30 zieleffe wrote:
Ik zat vandaag met vrienden op het terras en ja er kwam een Qatar mens bij ons zitten die op het vliegveld op Soekarno Hatta werkt.
Heel leuke conversatie gehad en het kwam op het geloof een gesprek opgang.
oké mensen je mag het geloven of niet het werd een fel gesprek en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen geloof had en dat hoorde niet in de politiek en vooral niet op de werkvloer.

Mijn mede Indonesiërs werden bang en hielden mij voor om mij eigen in te houden.
Neen zei ik, duidelijkheid niet dat achterbakse gedoe, van de Indonesiërs to te point .
Niet er omheen draaien, wat vind je als men hier het alcohol verbod invoerde, zodat je hier geen bier meer kan kopen en drinken wat vind je daar van.
Ik heb hem geheel klem gezet en ik geniet nu nog, dat ik voel dat ik voet bij stuk hield dat ik geen geloof accepteerde die mij iets oplegde. Emoticon: Bye bye
Ja je had dit gesprek eens moeten mee gemaakt hebben, dat ik die arabier met zijn geweten toch bier dronk en moslim was, ik had hem geheel schaak mat zette.
Hij gaf mij een hand en zei oke mister you rhite. Emoticon: Yeah right!

Ongelooflijk hoe mijn Indonesische vrienden er op reageerde ze zijden die man is een klein beetje mabuk , wijzend naar mij en ik verdedigde mij Tidak saya not mabuk, this rheletie live, if tomoro wake up ik think not to Allah, God of wat for religie dan ook Saya gembira bangun tidak, thed is live......Malam vertaal het maar ik weet het ook niet ze kunnen allemaal de strondhoop in lopen, ik zal nooit bezwijken voor welk religie dan ook...
Ik ben zo trots dat ik ga lekker slapen wel te rusten tot morgen weer.... Emoticon: Party! Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Besok saya bangun... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Een goede raad voor je Ziel
Net meer van die gesprekken voeren , Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bedank voor die raad Marsel ik begrijp je goede bedoeling en zal er op letten want ja dit was wel even aan het randje.
Maar het lucht geweldig op.
Maar als je dan een mes tussen je ribben krijg, dan is die lucht zo verdwenen, ik begrijp het, Emoticon: So funny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nog even deze topic van stal gehaald en afgestoft met een staaltje Indonesische logica.
Hoofd van de douane en minister van financiën Sri Mulyani maakten bekend dat illegale stokerijen en illegaal geïmporteerde sterke drank de staat een verlies op heeft geleverd van rond de 250 miljard. Emoticon: Blush
Heel veel illegale sterke drank komt per containers het land binnen via pelabuahan tikus, pelabuahan = haven en tikus = muis of rat.
Schande schande en nog eens schande, die boeven benadelen de staat, de douane heeft in 2017 ongeveer 730.000 flessen onderschept maken ze vol trots bekend. Emoticon: I love it

Ehum ho ho ho maar hoe zit het dan met het verbod op alcohol. Emoticon: Confused
Een fles bier van 35.000 waar 28.000 belasting op staat. Emoticon: Yummie!
Heel verontwaardigd doen over die dranksmokkelaars terwijl de staat zichzelf in de nieren zit met drankverboden waardoor ze gigantische bedragen aan belasting inkomsten missen, zullen we het daar eens over hebben Sri. Emoticon: Shut up!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Indonesië werkt aan verkoopverbod alcohol; ondertussen genieten thuisbrouwers van hun eigen bier
Bier in Indonesië

Een verbod op de verkoop van alcohol dreigt in Indonesië. Thuis zelf bier brouwen mag nog wel, mits je het niet verkoopt. Thuisbrouwers genieten samen van het gerstenat.

https://s.vk.nl/s-a4580411/
Ben heeft weleens nagedacht over een bier met pindakaassmaak, zegt hij. In de deur van zijn koelkast staan een paar kleine flesjes. 'Extracten', zegt hij, fruitsmaken voor in het bier. Pindakaas zit daar niet bij, maar dat is vast ook te krijgen. Waarom niet?

Het keukentje in de kelder van zijn huis is zijn 'mancave', zegt hij. Een koelkast staat vol donkerbruine flessen zonder etiket, in de vriezer zitten plastic zakken met hop, gist en gerst, op een tafel staat een apparaatje om kroonkurken op de flessen te doen en in een hoek staan twee middelgrote vrieskisten.
Aldus de Volkskrant

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)ge-alcohol-indonesie
Doden door giftige alcohol Indonesië
JAKARTA - Zeker 28 mensen zijn in de Indonesische hoofdstad Jakarta overleden na het drinken van een zelfgemaakte alcoholische drank. Die hadden zij bij een straattentje gekocht. Volgens de politie klaagden de slachtoffers eerst over misselijkheid waarna zij binnen een of twee dagen het leven lieten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat klopt Ziel, Zuid Jakarta 8 doden, Oost Jakarta 10 doden, Depok 10 doden en ze vergeten er nog bij te vertellen dat er gisteren in Bekasi ook 2 man ten prooi vielen aan illegaal gestookte tjebbiekenebbie. Emoticon: Yes!
Ik heb slechts één bericht in één krant gelezen van deze 30 doden de rest. Emoticon: Shut up!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Herstel
Ik zie dat er nu nog een krant melding van maakt.
Het blijft vreemd dat een auto ongeluk met 6 doden de media dagen bezig houdt en 30 doden door illegaal gestookte alcohol totaal niet interessant is voor ze. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoplaaaaa, aansluitend op het bericht hier boven, in Bandung zijn sinds gisteren 12 doden te betreuren door illegaal gestookte rotzooi.
Dit aantal zal nog wel oplopen want er liggen er nog 11 zieltogend op het randje.
Gaat hard, 42 in één week. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Van de 11 die op het randje balanceerden zijn er afgelopen nacht nog eens 6 overleden, daarbij komt het dodental in Bandung op 18 en is het met Jakarta mee inmiddels 48 doden. Emoticon: Blush

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Ruimt lekker op zo, die malloten die dit spul brouwen, worden die ook vervolgd of zijn die zelf ook slachtoffer?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

45havana
Gebruiker
spacer line

Die "malloten"die het produceren kijken wel link uit om het zelf te nuttigen.Misschien komen deze "malloten" uit regerings kringen die handig gebruik maken van het alcohol invoer verbod. Het is natuurlijk wel zo vreemd dat alleen kleine huis stokerijen worden ontmantelt,wat moeten we denken van de bier brouwerijen waar alle aparatuur aanwezig is? Ik heb nog niet vernomen dat ze een brouwerij hebben ontmanteld. Dus....... Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nah Bandung is met een inhaalrace bezig t.o.v. de 30 doden in Jakarta, in Bandung zijn de 18 van vanochtend inmiddels opgelopen tot 23.
Er worden nog steeds slachtoffers in diverse ziekenhuizen binnengebracht, dus het zit er in dat ze de 30 van Jakarta nog gaan halen.
Leve de drooglegging, iedereen zit te klooien op een onvoorstelbare amateuristische manier met hoemeleboem apparatuur waardoor er stjebbiekenebbie op de markt komt die vol zit met methanol. Emoticon: Angry
Dan hebben we het nog niet over de gevolgen voor de mensen die het overleven, blindheid en nierfalen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Havana, ik denk dat de brouwerijen van Bintang en Anker zich ver van het stoken van dit illegale spul houden en zouden ze zich er mee bezig houden dan zijn ze professioneel genoeg om sterkedrank zonder methanol te produceren.
Het is hoofdzakelijk lucratieve huisvlijt, meestal komen ze wel bij de bron terecht en worden ze gearresteerd, maar het is dweilen met de kraan open omdat ze er kapitalen mee kunnen verdienen. Emoticon: I love it

Lodewijk35
Gebruiker
spacer line

Is er nou iets van discussie, bijvoorbeeld via de Jakarta Post?
Want dit is zo.....stom.
In november jl zaten wij op het plein bij het oude gemeentehuis in Jakarta op zondag. Daar is het enige terrasje van de Kota waar je bier kan krijgen. Ik zat met een bintangetje en honderden families vergaapten zich aan die twee witneuzen, waarvan de man een tweede biertje inschonk, en met de woorden Ayo satu lagi het glad hief.
Alle vaders herinnerden zich het beeld en liepen glimlachend door. Natuurlijk, het gaat maar om een openlijk gedronken biertje, maar toch...
Arm gemanipuleerd volk. Waar zijn de tegenkrachten?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Er is geen tegengas Lodewijk, alcohol is verboden binnen de Islam en het tast de jeugd aan volgens de conservatieve stromingen in het lands en regionaal bestuur.
Ga je daar tegen in dan ga je tegen de Islam in en dan wordt je binnen een zucht en scheet als kafir aan de schandpaal genageld.
Er wordt trouwens veel onder de deken gehouden, er werden in Jakarta 28 doden gemeld, daar rekende ze de 2 in Bekasi niet bij, maar Tempo komt nu met het cijfer 34.

Staan er stukjes in de krant dan hebben ze het over alcohol van 70 % en het effect van het innemen van Benzodiazepin om de roes groter te maken, complete onzin dus.
Ze geven een volkomen verkeerde voorlichting, stoken van alcohol op een niet nauwkeurige manier en zonder de juiste meetapparatuur is levensgevaarlijk door de methyl alcohol die er dan in zit, daar hoor je ze nooit over. Emoticon: Nooo
Vandaar dat die mafkadavers dan ook vaak spiritus en antimuggen spul wat uit methyl alcohol bestaat mengen met zoete troep en verkopen.
Ze hebben geen idee van het verschil tussen ethyl alcohol (wat in sterke dranken zit) en methyl alcohol die dodelijk is. Emoticon: Nooo

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 09-04-2018 12:28 schreef Malam:
..........Ze geven een volkomen verkeerde voorlichting, stoken van alcohol op een niet nauwkeurige manier en zonder de juiste meetapparatuur is levensgevaarlijk door de methyl alcohol die er dan in zit, daar hoor je ze nooit over. Emoticon: Nooo
Vandaar dat die mafkadavers dan ook vaak spiritus en antimuggen spul wat uit methyl alcohol bestaat mengen met zoete troep en verkopen.
Ze hebben geen idee van het verschil tussen ethyl alcohol (wat in sterke dranken zit) en methyl alcohol die dodelijk is. Emoticon: Nooo

Ik heb in de tijd dat ik nog in oost Afrika werkte ooit eens een distillatie installatie gemaakt voor een Nederlander, die daar van vruchtenwijn (voornamelijk van passievruchten) een soort brandy van stookte.
Zo uit mijn blote hoofd:
bij het verwarmen van de wijn komt er bij 78 graden Celsius eerst methylalcohol vrij.
Die is giftig, dus niet geschikt voor consumptie, en dient gescheiden opgevangen te worden.
Bij verder verhitten komt pas bij 82 graden Celsius de ethyl alcohol vrij, die dus wel geschikt is voor consumptie.
Bij het distilleren dient dus altijd de temperatuur nauwkeurig in de gaten gehouden te worden d/m/v/ een geijkte thermometer.
Het resultaat (ik mocht een van de eerste geproduceerde flesjes ontvangen) mocht er wezen, een uitstekende vruchtenbrandy. Emoticon: Yummie!

SOLO MAN FOREVER

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Jupje, Ziel en Ik hadden een goede kennis in Jakarta die helaas vorig jaar is overleden die maakte dus ook zijn eigen wijn, whisky en ouzo, loep zuiver spul, maar die had dan ook het juiste materiaal er voor en ging uiterst nauwkeurig te werk. Emoticon: Yes!

Hoe ver die conservatieven gaan blijkt wel wat er nu in Jakarta gebeurd, de overheid van Jakarta had ooit in 1970 26 % aandelen gekocht van PT Delta de fabrikant van Anker bier.
De investering van toen is nu peanuts, maar de stad Jakarta krijgt elk jaar om en nabij 2,3 miljoen Euro dividend en dat wordt elk jaar meer, omdat de bier verkoop drastisch stijgt naarmate er meer regios bijkomen die sterke drank verbieden. Emoticon: Yes!
Nu hebben duo Rot en Vervelend, Baswedan en Sandiago tijdens hun verkiezingscampagne de hardliners een aantal beloftes gedaan in ruil voor steun.

Alexis een luxe spa plus hotel waarvan werd gezegd dat het daar floreerde van de prostitutie zouden ze sluiten, dat hebben ze dus vorige week gedaan.
Ze beloofden ook de lucratieve aandelen van PT Delta van de hand te doen, daar zijn ze dus nu mee bezig, een schoolvoorbeeld van hoe je geld weggooit. Emoticon: Blush
Ik kan nu al vertellen dat die aandelen voor een zacht prijsje naar één van de de ondernemers in het netwerk van Sandiago gaan die zelf ook ondernemer is. Emoticon: Yummie!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In Bandung hebben ze twee distributeurs van de foute stjebbiekenebie te pakken, die kregen elke week 10 dozen met 24 flesjes troep van 600 ml.
Ze betaalden 350.000 voor een doos en verkochten de flesjes voor Rp 20.000 p/st dus ze pakten elke week 1,3 miljoen winst.
Dit was al heel lang aan de gang en de flesjes gingen als zoete broodjes over de toonbank, tja 1 fles bier kost 35.000 en daar wordt je niet lazerus van. Emoticon: Nooo
Van zo'n flesje van 20.000 kunnen er wel vier lazerus worden of dood gaan natuurlijk, want er zaten nu een stelletje foute flesjes bij.
Het manneke die de flesjes fabriceerde hebben ze niet, die heeft zijn hielen gelicht. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoplaaaa kom erbij, in het regentschap Sukabumi wat tussen Jakarta en Bandung in ligt willen ze ook mee doen, inmiddels 5 doden en 4 liggen er kritisch, ga er maar vanuit dat die de ochtend niet halen. Emoticon: Blush
Jakarta Post sprak al over meer dan 60 doden in 5 dagen en daar zijn die van Sukabumi nog niet bijgeteld. Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het hoort eigenlijk niet thuis in deze topic, maar om het nu te verplaatsen naar nieuws is wat verwarrend, aan de andere kant heeft het wel met drooglegging te maken.
De Nationale politie heeft eindelijk een inventarisatie gehouden, over de laatste 5 dagen, in Jakarta, de regentschappen Bekasi, Depok, Sukabumi en Bandung hebben ze tot enkele uren geleden al 82 doden geteld door zelf gestookte troep.
Heel gewichtig vertelde de twee sterren generaal van politie Setyo dat ze laboratorium onderzoek hadden laten doen en dat de troep methanol bevatte, nou daar hoor ik echt van op. Emoticon: Confused

Er liggen over West Java verspreid nog meer dan honderd slachtoffers in het ziekenhuis waarvan enkele tientallen de toestand kritisch is, dan moet je weer naar regionale kranten om te zien wie en waar, daar maakt Setyo geen melding van, is niet interessant, alleen het eind resultaat de zuipers die de grote reis op zijn gegaan telt. Emoticon: Nice
Dus het aantal doden gaat ongetwijfeld nog oplopen methanol is een sluipmoordernaar, het duurt een dag tot twee dagen voor je echt ziek wordt, dan vallen er stuk voor stuk een aantal organen uit, tot de machine stopt.
Als het pure methanol is en iemand is er bijtijds bij dan is er nog wel iets aan te doen, maar de meesten verdommen het om de eerste dag naar het ziekenhuis te gaan omdat ze dan toe moeten geven dat ze die troep hebben gezopen, maar zijn ze bijtijds dan is dat ook nog geen garantie dat ze het redden. Emoticon: Nooo

Het blijft namelijk niet bij methanol, die gifmengers verdunnen de alcohol met allerlei troep om maar zoveel mogelijk winst te halen uit zo min mogelijk illegaal gestookte alcohol, ze flikkeren er antimuggen spul door (zit alcohol in) en ze vonden gisteren zelfs thinner.
Op de vraag aan Setyo of er nu een team gevormd gaat worden om dit soort uitwassen te bestrijden antwoorde Setyo dat dit niet het geval is, zie dit maar als een "wake up call", drink geen alcohol, aldus deze generaal, met andere woorden, eigen schuld dikke bult als je het toch doet. Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,672,702 pageviews Een website van indahnesia.com