rijbewijs in Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
laurens23
Gebruiker
spacer line

Hallo,

In maart 2018 wil ik naar Bali. Ik wil het eiland met de auto verkennen. Ik weet dat veel mensen zelf rijden niet aanraden, maar ik woon in China en rij hier al jaren auto in het chaotische verkeer. Maar dat ik in China woon is ook meteen mijn probleem.

Om te rijden in Indonesi√ę heb ik een internationaal rijbewijs nodig. Die van mij is echter afgelopen jaar verlopen. Ik heb wel een geldig Nederlands en Chinees rijbewijs.

Ik heb bij de ANWB, bij het consulaat in China en bij de RDW gevraagd, maar sinds 13 december 2017 is de regelgeving in Nederland veranderd en kan je alleen nog persoonlijk een internationaal rijbewijs ophalen bij een ANWB kantoor in Nederland. (gelegaliseerde kopie van mijn rijbewijs opsturen en mijn ouders daarmee een internationaal rijbewijs op laten halen bij de ANWB kan dus niet meer).

Kan je op/bij het vliegveld van Bali snel en makkelijk een SIM (Indonesisch rijbewijs) krijgen? Zodat ik daarna gelijk met een huurauto van het vliegveld kan vertrekken? Hoe?

of

kan ik op/bij het vliegveld snel een internationaal rijbewijs verkrijgen? of iets van dien aard?

Emoticon: Worship

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nee, je bent helaas echt afhankelijk van het internationale rijbewijs van de ANWB, een Sim krijg je niet en op het vliegveld kan je ook geen internationaal rijbewijs regelen. Emoticon: Blush

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Dat je het verkeer baas bent kan best.
Maar de problemen beginnen wanneer je een ongeval hebt, zelfs al heb je geen fout aan het ongeval! Als bleekneus betaal je ALTIJD de schade, ook wanneer je aantoonbaar geen schuld hebt. Bespaar jezelf een hoop geld, en zoek een wagen met chauffeur.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Paar jaar geleden was mijn schoonzus hier met haar Nederlandse vriend, naar Bali....

"Ik heb over de hele wereld gereden, Afrika, Zuid Amerika, overal in Europa, ik huur een auto en ga zelf rijden!"

Binnen nog geen 20 minuten stonden we langs de kant van de weg en verklaarde hij bijna in tranen dat hij NOOIT meer een auto in Indonesie ging huren... VOORTAAN MAAR EEN CHAUFFEUR!!!

Hier in Bandung rijden ze als gekken, Bali zijn ze echt volkomen gestoord.....

laurens23
Gebruiker
spacer line

Op 02-01-2018 16:58 schreef erwin:
Dat je het verkeer baas bent kan best.
Maar de problemen beginnen wanneer je een ongeval hebt, zelfs al heb je geen fout aan het ongeval! Als bleekneus betaal je ALTIJD de schade, ook wanneer je aantoonbaar geen schuld hebt. Bespaar jezelf een hoop geld, en zoek een wagen met chauffeur.

Daarom wil ik op zijn mist geldige papieren hebben.

Ik heb niet veel zin om een week of meer met 3 man en een willekeurige chauffeur + bagage in een auto gepropt te zitten. Maar misschien is een 7 persoons-minivan met chauffeur dan de enige oplossing.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Internationaal rijbewijs van de ANWB? Ik heb nog ergens een stempeltje liggen 'verlengd tot' en een datumstempeltje. Meer dan 10 jaar geleden loste ik die problemen al adequaat op z'n Indonesisch op. Emoticon: Laugh out loud

Even een rijbewijs halen kan niet, want daarvoor moet je minimaal een voorlopige verblijfsvergunning hebben.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

ENnnnn,

Daar moet je sinds 2017 of zo ook theorie voor doen! Theorie niet halen? Geen rijbewijs.

Succes, hard nodig.

Heldere ziende

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-01-2018 02:19 laurens23 wrote:

[quote removed]

Daarom wil ik op zijn mist geldige papieren hebben.

Ik heb niet veel zin om een week of meer met 3 man en een willekeurige chauffeur + bagage in een auto gepropt te zitten. Maar misschien is een 7 persoons-minivan met chauffeur dan de enige oplossing.

Kijk hier eens op onderstaande site, misschien heb je er iets aan vwb autohuur + chauffeur op Java en Bali. Emoticon: Smile

Toto Travel | Java & Bali tours - Contact
https://www.tototravel.com
Bent u op zoek naar een auto met chauffeur voor uw reis door Java en/of Bali? Een volledig verzorgde reis op maat, wilt u meer informatie over de route of heeft u vragen over het plannen van uw reis, neem dan gerust contact met ons op: TOTO TRAVEL Wim Rolvink 073-6430331 / 06-54251307.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ter uwer info:

Heb afgelopen weekend de rijbewijsfabriek bezocht!!! (ja open op zaterdag en DRUKKKK).

Liep langs een stuk of 5 theorie lokalen.
En JA, je moet je theoriebewijs halen!!! Geslaagd, dan krijg je een groen vodje en ga je voor het blauw vodje (praktijk examen).

Nog een stapeltje vodjes erbij en wat formulieren EN ZWARTE PEN en dan kun je in een rij gaan staan van, ongelogen waar, minimaal 50 meter.

Logica niet te ontdekken, overal countertjes zonder signs, waar ze blijkbaar iets doen. Alles door elkaar ook.

Voordeel: Als je alle vodjes, kleuren stempels en formulieren hebt en je foto is gemaakt en fingerprint en handtekening zijn vastgelegd is je rijbewijs wel meteen klaar.
Als je geluk hebt: 5 jaar geldig. Anders 1.

EN VERGEET POTVERDOMME NIET DIT DING TE LATEN VERLOPEN, want dan moet alles weer opnieuw.... Ja echt.

Enfin, succes als je in Indonesia je rijbewijs moet halen!!!

En NEE, je kunt niet even je NL rijbewijs overschrijven naar Indo rijbewijs.
Dus :
OF een waardeloze kopie van kopie van kopie van kopie Internationaal rijbewijs van de ANWB (lachwekkend amateuristisch maar enfin)
OF Indo rijbewijs
OF niet rijden.

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,579,953 pageviews Een website van indahnesia.com