Proces Setya Novanto

Subforum In het nieuws 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De ex advocaat van Novanto Fredrich is poepie rustig, nadat hij de hele boel bij elkaar heeft lopen blérren toen Novanto opnieuw verdachte van de KPK werd. Emoticon: Clown
Novi zijn rechtszaak gaat donderdag beginnen, toen ze Novi wilden arresteren, was de vogel gevlogen, hij is pakweg 48 uur onvindbaar geweest, tot dat verslaggever Hillman zijn auto tegen een paal parkeerde en Novi met zijn toetebak tegen het dashboard klapte. Emoticon: Devil
Hillman zou bij Metro tv een interview hebben met Noof en daarna zou hij zich melden, of dat zo is wordt in twijfel getrokken, Metro tv heeft Hillman op staande voet ontslagen. Emoticon: Bye bye

De KPK is een onderzoek gestart naar wie Novi heeft geholpen op zijn vlucht, die willen ze voor de rechter brengen voor obstructie van de rechtsgang en het lijkt erop dat ze relnicht Fredrich bij zijn vunzige toga hebben, hij heeft voorlopig een uitreis verbod voor 6 maanden. Emoticon: Talk to the hand
Voor de rest wijst alles erop dat er binnenkort een nieuwe verdachte uit de toverdoos van de KPK komt in de e-KTP zaak, de ene na de andere DPR gangster komt op de thee bij de KPK, the old boys uit het netwerk van Novanto een clubje echte zware jongen. Emoticon: I love it
Mazuki Alie, Markus Mekeng, Olly Dondokambey, Jazuli Juwaini, Jafar Hafsah, Numan Abdul Hakim, Rindoko Dahono Wingit, Chairuman Harahap en nog een hele kudde van die corrupte DPR schaapjes die zich moeten melden in de schaapskooi van de KPK herders. Emoticon: Yes!

Het is een komen en gaan van zware jongens, de laatste was Mazuki Alie, je zou hem je laatste Rupiah geven als je zijn onschuldige toxoplasmose muiltje ziet, Alie was DPR voorzitter 2009 -2014 en scoorde 1,3 miloen Euro. Emoticon: Confused
Alie is sinds 2014 werkloos, je hoort en ziet hem niet, hij houdt zijn corrupte kleiaardappel zorgvuldig onder het maaiveld, helaas voor hem, heeft hij lang genoeg het DPR rattennest geleid en lopen er een heel stelletje van die ziekteverwekkende snuffelaars naar hem te wijzen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb weer helemaal mijn dag, sinds ik in vaste dienst ben bij de SVB en de oplichters van Aegon, sta ik tussen 8 en 9 op, onder het genot van een mok koffie nieuws op tv kijken, daarna met mijn duifje even "de slimste mens" terug kijken.
Daarna gaat mijn toverdosie open om de grootste komedie van de wereld (Indonesische media) te aanschouwen, vaak nix, vandaag een paar tropische verrassingen, waar ik echt van kan genieten als corruptie freak, dus mijn dag. Emoticon: Yes!
Allereerst mochten de vrouw en kinderen van Novanto weer op komen draven bij de KPK, dat doen ze de laatste tijd netjes, ze hadden namelijk al een waarschuwing gehad voor het niet op komen dagen, Novi heeft namelijk zijn familie in de e-KTP roofpartij betrokken. Emoticon: I love it

De regelmatige lezer weet nu wel zo'n beetje wat Novi allemaal voor grappen heeft uitgehaald om onder vervolging uit te komen, centraal stond steeds dat hij onschuldig was, zijn naam was haas, hij kwam van nergens en wist van niets. Emoticon: Shut up!
Tot vandaag zijn advocaat met een verklaring komt dat Novi in aanmerking wil komen voor justice collaborator en dan uit wil leggen wie er allemaal heeft mee lopen roven, ik mag dan wel een klein begrijpertje hebben, maar voor mij is dat een schuldbekentenis. Emoticon: Blush

Maarrrr nu komt het, lik op stuk beleid noemen we dat in Nederland, ik rol om van het lachen, nadat Novi met zijn bolus tegen het dashboard was geklapt werd hij in het Medika Permata Hijau ziekenhuis opgenomen, volgens zijn advocaat en de dokter zwaar gewond. Emoticon: Wink
Ik kon het me al niet voorstellen, als je zo'n plaat voor je muil hebt als Noof, dan is dat nog beter als een helm, de dokter in het ziekenhuis hield iedereen bij Noof weg, zelfs de KPK onderzoekers, uiteindelijk heeft de KPK de Indonesische dokters associatie (IDI) ingeschakeld.
Dokters van de IDI onderzochten Novi en oordeelden dat er weinig loos was, waarop de KPK hem hebben opgehaald en naar een ander ziekenhuis hebben gebracht, twee dagen erna werd hij daar ontslagen, ging niet door af, ontving geen 200 Rupiah en ging rechtstreeks naar het KPK Novitel. Emoticon: Yummie!

Welnu de dokter in Medika de internist Bimanesh is inmiddels verdachte van de KPK wegens obstructie, tevens is de ethische commissie van de IDI een onderzoek gestart naar het handelen van deze geldwolf, het is te hopen voor hem dat de steekpenningen die hij gehad heeft dit het allemaal waard maken, dit is namelijk een lul met een doktersbul. Emoticon: Angry
En dan hebben we ook nog de maffe advocaat Fredrich, schorem van de bovenste plank, die 2 weken lang de media in zijn greep had met de meest misselijk makende berichten.
Op het moment dat Noof het Novitel in ging lag hij de verdediging neer, maar volgens de KPK heeft deze boef Novanto geholpen om hem aan de KPK te ontrekken, dus hatsekideeeee ook hij is nu verdachte van obstructie, ik lach me rot, geen groter vermaak als leedvermaak. Emoticon: Worship

Achteraf vallen de puzzelstukjes op zijn plaats, de boef lag de verdediging neer omdat hij nattigheid voelde, 8 december gooide hij de handdoek, 18 december stond hij op het vliegveld om af te reizen naar Canada, wegwezen pleuris boef je mag het land niet uit. Emoticon: Talk to the hand
Zijn hotel in Canada was al geboekt, let wel dat is drie weken geleden, daar komt die schobbejak nu pas mee naar buiten, terwijl hij tot 18 december de halve Indonesische media in zijn greep hield, dat stinkt. Emoticon: Devil
Hij zou niet geweten hebben dat er een uitreisverbod was, de gladiool wist van de prins geen kwaad, waarom heeft hij dan op 14 december de immigratie benaderd met de vraag of er een uitreisverbod voor hem op stapel stond, dat noemt deze Joep Meloen advocaten intu√Įtie, an me hoela. Emoticon: Laugh out loud

Ja ja als je sprookjes wil vertellen doe het dan goed, deze gladiool wil de media kindertjes laten geloven dat Assepoester haar schoentjes had gestolen van Roodkapje en dat die schoentjes in zevenmijlslaarzen waren veranderd nadat de prins haar had gebeft. Emoticon: Shiny
Nu heeft dit varken in toga huilend aangeklopt bij de advocatenvereniging waar hij bij is aangesloten, tja die beginnen natuurlijk gelijk met procedurefouten die zijn gemaakt, dus er zal wel weer een pre-trial volgen. Emoticon: Nice
De KPK had Fredrich al voor verhoor opgeroepen, maar deze arrogante ponylul blijft tegendraads, nu staat hij weer voor de 12e op de rol, laat hem maar wegblijven en de derde keer ook, dan kan de KPK ook dit stuk vuil uit de roulatie halen. Emoticon: Blush

In een verklaring van de KPK werd bekend gemaakt dat Fredrich voordat de auto waarin Novi zat de lantaarnpaal een kusje gaf al de afspraak had gemaakt om hem op te nemen in een bewaakte vipkamer. Emoticon: Yes!
Met valse medische verklaringen van de internist Bimanesh, dat Novanto intensieve behandeling nodig had werden de KPK onderzoekers bij hem weggehouden om hen te belemmeren Novanto te arresteren. Emoticon: Stupid
Dus het verhaal dat Novi zich bij de KPK zou melden na zijn interview bij Metro tv was gewoon een loelverhaal van dat stelletje oplichters. Emoticon: Wink

Ik las onderlaatst dat de soap "Goede tijden, slechte tijden" gemiddeld 1,2 miljoen hersendode kijkers heeft, zou je dit Novi verhaal in die soap verwerken, dan stijgt dat kijkersaantal geheid naar 2 miljoen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je het werkelijk op je in laat werken dan is het hogeschool humor, op de foto laat de mongool Fredrich op de avond van de opname heel theatraal een foto zien van het doktersbriefje waarop staat dat de pati√ęnt geen bezoek mag ontvangen. Emoticon: Wink
De aanvaring met die lantaarnpaal was nu letterlijk en figuurlijk een geluk bij een ongeluk, dat maakte het extra geloofwaardig, maar als ik dan nu lees dat Fredrich al eerder op de dag in het ziekenhuis was geweest om te regelen dat Noof werd opgenomen, dan zit ik werkelijk te schuddebuiken van het lachen. Emoticon: Yes!
Ja en vergis je niet Fredrich huurde de hele eerste verdieping van het ziekenhuis af. Emoticon: Confused
Daar laat ik dan mijn fantasie op los, hoe zo'n gesprek gaat.

Fredrich: Hé doc kan jij Novi een tijdje uit de wind houden.
Doc: Tuurlijk, wat schuift het?
Fredrich: Ach daar komen we wel uit, Noof heeft poen zat.
Doc: Wanneer komt ie, dan kan ik vast een berg interessante apparatuur op zijn kamer zetten..
Fredrich: Vanavond, hoe wil je het inpakken om die onderzoekers van zijn lijf af te houden?
Doc: Ach ik zit te denken aan een natte pleuris, dan is ie alleen bereikbaar met een roeiboot en die hebben ze niet bij zich. Emoticon: Laugh out loud

Schandaaaaaalig, ze hebben geen greintje schaamtegevoel.
Achteraf gezien is het helemaal niet zo vreemd dat Fredrich vanaf 18 december zijn vervelende snavel heeft dicht gehouden. Emoticon: Nooo
De KPK is onmiddellijk een onderzoek gestart naar het spelletje wat hij met de dokter speelde en heeft al 35 getuigen gehoord, ongetwijfeld wist die rat dat, niets blijft geheim in Indonesi√ę, ik zal me maar rustig houden dacht ie, misschien valt het dan mee. Emoticon: Yeah right!
Man man man wat zal die gladiool het nu slecht naar zijn zin hebben. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vandaag Novi zijn eerste dag op weg naar de afrekening, het wil ineens kroongetuige worden en grote namen gaan noemen, bah wat een gladjanus. Emoticon: Angry
Voorlopig nog weinig verder te melden, de persmuskieten hebben een brein als een vergiet, elke keer herinneren ze zich iets en melden dat dan, zo komt dan het complete verhaal met horten en stoten tot stand, dat gaat nog wel een uurtje of 4 door. Emoticon: Yes!

Dan witbef Friedrich betreft oei oei oei wat hebben ze die bij zijn ballen, geweldig. Emoticon: Yes!
Wat een feest, eerder moest Frietje al bij de KPK verschijnen voor verhoor, maar dat werd een frietje zonder, hij kwam niet opdagen die arrogante drol. Emoticon: Nooo
Morgen moet hij weer verschijnen, maat ook deze keer lijkt het erop dat het geen frietje met wordt de advocatenvereniging waar Frietje bij is aangesloten vraagt uitstel, ze willen de uitslag van hun ethische commissie afwachten. Emoticon: Confused
Ja ja daar heb je veel aan, dieven die dieven moeten vangen, rot op. Emoticon: Bye bye

De KPK laat er geen gras over groeien in ieder geval, vandaag stonden ze met 10 onderzoekers onder begeleiding van 4 gewapende Brimop agenten op het kantoor van Frietje.
Knibbel knabbel knortje, wie klopt er aan mijn kantoortje, de KPK Frietje, we komen de mayonaise, ketchup en uitjes zoeken, waarmee je in december een patatje oorlog mee maakte. Emoticon: Laugh out loud
En Friedrich zelf Emoticon: Confused Oh oh oh wat is ie stil, die pleuris advocaten denken dat ze onaantastbaar zijn, het is te hopen dat de KPK al zijn botten breekt net als die arrogante Kaligis begin vorig jaar die 12 jaar aan zijn kloten kreeg. Emoticon: Yummie!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mona toetje Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Welnee dat is Setya Novanto die enkele weken geleden volgens dokter Bimanesh en witbef Friedrich nog op het randje van de dood zweefde. Emoticon: Confused
Er is nagenoeg niets over de eerste procesdag van Noof geschreven, buiten dat hij kroongetuige wil worden en dan namen van belangrijke figuren wil noemen. Emoticon: Yummie!

Mona toetje Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Welnee ook niet, dit is de narcistische mongool Friedrich, die dik in de problemen zit, er zijn 3 koffers documenten en 2 telefoons uit zijn kantoor in beslag genomen, reken maar dat daar een berg viespeukerij uit te voorschijn komt. Emoticon: Yes!
Overigens heeft Frietje dezelfde lippen als mijn dooie opoe, maar die zat erop. Emoticon: Laugh out loud
Kijken of Frietje morgen op komt dagen bij de KPK, de eerste keer kwam hij niet.

Fietsenmaker Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Nee joh, dit is de internist Bimanesh die zich om liet kopen om een valse medische verklaring af te geven zodat de KPK niet bij Novanto kon komen. Emoticon: Wink
Ook zijn appartement werd door de KPK onderzoekers vandaag onder handen genomen, daar kwam ook het één en ander voor de dag wat het daglicht niet verdragen kan. Emoticon: Laugh out loud
Die mag morgen ook op de thee bij de KPK.

Ook de dokter van de eerste hulp van het Medika Pertama Hijau ziekenhuis hebben ze vandaag bij de KPK meer dan 8 uur doorgezaagd.
Ik weet nu al dat de storm over een aantal dagen gaat liggen, maar de KPK heeft dan wel bereikt dat dokters en advocaten weten dat ze maar geen gekke grappen uit moeten halen om hun rijke klantjes te beschermen. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dankbaar onderwerp die Novi, al enkele weken ligt het boek "De wereld volgens Gijp" kwipelstaartend op me te wachten, de meest humoristische Rotterdammer van dit moment, maar ik kom er niet toe, kan je nagaan hoe Noofje boeit, maar het is dan ook hogeschool humor. Emoticon: Shiny

Vandaag twitterde Mahfud een aardige, Mahfud is de voormalige opperrechter van het constitutionele hof, een geboren billenknijper met zijn tweets. Emoticon: Yes!
Raar hoor, eerst verstopt Novanto zich, wil zich aan de rechtsgang ontrekken, beweerde dat er helemaal geen e-ktp zaak bestond en nu wil hij ineens kroongetuige worden en namen noemen .
Aldus Mahfud.
Waarop dan natuurlijk weer een hele club Novi aanhangers in de stress schiet en Mahfud gemeen zit te lachen. Emoticon: Laugh out loud

Vandaag moest de internist van het Medika ziekenhuis Bimanesh op de thee bij de KPK, die kwam keurig opdagen, Fredrich dus niet, dat is een bange schijter. Emoticon: Wink
Ik weet niet wat die gladiool allemaal in zijn kleiaardappel haalt, misschien denkt ie dat de KPK het na verloop van tijd wel zal laten varen, ben je dom of ben je dom. Emoticon: Clown
Volgens zijn advocaat is er nog niets aan de hand, pas bij de derde weigering kan de KPK hem pas gedwongen ophalen.

Volgens de secretaris generaal van de advocaten organisatie Peradi (wij noemen zo'n klojo een deken) gaat de ethische commissie van Peradi zich over de zaak buigen, maar aan zijn blérrende grootspraak en de stelling dat DPR leden immuniteit hebben, daar kunnen ze niets aan doen, dat is geen overtreding maar dom en onwetend. Emoticon: Devil
Nou dat is lekker dan als een deken oordeelt dat je een tokkie bent. Emoticon: Laugh out loud
Het lijkt de moppentrommel wel. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoplaaaaaa dokter Bimanesh hebben ze na 14 uur verhoor gelijk in een oranje vestje gehesen en advocaat Fredrich hebben ze s'nachts in een ziekenhuis gearresteerd. Emoticon: Yummie!
De KPK laat er geen gras overgroeien. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat oranje staat die boerenlul Fredrich best wel goed, na 11 uur verhoor gelijk een gastverblijf in het Novatel aangeboden, samen met zijn voormalige cli√ęnt Novanto, zijn oranje pyama werd hem gelijk na het verhoor uitgereikt. Emoticon: Laugh out loud

O o o wat is ie weer aan het blérren, het is net een verwende kleuter die ze zijn speen uit zijn toetebak hebben gerukt, hij is beledigd door de KPK, dit is een aanval op de hele advocatuur, zijn werknemers zijn bedreigd, afijn hij is woest. Emoticon: Shiny
Op 9 januari kreeg die sukkel een brief, de 12e voor verhoor verschijnen, op de 11e deed de KPK een huiszoeking in zijn kantoor, er zijn 3 koffers met documenten meegenomen.
Gisteren de 12e kwam zijn advocaat naar de KPK, die informeerde de KPK dat de sukkel niet zou komen, hij wilde eerst de zitting van de ethische commissie van zijn advocaten associatie Peradi afwachten. Emoticon: Confused

De KPK maakte zijn advocaat duidelijk dat ze daar geen reet mee te maken hadden en dat ze tot 5 uur op hem zouden wachten.
Daarbij hebben ze hem nog gebeld en aangegeven dat hij maar beter kon verschijnen. Emoticon: Blush
Inmiddels was duidelijk dat de dokter waarmee de gladiool samen heeft getracht Novanto buiten schot te houden het ziekenhuis in kon wisselen voor het spinhuis. Emoticon: Wink
Na 5 uur is er een arrestatiebevel gemaakt en zijn ze naar de gladiool op zoek gegaan, s'avonds om 12 uur hadden ze hem na op verschillende adressen te hebben gezocht te pakken in een ziekenhuis, waar hij een medische check onderging voor zijn hart, ja ja midden in de nacht, an me hoela. Emoticon: Devil

De KPK geeft een keihard signaal af dat ze het gesodemieter van advocaten en doktoren om die corrupte flikkers uit handen van de KPK te houden spuugzat is. Emoticon: Bye bye
Nagenoeg al die corrupte flikkers lopen continue aan de KPK maar ook aan de rechters te vragen om behandeld te worden in het ziekenhuis. Emoticon: Yes!
Al eerder over gehad, dan hebben ze ineens het KPKvirus, een gemeen virus die hoge bloeddruk, prostaatproblemen, suikerziekte en hartproblemen veroorzaakt. Emoticon: Blush
Vanzelfsprekend in een ziekenhuis van hun eigen keuze, dan brengt de familie als een raket een berg Dollars en worden ze zwaar ziek opgenomen. Emoticon: Laugh out loud
Het ziekenhuis waar de KPK ze naar toe stuurt zet geen zoden aan de dijk, dan staan ze na een uur al met een paar pillen op straat. Emoticon: Shiny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Uit de moppentrommel, de maffia advocaat Fredrich had vandaag een verhoor, dan heeft hij als hij klaar is en weer wordt afgevoerd even de tijd om zijn blérbak open te trekken tegen de horde wachtende persmuskieten. Emoticon: Shiny
Hij is woest, tja een paar schone onderbroeken en een schoon hemd in een uit de krachten gegroeide tupperware doos onder zijn betonnen nest en schijten in de open toilet waar zijn medebewoners van mee kunnen genieten bevalt hem na 3 dagen voor geen meter. Emoticon: Nooo
Meneer is peperdure hotels in Parijs, Milaan en New York gewend, dat heeft die arrogante paradijsvogel breed uitgemeten in het interview op de tv enkele weken geleden. Emoticon: Yummie!

Er is hem onrecht aangedaan zegt ie, de KPK is op oorlogspad tegen de advocatuur volgens de arrogante gladiool en hij roept alle advocaten van Indonesi√ę op om de KPK te boycotten. Emoticon: Confused
Man man man wat een na√Įeve lul, de advocatuur verdient kapitalen aan de KPK door al die corrupte miljonairs voor kapitalen te verdedigen. Emoticon: Worship
Hij had net zo goed aan drugsverslaafden kunnen vragen hun dagelijkse portie hero√Įne te laten staan. Emoticon: Laugh out loud

Iets eenvoudiger als de Ritz hé Fredrich, ik denk dat een hele kudde jonge advocaten die je gepiepeld hebt met je grootspraak zich nu een scheurbuik lachen. Emoticon: Devil

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb eindelijk een vrij complete lijst van de dieven gevonden die mee hebben lopen klauwen uit de e-KTP begroting, het was effe wat werk om het om te zetten, maar dan heb je ook wat. Emoticon: Yummie!
Op dit lijstje zijn Setya Novanto en de al reeds veroordeelde 2 ambtenaren en Eddy Agustines niet vermeld. Emoticon: Talk to the hand
Voor mij wat gemakkelijker als de KPK er nu één bij zijn lurven heeft kan ik in deze lijst gelijk zien welke vogel het is, de KPK zal ook niet alle bewijzen tegen iedereen rond kunnen krijgen, de toekomst zal het leren. Emoticon: Confused
Van de hele club zijn er wel inmiddels een stuk of 3 gaan hemelen, er staan 75 DPR leden op de lijst, waar zeker 90 % nog van actief is, twee er van zijn inmiddels gouverneur en één is de huidige minister van justitie (Laoly) Emoticon: Blush

Er schijnen 13 DPR leden vorig jaar de door hun ontvangen steekpenningen te hebben gestort op de rekening van de KPK, helaas willen ze die namen nog niet bekend maken, of deze spijtoptanten opgenomen zijn in deze lijst weet ik ook niet. Emoticon: Confused
Het zijn er bij elkaar tegen de honderd van die klanten, dan heb ik het nog niet eens over de 3 familieleden van Novato, de familie van Gamawan Fauzi en de leden van het team Fatmawati die hand en spandiensten leverden voor enkele tientallen miljoenen Rupiah's. Emoticon: Stupid

Gamawan Fauzi. Minister van binnenlandse zaken.
4,5 miljoen Dollar en Rp 50 miljoen

Diah Anggraini. Secretaris generaal van binnenlandse zaken.
2,7 miljoen Dollar en Rp 22,5 miljoen.

Drajat Wisnu Setyawan. Voorzitter van de inkoopcommissie voor e-ID-kaarten.
615.000 Dollar en Rp 25 miljoen

Zes leden van het veilingcomité.
De man 50.000 Dollar

Husni Fahmi. Hoofd van het technische team e-KTP
150.000 Dollar en Rp 30 miljoen

Anas Urbaningrum. Voorzitter van de Partai Demokrat fractie.
5,5 mijoen Dollar

Melcias Marchus Mekeng. Leider van het budgetcomité DPR.
1,4 miljoen Dollar

Olly Dondokambey. Lid budgetcomité DPR
1,2 miljoen Dollar

Tamsil Linrung. Leider budgetcomité DPR.
700.000 Dollar

Mirwan Amir. Leider budgetcomité DPR.
1,2 miljoen Dollar

Arif Wibowo. Lid commissie II.
108.000 Dollar

Chaeruman Harahap. Voorzitter commissie II.
584.000 dollar en Rp 26 miljard.

Ganjar Pranowo. Vice voorzitter commissie II
520.000 Dollar

Agun Gunandjar Sudarsa. Lid commissie II en budgetcomité.
1,047 miljoen Dollar
Dit stuk vuil is voorzitter van de pansus en loopt de meest smerige beschuldigingen aan het adres van de KPK te uiten

Mustokoweni. Lid commissie II.
408.000 Dollar

Ignatius Mulyono. Lid commissie II.
258.000 Dollar

Taufiq Effendi. Vice voorzitter commissie II.
103.000 Dollar

Teguh Juwarno. Vice voorzitter commissie II.
167.000 Dollar

Miryam S Haryani. Lid commissie II.
23.000 Dollar
Deze sufkut heeft 5 jaar gehad voor het afleggen van valse verklaringen en inmiddels is op de processen gebleken dat ze 1,2 miljoen Dollar heeft ge√Įncasseerd.

Rindoko, Nu’man Abdul Hakim, Abdul Malik Haramain, Djamal Aziz dan Jazuli Juwaini
Alle vijf leden van commissie II, 37.000 Dollar de man.

Markus Nari. Lid commissie II
13.000 Dollar en Rp 4 miljard

Yasonna Laoly. Lid commissie II (Nu minister van justitie).
84.000 Dollar

Khatibul Umam Wiranu. Vice voorzitter commissie II.
400.000 Dollar AS

M Jafar Hafsah. Voorzitter fractie Partai Demokrat.
100.000 Dollar

Ade Komarudin. Lid commissie XI
100.000 Dollar

Abraham Mose, Agus Iswanto, Andra Yastriansyah Agussalam dan Darman Mappangara
Deze vier Directie leden van PT LEN Industri kregen Rp 1 miljard de man.

Wahyuddin Bagenda. Directeur PT Len Industri.
Rp 2 miljard

Marzuki Alie. Voorzitter van de DPR.
Rp 20 miljard

Johannes Marliem. Directeur Bimorf.
14.880.000 Dollar en RP 25 miljard

37 leden van commissie II
Verdeelden 556.000 Dollar (kregen tussen de 13.000 en 18.000 de man)
Ik vermoed dat de DPR leden die hun steekpenningen hebben ingeleverd bij de KPK voor het merendeel uit deze commissie komen

Het consortium management PNRI
Rp 137.989.835.260

PNRI medewerkers.
Rp 107.710.849.102

PT Sandipala Artha Putra
Rp 146 miljard

PT Mega Lestari Unggul de holdingmaatschappij van PT Sandipala Artha Putra
Rp 149 miljard

PT LEN Industri
Rp 21 miljard

PT Sucofindo
Rp 8 miljard

PT Quadra Solution
Rp 127 miljard

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Advocaat Fredrich, blér blér blér mijn poppenwagentje is door de poep gereden en dat is niet eerlijk oooooooh nee, want ik is onschuldig en hullie gemeen. Emoticon: Cry
50.000 advocaten van Peradi en 40.000 advocaten van KAI hebben al een petitie gegeven en steunen mij, we gaan de KPK boycotten daar hebben ze niet van terug hé. Emoticon: Angry
Zijn confraters liggen op de grond van het lachen, de advocaat van Novanto gaf ook commentaar, omgezet in mijn taalgebruik, die klojo is van de pot gerukt. Emoticon: Laugh out loud
Ik zie er nog van komen dat de ethische commissie van Peradi Fredrich sancties op gaat leggen, de negatieve publiciteit op de advocatuur die de ponylul veroorzaakt zijn ze spuugzat. Emoticon: Yes!
Freekje is woedend en in alle staten, nog effe dan kunnen ze hem in een dwangbuis afvoeren, hij start een pre-trial en heeft de KPK al aangegeven bij de politie, veel wijze mannen schudden meewarig hun grijze koppen bij het aanhoren van de uitspraken gekke Freek. Emoticon: Nooo

Dan zijn gevangenis maatje de met medische rapporten sjoemelende graaidokter Bimanesh, ook die heeft de teleurstelling van zijn leven. Emoticon: Cry
Een arrestant van de KPK heeft het recht om getuigen aan te voeren die de aanklacht van de KPK weerleggen, in dit geval kwam Bimaatje met 3 collega's.
Lid van de Raad van overwegingen van de Indonesische Artsenvereniging (IDI), Prof. Dr. Zubairi Djoerban, Forensisch Arts van de Universiteit van Indonesi√ę Prof. Dr. Budi Sampoerna en Dr Prasetyono, drie zwaargewichten. Emoticon: I love it
Maarrrrrr helaas voor Bimanesh, deze drie collega's willen hun fikken niet aan deze graaiende dokter branden, die hebben aangegeven dat ze niet meedoen. Emoticon: Bye bye

Oei oei oei wat heeft de KPK raak geprikt, met dank aan Novanto, die een spoor van vernieling onder zijn helpers trekt. Emoticon: Worship

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Te grappig dat die Novanto nu zo aan 't zingen is Emoticon: Smile

Snitches end up in ditches.....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is nog niet zeker of hij leeg gaat lopen Madrotter, maar het zit er wel in, dit zijn namelijk wel gangsters die jarenlang hebben lopen roven, maar het zijn geen keiharde gangsters met een code zoals de maffia. Emoticon: Nooo
Mede door het feit dat miljoenen roven uit de staatsruif geen misdaad in hun ogen is, maar een verworven recht als bestuurder en iedereen doet mee, dus namen noemen is geen verraad. Emoticon: Nooo
Op het moment dat ze zelf aan het gas gaan, dan trachten ze hun eigen straatje schoon te vegen door anderen te beschuldigen voor een paar jaar minder, terwijl die ander er ook weer een aantal meeneemt. Emoticon: Blush
Laf, smerig volk wat over lijken gaat en totaal geen kwaad zien in hetgeen ze doen, ze hebben als elite het recht om te roven. Emoticon: Shut up!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oepsedosie een tegenvaller voor de blérrende kleuter met snor Fredrich, hij had Golkar coryfee Agung Laksono opgegeven als ontlastende getuige. Emoticon: Confused
Agung kwam vandaag naar de KPK en stond na een uurtje weer buiten, nix getuige volgens Agung, ik heb de man één keer in het ziekenhuis ontmoet en heb er helemaal geen in om in het zaakje van Fredrich betrokken te worden. Emoticon: Bye bye
Vandaag is ook de pre-trial van Fredrich op de rol gezet, ook hij wil proberen via deze achterdeur aan de KPK te ontsnappen, ik ben benieuwd met welke motieven hij gaat komen, dat advocaten die hun cli√ęnt verdedigen onschendbaar zijn is inmiddels naar het rijk der fabelen verwezen. Emoticon: Yeah right!

Vandaag een procesdag voor Novanto, aan het einde van de dag maar weer eens alle feiten verzamelen en kijken of er iets nieuws onder de zon is. Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Uit de moppentrommel, advocaat Fredrich Yunadi, hoge bomen vangen veel wind, zeker als je loopt te blérren als Fredrich en bovendien links en rechts hele volkstammen op de de tenen gaat staan. Emoticon: Yes!
De krant Tirto heeft een onderzoek gedaan naar Freek en er zitten een paar behoorlijke ongerechtigheden in de levenswandel van Freekje, die op zijn 22e afgestudeerd zou zijn en er prat op gaat al meer als 40 jaar actief te zijn als advocaat, Freek is 67 jaar. Emoticon: Worship

Jokkebrok jokkebrok, allereerst heeft de exvrouw van Freek hem bij de advocaten vereniging Peradi aangegeven voor valse diploma's, dat heeft alles te maken met de puinhoop die hij van zijn persoonlijke leven heeft gemaakt. Emoticon: Blush
Vermoedelijk na de breuk tussen Freek en zijn dochter Astrid die Miss Indonesia 2011 was, daar hebben zich allerlei onfrisse dingen afgespeeld en schijnbaar was zijn ex het toen zat en heeft Peradi ingeseind t.a.v. de valse diploma's. Emoticon: Talk to the hand
Maar ja ook bij Peradi was het begin 2015 een puinhoop en is die club in drie delen uit één gevallen waardoor Freek nooit goed is onderzocht, het kan ook nog zijn dat hij hier en daar wat flapjes heeft laten vallen. Emoticon: Yummie!

Tirto haalde naar boven, dat Freek op zijn bedrijfssite pocht al meer dan 40 jaar advocaat te zijn, maarrrrrrrr zijn kantoor Yunadi & Partners is pas in 1994 opgericht en dan komt het, Freek gooit de ene na de andere universiteit eruit waar hij afgestudeerd zou zijn. Emoticon: Confused
Onder andere aan de rechtenfaculteit van de universiteit Airlangga, maar daar kennen ze Freek helemaal niet Emoticon: Nooo , volgens zeggen zou Freek in 2005 geslaagd zijn voor zijn basisrechten studie op de Universiteit Jakarta en pas na een gerichte studie in 2007 zijn ge√Įnstalleerd als advocaat, dat is dus pas 10 jaar terug. Emoticon: Shut up!

Waarbij dan het vermoeden bestaat dat zijn diploma van de Universiteit Jakarta ook nog eens vals kan zijn, maar aangezien zijn kantoor al 12 jaar bestond zou het best kunnen zijn dat iedereen blindweg dacht dat Freek advocaat was. Emoticon: I love it
Schitterend, als dat zo is dan zou de allerbeste romanschrijver dit niet kunnen verzinnen, voormalig opperrechter van het constitutionele hof de billenknijper Mahfud die Freek al een tijdje achterna zit gezien zijn amateuristische optredens is daar nu op in gesprongen. Emoticon: Wink

Als dit zo is (deze uitgekookte jurist houdt een slag om zijn arm, zodat hij niet aangeklaagd kan worden) dan is het begrijpelijk dat Fredrich zulke onzin uitkraamt, want het is wel duidelijk dat Fredrich er geen pepernoot van af weet, aldus de twitterende billenknijper Mahfud. Emoticon: Laugh out loud
Dit wordt nu hier en daar door enkele kranten opgepikt en het is wachten tot de persmuskieten er massaal op springen, dan komt er gegarandeerd meer boven water, ik zit me al te verkneuteren, heerlijk wat een soap. Emoticon: Yummie!

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 18-01-2018 16:20 Malam wrote:
Uit de moppentrommel, advocaat Fredrich Yunadi, hoge bomen vangen veel wind, zeker als je loopt te blérren als Fredrich en bovendien links en rechts hele volkstammen op de de tenen gaat staan. Emoticon: Yes!
De krant Tirto heeft een onderzoek gedaan naar Freek en er zitten een paar behoorlijke ongerechtigheden in de levenswandel van Freekje, die op zijn 22e afgestudeerd zou zijn en er prat op gaat al meer als 40 jaar actief te zijn als advocaat, Freek is 67 jaar. Emoticon: Worship

Jokkebrok jokkebrok, allereerst heeft de exvrouw van Freek hem bij de advocaten vereniging Peradi aangegeven voor valse diploma's, dat heeft alles te maken met de puinhoop die hij van zijn persoonlijke leven heeft gemaakt. Emoticon: Blush
Vermoedelijk na de breuk tussen Freek en zijn dochter Astrid die Miss Indonesia 2011 was, daar hebben zich allerlei onfrisse dingen afgespeeld en schijnbaar was zijn ex het toen zat en heeft Peradi ingeseind t.a.v. de valse diploma's. Emoticon: Talk to the hand
Maar ja ook bij Peradi was het begin 2015 een puinhoop en is die club in drie delen uit één gevallen waardoor Freek nooit goed is onderzocht, het kan ook nog zijn dat hij hier en daar wat flapjes heeft laten vallen. Emoticon: Yummie!

Tirto haalde naar boven, dat Freek op zijn bedrijfssite pocht al meer dan 40 jaar advocaat te zijn, maarrrrrrrr zijn kantoor Yunadi & Partners is pas in 1994 opgericht en dan komt het, Freek gooit de ene na de andere universiteit eruit waar hij afgestudeerd zou zijn. Emoticon: Confused
Onder andere aan de rechtenfaculteit van de universiteit Airlangga, maar daar kennen ze Freek helemaal niet Emoticon: Nooo , volgens zeggen zou Freek in 2005 geslaagd zijn voor zijn basisrechten studie op de Universiteit Jakarta en pas na een gerichte studie in 2007 zijn ge√Įnstalleerd als advocaat, dat is dus pas 10 jaar terug. Emoticon: Shut up!

Waarbij dan het vermoeden bestaat dat zijn diploma van de Universiteit Jakarta ook nog eens vals kan zijn, maar aangezien zijn kantoor al 12 jaar bestond zou het best kunnen zijn dat iedereen blindweg dacht dat Freek advocaat was. Emoticon: I love it
Schitterend, als dat zo is dan zou de allerbeste romanschrijver dit niet kunnen verzinnen, voormalig opperrechter van het constitutionele hof de billenknijper Mahfud die Freek al een tijdje achterna zit gezien zijn amateuristische optredens is daar nu op in gesprongen. Emoticon: Wink

Als dit zo is (deze uitgekookte jurist houdt een slag om zijn arm, zodat hij niet aangeklaagd kan worden) dan is het begrijpelijk dat Fredrich zulke onzin uitkraamt, want het is wel duidelijk dat Fredrich er geen pepernoot van af weet, aldus de twitterende billenknijper Mahfud. Emoticon: Laugh out loud
Dit wordt nu hier en daar door enkele kranten opgepikt en het is wachten tot de persmuskieten er massaal op springen, dan komt er gegarandeerd meer boven water, ik zit me al te verkneuteren, heerlijk wat een soap. Emoticon: Yummie!

Inderdaad een leuk verhaal. Ik ken meerdere Indonesiers die beweren een universitair diploma te hebben maar wanneer ik dan navraag doe bij de bewuste universiteit dan blijken ze die persoon daar niet te kennen.

Ooit kende ik een zekere Jopie S. Hij was ooit raja op Ambon maar zijn onderdanen hadden hem verjaagd. Toen was hij een karateschool begonnen en van daaruit maakte hij de logische carrieremove naar hoogleraar Rechten aan de universiteit van Semarang. Aan de universiteit van Semarang hebben ze Jopie nooit gezien, hij sliep overdag en leefde 's nachts en alle hoeren van de stad kenden hem. Van juridische zaken had hij ook de ballen verstand volgens mij.
Een jaar later las ik in de krant dat een zekere Jopie S. van de rechtenfaculteit van de universiteit van Semarang was opgepakt wegens het verstrekken van valse diploma's. Weer een jaar later las ik in de krant dat diezelfde Jopie S. voorzitter was geworden van de Landelijke Commissie Bestrijding Witteboordencriminaliteit. Het kan verkeren dus, klaarblijkelijk was hij de dans weer ontsprongen.

Ik denk dat er aan de universiteiten allerlei rare dingen gebeuren (waar niet zou je zeggen) waarvan wij niet alles weten

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 19-01-2018 10:12 schreef koming:

[quote verwijderd]

Inderdaad een leuk verhaal. Ik ken meerdere Indonesiers die beweren een universitair diploma te hebben maar wanneer ik dan navraag doe bij de bewuste universiteit dan blijken ze die persoon daar niet te kennen.

Ooit kende ik een zekere Jopie S. Hij was ooit raja op Ambon maar zijn onderdanen hadden hem verjaagd. Toen was hij een karateschool begonnen en van daaruit maakte hij de logische carrieremove naar hoogleraar Rechten aan de universiteit van Semarang. Aan de universiteit van Semarang hebben ze Jopie nooit gezien, hij sliep overdag en leefde s nachts en alle hoeren van de stad kenden hem. Van juridische zaken had hij ook de ballen verstand volgens mij.
Een jaar later las ik in de krant dat een zekere Jopie S. van de rechtenfaculteit van de universiteit van Semarang was opgepakt wegens het verstrekken van valse diplomas. Weer een jaar later las ik in de krant dat diezelfde Jopie S. voorzitter was geworden van de Landelijke Commissie Bestrijding Witteboordencriminaliteit. Het kan verkeren dus, klaarblijkelijk was hij de dans weer ontsprongen.

Ik denk dat er aan de universiteiten allerlei rare dingen gebeuren (waar niet zou je zeggen) waarvan wij niet alles weten

Maar er gebeuren (meestal toch) ook normale dingen, waar de meesten geen weet van hebben.
Zo mocht ik vorige maand aanwezig zijn bij de promotie van een schoonzus tot DR hier aan de USM (Universiteit Sebelas Maret) in Solo.
Een hele hoop poespas weliswaar, maar toch leuk om een keer mee te maken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je bent brutaal, schaamteloos en je hebt een bord voor je kop, jarenlang heb je lopen ontkennen dat je iets te maken hebt met de roof uit het e-KTP project, dan komen er steeds meer bewijzen dat je zelfs aan de basis van deze roof hebt gestaan. Emoticon: I love it
Dan ga je allerlei grappen uithalen om onder vervolging uit te komen, d.m.v. pre-trials, je vlucht zelfs en laat je 2 keer volledig gezond in het ziekenhuis opnemen en houdt je als een volleerd acteur half dood. Emoticon: Blush
Dan is het spelletje op een gegeven moment uit en je proces komt op gang, je verzet je met hand en tand tegen de aanklacht en dat wordt afgewezen. Emoticon: Talk to the hand

Wat doe je dan Emoticon: Confused Je draait om als een blad van een boom, je wil kroongetuige worden en grote namen achter de roof noemen, daarmee geef je al aan dat je mee hebt lopen roven. Emoticon: Blush
Dan stel je wel de voorwaarde dat ze je echtgenote en 2 kinderen die net zo hard mee hebben lopen roven als aandeelhouders/commissaris van de corrupte bedrijven die de productie van de e-KTP deden, niet lastig worden gevallen. Emoticon: Laugh out loud
Dan ben je dus echt schaamteloos en brutaal. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het verhaal hier boven over de vermoedelijke valse diploma's van advocaat Fredrich Yunadi begint langzaam op te duiken, Tempo heeft er nu ook aandacht aan besteed. Emoticon: Wink
Ik had het verhaal uit Tirto, wat trouwens de enige krant is die behoorlijke onafhankelijke (onderzoek)journalistiek bedrijft, Tirto is ook de enige krant van Indonesi√ę en √©√©n van de drie in Z.O. Asia die geslaagd zijn lid te worden van IFCN (International Fact-Checking Network) een club van 44 kranten. Emoticon: Yes!
Ze hebben onder andere de viespeukerij van het bergen van de oorlogsgraven MS De Ruyter, MS Java, MS Kortenaer en MS Exeter onderzocht en blootgelegd, dat is één grote gore doofpot en op de deksel zit de voormalig generaal, nu minister van maritieme zaken Luhut (Ben Turpin). Emoticon: Angry

Tempo heeft opheldering gevraagd aan de advocaten associatie Peradi en die zeggen met een onderzoek bezig te zijn (voor wat dat waard is). Emoticon: Confused
De persmuskieten van Tempo hebben waarschijnlijk via Tirto lont geroken dat Freek Blérijzer meer titels heeft als dat ik schone onderbroeken in de kast heb liggen. Emoticon: Laugh out loud
Volgens Perida secretaris-hoofdinspecteur Victor W. Nadapdap die vanochtend is benaderd is er een onderzoek bezig naar:

Dr. Fredrich Yunadi, SH., LL.M., MBA. oftewel Doctor Freek Jokkebrok, SH (Afgestudeerd rechten),LL.M (Hoogste graad rechtenstudie),MBA (Master of business administration). Emoticon: Yummie!

We hebben een toelichting gekregen van de decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van Unija (Universiteit Jakarta) en hij is wel afgestudeerd is aan Unija voor zijn rechtenstudie in 2005 waarna hij in 2006 een cursus professioneel advocaat (PKPA) heeft gedaan, aldus Victor.
Maarrrrr zijn Doctoraat van de University of California , LL.M en MBA hebben we nog in onderzoek. Emoticon: Cooool
Ik rol om van het lachen, deze blérrende floeper werkt zijn hele leven al als advocaat, terwijl hij pas in 2007 nauwelijks 11 jaar geleden officieel op 56 jarige leeftijd zijn studie heeft afgerond (of gekocht natuurlijk, ge wet maar nooit) Emoticon: Laugh out loud

Volgens de twitterende billenknijper Mahfud, verklaarde tegen Tempo, ach ik wist allang dat er iets waarschijnlijk niet klopte van mijn bronnen binnen Peradi, laten zij er maar eens goed naar kijken, dat is hun taak als advocatenorganisatie, kijken hoe proffessioneel ze zijn. Emoticon: Wink
Kaboem moet ie ingepakt worden of neem je hem zo mee. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vandaag op de zitting van Setya Novanto moest het kameraadje van Setya getuigen, de zakenman Made Oka Masagung die via zijn bedrijf uit alle windstreken van de wereld betalingen had ontvangen voor Setya.
Daar waren hele constructies voor opgezet via belastingparadijzen en geldwisselaars, uit bewijzen van de banken blijkt er op die manier 6 miljoen Dollar via Oka zijn bedrijven te zijn binnen gekomen. Emoticon: Yummie!
De rechter vroeg zich af wat er met de grijze massa van Oka loos is, ik weet het niet, dat ben ik vergeten en dat kan ik me niet herinneren was het enige wat Oka kon antwoorden. Emoticon: Confused

De pre-trial van Joris Driepinter (Fredrich) staat voor 12 februari op de rol, kijken of het hem lukt onder zijn status van verdachte en voorarrest uit te komen. Emoticon: Blush

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 22-01-2018 11:39 Malam wrote:
Vandaag op de zitting van Setya Novanto moest het kameraadje van Setya getuigen, de zakenman Made Oka Masagung die via zijn bedrijf uit alle windstreken van de wereld betalingen had ontvangen voor Setya.
Daar waren hele constructies voor opgezet via belastingparadijzen en geldwisselaars, uit bewijzen van de banken blijkt er op die manier 6 miljoen Dollar via Oka zijn bedrijven te zijn binnen gekomen. Emoticon: Yummie!
De rechter vroeg zich af wat er met de grijze massa van Oka loos is, ik weet het niet, dat ben ik vergeten en dat kan ik me niet herinneren was het enige wat Oka kon antwoorden. Emoticon: Confused

Bali Papers i.p.v. Panama Papers dus Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Koming, gezien de naam van Novanto zijn vriendje is het een Balinees. Emoticon: Yes!

Voor de rest vandaag nog een serie getuigen in het proces tegen Novanto, een lange zit meer als 10 uur, de laatste getuige was de lekkerste, dat bewaar je voor het laatst. Emoticon: Nice
Andi Narogong/Andi Agustines die de laatste weken van zijn proces al zat te zingen als een krolse kanarie propte vandaag Setya Novanto zijn toch al redelijk volle rugzak nog iets voller. Emoticon: Wink
Van het begin af aan stond al vast de de begroting na aftrek van belasting en kosten voor het technisch team 5 biljoen zou zijn, waarvan fee van 250 miljard naar het ministerie van binnenlandse zaken moest en ook 250 miljard voor de leden van DPR was bestemd.
Dat was tegen de koers van die tijd bij elkaar rond de 36 miljoen Euro, dat is nog maar een klein deel want de totale buit wordt geschat op 2,3 biljoen. Emoticon: Blush
Uiteraard ontkende Novanto dat de 250 miljard van de DPR via hem waren betaald, hij speelt nog steeds de onschuldige terwijl en een karrevracht bewijzen zijn en bij iedere zitting stapelen ze nog steeds op. Emoticon: Yes!
Het is te hopen dat de KPK hem ook nog witwassen van corruptiegeld in zijn maag kan trappen, dan komt Novant pas rond zij 80e vrij. Emoticon: Worship

Overigens verklaarde Andi dat Novi in 2012 een klein presentje had gehad als dank voor zijn inzet, een Richard Mille horloge van 135.000 Dollar, die hij in de loop van 2017 terug kreeg.
Omdat de KPK toen inmiddels de eerste arrestaties had verricht in de e-KTP zaak en dat dit horloge toen te heet aan Novi zijn pols werd.
Ook dat ontkende Novi bij hoog en laag, maar laten er nu tientallen foto's zijn waar duidelijk te zien is dat het boefje dat hebbedingetje droeg. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

12 februari dient de pre-trial van de muilezel Fredrich, dat is haast nog 3 weken weg, volgens de KPK hebben ze het dossier van Fred nog niet compleet, dus het kan nog niet naar de officier van justitie voor vervolging. Emoticon: Blush
Staat de zaak namelijk op de rol, dan heeft een pre-trial geen zin meer, dan mag de districtsrechter niet meer oordelen. Emoticon: Nooo
Maarrrrrr de verklaring van de KPK is niet erg overtuigend en gezien de tijd die ze nog hebben zou het mij niet verbazen dat voor de 12e het dossier over wordt gedragen aan de officier van justitie, dat scheelt de KPK een hoop gesodemieter. Emoticon: Yes!

Ondertussen wordt de muilezel Fred regelmatig verhoord/onderzocht, dan wordt hij opgehaald en als hij dan uit de bajeswagen stapt dan staat daar altijd een hele zwerm persmuskieten, de ideale kans voor Fred om te gaan balken. Emoticon: Wink
Na zo'n onderzoek op weg naar de bajeswagen hetzelfde liedje, muilezel Fred balkt dan moord en brand. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Morgen weer een zitting in het proces van Novanto, ik ben benieuwd.
Duidelijk is wel dat steeds meer Novanto aanhangers het af laten weten, bij de eerste zittingen zat de publieke tribune nog vol met gabbers van hem, maar de laatste twee zittingen niet één meer, alleen zijn echtgenote nog. Emoticon: Blush
De geile kardinaal Idrus komt ook niet meer, die is inmiddels minister van sociale zaken en denkt ook zoek het maar lekker uit Novio Corruptica, doet me denken aan het liedje van de legendarische band Doe maar "Als je wint heb je vrienden, rijen dik echte vrienden". Emoticon: Yes!

Ik las in verschillende kranten dat Novi zijn advocaat verklaarde dat zijn cli√ęnt branie (hebben wij gepikt van berani) aan het verzamelen is om toe te geven dat ie muntjes heeft aangepakt.
Wat zijn status als justice collaborator betreft, daar heeft de KPK nog geen oren naar, Novi werkt nog steeds niet mee, noemt ook geen namen dus hij komt nog niet in aanmerking, vandaar ook de opmerking van zijn advocaat dat hij branie moet verzamelen, lekker hoor als je advocaat zoiets zegt, dat noemen ze uit de school klappen. Emoticon: Devil

Er zijn ook kranten die melden dat Novio morgen namen gaat noemen, dat moet ik nog zien, vast staat inmiddels wel dat Noof zich inmiddels Remi (Alleen op de wereld) kan gaan noemen nu al zijn maatjes zich tactisch terugtrekken. Emoticon: Cry
Vast staat ook dat er een regiment DPR leden hun broek vol zitten te schijten van angst nu dat het moment nadert dat Remi beseft dat hij maar beter eieren voor zijn geld kan kiezen wil hij niet in een houten jas uit de bajes komen, gezien zijn leeftijd. Emoticon: Yes!
Morgen meer, ik zit met smart op het moment te wachten dat Noof gaat zingen als een drachtige kanarie.

Tot op heden blijkt de tactiek van de KPK wel te werken, in plaats van de hele club ineens verdachte te maken, pakken ze er steeds één, die komt dan voor de rechter, Noof is nummer 4 en gaat waarschijnlijk net als de 3 die hem voor gingen ook leeg lopen. Emoticon: Yummie!
Zo krijgt de KPK informatie die ze niet in de verhoren krijgen, want dan denken die floepers nog dat het zo vaart niet zal lopen en houden hun kaken stijf op elkaar, staan ze eenmaal voor de rechter dan is het een voldongen feit en dan gaan ze ineens veegje veegje eigen straatje schoon doen en proppen de rugzakken van hun maatjes vol. Emoticon: Laugh out loud

Er is er één geweest die opening van zaken gaf tijdens de verhoren en dat was het DPR lid Miryam Haryani, toen die ratten in de DPR dat door hadden hebben ze Miryam bedreigd, toen Miryam moest getuigen in het proces van de eerste twee trok ze alle verklaringen in. Emoticon: Talk to the hand
Daar waren volgens zeggen een aantal leden uit de pansus bij betrokken, maar ook de nieuwe voorzitter van de DPR Bamsoet, de pleuris boef. Emoticon: I love it

Dat moet behoorlijk heftig zijn geweest, Miryam hield namelijk voet bij stuk en is inmiddels veroordeeld tot 5 jaar voor het afleggen van een valse verklaring en daar komt later nog de straf voor het aannemen van steekpenningen boven op, als ze dan ook nog witwassen in haar pakket krijgt, dan ging Miryam als skone jonge dame het spinhuis in en komt er zo krom als Eucalypta uit. Emoticon: Yes!
Vlak erna werd er ook zuur in het gezicht van KPK hoofdonderzoeker Baswedan gegooid, die wordt inmiddels al 8 maanden in Singapore behandeld en de daders zijn nog steeds onvindbaar. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Weer niet, zit ik snotverdorrie op de punt van mijn stoel achter mijn toverdoos in de hoop dat vandaag in de zitting de big bang zou komen en Novio Corrupta zijn snavel open zou trekken en namen noemen, weer niet. Emoticon: Nooo
Ik denk dat ik hem maar eens een appje moet sturen dat zijn Indahfans met smart zitten te wachten. Emoticon: Devil
Het meest opzienbarende nieuws wat Novanto te vertellen had is dat hij voor het ontbijt mi instant had gegeten en dat hij in zijn Novatel zijn eigen puptentjes moet wassen, dweilen en afwassen, tja wat dacht je dan arrogant stuk vreten, dat je een babu zou krijgen. Emoticon: Confused
Vandaag weer 5 getuigen, onder andere Mirwan Amir, tot 2014 vieze voorzitter van de begrotingscommissie, hij staat op de lijst voor het inscheren van 1,2 miljoen Dollar, een leugen natuurlijk volgens Mirwan.

Volgens Mirwan heeft hij zelfs president SBY aangeraden om het e-KTP project af te blazen toen hij hoorde dat er problemen waren, maar SBY had dit geweigerd. Emoticon: Talk to the hand
Nah, das nou ook wa, de naam van de nationale knuffelbeer in het proces noemen, hij had beter een vos in een kippenhok kunnen gooien dat had minder rumoer gegeven, de hele Partai Demokrat staat op zijn kop, de PD politici brullen om het hardst fitnah fitnah fitnah (laster). Emoticon: Shiny
Daar gaat half Indonesi√ę de aankomende dagen zich weer mee bemoeien, kijk er niet vreemd van op als er weer een paar narcistische PDI idioten naar de politie vliegen om Mirwan aan te klagen voor het aantasten van de goede naam van hun knuffelbeer. Emoticon: Wink

Wel wordt steeds duidelijker dat de strop om de nek van cliniclown Gamawan Fauzi steeds strakker wordt aangetrokken, Fauzi was minister van binnenlandse zaken en staat op de lat voor het graaien van 4,5 miljoen Dollar, hoge bomen vangen schijnbaar niet alleen veel wind, maar ook Dollars. Emoticon: Yummie!
Dat hele vieze stelletje hield elkaar in de gaten, als de dood dat de één meer zou graaien als de ander, zo hoorde de ex secretaris generaal van Binnenlandse zaken Diah Anggraeni dat de ex directeur van de burgelijke stand Sugiharto (inmiddels veroordeeld) 78 miljard had ontvangen. Emoticon: Blush
Diah Graaiani verklapte dat weer aan cliniclown Fauzi die met het schuim van boosheid op zijn corrupte snavel Sugiharto op het matje riep, fout dus, deze 78 miljard (5,2 miljoen Dollar) had hij niet gehad, wel de belofte van Andi Agustines dat als de e-KTP rond was, dat er dan 78 miljard aan binnenlandse zaken afgetikt zou worden. Emoticon: I love it

Zo komen er op deze processen steeds meer feiten boven tafel en de KPK schrijft likkebaardend en geduldig mee, als je de graaiers in dit project in 3 klassen in zou delen, grote, middelgrote en kleine graaiers, dan staan Novi en cliniclown Fauzi met stip in klasse 1. Emoticon: Worship
Zou ik in de kelders van Indah gaan spitten dan kan ik een half boekwerk vinden die ik geschreven heb over de capriolen van plaatboef Fauzi toen hij nog minister was, ook als deze schurk het Novatel in gaat dan is dat een fikse borrel waard, gelukkig wordt dat stelletje graaikraaien met ruime tussenpozen opgepakt, anders had ik al alcoholist geweest. Emoticon: Shut up!

Wie wil er naar het Novatel, cliniclown Fauzi ikke ikke ikke. Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,528,019 pageviews Een website van indahnesia.com