hoe trouwen in Indonesia 2018, Java Barat, Islamitisch, KUA?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesiė gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geėxecuteerd in Indonesiė  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesiė gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
winos
Gebruiker
spacer line

Geachte Lezer, na vele berichten op deze site te hebben bekeken ben ik veel wijzer geworden. Helaas zijn een paar punten nog niet duidelijk. Wie wil mij helpen door informatie te geven.

Afijn, ik probeer een boekwerk in te korten, ik kan nu al vertellen dat dit niet gaat lukken omdat ik van schrijven houd. Ik zet het verhaal er redelijk "plat" neer.

prefix: spel en typefouten voorbehouden.

0. Introductie:
Hoi, ik ben Winos (Pseudoniem) Ik kom uit een klein dorpje in Overijssel in de buurt van Deventer. Ik ben geboren in februari 1996, ben op het moment van schrijven 21 jaren jong. Mijn grote interesse vanaf jongs af aan is het ontdekken van de wereld. Zo kan ik ontdekken wie ik ben en wat ik wil.

1. Ontmoeting;
Nu iets meer dan een jaar geleden heb ik via het prachtige internet een nog veel prachtigere schoonheid ontmoet zij is 22. Na heel veel te hebben gepraat, (200.000 berichten...) brieven te hebben geschreven, uren videobellen. Nouja minstens 5 uur per dag haha, haar familie gesproken te hebben. Wist ik het na zo'n een paar maand zeker. Jou wil ik graag ontmoeten.
Ik heb haar aan mijn familie voorgesteld en zij mij aan haar ouders en familie.

2. Naar Indonesiƫ
Daarna veel besproken en uiteindelijk een vliegticket geboekt zodat ik met Ramadan bij haar kon zijn om haar in het echt te zien. Na dagenlang stressen en het winnen van informatie heb ik een hotel (Santika, Bogor) geboekt en ben ik er naartoe gevlogen. Het visum was geen probleem, 30 dagen + 30 dagen voor ik dacht 35$. Ik bleef maar 12 dagen maar voor het geval ik ziek werd heb ik dit gedaan. Dit natuurlijk in overleg met de Indonesische ambassade in Den Haag. (Zij hebben mij perfect geholpen tevens en dachten behoorlijk mee.)

Eindelijk geland ontmoette ik haar en haar familie op het vliegveld. Dat vergeet ik nooit weer! Ik voelde mij gelijk thuis door het vriendelijke karakter van Indonesiƫrs.
Van alle plaatsen waar ik ben geweest zijn Indonesiƫrs het meest vriendelijk.

3. Persoonlijkheden, godsdienst:
Zoals in de titel staat beschreven is ze Islamitisch, voor mij geen verassing, dat wist ik zodra ik haar leerde kennen. Beiden zijn wij modern, progressief en vrijdenkend. Haar omgeving is zeer modern naar westelijke begrippen en mijn omgeving is dat ook. Ik ben ook Islamitisch dus dat maakt het wat makkelijker.

4. Verloving:
Wij hebben samen besloten te verloven, geen officiƫle documenten ondertekend. Wel met Imam in haar kampung + familie van haar kant aanwezig. Natuurlijk pas na wederzijdse toestemming van mijn en haar ouders.

5. Naar Nederland:
Daar hoorde ook bij dat ik haar uit zou nodigen voor een bezoek aan Nederland, inmiddels is het haar laatste week en dan mag zij weer terug naar het prachtige land. Ik helaas niet :(
Alle visumstappen zijn doorlopen aanvraag is goedgekeurd en wij hebben alles via de normale weg gedaan. Verzekeringen, alles is tot op de komma goed uitgevoerd. Ook heeft ze geen overstay ect.

6. Toekomstplan:
Zij gaat terug naar Indonesiƫ: Wij willen trouwen in Indonesiƫ, akkoord en respect van haar en familie heb ik inmiddels. Heel belangrijk! Daarna komt zijn naar Nederland, inburgering voor buitenland moet ze halen, daarna of inburgering of MBO 2 of hoger Nederlandstalig. Is geen probleem voorlopig, heeft ze straks 5 jaar voor. Verder dan 5 jaar wil ik nu nog niet vooruitkijken. Vind ik al (te) veel.

Islamitisch huwelijk:
Wij willen logischerwijze een Islamitisch huwelijk: wel huwelijkse voorwaarden.
Eerst voor de Imam en KUA, dan in Indonesiƫ registreren en vervolgens in Nederland registreren.

Hoe gaat dit:
https://www.nederlandwereldwij(...)buitenland/indonesie

Tot zo ver weet ik het:
Huwelijkse voorwaarden zijn voor zover ik nu heb bedacht:
1. Zij houdt haar erfenismogelijkheden, ik heb daar geen recht op.
2. Mijn studieschuld blijft van mij ( < 5000 euro, stelt niet veel voor.)
3. Haar schulden blijven van haar, voor zover wij weten heeft zijn geen schulden.
4. Qua starten van een bedrijf en risico's wil ik wat dingen opzoeken.
5. Weten jullie waar ik nog meer op kan letten?

De inbreng vooraf is niet belangrijk, ik heb niets, zij ook niets van relevante waarde. OkƩ, ik bezit een spaarrekening logischerwijze is daar is niet zo veel meer van over na het trouwen, het laten overkomen van de familie ect. Hier heb ik erg hard voor gewerkt.

7. Resterende vragen:
Weet je dit zeker, ja! wat wij hebben meegemaakt is best wel wat, we zijn naar elkaar toe gegroeid en wij zijn behoorlijk op een lijn qua denkwijze en interesses. Ik kan goed met de schoonfamilie omgaan en zij met de mijne. Al moet ik nog keihard werken aan mijn Bahasa Indonesia. (Prachtige taal tevens.)

7.1. Hoe gaat dat met het KUA?
Elk KUA is anders, ik weet dat ik een paar documenten nodig heb.
- verklaring van het zijn van Islam, heb ik in het Turks uitgegeven door Dinayet: lijkt mij
vrij officieel. laat ik vertalen:
- Verklaring van huwelijksvoornemen, lijkt mij geen probleem: ik ben met 3 uur in
Jakarta vanaf haar rumah.
- Benodigde geldbedrag, geen probleem:

7.2. Restrerende documenten van beide partijen zijn te regelen. Hebben wij beiden!
Eigenlijk alleen foto's en huwelijksbevoegdheid.

7.3. Als ik volgens het KUA een circumcisie nodig heb ga ik naar een ander KUA of
overtuig ik ze ervan dat dit niet hoeft. Ik heb verhalen gehoord van medische check-
ups, dit is toch echt mijn keuze en niet aan het KUA in hoeverre is dit relevant?

7.4. Verder, zijn er medische controles nodig? voor zover ik weet niet.

7.5. Legalisatie akte:
Geen probleem als ik de akte heb en het huwelijk laten overnemen in Nederland is
geen probleem begrijp ik ook uit de site. toch?

7.6. Wij zijn van plan om rond November 2018 te gaan trouwen.
Is dit haalbaar? Ze gaat daarna met mij midels een toeristenvisum mee naar
Nederland, na 3 maand mag ze haar best gaan doen voor het MVV. Dat is nu niet aan
de orde.

8. Kort samengevat:
Hoe trouw ik voor het KUA (algemeen) en laat ik de trouwerij volledig legaliseren in Indonesiƫ.

Vragen, stel ze gerust, graag zelfs.

Oke, dat was het voor mijn eerste post. Bedankt dat u het tot hier heeft gelezen.

Met vriendelijke groet,
Winos

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Eerst opmerking: 21 jaar en willen trouwen.Veel te jong geniet eerst nog een jaar of tien van wat het leven te bieden heeft. Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

Als bovenstaande geen invloed op je denken heeft gehad: ik ben meer dan 17 jaar geleden met een moslima uit Yogya getrouwd. Er is nooit gesproken over of ik besneden was of niet is nooit gecontroleerd, trouwens een besnijdenis zou voor mij een stap te ver zijn geweest. Ik heb mij enkel officieel moeten laten registreren als zijnde moslim, dat was echt alles.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-12-2017 19:28 winos wrote:
......Kort samengevat:
Hoe trouw ik voor het KUA (algemeen) en laat ik de trouwerij volledig legaliseren in Indonesiƫ.........
Ik vind 21 jaar ook erg jong maar dat is aan jou. Daarbij is Indonesie een compleet andere wereld dan Nederland.

Als jullie in Nederland willen gaan wonen dan vind ik het niet logisch om in Indonesie te trouwen. Maar als je dat toch wilt dan moet je via de ambassade een surat izin menikah overleggen bij het KUA. Zij checken jouw documenten en die van je verloofde, maken een soort akte geen bezwaar op en bij het KUA hebben ze er verder geen omkijken meer naar. Als jullie in Nederland trouwen dan gaat het precies omgekeerd; hier trouw je voor de wet en je bent niet verplicht om eerst voor het geloof te trouwen. Het huwelijk kan eventueel "rechtsgeldig" gemaakt worden via een imam/moskee maar in Nederland geldt het recht van de Nederlandse wet en niet die van de Islam.

Hoe met besnijdenis wordt omgegaan is erg plaatselijk. Het is aan jou om er dat voor over te hebben of niet. Er bestaan geen duidelijke regels over. Ik vind het nogal wat om zoiets te laten doen, zeker als je nog zo jong bent en nog geen heel leven kunt overzien. Ik lees nergens hoe oud de dame in kwestie is. Er geldt nl. een minimumleeftijd van 21 jaar voor de IND.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

winos
Gebruiker
spacer line

Geachte Erwin en Anne Mieke en tot nog toe anonieme lezer.

Dit is slechts een poging tot uitleg van mijn gedrag en situatie. De beoordeling laat ik aan u als lezer over.

Hartelijk dank voor de bezorgdheid wat betreft de leeftijd; graag wil ik mijn keuze verduidelijken door het volgende aan te dragen: In mijn opinie is leeftijd slechts een factor van de levenscyclus van een individu waarvan meestal de ervaring als uitgangspunt wordt genomen. Statistisch gezien klopt het dat wanneer de jaren verstrijken een individu meer ervaring heeft. Al zijn het externe factoren welke meebepalend zijn voor de mate van volwassenheid. Helaas / gelukkig heb wij vele externe factoren meegekregen in ons leven. Daardoor achten wij leeftijd ondergeschikt aan de situatie. Beiden zijn wij hier echt aan toe.

Onder andere ben ik er trots op dat ik haar volledig op eigen kracht hier heb kunnen halen zonder enige hulp van een bureau, bemiddelaar of anders. Alles heb ik zelf uitgezocht uitgelegd en uitgevoerd. Ook zij heeft er veel voor moeten doen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Erwin bedankt voor het verduidelijken van de vraag over besnijdenis, hier ben ik erg blij mee. Ik kan nu rustig slapen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke,
De keuze voor Indonesiƫ heeft voor mij meerdere factoren:
- Alles staat netjes geregistreerd in Indonesiƫ, mogelijk wil ik in de toekomst emigreren.
- De familie wil dit graag, haar familie is veel groter dan die van mij en dus lijkt het ons logisch. Het is vrij prijzig om haar familie naar Nederland te halen voor de officiƫle ceremonie. (Een grote wens van ons beiden.)

Zij is 22 jaren jong. Ik zal mijn topic bijwerken.

Bij dezen wil ik u beiden bedanken voor de zorgen, en opheldering over mijn vragen. Mocht u iets willen toevoegen, hoe meer hoe beter Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ga er niet dieper er op in want ja ze moeten onderhand wel weten, als men mee lees hoe ik er over denk.
Maar toch wil ik winos beoordelen en taal gebruik is gewoon fantastische.
Het is een jongen waar de bevolking trots op kan zijn, om alles zelf geregeld te hebben.
Als medelander en als ouwe geef ik je de voordeel van de twijfel.
Een ding wil ik je wel mee geven, (kan het weer niet laten) dat je in de toekomst je eigen identiteit verliest.
Meer zal ik er niet over schrijven.succes.. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

7.4 een van mijn werknemers is recent getrouwd, met indonesische en is zelf indonesier, en die moest zich medisch laten keuren... op vraag van de schoonfamilie en ook van een 'officiƫle' instantie.

Mijn echtgenote(katholiek) heeft me indertijd ook gevraagd om een aidstest ... geen probleem.

En het besnijden, das je eigen keuze... Het is wel properder(eigen mening)

En verder... Het leven is een avontuur(ja, ik blijf dat vlolhouden), dus veel geluk gewenst voor jullie beiden!

En ik treed Om Ziel bij... mooi taalgebruik voor 21-jarige

There's a big difference between kneeling down and bending over!

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Hallo Winos,

Mbt punt 7.5 de legalisaties moeten volgens mij in Indonesiƫ plaatsvinden. Nadat je je huwelijksboekjes ontvangen hebt mag je nog langs de ministeries van: Religie, Buitenlandse zaken en Justitie. Daarna nog naar de ambassade en een beƫdigd vertaler en dan kun je het pas in NL laten registreren als ik het me goed herinner. Leuk klusje om nog wat van Jakarta te zien Emoticon: Very funny

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Mijn advies is kort Winos....21 jaar is Ć©rg jong !!

Mijn eigen kinderen heb ik geadviseerd om gewoon samen te wonen tot je 24/ 25e jaar en dan kan je alsnog trouwen....ze hebben gelukkig geluisterd naar mij.....anders waren er nu 2 scheidingen met ellende geweest.....Ze zijn nu goed en fijn getrouwd en ik heb lieve kleinkinderen gekregen... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

DĆ©nkt eerst, eer gij begint is mijn motto.... : Emoticon: Wink

Anders wens ik je veel sterkte Ʃn succes toe met Ɣlle regeltjes in de wetgevingen die niet malst zijn !!! Emoticon: So funny Emoticon: Smile Dat heb je zƩker gelezen toch ?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb geen problemen gehad, geen medische keuring, ook geen gesodemieter om het camouflage net van mijn Duitse helm te laten verwijderen of andere ellende. Emoticon: Nooo
Het was allemaal in een flits gebeurd, dat nog wel in Sunda waar ze behoorlijk van het houtje zijn. Emoticon: Blush
Het lijkt mij dat jongeling Winos zijn zaakjes goed heeft geregeld en tracht voor te bereiden, ik wens hem veel succes. Emoticon: Yes!

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 11-12-2017 05:29 _Jarno_ wrote:
Hallo Winos,

Mbt punt 7.5 de legalisaties moeten volgens mij in Indonesiƫ plaatsvinden. Nadat je je huwelijksboekjes ontvangen hebt mag je nog langs de ministeries van: Religie, Buitenlandse zaken en Justitie. Daarna nog naar de ambassade en een beƫdigd vertaler en dan kun je het pas in NL laten registreren als ik het me goed herinner. Leuk klusje om nog wat van Jakarta te zien Emoticon: Very funny

Het legaliseren heb ik overgelaten aan de beƫdigd vertaler. Het kost wel wat, maar dan vermijd je dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd door overijverige ambtenaren die geld hebben geroken.
Ik had destijds een lijst met vertalers gekregen van de Belgische ambassade. Op 4 dagen was het geklaard, zowel de vertalingen als de legalisaties! Kostte iets meer om er spoed achter te zetten.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

7.6 heb je al voldoende gespaard voor de huwelijksceremonie cq daar afspraken over
gemaakt traditioneel trouwen in indonesie daar komt heel wat bij kijken namelijk

6. toekomstplan inburgeren in nederland voor de inburgering in nederland zijn slechts 3 jaar
beschikbaar meer info op www.inburgeren.nl hou er rekening mee dat inburgeren vrij snel
zo'n 5.000 euro kost dat moet je zelf betalen slagingspercentage binnen 3 jaar ligt
momenteel op 39% slaag je niet binnen 3 jaar krijg je boetes oplopend tot 1.250 euro
Lees je goed in want velen lopen hier op stuk.
Nederland is niet vriendelijk tov migranten !!!

winos
Gebruiker
spacer line

Beste zieleffe, nsenada, _jarno_, kembamg, malam, erwin en merkedaSah
Dank jullie wel voor de vele antwoorden. Hier heb ik stuk voor stuk wat aan gehad.

Qua medisch keuren, voor zover ik weet hoef ik dit niet van mijn schoonfamilie. Zoals ik lees is het dus niet verplicht. Als er om gevraagd wordt vind ik dit geen probleem . Ik werk zelfs graag mee. Als het maar niet via religieuze instanties gaat.

Legalisatie huwelijk, dat wordt inderdaad nog wat. Hier wil ik mij de komende maanden verder in verdiepen. Zoals ik het nu lees is het niet onmogelijk om dit binnen afzienbare tijd te regelen. Zolang de papieren maar op orde zijn, je een vriendelijk gezicht opzet en positief in het leven staat is geen uitdaging te groot.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kembang, denken, eigenlijk filosoferen is mijn grootste hobby. Dit tezamen met veeleisende nieuwschierigheid heeft mij de nodige momenten opgeleverd. Het is uit den boze dat ik zelf onder 1 dak met haar leef zonder getrouwd te zijn. Dit vanwege de religieuze achtergrond. Al moet ik toegeven dat er buiten dat wel erg los mee omgegaan wordt.

Wetgeving is in mijn opinie erg goed gedocumenteerd. Zo wel van Nederlandse kant als Indonesische kant. Ik was verbaasd om alles zo mooi opgesomd te lezen.

ā€œDuitse helmā€ super! Stelt mij weer gerust! Het succes heb ik zeker nodig. Ik heb het gevoel dat ik op 10% van alles zit.

Legalisatie, ook daar wil ik nog wat hersens over laten kraken. Elke tip is welkom.
Momenteel ben ik voornemens om de vertalingen te laten plaatsvinden via VFS global. Grote afzetters maar je hebt de boel wel voor elkaar. Goede tip om de ambassade er bij te betrekken. Ga ik doen.

7.6 Ik heb samen met haar een idee wat wij ongeveer willen. Dit wil ik eens overleggen met de schoonfamilie. (* tientallen miljoenen later) misschien moet ik dan maar eens beginnen. Met onderhandelen. Nouja eigenlijk meer de toekomst uitschrijven, daar gaat nog veel meer werk in zitten.

6. Oei, hier ga ik meer over opzoeken. Bedankt! Dit moet ik vooraf plannen. Het scheelt dat ze inmiddels druk bezig is met het naar Nederland boekwerk. 5000 euro is inderdaad wat ik had verwacht. Ach wat is dat op een mensenleven.

Mochten jullie meer informatie hebben, links tips trucks. Heel graag!
Dank jullie voor de uitgebreide reacties. Ik zal een tijdlijn maken.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik moet dit verhaal kwijt wat ik gisteren mee maakte.
Er kwam bij ons een man aan schuiven hij zit er wel meer daar, maar nu was hij te nieuwsgierig geworden en vroeg aan mij waar ik het geld vandaan heeft, ja zo brutaal zijn ze. Emoticon: Devil
Ik zei pensioen betaal mij, voor dat ik verder kon uitleggen, hij vroeg er gelijk bij jou kinderen betalen mee.
Ik zei neen gelukkig niet .
Wat zei hij jou kinderen betalen jou niet.
Neen zei ik, daar was hij boos over, dat mijn kinderen mij niet onderhouden.
Ik heb hem duidelijk kunnen maken dat ik 55 jaar gewerkt had en dat ik elke maand premie en belasting betaalde in Nederland en nu krijg ik van die instanties mijn gespaarde geld terug waar ik nu van leef. Emoticon: Nice
Zo weet een doorsnee mens in Indonesiƫ niet wat er in andere landen normaal is en hoe zei het doen met hun mensen.
Hebben ze totaal geen sjoege van Emoticon: Wink
Ik moet zeggen mijn dompet raakt elke 3 dagen wel leeg en moet ik bij tanken bij de pinautomaat waar ik 500.000rp per keer er uit laat springen. Emoticon: Stupid
Ik wil daar mee zeggen denk je naar de toekomst dan zal je toch goed moeten inschatten dat je zo veel geld gaat verdienen dat je dan je pensioen jaren niet zonder geld komt te zitten, want er bestaat hier alleen voor overheids personeel zo iets als pensioen. Emoticon: I love it

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Winos ...vanaf je geboorte tot aan je dood is het Leven een Leerschool...

Met vallen , opstaan Ć©n opnieuw beginnen zijn de facetten van het Leren...

Ik wens je vƩƩl Geluk, Gezondheid en Doorzettingsvermogen.....met veel respect voor jou! Emoticon: Yes!

Groetjes Emoticon: Bye bye

pierre
Gebruiker
spacer line

Beste Winos.

Neus eens rond op de site van stichting buitenlandse partners.
https://www.buitenlandsepartner.nl/forum.php

Ik ben daaraan sterk verbonden en heb al vele geholpen.
Je kunt me daar vinden onder de nicknaam piris... daar kun je me een prive bericht sturen.
Ik ben namelijk in het bezit van een lijst van enkele vertaal en legalisatie bureau's in Jakarta..

doe je voordeel hiermee zou ik zeggen

Op 11-12-2017 23:56 schreef winos:
Beste zieleffe, nsenada, _jarno_, kembamg, malam, erwin en merkedaSah
Dank jullie wel voor de vele antwoorden. Hier heb ik stuk voor stuk wat aan gehad.

Qua medisch keuren, voor zover ik weet hoef ik dit niet van mijn schoonfamilie. Zoals ik lees is het dus niet verplicht. Als er om gevraagd wordt vind ik dit geen probleem . Ik werk zelfs graag mee. Als het maar niet via religieuze instanties gaat.

Legalisatie huwelijk, dat wordt inderdaad nog wat. Hier wil ik mij de komende maanden verder in verdiepen. Zoals ik het nu lees is het niet onmogelijk om dit binnen afzienbare tijd te regelen. Zolang de papieren maar op orde zijn, je een vriendelijk gezicht opzet en positief in het leven staat is geen uitdaging te groot.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kembang, denken, eigenlijk filosoferen is mijn grootste hobby. Dit tezamen met veeleisende nieuwschierigheid heeft mij de nodige momenten opgeleverd. Het is uit den boze dat ik zelf onder 1 dak met haar leef zonder getrouwd te zijn. Dit vanwege de religieuze achtergrond. Al moet ik toegeven dat er buiten dat wel erg los mee omgegaan wordt.

Wetgeving is in mijn opinie erg goed gedocumenteerd. Zo wel van Nederlandse kant als Indonesische kant. Ik was verbaasd om alles zo mooi opgesomd te lezen.

ā€œDuitse helmā€ super! Stelt mij weer gerust! Het succes heb ik zeker nodig. Ik heb het gevoel dat ik op 10% van alles zit.

Legalisatie, ook daar wil ik nog wat hersens over laten kraken. Elke tip is welkom.
Momenteel ben ik voornemens om de vertalingen te laten plaatsvinden via VFS global. Grote afzetters maar je hebt de boel wel voor elkaar. Goede tip om de ambassade er bij te betrekken. Ga ik doen.

7.6 Ik heb samen met haar een idee wat wij ongeveer willen. Dit wil ik eens overleggen met de schoonfamilie. (* tientallen miljoenen later) misschien moet ik dan maar eens beginnen. Met onderhandelen. Nouja eigenlijk meer de toekomst uitschrijven, daar gaat nog veel meer werk in zitten.

6. Oei, hier ga ik meer over opzoeken. Bedankt! Dit moet ik vooraf plannen. Het scheelt dat ze inmiddels druk bezig is met het naar Nederland boekwerk. 5000 euro is inderdaad wat ik had verwacht. Ach wat is dat op een mensenleven.

Mochten jullie meer informatie hebben, links tips trucks. Heel graag!
Dank jullie voor de uitgebreide reacties. Ik zal een tijdlijn maken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zat al op je te wachten Pierre en wist dat je zou komen. Emoticon: Worship
Winos dit is een aanrader, Pierre biedt het aan, maak er gebruik van, hij kan je enorm veel wijzer maken. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

nsenada verklaar je nader En het besnijden, das je eigen keuze... Het is wel properder(eigen mening)
Ik was hem elke dag wel even het velletje trekken wat natuurlijk uit mijn eigen hand moet gebeuren.
Ik ben nog zelfstandig ben benieuwd of er ooit een tijd komt dat het een vrouwenhand dat gaat doen.
Hoe dat voelt....... Emoticon: Party!

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 12-12-2017 17:36 schreef Malam:
Ik zat al op je te wachten Pierre en wist dat je zou komen. Emoticon: Worship
Winos dit is een aanrader, Pierre biedt het aan, maak er gebruik van, hij kan je enorm veel wijzer maken. Emoticon: Yes!

ja, ik kon het niet laten om de helpende hand te bieden.

pierre
Gebruiker
spacer line

Winos

om nog even terug komen op jou punt 7.5

7.5. Legalisatie akte:
Geen probleem als ik de akte heb en het huwelijk laten overnemen in Nederland is
geen probleem begrijp ik ook uit de site. toch?

Een buitenlandse huwelijk kan inderaad omgezet worden naar een nederlandse akte. dit kan gedaan worden bij de Landelijke Taken te Den Haag, maaaaar deze buitenlandse akte dient voorafgande aan bovenstaande, vertaald en gelegaliseerd te worden in het land waar het huwelijk heeft plaatst gevonden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Daar heb ik trouwens een aardig verhaaltje over toen ik i.v.m. mijn werkvergunning waar ik pop op mee wilde nemen moest trouwen.
Bij het aantekenen bleek dat Pop niet was geregistreerd in Den Haag, maar ze had wel een al reeds 40 jaar een Nederlands paspoort. Emoticon: Confused
Kan je je voorstellen dat de pleuris uitbrak op het stadhuis. Emoticon: Wink
Die ambtenares van regels zijn regels ging spontaan hyperventileren, haar baas suste de boel, Malam en Pop konden toch aantekenen, de regel ging verdwijnen en wij kregen een voorschotje. Emoticon: Blush
Toen ik de papieren van het aantekenen in mijn zak had heb ik ze hartelijk bedankt, met de lieve woorden dat ze van de pot gerukt waren en van mij de tering konden krijgen. Emoticon: Laugh out loud

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

6. De toekomst. Naar Nederland is de keuze.
Ander punt wat ongetwijfeld ook aan de orde zal gaan komen is wat gebeurd er met
de nationaliteit ??
Is het de bedoeling om te nationaliseren (Nederlander te worden) of behoud de partner
de eigen nationaliteit ?

Het inburgeringstraject is anders afhankelijk van de keuze namelijk sowieso moet
bij nationalisering het gehele traject worden gehaald en bij behoud van de eigen
nationaliteit minimaal A2 nivo (of men moet vrijstellingen daarvoor verkrijgen)

Nationaliseren kan nadat men 5 jaar een duurzame relatie heeft gehad en het volledige
inburgeringstraject (met evt. vrijstellingen) heeft behaald.
Anders kan men alleen de verblijfsvergunning verlengen en/of omzetten in een
verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd of een langdurige EU ingezetene vergunning.
Mits men tussendoor het hoofdverblijf niet langer als 6 maanden heeft verplaatst bv
door langdurige vakanties en minimaal A2 nivo (met evt vrijstellingen) heeft behaald

Het komt helaas voor dat soms verblijfsvergunningen niet verlengd worden en het
uitvoeringsbeleid van de IND wordt stringenter mbt de voorwaarden.

Dus ... zeker ook even de moeite waard om je hierover goed te orienteren.

winos
Gebruiker
spacer line

Hallo lezers en antwoorders.
Dank voor alle toevoegingen.
De afgelopen dagen waren erg druk. Wegens einde visum is zij vorige week vertrokken naar het prachtige land van het iconische weggetje naar de bergen liggend ten midden in een prachtig veld in de schaduw van de roodgele ondergaande zon. Voor mij het ultieme vrijheidsgevoel al is dit meer een ideologie.

Ik zit nu eenzaam en alleen in het door wolken bedekte land van het vierkante huisje met een rood puntdak in het weiland.
Natuurlijk mogen boompje en beestje niet ontbreken.

Gelukkig schijnt vandaag de zon.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe,
Ik heb dit inderdaad meegekregen tijdens mijn bezoek aan haar familie.
Aan de andere kant, zonder uitdagingen is het leven niet spannend. Wel zal er extreem veel geregeld moeten worden.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kembang,
De leerschool, hoe meer hoe beter!
Dank u wel voor de gelukswensen. Deze zijn wederzijds, tevens; voor elke lezer.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pierre,
Ga ik doen!
Begin januari heb ik als doel gesteld om een documenten stappenplan te maken.
De stappen staan al globaal opgeschreven, de datums ook. Nu nog precies.
dan zal de documentenverzameling starten.

De PM komt er aan.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam,
Bedankt voor de tip! ga ik echt wat mee doen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe,
Ik wens jou succes in de zoektocht.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pierre
Hier moet ik inderdaad nog flink mee aan de slag.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam,
Ik heb inmiddels een indruk van de overheid daar.
Vriendelijk zijn, alle documenten op orde hebben en maar vriendelijk blijven lijkt mij het beste.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.merdekaSah

Mijn nationaliteit:
Nederlandse

Haar
Indonesia

Dit blijft zo, ook na het MVV. Ik hoop uiteindelijk op een EU permanent resident card.
Ook hier zullen zat vragen over komen van mijn kant.

Het inburgeringsexamen buitenland.
gedurende haar 2.5 maand in Nederland heeft zij zoā€™n beetje driekwart van het boek naar Nederland doorgewerkt.
Duolingo is ze ook mee bezig.

Daarnaast zijn er Indonesisch- Nederlandse lesboeken te bestellen in Indonesiƫ
Na bovenstaande begint ze daarmee. Van A1 tot en met C2. Ook met bijbehorende software.
Zowel A1 - A2 werkt ze door alvorens ze Inburgerings examen buitenland doet.

Lijkt mij echt meer dan genoeg om het te halen.
Momenteel spreekt ze voor wat in 2.5 maand mogelijk is redelijk Nederlands. Zelfs grammatica begint te komen.

Wanneer ik weer iets tijd heb zal ik weer vragen stellen, als dat mag natuurlijk.
eerst maar eens stap voor stap gaan beschrijven voor mijzelf.

Met vriendelijke groet,
Winos

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Winos je bent goed bezig ga zo door . Emoticon: Smile

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Winos

het A1 examen (basisexamen in het buitenland) stelt weinig voor 80% slaagt hiervoor in een keer
het A2 examen (inburgering in nederland) gaat niet alleen over spreken en grammatica maar vooral over het begrijpen en de kennis over zaken in Nederland Hiervoor slaagt slechts 39%
binnen 3 jaar dat doe je niet eventjes zelfs mensen met een universitaire opleiding hebben hier minstens een jaar voor nodig (met begeleiding) ik heb al eerder verwezen naar www.inburgeren.nl Kijk het nog maar eens goed na en onderschat het niet

een permanent (EU) visum kan na 5 jaar worden aangevraagd op www.ind.nl staan de
gewijzigde voorwaarden hiervoor ook hiervoor gelden inburgeringsvereisten tegenwoordig

curlyman11
Gebruiker
spacer line

Hi Winos,

V.w.b. het bekeren tot de Islam, ik heb dit onlangs online gedaan, video van mijn bekering opgenomen (had voorbeeld video), dit opgestuurd naar Mualaf Centre Indonesia and toen kreeg ik een formeel convertion certificate toegestuurd

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,021,590 pageviews Een website van indahnesia.com