Geachte Lezer, na vele berichten op deze site te hebben bekeken ben ik veel wijzer geworden. Helaas zijn een paar punten nog niet duidelijk. Wie wil mij helpen door informatie te geven.
Afijn, ik probeer een boekwerk in te korten, ik kan nu al vertellen dat dit niet gaat lukken omdat ik van schrijven houd. Ik zet het verhaal er redelijk "plat" neer.
prefix: spel en typefouten voorbehouden.
0. Introductie:
Hoi, ik ben Winos (Pseudoniem) Ik kom uit een klein dorpje in Overijssel in de buurt van Deventer. Ik ben geboren in februari 1996, ben op het moment van schrijven 21 jaren jong. Mijn grote interesse vanaf jongs af aan is het ontdekken van de wereld. Zo kan ik ontdekken wie ik ben en wat ik wil.
1. Ontmoeting;
Nu iets meer dan een jaar geleden heb ik via het prachtige internet een nog veel prachtigere schoonheid ontmoet zij is 22. Na heel veel te hebben gepraat, (200.000 berichten...) brieven te hebben geschreven, uren videobellen. Nouja minstens 5 uur per dag haha, haar familie gesproken te hebben. Wist ik het na zo'n een paar maand zeker. Jou wil ik graag ontmoeten.
Ik heb haar aan mijn familie voorgesteld en zij mij aan haar ouders en familie.
2. Naar Indonesië
Daarna veel besproken en uiteindelijk een vliegticket geboekt zodat ik met Ramadan bij haar kon zijn om haar in het echt te zien. Na dagenlang stressen en het winnen van informatie heb ik een hotel (Santika, Bogor) geboekt en ben ik er naartoe gevlogen. Het visum was geen probleem, 30 dagen + 30 dagen voor ik dacht 35$. Ik bleef maar 12 dagen maar voor het geval ik ziek werd heb ik dit gedaan. Dit natuurlijk in overleg met de Indonesische ambassade in Den Haag. (Zij hebben mij perfect geholpen tevens en dachten behoorlijk mee.)
Eindelijk geland ontmoette ik haar en haar familie op het vliegveld. Dat vergeet ik nooit weer! Ik voelde mij gelijk thuis door het vriendelijke karakter van Indonesiërs.
Van alle plaatsen waar ik ben geweest zijn Indonesiërs het meest vriendelijk.
3. Persoonlijkheden, godsdienst:
Zoals in de titel staat beschreven is ze Islamitisch, voor mij geen verassing, dat wist ik zodra ik haar leerde kennen. Beiden zijn wij modern, progressief en vrijdenkend. Haar omgeving is zeer modern naar westelijke begrippen en mijn omgeving is dat ook. Ik ben ook Islamitisch dus dat maakt het wat makkelijker.
4. Verloving:
Wij hebben samen besloten te verloven, geen officiële documenten ondertekend. Wel met Imam in haar kampung + familie van haar kant aanwezig. Natuurlijk pas na wederzijdse toestemming van mijn en haar ouders.
5. Naar Nederland:
Daar hoorde ook bij dat ik haar uit zou nodigen voor een bezoek aan Nederland, inmiddels is het haar laatste week en dan mag zij weer terug naar het prachtige land. Ik helaas niet :(
Alle visumstappen zijn doorlopen aanvraag is goedgekeurd en wij hebben alles via de normale weg gedaan. Verzekeringen, alles is tot op de komma goed uitgevoerd. Ook heeft ze geen overstay ect.
6. Toekomstplan:
Zij gaat terug naar Indonesië: Wij willen trouwen in Indonesië, akkoord en respect van haar en familie heb ik inmiddels. Heel belangrijk! Daarna komt zijn naar Nederland, inburgering voor buitenland moet ze halen, daarna of inburgering of MBO 2 of hoger Nederlandstalig. Is geen probleem voorlopig, heeft ze straks 5 jaar voor. Verder dan 5 jaar wil ik nu nog niet vooruitkijken. Vind ik al (te) veel.
Islamitisch huwelijk:
Wij willen logischerwijze een Islamitisch huwelijk: wel huwelijkse voorwaarden.
Eerst voor de Imam en KUA, dan in Indonesië registreren en vervolgens in Nederland registreren.
Hoe gaat dit:
https://www.nederlandwereldwij(...)buitenland/indonesie
Tot zo ver weet ik het:
Huwelijkse voorwaarden zijn voor zover ik nu heb bedacht:
1. Zij houdt haar erfenismogelijkheden, ik heb daar geen recht op.
2. Mijn studieschuld blijft van mij ( < 5000 euro, stelt niet veel voor.)
3. Haar schulden blijven van haar, voor zover wij weten heeft zijn geen schulden.
4. Qua starten van een bedrijf en risico's wil ik wat dingen opzoeken.
5. Weten jullie waar ik nog meer op kan letten?
De inbreng vooraf is niet belangrijk, ik heb niets, zij ook niets van relevante waarde. Oké, ik bezit een spaarrekening logischerwijze is daar is niet zo veel meer van over na het trouwen, het laten overkomen van de familie ect. Hier heb ik erg hard voor gewerkt.
7. Resterende vragen:
Weet je dit zeker, ja! wat wij hebben meegemaakt is best wel wat, we zijn naar elkaar toe gegroeid en wij zijn behoorlijk op een lijn qua denkwijze en interesses. Ik kan goed met de schoonfamilie omgaan en zij met de mijne. Al moet ik nog keihard werken aan mijn Bahasa Indonesia. (Prachtige taal tevens.)
7.1. Hoe gaat dat met het KUA?
Elk KUA is anders, ik weet dat ik een paar documenten nodig heb.
- verklaring van het zijn van Islam, heb ik in het Turks uitgegeven door Dinayet: lijkt mij
vrij officieel. laat ik vertalen:
- Verklaring van huwelijksvoornemen, lijkt mij geen probleem: ik ben met 3 uur in
Jakarta vanaf haar rumah.
- Benodigde geldbedrag, geen probleem:
7.2. Restrerende documenten van beide partijen zijn te regelen. Hebben wij beiden!
Eigenlijk alleen foto's en huwelijksbevoegdheid.
7.3. Als ik volgens het KUA een circumcisie nodig heb ga ik naar een ander KUA of
overtuig ik ze ervan dat dit niet hoeft. Ik heb verhalen gehoord van medische check-
ups, dit is toch echt mijn keuze en niet aan het KUA in hoeverre is dit relevant?
7.4. Verder, zijn er medische controles nodig? voor zover ik weet niet.
7.5. Legalisatie akte:
Geen probleem als ik de akte heb en het huwelijk laten overnemen in Nederland is
geen probleem begrijp ik ook uit de site. toch?
7.6. Wij zijn van plan om rond November 2018 te gaan trouwen.
Is dit haalbaar? Ze gaat daarna met mij midels een toeristenvisum mee naar
Nederland, na 3 maand mag ze haar best gaan doen voor het MVV. Dat is nu niet aan
de orde.
8. Kort samengevat:
Hoe trouw ik voor het KUA (algemeen) en laat ik de trouwerij volledig legaliseren in Indonesië.
Vragen, stel ze gerust, graag zelfs.
Oke, dat was het voor mijn eerste post. Bedankt dat u het tot hier heeft gelezen.
Met vriendelijke groet,
Winos