aflevering grenzeloos verliefd vanuit Flores

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Kreeg t filmpje niet aan de gang, maar weet voldoende.... Next.

Heldere ziende

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik weet niet hoe dat gaat met zo’n programma. Kan me eerlijkgezegd niet voorstellen dat zoiets betaald wordt. Misschien dat er bijvoorbeeld wel voor tickets wordt gezorgd

Er zal toch een redelijke vergoeding tegenover staan, vliegtickets, hotelkosten,autohuur, visa enz. en mogelijk krijgt hij een vergoeding omdat hij inkomsten mis loopt tijdens de opnames. Dat zullen voor hem wel werkdagen zijn, Beetje natte vingerwerk maar een programma maken mag geld kosten.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik ben in Riung geweest, heb daar geslapen bij zusters en heb een snorkeltrip geboekt die prachtig was.Het is een paar jaar geleden, er was toen alleen een paar uur stroom in de avond in het dorp.Buiten het snorkelen was er idd niet veel te beleven.

De jongen uit de aflevering zal het nog zwaar krijgen in NL met name omdat hij niet tegen haasten kan en daar heel boos van wordt en hij vertelde in de aflevering dat als hij zijn boosheid niet kan uiten, flauw valt.Ik wens het stel alle goeds maar oo, oo volgend jaar al trouwen en hij had het ook al over kinderen. Hopelijk ziet hij haar niet als een levende ATM.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Hehehe, geen seconde gezien, maar weet (geen glazen bol nodig) waar t eindigt.

"Hopelijk ziet hij haar niet als een levende ATM". Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud , Eeehhh, JA . En familie. Bijna per definitie.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-12-2017 07:10 jakarta-snacks wrote:
Hehehe, geen seconde gezien, maar weet (geen glazen bol nodig) waar t eindigt.

"Hopelijk ziet hij haar niet als een levende ATM". Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud , Eeehhh, JA . En familie. Bijna per definitie.
Ik heb moeite met deze veronderstelling. Je kunt er je hooguit zorgen om maken. En dan nog. De wereld tussen Indonesie en Nederland is een groot verschil. Wij kunnen onze “eigendommen” wel heel hard proberen vast te klampen maar het is natuurlijk niet eerlijk verdeeld in de wereld. Ik wil hier toch maar eens in het algemeen benadrukken dat wij ongelooflijk veel geluk hebben gehad dan we aan de goeie kant van de streep staan in dit deel van de wereld. Maar de economie in Nederland is relatief ook nog niet zo verschrikkelijk lang op dit niveau.

En verder? Als het echt alleen om geld zou gaan; we hebben het hier over een meisje van 25 jaar. Je kunt je afvragen hoeveel geld zo iemand heeft. Afvragen, en meer niet, want we weten het niet en we hebben er niks mee te maken. Als ik haar vergelijk met een collegaatje van ongeveer dezelfde leeftijd dan is dat nagenoeg niets. Maar, we weten het niet.

Het is ook niet belangrijk. Als zij het samen eens zijn dan is het goed.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

Natuurlijk weten wij het niet, maar die famile weet het wel. Gewoon doorgaan tot er geen geld meer uit komt. En ze hebben al een ijzer op het vuur liggen. Moeder is heel ziek, maar die mag niemand zien. Als de geldstroom dreigt te stoppen komen ze met hoge doktersrekeningen waarvoor nog wel wat extra geld zal worden vrijgemaakt. En die woedeaanvallen en dat flauwvallen is duidelijk gespeeld en gebeurt als hij te moeilijke vragen krijgt, zoals vragen naar bonnetjes en dergelijke.

Niet om je druk over te maken; wel om rekening mee te houden.

rgombal
Gebruiker
spacer line

KlotaRadja aka 3 andere gomballen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-12-2017 08:37 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik heb moeite met deze veronderstelling. Je kunt er je hooguit zorgen om maken. En dan nog. De wereld tussen Indonesie en Nederland is een groot verschil. Wij kunnen onze “eigendommen” wel heel hard proberen vast te klampen maar het is natuurlijk niet eerlijk verdeeld in de wereld. Ik wil hier toch maar eens in het algemeen benadrukken dat wij ongelooflijk veel geluk hebben gehad dan we aan de goeie kant van de streep staan in dit deel van de wereld. Maar de economie in Nederland is relatief ook nog niet zo verschrikkelijk lang op dit niveau.

En verder? Als het echt alleen om geld zou gaan; we hebben het hier over een meisje van 25 jaar. Je kunt je afvragen hoeveel geld zo iemand heeft. Afvragen, en meer niet, want we weten het niet en we hebben er niks mee te maken. Als ik haar vergelijk met een collegaatje van ongeveer dezelfde leeftijd dan is dat nagenoeg niets. Maar, we weten het niet.

Het is ook niet belangrijk. Als zij het samen eens zijn dan is het goed.

Je hebt gelijk. Ik deed die harde uitspraak op basis van de zoooooovele "relaties" die ik heb gezien. Een klein percentage was niet ivm ATM. Heel groot deel wel. Zag ik al vanaf een kilometer afstand: Kansloos dit!

Je hebt absoluut gelijk dat wij de loterij hebben gewonnen door in een goed deel van de wereld geboren te zijn! Absoluut.

Ik ben het echter niet eens met je laatste stukje, 25, en mogelijk niet zoveel geld.
Voor een groot deel van de bevolking in deze contreien is blank = geld. Blank = one way to the West. Erg om te zeggen en, ja, totale klets in onze ogen, maar wel zo.

Waarom denk je dat erg veel toch wel aantrekkelijke meisjes "verliefd" worden op een (ook nog regelmatig dikke vieze) blanke die maar 1 doel heeft??? Of "hun meissie in Azie gaan halen"?
Walgelijk, maar dagelijkse gang van zaken.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-12-2017 10:42 schreef Petroek:
Natuurlijk weten wij het niet, maar die famile weet het wel. Gewoon doorgaan tot er geen geld meer uit komt. En ze hebben al een ijzer op het vuur liggen. Moeder is heel ziek, maar die mag niemand zien. Als de geldstroom dreigt te stoppen komen ze met hoge doktersrekeningen waarvoor nog wel wat extra geld zal worden vrijgemaakt. En die woedeaanvallen en dat flauwvallen is duidelijk gespeeld en gebeurt als hij te moeilijke vragen krijgt, zoals vragen naar bonnetjes en dergelijke.

Yep, elke....keer.....weer.....die.....zelfde.....verhalen......

Manmanman, dat vehalen- en smoezenboek is dikker dan het boek van de SInt.

Let maar op, wordt weer armpje uitrukken.

Maar ik hoop ook dat ze het saampjes heel fijn hebben.
Ervaring rijker.
Geld en illusie armer.
Laten we dat samen maar "levenservaring rijker" noemen.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-12-2017 10:52 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Je hebt gelijk. Ik deed die harde uitspraak op basis van de zoooooovele "relaties" die ik heb gezien. Een klein percentage was niet ivm ATM. Heel groot deel wel. Zag ik al vanaf een kilometer afstand: Kansloos dit!

Je hebt absoluut gelijk dat wij de loterij hebben gewonnen door in een goed deel van de wereld geboren te zijn! Absoluut.

Ik ben het echter niet eens met je laatste stukje, 25, en mogelijk niet zoveel geld.
Voor een groot deel van de bevolking in deze contreien is blank = geld. Blank = one way to the West. Erg om te zeggen en, ja, totale klets in onze ogen, maar wel zo.

Waarom denk je dat erg veel toch wel aantrekkelijke meisjes "verliefd" worden op een (ook nog regelmatig dikke vieze) blanke die maar 1 doel heeft??? Of "hun meissie in Azie gaan halen"?
Walgelijk, maar dagelijkse gang van zaken.

Jawel JS, dat gebeurt ook heel vaak maar soms is het beter om daar geen mening of oordeel over te hebben. Er zijn hier een aantal mensen die een relatie/huwelijk hebben met iemand uit Indonesie en die het goed doen. Het kan niet zo zijn dat alleen de harde kern hier het goed doet en de rest allemaal verkeerd. Laat iedereen doen wat hij/zij goed acht en als twee mensen het eens zijn dan is het goed en niet aan anderen om er iets van te vinden. Of het nu compleet verschillende culturen gaat, geld of Ă©chte liefde (voor zover dat betekenis heeft). Ik weet wel dat relaties in Indonesia heel anders zijn dan hier, of het nu om vriendschappen gaat, liefdesrelaties, zakenrelaties of huwelijken. Niet dat ik het allemaal zo goed weet, integendeel. Ik heb mijn mening al honderdduizend keer bijgesteld. En als een deel van de mensen ons zien als ticket to paradise dan is dat nog begrijpelijk ook. Is allemaal niet erg zolang het maar enigszins eerlijk gaat.

Voor mij is ie simpel: als twee het eens zijn wie is dan nummer drie om zich ermee te bemoeien. Mensen hoeven niet perse naar Indonesie voor een mislukte relatie. De allergrootste knoop is het cultuurverschil, hoe er met dingen wordt omgegaan en dat hoeft niet eens iets heel groot te zijn. Ik kom er ruim 30 jaar, de laatste 10 jaar 3 keer per jaar, heb elke dag op een of andere manier contact met vrienden daar en ik leer elke keer opnieuw

Over het stukje met 25 jaar mogelijk niet zoveel geld bedoel ik letterlijk ook mĂłgelijk want ik weet het niet en jij ook niet. Als de dame in kwestie naar Riung gaat verhuizen dan heeft ze geen inkomsten dus dan gaat die vlieger niet meer op. Het zou wel eens het omgekeerde kunnen zijn. Armando zal toch een aardig inkomen bij elkaar sprokkelen als gids, maar daarnaast heeft zo ongeveer iedereen op Flores land wat in de toekomst geld gaat opbrengen, zeker als het toerisme op deze manier doorgaat . (Labuan Bajo heeft wat dat aangaat in 10 jaar tijd een vlucht meegemaakt). En waar vooral veel geld zit is in de adat vooral in het vee.

En, niet iedereen daar wil naar Europa.
Dames (en in veel mindere mate heren) worden overal ter wereld “vandaan gehaald”. Ik denk dat landen als de Filipijnen, Thailand, Rusland en Oekraïne nog wel hoger op het lijstje staan. Lekker laten doen. Ieder mens vult zijn/haar leven op een andere manier in.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

BTW, het verhaal is inmiddels al bekend en verspreid en echt niet alleen in Riung. Ik heb via via nog geen "gekke" dingen kunnen ontdekken.
Het is een vervelende vent maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ie gewiekst is of ergens op uit is. Sterker nog, ik denk dat je dan niet eens aan zo;n programma mee doet. Maarja, dat is dan weer mijn logica.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Het is misschien wel goed dat hij eens naar Nederland komt en ziet wat zij achterlaat om bij hem te wonen.
Laten we voor haar hopen dat ze gelukkig wordt en daar heb je niet altijd een zak geld voor nodig.Het probleem zal zijn dat ze met zijn gedrag leert om te gaan, het simpel leven lijkt ze nu niet zo erg te vinden. Nu nog afwachten of ze een werkvergunning krijgt om het café te runnen. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Precies, die zak geld is niet altijd nodig.
Die vergunning kan volgens mij pas als de hele procedure KITAS ikut suami is voltooid. Ik weet niet precies onder welk immigratiekantoor ze straks gaat vallen (volgens mij Maumere) maar die van Labuan Bajo is streng en zoeken alles uit.

Idd een keer naar Nederland laten komen want nu worden de dingen wel heel erg van een kant bekeken. En ja, dat gedrag maar zeker ook de toekomst en de adat. Maar op nummer 1: fatsoenlijk Indonesisch leren, anders komt je niet ver.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Stel dat je de hele setting buiten beschouwing zou laten, stel dat het gewoon een Nederlands koppel zou zijn. Dan hoef je toch geen afgestudeerd psycholoog te zijn om te zien dat deze jongeman een ongelofelijke drama Queen is? Hij vindt dat het meisje zijn gedrag maar moet accepteren. Hij "is nou eenmaal zo". Lijkt mij, zeker op die leeftijd, op een groot gebrek aan zelfreflexie duiden. Pak je de hele setting er wel bij (andere taal, ander cultuur, andere omgangsvormen, elkaar nog nauwelijks kennen,, geldkwesties), dan wordt het verhaal alleen maar erger. Maar dan nog blijft het een geval van verantwoordelijk zijn voor je eigen keuzes. Ik neem aan dat dit meisje wel forse gesprekken heeft gehad met familie en vrienden (als die tenminste echt wat durven te zeggen). Als ze dan besluit haar plannen door te zetten, is dat haar keuze. Als je nooit van je stoel afkomt, maak je ook niks mee. Ik zie haar dus zeker niet als "loser" of zo, je kunt beter spijt hebben van wat je wel gedaan hebt dan van wat je niet gedaan hebt. Al kan dat in sommige gevallen best wrang uitpakken. Was het mijn dochter, dan zou ik haar verschrikkelijk behoeden voor het krijgen van kinderen in deze situatie.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Was het mijn dochter, dan zou ik haar verschrikkelijk behoeden voor het krijgen van kinderen in deze situatie.

Gelukkig is ze daar in deze tijd nog altijd zelf baas over en dan maar hopen dat ze zo verstandig is om het nog even uit te stellen, ook al dringt hij er op aan.
Natuurlijk wil iedere moeder haar kind behoeden voor vervelende situaties, zou ik ook proberen te doen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 09-12-2017 13:59 schreef elsbeth:
Stel dat je de hele setting buiten beschouwing zou laten, stel dat het gewoon een Nederlands koppel zou zijn. Dan hoef je toch geen afgestudeerd psycholoog te zijn om te zien dat deze jongeman een ongelofelijke drama Queen is? Hij vindt dat het meisje zijn gedrag maar moet accepteren. Hij "is nou eenmaal zo". Lijkt mij, zeker op die leeftijd, op een groot gebrek aan zelfreflexie duiden. Pak je de hele setting er wel bij (andere taal, ander cultuur, andere omgangsvormen, elkaar nog nauwelijks kennen,, geldkwesties), dan wordt het verhaal alleen maar erger. Maar dan nog blijft het een geval van verantwoordelijk zijn voor je eigen keuzes. Ik neem aan dat dit meisje wel forse gesprekken heeft gehad met familie en vrienden (als die tenminste echt wat durven te zeggen). Als ze dan besluit haar plannen door te zetten, is dat haar keuze. Als je nooit van je stoel afkomt, maak je ook niks mee. Ik zie haar dus zeker niet als "loser" of zo, je kunt beter spijt hebben van wat je wel gedaan hebt dan van wat je niet gedaan hebt. Al kan dat in sommige gevallen best wrang uitpakken. Was het mijn dochter, dan zou ik haar verschrikkelijk behoeden voor het krijgen van kinderen in deze situatie.

Je neemt het aan maar weet het niet zeker,zulke voorbeelden moet je dan maar geloven dat het aanslaat. Emoticon: So funny
Ik geloof er geen sikkepit er van,want die NPO is ergens een gekke instantie, die alles zit te romantiseren en hoop dat ze de gevolg traject mogen filmen.
Is dit een waarschuwing ,ik denk het niet, want als je al zo velen hier heb voor bij zien komen, leren ze in Nederland maar slecht van die filmpjes van de NOS.
Omdat het gemanipuleerde gedoe is waar niemand wat aan heeft Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-12-2017 11:48 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Jawel JS, ... op een andere manier in.

Best lang verhaal en mijn reactie is korter:
Ik spreek over "veel", "groot deel".
Ofwel, niet iedereen zo.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-12-2017 13:59 schreef elsbeth:
Was het mijn dochter, dan zou ik haar verschrikkelijk behoeden voor het krijgen van kinderen in deze situatie.
Kind krijgen, zeikwijf als vader.
Tenminste wal ik zoal lees he.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-12-2017 13:59 elsbeth wrote:
Hij is niet anders gewend. Hij “moet” voor 7 mensen zorgen en dat maakt hem de raja van het gezin. Neem maar van mij aan dat de vrouwelijke gezinsleden (moeder, zussen) hier al helemaal niks over durven te zeggen.

Je kunt niet anders dan de hele setting erbij nemen. Het meisje mag dan veel gereisd hebben maar dan zit je in een heel andere situatie. Voor de familie en vrienden van haar is het moeilijk omdat ze alleen maar kunnen oordelen over zijn gedrag en verder niks. Maar als zij zelf al amper kan uitleggen hoe het zit dan houdt het een heel eind op volgens mij. Ik weet ook niet hoe vaak en hoelang ze elkaar gezien hebben.
In de aflevering lijkt ze af en toe zelfs bang van hem (en dan nog niet eens zozeer fysiek maar zeker ook mentaal). De aflevering begon overigens wel met een voor mijn gevoel een hint ….”dat het niet helemaal volgens het plan van het meisje liep….” Je kunt je ook afvragen wat er achter de schermen gebeurt.

Ze wonen in een relatief mooi huis. Daar heb je er in Riung niet veel van. Geen idee of hij dat zelf voor elkaar gekregen heeft of met behulp van haar. Daar wordt niet over gesproken in de uitzending. Misschien mág er niet over gesproken worden.
Maar, het kan vanalles zijn. Ik zeg het niet graag maar veel mannen daar (niet alleen op Flores) mogen alles vanaf kinds af aan en dan heb je later een probleem, in elk geval de omgeving. Ik blijf het ook vreemd vinden dat er relatief weinig in Riung en al helemaal niet met de familie erbij gefilmd is. Het begon al bij aankomst in Labuan Bajo waar ik het gevoel had dat ze daar niet echt op haar zaten te wachten (en op hem misschien ook niet).

Ik kijk niet zo vaak op Facebook maar staat het bol van de reacties.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kijk nooit naar dit soort programma's, het is dat ik er hier op gewezen werd, ik keek voorheen wel naar "Ik vertrek", dan rolde ik soms om van verbazing hoe mensen zo onvoorbereid zo'n stap maakten. Emoticon: Blush
Zo ook dit meisje, ze heeft geen notie van waar ze aan begonnen en in beland is. Emoticon: Nooo

http://www.net5.nl/programmas/(...)date-maxime-armando/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Voor mij is ie simpel: als twee het eens zijn wie is dan nummer drie om zich ermee te bemoeien. Mensen hoeven niet perse naar Indonesie voor een mislukte relatie. De allergrootste knoop is het cultuurverschil, hoe er met dingen wordt omgegaan en dat hoeft niet eens iets heel groot te zijn. Ik kom er ruim 30 jaar, de laatste 10 jaar 3 keer per jaar, heb elke dag op een of andere manier contact met vrienden daar en ik leer elke keer opnieuw
Aldus Anne_Miek

Die nummer drie is de staat zowel of in Indonesië als in Nederland.
Ook je partner keuze maken ze door een organisatie zoals de IND uit of je mag samen zijn. Emoticon: Stupid
Huwelijkse staat is voor de staat belasting technisch aantrekkelijks.
Dan kan je tegenwoordig al jaren in een samenleving contract gaan, ook goed voor de staat der Nederlanden.
Maar gewoon samen leven zonder een papiertje is het alle beste, want bij het uit elkaar gaan hoeven ze geen alimentatie te betalen.
Maar dan komt het wanneer je dan de pensioneerde leeftijd terecht komt, begint de ellende voor velen die met een buitenlandse partner samen verblijven je word door tweeën gedeeld aan inkomen,als je op een adres woon.
Maar dat is voor velen onrecht want je zorgt voor elkaar en dat moet de overheid beter waarderen en dat doet het niet. Emoticon: Frustrated
Ja want dan kom je met al die gesubsidieerde troep in Nederland bij andere instanties terecht bij de gemeente en die kunnen het niet aan.
En als je dan ook nog een eigen huis bezit kan je gewoon fluiten aan welk pot dan ook, je kan eerst je eigen huis opeten.
Maar ze vertellen niet hoe!!!! want als je eigen huis wil opeten, dan moet je naar een huurwoning, want je moet je huis verkopen.
Het is in Nederland gewoon een gekken huis op gebied van belastingen en subsidies. Emoticon: Angry
Afijn had al ergens de enveloppe laten zien bij mijn terug keer in Nederland.
Ik heb de belasting dienst laten weten dat ik geen zorg toeslag meer wil ontvangen want de jaar daarop moet je weer alles terug betalen het is een ongehoord zooitje.
Gecreëerd door ambtenaren die een minister boven zich heeft, die de ballen geen verstand van hebben Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

Indonesiërs zijn gek op kletsen over van alles en nog wat. Waar of verzonnen, het maakt niet uit zolang het vermakelijk blijft of nieuwswaarde heeft. Het zijn echte netwerkers. Als je daaraan mee kan doen, dan gaat er een wereld voor je open en ben je snel ingeburgerd.

Ben je nog onwetend en onkundig, dan ben je afhankelijk van onbetrouwbare gidsen en onguur volk dat gegarandeerd op een gemakkelijke prooi afkomt. Want bedenk wel: De gelegenheid maakt de dief!

Sommige suggesties die ik hier lees vind ik daarom wel wat naĂŻef, zoals:
"Het is misschien wel goed dat hij eens naar Nederland komt en ziet wat zij achterlaat om bij hem te wonen". Want dat kan hij onmogelijk zien! Helemaal als je hem midden in de winter hierheen haalt! Al die nieuwe indrukken zijn veel te overweldigend, dat overleeft hij niet met zijn zwakke gestel.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij helemaal niet naar Nederland zal komen. Smoezen genoeg: paspoort te laat gereed of zijn moeder moet een dure operatie ondergaan.

We zullen zien hoe dit verder afloopt. Als ze maar niet kiest voor: "Op hoop van zegen".
Eerst maar eens onderzoeken of de boot wel zeewaardig is, voordat ze in het huwelijksbootje stapt.

Niet om je druk over te maken; wel om rekening mee te houden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-12-2017 18:47 Petroek wrote:
…Sommige suggesties die ik hier lees vind ik daarom wel wat naïef, zoals:
"Het is misschien wel goed dat hij eens naar Nederland komt en ziet wat zij achterlaat om bij hem te wonen". Want dat kan hij onmogelijk zien! Helemaal als je hem midden in de winter hierheen haalt! Al die nieuwe indrukken zijn veel te overweldigend, dat overleeft hij niet met zijn zwakke gestel. ….
Fijn he, als je het allemaal zo goed weet.
Wat hier bedoeld wordt is dat er een mogelijkheid is dat hij de zaken dan van een andere kant kan bekijken. Indonesiers hebben nl. no clue hoe het leven hier is. Die winter heeft er niet zoveel mee te maken. Het gaat er vooral om dat hij wie waar ze vandaan komt, werk, familie, omgeving. Ik kan je verzekeren dat de meesten dan toch iets anders gaan denken. Dus zo’n naieve gedac het is het niet.
On 10-12-2017 18:47 Petroek wrote:
…Ik denk eerlijk gezegd dat hij helemaal niet naar Nederland zal komen. Smoezen genoeg: paspoort te laat gereed of zijn moeder moet een dure operatie ondergaan.

We zullen zien hoe dit verder afloopt. Als ze maar niet kiest voor: "Op hoop van zegen".
Eerst maar eens onderzoeken of de boot wel zeewaardig is, voordat ze in het huwelijksbootje stapt.
Heb je ooit te maken gehad met een visumaanvraag? Een paspoort (te) laat gereed is niet een op zichzelf staand verhaal. Sommige medewerkers van de Catatan Sipil doen er veel aan om het zolang mogelijk te laten duren zodra ze weten dat een landgenoot de gelegenheid krijgt om naar Nederland te gaan. En moeder blijkt inderdaad ziek te zijn. Die dingen gebeuren. Ik vind dat helemaal geen smoezen. Wij hebben hier geen last van paspoorten die op zich laten wachten. Ik had vorig jaar een spoedprocedure en het paspoort was binnen 24 uur klaar. Hebben ze daar niet en als er niks veranderd is dan zal hij er ook nog voor naar Maumere moeten. Dat ligt op ongeveer 7 uur rijden (minimaal) van Riung. En weer terug. En weer terug. En weer terug. En als hier een moeder zo ziek is dan gaat de persoon in kwestie niet eens met vakantie afgezien van het feit dat hier alles geregeld wordt en daar even cash betaald moet worden.

En wat de dame er verder mee doet, hoe goed bedoeld ook alle adviezen. Met er tegenin gaan en haar ervan te weerhouden zal mogelijk alleen maar het tegenovergestelde bereikt worden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jongens, wij zien hier allemaal hetzelfde filmpje van 2 mensen die niemand hier kent. We vullen het verdere verloop in volgens ons eigen referentiekader (wat we zelf hebben meegemaakt, gezien, gehoord). Dat laatste hoeft niet eens iets te zijn wat in een soortgelijke situatie is gebeurd, of zelfs in hetzelfde land. In mijn optiek heeft het een beetje met mensenkennis te maken. Deze jongen geeft geen enkel signaal van bereidheid af "het eens van een andere kant te bekijken". Ik denk ook dat het zinloos is deze jongen naar Nederland te halen om hem te laten zien "wat ze allemaal achter laat". Deze jongen heeft hele andere "waardes en normen", een serieuze blik op hoe een ander cultuur werkt, krijg je niet in een paar maanden. Maar goed, als ze het willen proberen... ze zijn allebei volwassen!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Prachtig al die programma's over "verliefde" mensen over de grenzen.
De romantiek en het sentiment hebben altijd de boventoon.
De realiteit wordt vaak "weggeknipt" maar het verkoopt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,579,064 pageviews Een website van indahnesia.com