Lekker eten in Indonesia

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesiė gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geėxecuteerd in Indonesiė  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesiė gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Lekker uitgaan en eten in Indonesia.
Eet smakelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=_AuXvnCLERA

Shalom

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

Het doet me genoegen dat hier nu weer iemand wat positiefs wil melden over Indonesie in de periode dat KotaRadja op vakantie is. Daarvoor is het onderwerp eten en uitgaan uitermate geschikt.
Die Sundanese boterham van de video lijkt mij wel lekker. De klagers die de prijzen van voedsel in Indonesie zo hoog vinden noemen dat waarschijnlijk meuk. Die gaan liever naar de wat duurdere, minder gezellige restaurants, waar je met lepel en vork mag eten.
Daar heb ik een aardige anekdote over:

Sop Sehat
In de wat duurdere restaurants in Indonesie (Ć  la van der Valk), tref je op de uitgebreide menukaart vaak soep aan die bedoeld is als appetizer/voorgerecht voor meerdere personen, wat overigens vaak nergens op de kaart staat aangegeven. De prijs van het gerecht doet vermoeden dat het om een maaltijdsoep gaat, zoals Soto of Sop Buntut.
Zo zat ik laatst, op stap met mijn javaanse vrienden, gebogen over zo'n uitgebreide menukaart. Bij het zien van al die verschillende gerechten kreeg ik steeds minder trek. Want ik zag dat bij veel gerechten Saos Inggris vermeld stond, waarmee deze gerechten de vertrouwde smaak van eenheidsworst krijgen. Ook omdat mijn darmen wat van streek waren. Ik zocht daarom naar een wat kleiner, licht verteerbaar gerecht. Volgens mijn vriendin was in dit geval de Sop Sehat de perfecte keuze.
Bij het serveren van de bestelde gerechten werd ik bedeeld met een gigantische terrine, gevuld met een waterige soep en voorzien van 8 kleine kommetjes en lepels. Dit was natuurlijk niet mijn bedoeling Emoticon: Angry . Na het uiten van een paar krachttermen die mijn tafelgenoten gelukkig niet konden verstaan maar wel hun aandacht trok, vroeg ik de tafel rond of er nog geinteresseerden waren voor Sop Sehat. Dat was tegen beter weten in want iedereen was al driftig in de weer met grote kommen en glazen Es Teler, Soda Gembira en Es Buah. Ik reclameerde daarom bij het jonge meisje die mijn bestelling had opgenomen, dat ze toch wist dat ik de soep voor mij alleen had besteld en dat ze die terrine maar moest terugnemen en daarvoor in de plaats een porsie voor Ć©Ć©n persoon moest terugbrengen. Ze vroeg of ik dan een doggybag mee wilde voor het restant. Ik zei nee, ik wil slechts soep voor mij alleen. Maar dat kan niet zei het meisje verschrikt. Roep de baas er dan maar even bij zei ik, dan zullen we zien of dat niet kan. Waarop zij weer heenging. Ik was boos, want dit was me ergens anders al eens eerder overkomen. Ik keek om me heen en zag de afkeurende en teneergeslagen blikken van mijn tafelgenoten. "Kasihan", zei mijn vriendin, "dat meisje is waarschijnlijk nog in de leer en heeft haar schuld al bekend". Ik wist nu dat ik fout zat. Eventuele schade zou vast op het karige salaris van dat arme kind worden ingehouden. En om hoeveel schade ging het dan? Voor mij onbeduidend maar voor haar groot, met bijkomend gezichtsverlies.
Even later werd de eenpersoons porsie gebracht. De baas kreeg ik pas bij het afrekenen te zien. Het was een chinese dame van middelbare leeftijd, die tussen haar bonnetjes achter de kassa zat. Achter haar stond de serveerster in een timide houding. Ik heb toen zonder commentaar het volledige bedrag afgerekend.
Bij de auto aangekomen werd de doggybag door het meisje nagebracht.

Ik moet hierbij vermelden dat Indonesiers helemaal niet zo van hartige voorgerechten houden, want het zijn zoetekauwen. Daarom worden de in onze ogen zoete toetjes, in Indonesie altijd als voorgerecht geserveerd.

Niet om je druk over te maken; wel om rekening mee te houden.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

ahhhh,..... alweer terug gekomen Petroek ?? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Selamat Datang Petroek .
Zo het goede nieuws is dat er veel lekkers te koop is en dat het meeste wat aan snacks te koop is wel kip en vis is.
Knapperig en vol met olie want ja de temperatuur van die olie word niet altijd in acht genomen.
Maar in het geheel is het lekker het eten hier waar ik zit.
Ayam wings wat ik lekker vind is niet overal het zelfde de een paneer het en de andere bakt het gewoon in een koekenpan, maar het moet eigenlijk in de olie.
Ik had al vele snacks laten zien in die http://forum.indonesiepagina.n(...)an_indonesi_2025.php
daar plaatste ik verschillende snacks maar hier heb ik iets gegeten en ik weet niet wat het was en is. Emoticon: Yeah right!

Maar wel lekker het is hier niet eenzijdig eten dus gewoon lekker te noemen.
Ik had toen ik de jagermeister met bitterballen had geserveerd op de terras had ik ook kleine sausisjes mee maar niemand luste dat.

Ja er zit varken in en dat zal het zijn dat ze dat niet wilde.
Het eten hier is een cultuur je ziet ze overal eten op de terrasjes en er zitten hier veel toko's op een rij en allemaal verschillend eten. Emoticon: Shiny
Eergisteren door mijn vriend meegenomen naar zo'n tent er werd op de bord een stoot nasi puti opgeschept en je kon van alles zelf er op bij nemen , ik had nog nooit dat gegeten wat ik opgeschept had maar lekker man man daarom is het voor mij een geluk dat je niet altijd zelf hoef te koken.
Soms doe ik dat wel maar dan maak ik stamppot aardappelen wortelen en uien en spek Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

De variatie, de smaakbombardementen, de kleuren, de geuren. Zaaaalig eten!
Zelfs de plakjes gebakken tempe van Kota vind ik goed te nassen. Let wel, met mate, he Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Soto Betawi.... Do I need to say more? Wow. En dat is maar een voorbeeldje.

Ach ja

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

En nog goedkoop ook, of niet soms? En niet te vergeten de gezelligheid, met af en toe achtergrondmuziek van een pengamen. Hoewel dat laatste niet altijd even aangenaam is. Maar dat kan je dan snel afkopen met wat muntjes.

Niet om je druk over te maken; wel om rekening mee te houden.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Petroek, ik betaal ietsie meer dan Kota ("No shit, Sherlock?" Emoticon: Wink , maar idd, het eten is niks mee!

Ach ja

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zo'n vis word levend uit het aquarium gehaald op zo'n plaid gelegd en gestoomd tot het gaar is.
Bah en dan te bedenken dat het water meer rotzooi gif kwik bevat dan waar ook ten wereld althans sorry dat denk ik Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ziel, ik denk dat je gelijk hebt.

Keer een visje blenderen en opsturen naar lab.... Analyse op zware metalen.

Ach ja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Naar het lab sturen voor een analyse op zware metalen Emoticon: Confused
Niet nodig joh, leg em maar op een magnetisch rooster dan moet je hem als ie gaar is met een beitel en een hamer van het magnetische rooster af bikken. Emoticon: Laugh out loud
Laat ik nu absoluut niet de illusie hebben dat mijn lekkerbekkie van de markt hier niet dezelfde eigenschappen heeft. Emoticon: Angry

rgombal
Gebruiker
spacer line

Lekker eten

Eenvoudig eten met peci op

Is iemand met peci op extreem?

Assalaamualaikum wa rahmatullah wabarakatuhu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat je hier op een verkeerd adres beland bent Gombal. Emoticon: Blush
Op dit Indonesiƫ forum kan alles besproken worden, zelfs geloofszaken steken regelmatig de kop op, dat kan soms wel eens hard tegen hard gaan, en dan bedoel ik dat het dan gaat over alle religies, mede omdat Indonesiƫ een land is waar iedereen verplicht is een geloof te hebben, ontstaan er wel eens discussies over. Emoticon: Yes!
Maarrrrrr gezien jouw postings in andere topics en nu n.b. in een topic die over eten gaat je de vraag stelt of Widodo met een moslim topi op een extreme moslim is en dat je afsluit met " Assalaamualaikum wa rahmatullah wabarakatuhu " of te wel " Moge de vrede, genade en zegeningen van Allah met u zijn " begin ik te twijfelen aan je bedoelingen. Emoticon: Confused
Als je een podium zoekt om je Islamitische geloofsbelijdenis te ventileren, dan ben je voor mij hier aan het verkeerde adres, daar hebben we in het tolerante Nederland kerken, tempels en zelfs moskeeƫn voor, liever maar niet hier. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit heb ik al ergens op internet gedeponeerd Emoticon: Laugh out loud
Zal hem wakker schudden.

Moet er wel bij schrijven ik eet er geen brood minder om want het eten gaat door de maag en het religie door je hersenen en is dat niet in evenwicht dan krijg zo iets als die idiote palenstein, die in Amsterdam een joods restaurant de ruiten in slaat, de politie stond er bij en keek er naar Lang leven Nederland.......... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Na zo veel eeuwen later kunnen we gewoon bewijzen dat alle religie bedacht is om de mensheid,hun onder controle te krijgen.Anders waren we mensen geworden die elkaar niet begrepen en ook niet verstonden.De mens heeft wel gevoelens en hun intelligentie zegt dat er iets natuurlijkheid bestaat waardoor we daar uit het religie hebben gemaakt.Homo achte figuren hebben de religie als hun god gemaakt.Seksistische figuren hebben mohammed gebruikt als super mannen door het leven te mogen gaan Buda-isten hebben de geestelijke interpretatie gebruikt als een figuur die vreemde onderdanigheid te bewerken. Maar alles is terug te brengen voor de angst wat de natuur je kan aan doen en zo kruipt men naar onnatuurlijk bronnen. De meeste mensen die geloven in religie zijn allemaal bang voor de dood. Als je weet dat er na je dood niets bestaat dan hoef je ook niet bang te zijn . Hier schrijf een man van 74 jaar.....

Omdat het hier over eten gaat, ik heb weer lekker zelf gemaakte stamppot met saucisse gemaakt, ben weer een paar dagen zonder zorgen over eten, want elke dag rijst dat hoef gelukkig ook hier niet, kan nog wel zelf iets in elkaar fratsen Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

rgombal
Gebruiker
spacer line

Op 07-12-2017 19:14 schreef Malam:
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat je hier op een verkeerd adres beland bent Gombal. Emoticon: Blush
Op dit Indonesiƫ forum kan alles besproken worden, zelfs geloofszaken steken regelmatig de kop op, dat kan soms wel eens hard tegen hard gaan, en dan bedoel ik dat het dan gaat over alle religies, mede omdat Indonesiƫ een land is waar iedereen verplicht is een geloof te hebben, ontstaan er wel eens discussies over. Emoticon: Yes!
Maarrrrrr gezien jouw postings in andere topics en nu n.b. in een topic die over eten gaat je de vraag stelt of Widodo met een moslim topi op een extreme moslim is en dat je afsluit met " Assalaamualaikum wa rahmatullah wabarakatuhu " of te wel " Moge de vrede, genade en zegeningen van Allah met u zijn " begin ik te twijfelen aan je bedoelingen. Emoticon: Confused
Als je een podium zoekt om je Islamitische geloofsbelijdenis te ventileren, dan ben je voor mij hier aan het verkeerde adres, daar hebben we in het tolerante Nederland kerken, tempels en zelfs moskeeƫn voor, liever maar niet hier. Emoticon: Bye bye

Ik kon ook afsluiten met "Halleluya" , wat was het eten lekker.....
Ben ik dan ook aan het verkeerde adres?

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.rgombal
Topic gaat over Lekker eten in Indonesia (Damn lekker eten!!!).
Jij plaatst 2 foto's met heerlijk eten (ja ook die onderste. Vette bek voor weinig, maar O wat hou ik van die gorengan.

Out of the blue begin je plots over over peci. en vraag over extremisme Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Slaat kant noch wal.

Weet niet wat je nu allemaal duidelijk probeert te maken, maar je bijdrage draagt (met uitzondering van de foto's) niet bepaald bij.

Doe gewoon lekker mee met input, maar ga nou geen rare onsamenhangende taal uit lopen slaan aub. Daar hebben ze pilletjes voor. Gespreksgroepen enzo.

Ach ja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,215,790 pageviews Een website van indahnesia.com