En, hoe vind je dat het ondertussen in EU gaat?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dat dit... Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Hele Westen (na de clusterfuck van de Arabische lente aka nogniksgeleerd):
1) Assad is de duivel en moet weg
2) Gifgas: Assad
3) Assad treffen door bombarderen
4) Shit gifgas was Assad niet
5) NL verleent steun aan terroristen
6) Assad moet weg!
7) IS terroristen repatriering.....
8) Wooooo, shit!
9) We moeten met Assad praten....

Wie is hier nou knettergek?
www.telegraaf.nl/nieuws/343045(...)-ga-met-assad-praten

Assad zal waarschijnlijk zeggen:
1) F*ck off, jullie hebben terroristen gesteund tegen mij. Toi toi toi met die mensjes nu in JULLIE tuin;
2) Is goed he, kost je eur5-eur10 miljard/jaar. Vooraf schokken en geen garanties.

Either way: Assad heeft nu al gewonnen. De vraag is nog niet eens gesteld.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 31-10-2019 15:51 schreef jakarta-snacks:
AH, MOOI.

De deskundigen ("deskundigen"..) zijn ERUIT! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

"Van 130 naar 100 km/u: Snelste manier om weer huizen te bouwen"

Zal mij benieuwen. Even het artikel openen.

www.rtlnieuws.nl/nieuws/politi(...)ar-wat-levert-dat-op

O jee, ben ik nou zo slim of zijn die deskundigen nou zo achterlijk?

"Het verkeer draagt jaarlijks voor 6,1 procent bij aan de stikstofuitstoot, blijkt uit cijfers van het RIVM".
OKE NOTED.

"Op het moment dat de snelheid op alle snelwegen verlaagd wordt van 130 naar 100 km per uur, daalt de uitstoot met 4 procent."
OKE NOTED .

Dussss.. DAMES en HEREN GELEERDEN:
4% van 6,1% = 0,24%

NUL KOMMA VIERENTWINTIG PROCENT!!!!

Dus we gaan van 100% naar 99,76% uitstoot van stikstof

Daar gaan we de bouw wel mee los krijgen, geachte geleerden, krankzinnige politici uit de mallotenkelders van Den Haag. Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Ik zeg: opsluiten in kleine witte kamertjes met zachte muren en allemaal een witte jas aan met hele lange mouwen. Uiteinden vastgebonden op de ruggen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Manmanmanmanman Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Ik vrees dat deze reductie van 0,24% nog een beetje naar benee moet worden bijgesteld.
Op basis van verzamelde info van Flitsmeister is effect van snelheidsreductie slechts van toepassing op de ca 6% van verkeer (wat sneller zou rijden).
Dus 6% x 0,24% = 0,0144%.
En blijkens eerder bericht schijnt de grootste stikstofreductie door Duitsland te komen.

Dan hebben we ook niet meegerekend wat het percentage auto's elektrisch rijdt en geen stikstof emissie op de weg heeft. Die moeten ook langzamer gaan rijden, maar draagt dus NIET bij.

Woops. Dan: hoe gaan we dit in godsnaam meten?
Kortom: politiek handjeklap, bezegeld in een ochtend in het Torentje om de nekklem van de bouw (boeren is niet interessant) af te werpen.
Iets waar Duitsland een bijzonder lange studie (versus ochtendje Torentje, koffie en koekje) op heeft verricht met als uitkomst: langzamer rijden draagt niet substantieel bij aan stikstofverlaging.
Nee, klopt. 0,0144% is niet bepaald substantieel te noemen.

Door naar de PFAS-jes, grond, bouw, baggeraars, strooizout.
O ja. Die wettelijke grenswaarde is geen grenswaarde meer, want we kunnen niks meer dus grenswaarde, plop, even omhoog. Serieus?
Hetzelfde hadden we destijds met de PAK (Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen). Alles lam. Omhoog dan maar en dan is er geen probleem meer. En zo het geschiedde.

Heldere ziende

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2019 03:58 jstar wrote:
^ Je doet er nu zelf ook wel vrolijk aan mee natuurlijk. Commentaar leveren zonder oplossingen aandragen bedoel ik. (Een bom kan je toch niet serieus nemen.)

Respecteren van de eigen rechtsstaat kan prima, als Nederland maar eens harde maatregelen durft te nemen (zie de stikstof discussie waar ze de automobilisten even gaan pesten ipv echt iets te doen).

Bijvoorbeeld, een nationaliteit afnemen kan als men zich heeft aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. Het klinkt een beetje racistisch, maar dat betekent wel dat alle problemen met de Marokkaanse strijders (die hun andere nationaliteit niet kúnnen verliezen) zijn opgelost; het zijn geen Nederlanders (meer).

De anderen worden statenloos en uitgewezen nà een zware gevangenisstraf. En geen discussie zoals "ik werkte in de keuken en heb niets gedaan". Maar zoiets zal in Nederland en België niet werken want de rechtbanken die politiek gelieerd zijn, fluiten je dan terug.

Dan hebben we nog de kinderen. En dat is wel een probleem zonder pasklaar antwoord, ja.

Ik zie nu heel duidelijk dat de politiek (niet alleen in Nederland maar net zo goed in België, Zweden, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) gewoon niet naar de meerderheid van de bevolking 'luistert'. Over kwesties als immigratie, milieu, criminaliteit, etc. krijgen de grootste roepers de meeste aandacht en wordt de indruk gewekt dat zij de spreekbuis van de samenleving zijn. Misschien iets meer met referenda werken?

Ik doe er helemaal niet aan mee, ik zeg achterlaten daar. Ze hadden ze niet eens gevangen moeten nemen, oorlog is vies, gewoon afmaken.

Waar mogelijk worden 'mensen' met dubbele nationaliteit al de Nederlandse afgenomen, dat gebeurt dus al. Verder is politiek Nederland helemaal niet eensgezind over het terughalen. D66 en CU zijn niet de politieke meerderheid, het is gewoon frictie in de coalitie.

Verder luistert het kabinet over het algemeen naar de meerderheid. Het is heel zuur voor sommigen, maar er zijn gewoon verkiezingen geweest, er is gewoon een coalitie gevormd en ja die is minimaal, maar weet over het algemeen een meerderheid te behalen. Het land is niet onbestuurbaar en dat de mensen die het ermee oneens zijn harder schreeuwen betekend niet automatisch dat iedereen overal tegen is. Er is nogsteeds een grote zwijgende meerderheid, ik durf wel te stellen dat dat mensen zijn die verkiezingen en coalitie steunen of in ieder geval respecteren.

En ja, het is politiek roerig, maar er liggen gewoon een aantal lastige onderwerpen. Dan ruiken er altijd een paar mensen bloed, maar het verbaast me niks als alles opgelost wordt (polderen natuurlijk) en dat de wind straks weer gaat liggen. Dat is natuurlijk jammer voor de mensen die het tij graag zien keren.

Dus Nederland is niet zo slap als je stelt, voorlopig hebben we het meest last van de VS die steeds harder op de deur klopt dat we het 'IS' dossier moeten oplossen. Daarom moeten we - in mijn ogen - eens wat minder achter de VS aanlopen met z'n spelerij in die zandbak. We zijn toch al een belabberde bondgenoot hoor ik al een jaar of 3.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 13-11-2019 05:38 schreef Kongkalikong:

[quote verwijderd]

En ja, het is politiek roerig, maar er liggen gewoon een aantal lastige onderwerpen. Dan ruiken er altijd een paar mensen bloed, maar het verbaast me niks als alles opgelost wordt (polderen natuurlijk) en dat de wind straks weer gaat liggen. Dat is natuurlijk jammer voor de mensen die het tij graag zien keren.

Dat zie ik iets anders.
Politiek is altijd roerig, maar niet in deze mate.
Een aantal lastige onderwerpen?
Valt reuze mee. Een aantal onderwerpen is lastig gemaakt én met gedram van een groepje Wahjong schreeuwers en feel-good mensjes.

Stikstof: Beste jongetje van de klas obv aannames en niet eens gemeten!
PFAS: Alleen in NL
IS-mensjes repatriering: Is er niet. Al eerder bevestigd door zelfde regering EN oorlogsverklaring. Gewoon kraakhelder voet bij stuk houden en evt extra (nood)wet maken! Wederom, doet regering zelf.
Steun verlenen aan terroristen: Doet regering zelf
Ongebreidelde illegale immigratie, waarbij zelfs migranten uit veilige landen nog steeds in NL zitten én huisvesting van Amsterdam krijgen ("ongedocumenteerden"...): Doet regering zelf

Heldere ziende

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-11-2019 05:38 Kongkalikong wrote:

[quote removed]

Ik doe er helemaal niet aan mee, ik zeg achterlaten daar. Ze hadden ze niet eens gevangen moeten nemen, oorlog is vies, gewoon afmaken.

Waar mogelijk worden 'mensen' met dubbele nationaliteit al de Nederlandse afgenomen, dat gebeurt dus al. Verder is politiek Nederland helemaal niet eensgezind over het terughalen. D66 en CU zijn niet de politieke meerderheid, het is gewoon frictie in de coalitie.

Verder luistert het kabinet over het algemeen naar de meerderheid. Het is heel zuur voor sommigen, maar er zijn gewoon verkiezingen geweest, er is gewoon een coalitie gevormd en ja die is minimaal, maar weet over het algemeen een meerderheid te behalen. Het land is niet onbestuurbaar en dat de mensen die het ermee oneens zijn harder schreeuwen betekend niet automatisch dat iedereen overal tegen is. Er is nogsteeds een grote zwijgende meerderheid, ik durf wel te stellen dat dat mensen zijn die verkiezingen en coalitie steunen of in ieder geval respecteren.

Dus Nederland is niet zo slap als je stelt, voorlopig hebben we het meest last van de VS die steeds harder op de deur klopt dat we het 'IS' dossier moeten oplossen. Daarom moeten we - in mijn ogen - eens wat minder achter de VS aanlopen met z'n spelerij in die zandbak. We zijn toch al een belabberde bondgenoot hoor ik al een jaar of 3.

Sluit ik mij bij je aan. Maar waarom werden ze gespaard? Heb je daar wel eens over nagedacht? Emoticon: Shut up!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2019 15:33 harlys wrote:

[quote removed]

Sluit ik mij bij je aan. Maar waarom werden ze gespaard? Heb je daar wel eens over nagedacht? Emoticon: Shut up!

Ja hoor, daar heb ik veel over nagedacht. Eigenlijk tot een jaar of 15 geleden had ik het idee dat er een artikel was van een Geneefse Conventie waarbij je een tegenstrijder die zich overgeeft een soort van spaart en onderwerpt aan een rechtelijke macht.

Eigenlijk met Guatemala hebben we met de hele wereld de andere kant op gekeken, we keurden allemaal het beleid van de VS af, een grote wereldse verontwaardiging. Maar ergens begrepen we het ook wel weer en stiekem willen we toch allemaal om die rechtelijke macht heen? Zo zie ik de situatie met de gevangen in Syrië/Irak ook.

En daar komt de Trias Politica om de hoek en in dat systeem geloof ik wel. Maar ja, een Guatemala gaat daar niet helemaal samen mee. Dus ergens heb je de wens om je rechtstaat af en toe even op mute te zetten. En dat is tegelijk link, want een dictator bedient zich van precies die middelen. Er is recht als het uitkomt en soms even niet.

Dus gevangenen hebben ook rechten. Wat een oplossing is? Een internationale hulp aan het Iraakse hulpsysteem, de ellende heeft daar immers plaatsgevonden. Dat kun je niet aan Irak overlaten, die hebben de middelen niet. Regel daar iets voor. Oorlog is meer dan bommen gooien en weglopen, je hebt een soort van 'plicht' om het beter achter te laten, anders ben je zo weer terug bij af.

Een internationaal gerechtshof gaat daar zeker niet helpen. Dan kun je ook je bommen die je op bomfabrieken gooit gaan verwoorden, dus dat wil je niet. Hier berechten ook niet, dan open je een markt voor advocaten die het allemaal heel lastig en vooral kostbaar maken.

Dus had je de gevangenen niet gevangen moeten nemen? Tja, dan ga je dus wel het pad van oorlogsmisdaden op en wat verwijt je je vijand dan precies? Dus gevangenen kun je niet voorkomen. En met een bom erop gooien moet je niet te serieus nemen. Als iemand dat 'per ongeluk' had gedaan, dan was ik daar niet rouwig om geweest.

Dus hoe klote het ook is, ook gevangenen hebben rechten. Tja, dan in mijn ogen liever daar (immers de getuigen zul je daar ook sneller vinden, uitstapjes naar plaats delict blijven ook overzichtelijk). Een bak geld erop gooien helpt niet, want dan verdwijnt alles in de zakken.

Dus een Iraakse rechtbank gesponsord en eventueel gemonitord door waarnemers zou denk ik de voorkeur hebben.

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2019 06:24 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Dat zie ik iets anders.
Politiek is altijd roerig, maar niet in deze mate.
Een aantal lastige onderwerpen?
Valt reuze mee. Een aantal onderwerpen is lastig gemaakt én met gedram van een groepje Wahjong schreeuwers en feel-good mensjes.

Stikstof: Beste jongetje van de klas obv aannames en niet eens gemeten!
PFAS: Alleen in NL
IS-mensjes repatriering: Is er niet. Al eerder bevestigd door zelfde regering EN oorlogsverklaring. Gewoon kraakhelder voet bij stuk houden en evt extra (nood)wet maken! Wederom, doet regering zelf.
Steun verlenen aan terroristen: Doet regering zelf
Ongebreidelde illegale immigratie, waarbij zelfs migranten uit veilige landen nog steeds in NL zitten én huisvesting van Amsterdam krijgen ("ongedocumenteerden"...): Doet regering zelf

Trias Politica JS, zo zie ik het.
De politiek heeft een zooi juridische stukken op de vork. Daar kun je heel populistisch iets van vinden, maar je zult het binnen de juridische kaders moeten doen. Wat betreft de stikstof, ik vraag me (ook) af waarom die meetwaarden niet meer onder de loep komen. Maar een juridische uitspraak links leggen is natuurlijk het domste wat je kunt doen. PFAS hetzelfde verhaal. Ik zie overal (ook hier) talloze kretologie over hoe incorrect het is. Maar als dat zo klinklaar was, dan was er vast al een helder licht geweest die een terecht punt had gemaakt. Dat mis ik.

Repatriëring doen we (nog) niet, hartstikke leuk, maar let op, de VS zal er wat druk op zetten en voor je het weet zit je hier alsnog met de shit. Noodwet? Bananenrepubliekpraktijken in mijn ogen.

Steun verlenen aan terroristen? Ik heb geen idee waar je op doelt (die Toyota's??), maar kijk even rond in de internationale politiek; wie hebben de Mudjahedien (later Al Qaida) groot gemaakt? Wie hebben de Koerden sterker gemaakt? Wie gooit er eigenlijk altijd ergens wat wapens neer om er vervolgens 'wat aan te doen'? Ik neem aan dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap de kritiek van 'steun aan terroristen' even niet zo goed, enlighten me.

Laatste punt helemaal mee eens en mijn grootste kritiek op de EU. Er is gewoon geen goed antwoord op absurde immigratie. Ik heb al een probleem met echte vluchtelingen (niet in de laatste plaats omdat het uit nodeloze conflicten komt en uiteindelijk een jetlag op cultureel gebied meebrengt), maar zelfs op gelukszoekers is er geen antwoord.

JS, eerlijk, ik ben misschien in jullie ogen een links ventje, maar ik ben wellicht een grotere racist dan menigeen hier. Maar tegelijk ben ik niet te beroerd om eerlijk te kijken de hypocrisie van Nederlanders (ik heb hier al vaak verteld, dat ik direct werk met mensen die - al jaren - geen woord Nederlands spreken, maar tegelijk letterlijk 2 keer zo hard werken voor 2 keer minder geld, hoe lul je zoiets recht?). Verder vind ik recht best wel cruciaal in een rechtstaat.

Oftewel, door internet is alles open gebroken, achterkamertjes weg, de onthoofdingen komen op je smartphone binnen tijdens de lunch. We mogen af en toe best een beetje adem halen en relativeren. En daarom geloof ik niet zo in de paniek prietpraat hier. En dat is denk ik een groot verschil tussen jou en mij.

Ik geloof ook geen reet van die stikstof quota, mar het verbaast me echt dat die hoax nog niet gekraakt is. Dan vraag ik me af - als leek - hoe onwaar zijn die metingen. De wereld (ook politiek) ligt te open, iemand met een goed punt kan een platform krijgen, maar ik zie weinig, behalve van de boeren dan (en daar kun je soms ook beter vragen of sommigen hun mond houden).

jstar
Gebruiker
spacer line

Het juridische kader? Dat is eigenlijk het eerste wat niet meer overeen komt met de publieke opinie. Wetten en straffen zouden de maatschappij moeten weerspiegelen, en dat doen ze al lang niet meer. Alleen in oost Europa durven ze echt nog levenslang e.d. te geven aan moordenaars, terroristen en kinderverkrachters. Bij ons is het moeilijke jeugd, geen ouderliefde gehad en procedurefouten.

De maatschappij in west Europa is natuurlijk flink verrechts. En dat werkt polariserend, want er is bijna geen centrum meer omdat de tegenstanders verlinksen. En die laten dat heel duidelijk merken. De christen democraten en (vooral) liberalen weten niet goed wat ze moeten en maken zich los van het discours van ultra rechts. En gooien zoveel water bij de wijn -om maar aan de macht te blijven- dat het ondrinkbaar wordt. Dus dan zie je liberalen overwegen om in een regering te stappen met de groenen. Eigenlijk is dat natuurlijk van de pot gerukt en zo krijg je die absurde maatregelen (130->100, geen uitzetting van illegalen, ....) en in Nederland de ultra strenge milieu standaarden waar de buurlanden mee lachen.

In België is er zó'n groot verschil tussen de (rechtse) Vlamingen en (linkse) Walen, dat een regeringsvorming bijna onmogelijk is. Nu ziet het er naar uit dat de federale regering een minderheid in Vlaanderen zal hebben. Ongezien. Het aantal vluchtelingen dat zich daar aanmeldt per dag, is groter dan ooit tevoren. (Saillant detail: veel uit El Salvador.)

Over de Syrië gangers; die gaan natuurlijk gewoon terugkomen. Een rechter gaat ze wel gelijk geven en de regering een dwangsom opleggen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 13-11-2019 18:49 schreef Kongkalikong:

[quote verwijderd]

De politiek heeft een zooi juridische stukken op de vork. Daar kun je heel populistisch iets van vinden, maar je zult het binnen de juridische kaders moeten doen. Wat betreft de stikstof, ik vraag me (ook) af waarom die meetwaarden niet meer onder de loep komen. Maar een juridische uitspraak links leggen is natuurlijk het domste wat je kunt doen. PFAS hetzelfde verhaal. Ik zie overal (ook hier) talloze kretologie over hoe incorrect het is. Maar als dat zo klinklaar was, dan was er vast al een helder licht geweest die een terecht punt had gemaakt. Dat mis ik.

Ja, Trias Politica. Helemaal mee eens, maar we hebben recentelijk gezien dat dat niet altijd opgaat (bewijs inmenging politiek in rechterlijk macht: zaak Wilders).

Repatriëring doen we (nog) niet, hartstikke leuk, maar let op, de VS zal er wat druk op zetten en voor je het weet zit je hier alsnog met de shit. Noodwet? Bananenrepubliekpraktijken in mijn ogen

Nee. want er doen zich soms dingen voor die niet te voorzien waren of niet te geloven. Zie PFAS. Soms is noodwet gewoon nodig. Ook in geval van terughalen van IS mensen. Dat is een aannemelijk mogelijk ernstig gevaar voor de burgerbevolking van NL. Overheid heeft als taak de bescherming van NL. Of voorkoming als zijnde bescherming.

Steun verlenen aan terroristen? Ik heb geen idee waar je op doelt (die Toyotas??), maar kijk even rond in de internationale politiek; wie hebben de Mudjahedien (later Al Qaida) groot gemaakt? Wie hebben de Koerden sterker gemaakt? Wie gooit er eigenlijk altijd ergens wat wapens neer om er vervolgens wat aan te doen? Ik neem aan dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap de kritiek van steun aan terroristen even niet zo goed, enlighten me.

NL was wel degelijk op de hoogte dat de partij waar zij zaken aan leverde een organisatie was, gelieerd aan terroristen. Het is dan ook ronduit achterlijk zo'n organisatie te steunen, in welke vorm dan ook. De Toyota's werden geleverd met de afspraak dat er geen punt 50 wapens op gemonteerd zouden worden. Nou, die zaten erop. Heel snel na levering. Extreem naieve gedachte om "afspraak is afspraak" regel te maken met dat soort killers.
Ik weet dat landen andere partijen steunen, waarna na verloop van tijd die partij een vijand wordt, maarrrr dat betekent niet dat NL daarin mee moet gaan. IS en terroristen zijn de vijand. Rutte heeft letterlijk de oorlog daaraan verklaard en meanwhile leveren? Woops.

Laatste punt helemaal mee eens en mijn grootste kritiek op de EU. Er is gewoon geen goed antwoord op absurde immigratie. Ik heb al een probleem met echte vluchtelingen (niet in de laatste plaats omdat het uit nodeloze conflicten komt en uiteindelijk een jetlag op cultureel gebied meebrengt), maar zelfs op gelukszoekers is er geen antwoord.

Jawel, beoordeling en kaf van koren scheiden vóórdat de "vluchtelingen" EU binnentreden. Vluchtelingen moet je tijdelijk helpen totdat situatie uit gebied van herkomst is genormaliseerd.

JS, eerlijk, ik ben misschien in jullie ogen een links ventje, maar ik ben wellicht een grotere racist dan menigeen hier. Maar tegelijk ben ik niet te beroerd om eerlijk te kijken de hypocrisie van Nederlanders (ik heb hier al vaak verteld, dat ik direct werk met mensen die - al jaren - geen woord Nederlands spreken, maar tegelijk letterlijk 2 keer zo hard werken voor 2 keer minder geld, hoe lul je zoiets recht?). Verder vind ik recht best wel cruciaal in een rechtstaat.

Ben ik soms ook. Bijv met zorg!
Ben absoluut geen racist, maar wil duidelijke lijnen zien. Lager salaris voor diegenen die al jaren geen woord NL spreken doet mogelijk niets af aan de hoeveelheid werk die die mensen leveren en dienen dito betaald te worden. klaar. Of ze nou groen, zwart, bruin, geel of wat dan ook zijn. Wie zijn werk goed doet, dient naar rato beloond te worden.

Oftewel, door internet is alles open gebroken, achterkamertjes weg, de onthoofdingen komen op je smartphone binnen tijdens de lunch. We mogen af en toe best een beetje adem halen en relativeren. En daarom geloof ik niet zo in de paniek prietpraat hier. En dat is denk ik een groot verschil tussen jou en mij.

Ik zie mijn gevoelens niet als paniek, maar zie een behoorlijk enge tendens. Kijk 30 jaar terug en nu. Kijk naar feiten. Die stemmen me niet bepaald vrolijk.

Ik geloof ook geen reet van die stikstof quota, mar het verbaast me echt dat die hoax nog niet gekraakt is. Dan vraag ik me af - als leek - hoe onwaar zijn die metingen. De wereld (ook politiek) ligt te open, iemand met een goed punt kan een platform krijgen, maar ik zie weinig, behalve van de boeren dan (en daar kun je soms ook beter vragen of sommigen hun mond houden).

Hetzelfde hadden we lang geleden met "zure regen". Manmanman, ik heb doemscenario's en systemen moeten leren (examenwerk) hoe zure regen alle bossen zouden vernietigen.
Dit zien we nu openbaren met stikstof. En CO2. Dát zijn pas paniekverhalen. Toch triest om te zien dat door die massapsychose kinderen zelfs huilend demonstreerden. Kom op zeg.
Na demonstratie, spelend op smartphone weer naar huis, want mama (of papa) heeft gehaktballetje op het vuur staan.
Vrijwel iedereen krijg je knettergek middels een continue stroom van fake news.
Kijk maar naar Noord Korea.. Idem. En die mensen geloven het.

Ondertussen ga ik genieten van de prachtige foto's van sneeuw in Algerije, want broeikas effect is in full swing.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ladies en Gentlemen,

De toverstaf van dat hysteriekind Greta. Hij werkt Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

"Stockholm had its snowiest November day in 111 years"

www.thelocal.se/20161110/stock(...)et-a-new-snow-record

Ze heeft ons en het klimaat gered. Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

JS, bedankt voor je reactie, ik zal er niet mee doorgaan, we hebben 5 quotes door elkaar lopen.

Wat me verbaast is dat ik je nu al een aantal keer voorbeelden zie aandragen over plekken waar het kouder is dan normaal, als tegenbewijs voor de opwarming van de aarde. Maar ik weet niet beter dan dat de klimaatverandering zorgt voor grotere extremen en wisselvalligheid, oftewel grotere problemen in delta-gebieden, sterkere stormen (en springtij) en onstuimig weer. Per saldo gepaard gaand met een opwarming van de aarde gemeten over de hele aarde.

Jij wordt hier vaak neergezet al wijze man op dit gebied, dan weet je vast ook wel makkelijk te lezen materie te vinden die mij kan overtuigen? Geen boek, maar gewoon een mooi beknopt artikel is al voldoende, ik ben immers uit de koppensnelgeneratie.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Snap je punt, Kong.
Weet je wat wel frappant is.
Als het warm is in de zomer staat social media stijf van "zie je wel? broeikaseffect" en ook zeker de weermensjes, zoals Gerrit Hiemstra. Die man verkondigt dat letterlijk tijdens het journaal.
Wordt het frisser, dan verstommen die opmerkingen om vervolgens weer uit een soort winterslaap te ontwaken rond de maand mei.

Wat we vorig jaar op het noordelijk halfrond hebben gezien - met name een groot deel van USA - was bittere koude.

Russische geleerden waarschuwen al geruime tijd geleden "het kan wel een een periode erg koud worden vanwege verminderde zonneactiviteit".
Die werden toen midden in het gezicht door werkelijk iedereen uitgelachen.
Totdat een aantal weken geleden ook Engelse geleerden exact hetzelfde riepen. TOen werd er al minder gelachen en eigenlijk weinig aandacht aan besteed.

Vanochtend las ik een bericht waarin werd gerefereerd aan uitspraak van Al Gore. Zeespiegelstijging van 6-13 meter binnen afzienbare tijd. Die angstverhalen werden klakkeloos overgenomen en werd/wordt zelfs beleid op gemaakt.
We zijn 13 jaar verder en zien een stijging van ca. 3 cm.
Dat kan. Zeespiegel stijgt en daalt. Een sinusbeweging.

Ik ben geen wijze man hoor. Gewoon beetje helder denkend.

Wederom gezegd hebbend: Ook ik maak me zorgen over de menselijke invloeden op klimaat en milieu. Met name de laatste.
Klimaat is voornamelijk een globaal iets en kan ook alleen maar globaal worden aangepakt. Zo niet (en dat is het), dan is het vrijwel allemaal weggegooid geld.
Milieu: Dáár gieren we af op immense problemen! Schone lucht, schoon (drink)water, immense bodem- en zeeverontreiniging! En dan hebben we het in de meeste EU landen toch redelijk goed geregeld (kan nog veel beter).

Nu even naar je verzoek: makkelijk te lezen materie die je kan overtuigen.
www.trouw.nl/opinie/onheilspro(...)jke-kennis~b2321652/
Hier wordt op redelijk eenvoudige wijze e.e.a. precies uit de doeken gedaan.

Hier wat NASA info t.a.v. meer ijstoename dan afname:
earthdata.nasa.gov/learn/sensi(...)lanet/unexpected-ice
www.nasa.gov/feature/goddard/n(...)-greater-than-losses
www.nasa.gov/content/goddard/a(...)s-new-record-maximum
Daar komen dan weer andere artikelen overheen als ja, maar dat betekent niet dat we geen broeikaseffect hebben etc.

Groot probleem is objectieve informatie te verkrijgen.
IPCC heeft toegegeven dat ze fout zaten met berekeningen die als gevolg hadden een veel ernstiger beeld weer te geven dan eigenlijk is.
Zoek je wat over zeespiegel, klimaat etc, dan is het internet zo doordrenkt met climate change dat het er moeilijk is. Nee ik zoek op objectieve data zeespiegel, niet climate change.

Enfin, diverse doom scenario's van Al Gore, IPCC, klimaatgillers zijn reeds debunked.
Hun "oplossingen" (die door politici - niet gespeend van enige kennis - klakkeloos zijn overgenomen, al ontelbaar veel miljarden hebben gekost) idem.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Even deducerend in 1 zin:
We lopen gewoon met teveel mensjes rond op deze planeet.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ben ik nou zo dom of anderen zo slim?

"Turkije stuurt ’jihadistengezin’ naar Berlijn"

1)
"Turkije heeft donderdag een mogelijk jihadistisch gezin van zeven mensen op een vliegtuig naar Berlijn gezet. De familie behoorde eerder tot kringen van soennitische extremisten in Hildesheim, bij Hannover. Ankara stuurt momenteel Europese jihadisten van Islamitische Staat (IS) terug naar hun land van herkomst."
Oke noted.

2)
"Het Duitse gezin stamt uit Irak en is in januari naar Turkije gegaan"
Noted

3)
"In Duitsland liggen geen arrestatiebevelen tegen leden van deze familie."
hmmm. even verderlezen.

4)
"Het gezin is donderdag op het vliegveld Tegel wel door de politie opgepikt. Ze worden verhoord en er wordt nagegaan of ze wel legaal in Duitsland zijn."
Hooo stop de persen.
Dus Turkije stuurt terroristen danwel extremisten terug naar land van herkomst: Dat blijkt Duitsland te zijn, maar Duitsland heeft geen idee of ze wel legaal in Duitsland zijn???? Heeft Duitsland dat in punt 2 NIET gezien en Turkije WEL? Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Ongeacht wat NL gaat doen met terughalen van gekkies, Duitsland ziet blijkbaar niet veel problemen, dus autootje, tuf tuf en ze zitten in NL he.

www.telegraaf.nl/nieuws/160205(...)engezin-naar-berlijn

Iets zegt mij dat we rare dingen in EU mee gaan maken. En dit is geen paniekbericht.

Heldere ziende

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

Thanx JS.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

De populariteit van Marine Le Pen is op een recordhoogte Emoticon: Party!

De president van de RN heeft geprofiteerd van het debat over immigratie en secularisme en haar populariteit is gestegen tot 36 procent van de kiezers die “goede meningen” uiten.

https://indignatie.nl/2019/11/(...)yJwsm0s0eVN7YuF6Dyns

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Weer een geweldige bijdrage van je Harlys, ga door mien jong, het wordt steeds beter. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ja he. Vind ik ook.
Overigens weer geen rocket science he.

Eenvoudig: Als alle politici nou een gewoon normaal doen, geen onderscheid maken tussen kleuren, achtergronden etc, normale immigratie procedures hanteren, normale straffen hanteren etc krijg je geen erg rechts rechts verzet.
Actie = Reactie he.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

M'n maat Manuel kan het stikstofprobleem veel beter uitleggen dan ik:

www.dumpert.nl/item/7791111_ca0fcfd5

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 16-11-2019 04:30 schreef jakarta-snacks:
Ja he. Vind ik ook.
Overigens weer geen rocket science he.

Eenvoudig: Als alle politici nou een gewoon normaal doen, geen onderscheid maken tussen kleuren, achtergronden etc, normale immigratie procedures hanteren, normale straffen hanteren etc krijg je geen erg rechts rechts verzet.
Actie = Reactie he.

In deze internet tijd kom je geen normale politiekers meer tegen.
Ze zijn en waren al gehersenspoeld.
Een normaal mens gaat in de bisnis en een abnormaal mens met weinig of geen kennis gaat de politiek in.
Ze worden geadviseerd door het linkse tuig die zich in alle gelederen zich hebben geïnfiltreerd en daarom functioneer de instantie niet meer.
Politie, Onderwijs, UWV en noem alle ministeries maar op het is overal hommeles.. Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye ...

Voor Malam die nu zijn bloemetjes jurk heeft moeten aantrekken een steuntje in zijn rug .
Terry Baudet wilde ook niet de politiek in, lees zijn biografie.
Maar zag dat het in Nederland het niet goed ging en dat doet het ook niet, is daarom er in gesprongen en heeft in zijn omgeving mensen bij elkaar gebracht met kennis van zaken doen om Nederland te redden naar zijn ondergang.
En die ondergang heeft al plaats gevonden door die gekte om die stikstof affaire.... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-11-2019 18:49 Kongkalikong wrote:

[quote removed]

Repatriëring doen we (nog) niet, hartstikke leuk, maar let op, de VS zal er wat druk op zetten en voor je het weet zit je hier alsnog met de shit. Noodwet? Bananenrepubliekpraktijken in mijn ogen.

Steun verlenen aan terroristen? Ik heb geen idee waar je op doelt (die Toyota's??), maar kijk even rond in de internationale politiek; wie hebben de Mudjahedien (later Al Qaida) groot gemaakt? Wie hebben de Koerden sterker gemaakt? Wie gooit er eigenlijk altijd ergens wat wapens neer om er vervolgens 'wat aan te doen'? Ik neem aan dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap de kritiek van 'steun aan terroristen' even niet zo goed, enlighten me.

Het gaat niet om de mens. Het gaat om de staal en wapen industrie.

Tevens iemand uit de jungel die alleen apen heeft gezien midden in londen droppen krijg je ellende mee.

Mensen laten aan passen aan bevolking? Die mensen komen uit verschillende landen met hun oorlogen en goden en gelijk hard laten werken in een vreemd land is vragen om problemen.

Als je ze in een huur huis dropt en zegt pas je maar aan is vragen om oorlog.
Professionele hulp krijgen ze amper omdat we daartoe niet in staat zijn!

Daarom is de EU is een ongeleid projectiel Emoticon: Bye bye

Dat in Nederland het klimaat gebruikt word en uitgebuit komt omdat Links aan landje pik doet en de veestal wil halveren om dan de handel aan Europeese landen uit te besteden. En Nederland kan dan nog meer immigranten opvangen op het vrij gekomen boeren land. Emoticon: Bye bye

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 15-11-2019 17:42 Malam wrote:
Weer een geweldige bijdrage van je Harlys, ga door mien jong, het wordt steeds beter. Emoticon: Laugh out loud

Mijn bijdrage over de situatie EU is inderdaad een compliment waard Emoticon: Yes!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 16-11-2019 10:05 zieleffe wrote:

[quote removed]

In deze internet tijd kom je geen normale politiekers meer tegen.
Ze zijn en waren al gehersenspoeld.
Een normaal mens gaat in de bisnis en een abnormaal mens met weinig of geen kennis gaat de politiek in.
Ze worden geadviseerd door het linkse tuig die zich in alle gelederen zich hebben geïnfiltreerd en daarom functioneer de instantie niet meer.
Politie, Onderwijs, UWV en noem alle ministeries maar op het is overal hommeles.. Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye ...

Voor Malam die nu zijn bloemetjes jurk heeft moeten aantrekken een steuntje in zijn rug Emoticon: Party! .
Terry Baudet wilde ook niet de politiek in, lees zijn biografie.
Maar zag dat het in Nederland het niet goed ging en dat doet het ook niet, is daarom er in gesprongen en heeft in zijn omgeving mensen bij elkaar gebracht met kennis van zaken doen om Nederland te redden naar zijn ondergang.
En die ondergang heeft al plaats gevonden door die gekte om die stikstof affaire.... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Ach ja het
is de generatie drugs Emoticon: Stupid

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Zo PvdA heeft een goed plan. Twee eigenlijk:
Vliegverbod voor reisjes binnen Europa.
80 km/uur op de wegen.

Echt slim zijn ze daar niet, dus ik zal ze even helpen.

Dát is dus Europa. Iets wat de EU maar al te graag zou willen zien als... EU...

Dus:
1) dat wordt flink tuffen met autootje of treintje als je van Den Haag een politieke bijeenkomst hebt in Kiev of zelfs behoorlijk stuk in Rusland.
2) Indien met autootje, dan aanvang van het traject met 80km/uur

Nou, trek dan maar wat reisdagen uit voor een meeting aan de oostkant van EUROPA
Waren Hansie van Baalen en Guy Verhofstadt gelukkig nog op tijd in Kiev om het knuistje te zwaaien en 1 miljard euri te verbranden. Stel je voor dat ze moesten boemelen.

Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk willen de socialisten de zieltjes die ze aan de groenen verliezen, weer terugwinnen.

Maar het discours is inderdaad nogal naief.

Ik kan me voorstellen dat je tot 600 km een hoge-snelheidstrein inzet. En dus een Amsterdam-Brussel-Parijs hoeft niet gevlogen te worden. Maar veel langer dan twee uur kan je die trips niet maken dus misschien kan je alleen Berlijn en andere noord Duitse steden erbij nemen.

Tevens gaat de aanleg van treinsporen heel veel CO2 genereren en zal het mogelijk veel natuurgebied vernietigen. En er is het gevaar dat mensen de auto (benzine? diesel?) gaan nemen.

Ook is er natuurlijk totaal niet nagedacht over de economische consequenties; wat gebeurt er met kleinere vliegvelden als Eindhoven? Sluiten maar? Allemaal maar op vakantie naar de Dominicaanse Republiek?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,560 pageviews Een website van indahnesia.com