Hoe bereik je Indonesiërs?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-11-2017 19:52 Kembang wrote:

Een Indonesiër kun je beter begrijpen als je geboren ben uit Indonesische ouders óf een

ouder met Indonesische achtergrond en dat je daar ben opgegroeid.....

Indonesiërs zijn gevoelsmensen....verstandig kunnen ze soms héél krom

beredeneren....." hoezo logisch denken ? " komt in hun woordenboek niet voor... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

En laten we a.u.b. wéér niet over de Islam beginnen...ya ?? Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Dit is nou een typisch voorbeeld dat ik het niet meer kan volgen.
Het woord islam is hier sinds gisteravond in dit topic niet gevallen.

Maar het lijkt erop of je aan de ene kant zegt dat je op zijn minst een Indische achtergrond moet hebben en tegelijk dat ze niet logisch kunnen nadenken.

Zo wordt het allemaal wel heel erg ingewikkeld.

Het gaat me ook niet zozeer om begrijpen maar meer welke gebruiksaanwijzing er gehanteerd moet worden. En vooral wat belangrijk is voor de mensen daar want dat zijn niet dezelfde zaken als hier.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2017 19:52 Kembang wrote:

Een Indonesiër kun je beter begrijpen als je geboren ben uit Indonesische ouders óf een

ouder met Indonesische achtergrond en dat je daar ben opgegroeid.....

Indonesiërs zijn gevoelsmensen....verstandig kunnen ze soms héél krom

beredeneren....." hoezo logisch denken ? " komt in hun woordenboek niet voor... Emoticon: Smile Emoticon: Smile

En laten we a.u.b. wéér niet over de Islam beginnen...ya ?? Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Kembang, ik ben Indisch Nederlander. Dat houdt voor mij in dat mijn ouders en ik een Indonesische achtergrond hebben. Maar weet je ondanks ik dat heb begrijp ik hen vaak niet! Dus wat jij beweert, klopt bij mij in ieder geval niet.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Dan zal ik het woord islam hier noemen. Of iemand hier islam is of christen of een ander geloof op na houdt kan zeer wel verschillend zijn hoe die iemand te benaderen.

Vertel jullie maar hier of tracht hier iemand maar te overtuigen dat het doodnormaal is dat homos met elkaar mogen trouwen, Alexis Amsterdam mag adverteren in de krant met als titel prostituees gevraagd en pensioen opbouw verzekerd, een ondernemer hennepkwekerij legaal is etc..etc..

Hee Flores inwoners, waarom geen naaktstrand hier? Emoticon: Stupid

Ik heb vanmorgen nasi goreng kip ontbeten met uiteraard verse groenten van gisteren..hmmmmm Emoticon: Yummie!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Over het bereiken van personen Annemiek is het ook moeilijk om velen hier te bereiken over bijvoorbeeld de islam en/of een hoofddoek draagster e

Goed lezen AnneMieke.

Zie bovenstaande regel AM..... Emoticon: Wink

Vandaar dat ik het vraag, niet wéér een discussie.....snap je het ?? Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Maar tóch begrijpt je hun béter dan een bule PamelaAn....je moet meer moeite voor doen,, zelfs hier met de Indo's als je over allerlei zaken praat...hoe ze af en toe héél krom kunnen denken..... of ben je ze nooit tegen gekomen?? Emoticon: Shiny

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 22-11-2017 09:13 Kembang wrote:

Maar tóch begrijpt je hun béter dan een bule PamelaAn....je moet meer moeite voor doen,, zelfs hier met de Indo's als je over allerlei zaken praat...hoe ze af en toe héél krom kunnen denken..... of ben je ze nooit tegen gekomen?? Emoticon: Shiny

En dat is het nu Kembang. Ik denk en handel als, zoals jij noemt een bule. Mijn denken is totaal anders dan menig Indo. Ik had ooit het plan om als ik gepensioneerd ben om in Indonesie te wonen, maar ben daarvan afgestapt.
Heb jaren en dan ook jaren Indonesie verkend, heb heel veel eilanden bezocht en met inwoners gepraat. En op basis daarvan heb ik nee gezegd. Ik ben teveel Europees, teveel Nederlands. Op vakantie gaan, ja en dat doe ik nu dus veelvuldig 2 tot 3x per jaar. Maar daar wonen: neen! Ik kan niet tegen de mentaliteit van de Indonesier. De Indonesier denkt niet aan morgen. Ze leven in het heden. Als ze vandaag eten hebben, dan is het ok. Morgen zien wij wel weer.
Ik heb jaren als pa gewerkt voor iemand die heel wat jaren in Indonesie heeft gewerkt, samen met Indonesiers. Gedurende de jaren dat ik voor hem werkte, heeft hij meerdere malen gezegd: Meid wat ben ik blij met jou, je hebt totaal niets en dan ook niets van een Indonesier. Jij pakt de problemen meteen aan en lost ze ook op. Je draait niet om de pot heen, maar handelt en vertelt het dat ook. En dat heb ik (mijn werkgever) gemist bij Indonesiers. Ik heb dat niet pelan, pelan en ook niet ergens later komen. Ik haat dat!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

De luidsprekers loeien weer met enkele decibels en "alah akbar" is weer honderd maal te horen. Hoort bij het dagelijks leven hier. Geeft toch niet?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-11-2017 12:05 KotaRadja wrote:
Feit is ook dit Annemiek, Malam en Ziel,

Een goede vriend is net geland in Komodo Labuabajo Airport om "Penguatan Forum Pembauran Kebangsaan Kabupaten Manggarai Barat" bij te wonen.

Kijk eens hoe prachtig dit airport is Emoticon: Smile

Niet zo somber over de toekomst en de mensen van Indonesia aub Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Click to see original image
Het vliegveld ligt er al, dat was een belangrijle manier om het district naar een hoger niveau te helpen. Mosterd na de maaltijd, ook dat kan de 'gemiddelde Indonesier' heel goed.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

kan niet tegen de mentaliteit van de Indonesier. De Indonesier denkt niet aan morgen. Ze leven in het heden. Als ze vandaag eten hebben, dan is het ok. Morgen zien wij wel weer.

Zelfs de arme boeren denken aan morgen bijv. hoe de 'harta" te verdelen aan de kinderen. Ik zou iedere indonesier die grond zelf bezit niet arm willen noemen. Een chinees die huizen wilt bouwen zei aan een boer "schrijf maar op wat je ervoor wilt hebben". De oude vrouw schreef " niet te koop, grond voor mijn kinderen en kleinkinderen"' Emoticon: Worship

Nou, dit is toch een meer respectabele "adat" dan de westerse Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

niet willen verkopen? Nou, dan is het geen Chinees geweest, want die onderhandeld gewoon net zo lang tot ie geld kan uitgeven om de grond te kopen. Alles is te koop, dat is overal zo, maar zeker nog wel in Indonesie.

Uitzondering hierop is het niet willen verkopen dus onzinnig hoge prijs vragen en niet willen nego. Dat doet men om zichzelf te bevestigen zo van 'kijk mij ff een zak geld afwijzen!' Dat gebeurt regelmatig, want anderen doen het ook, dus moet men zelf mee doen om erbij te horen.

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Yerun wrote : niet willen verkopen? Nou, dan is het geen Chinees geweest, want die onderhandeld gewoon net zo lang tot ie geld kan uitgeven om de grond te kopen. Alles is te koop, dat is overal zo, maar zeker nog wel in Indonesie.

Zaijian permisi Emoticon: Smile

Luo Ni

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 22-11-2017 10:35 Luo Ni wrote:
Yerun wrote : niet willen verkopen? Nou, dan is het geen Chinees geweest, want die onderhandeld gewoon net zo lang tot ie geld kan uitgeven om de grond te kopen. Alles is te koop, dat is overal zo, maar zeker nog wel in Indonesie.

Click to see original image

Zaijian permisi Emoticon: Smile

Luo Ni

Deze ervaring heb ik in Indonesie van heel dichtbij meegemaakt. ALLES EN DAN OOK ALLES is te koop in Indonesie

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2017 09:13 Kembang wrote:
Over het bereiken van personen Annemiek is het ook moeilijk om velen hier te bereiken over bijvoorbeeld de islam en/of een hoofddoek draagster e

Goed lezen AnneMieke.

Zie bovenstaande regel AM..... Emoticon: Wink

Vandaar dat ik het vraag, niet wéér een discussie.....snap je het ?? Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

DIT IS GEEN DISCUSSIE OVER DE ISLAM. Dit gaat over hoe je een Indonesier bereikt, waar hij/zij gevoelig voor is, belangrijk vindt.

De vraag lijkt me duidelijk. Je bent zo geobsedeerd door de islam dat je er zelf te pas en te onpas over begint.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb respect voor jou Pamela An, ik kan dan ook héél goed je beweegredenen om niet
in Indonesië te wonen....door ..inderdaad het denken en doen van een bule....
Maar het kan een verademing zijn om zo'n iemand in het midden te hebben....
Maar zoals je het zelf beschrijft een Indonesiër is helaas niet te veranderen, of het moet bij
de geboorte meteen aan beginnen.
Ik ken een paar mensen die Indonesische kinderen als baby hebben geadopteerd....
die kinderen zijn terug gegaan naar hun roots....en juist ja...ze kunnen niet wennen aan de mentaliteit van de bevolking... Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Lees dit is goed....en hier stá ik helemáál achter AnneMiek ! Het gaat over een moslima die persé dat doek als politieagente op wil hebben !! Ik hoop dat de Nederlandse regering dit keer zijn poot stijf houdt.....NL is té tolerant geworden en zie....je wordt gewoon over je heen gelopen... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Maar zo'n Indonesiër met zo'n " geloof " vind ik geen échte Indonesiër gezien het helemaal wordt beïnvloed door de islam..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

De échte Indonesiër moet je ruim 70 jaar geleden naar kijken....en helaas is het tot op heden NIETS veranderd en ze léren er óók NIETS bij....pelan pelan dan hati hati toch ????

Allerlaatste keer dat ik iets over de islam schrijft....beloofd AnneMiek Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

josari
Gebruiker
spacer line

[

Allerlaatste keer dat ik iets over de islam schrijft....beloofd AnneMiek

Dat zeg je wel vaker Kembang. Begint irritant te worden. Weer een topic verzieken over islam. Ga een dagje met Geert Wilders mee, dan kun je je ei kwijt
Emoticon: Nooo Emoticon: Bye bye Emoticon: Yawn Emoticon: Angry

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik zeg niks... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zal het maar zeggen Emoticon: Shiny
Heb je hem weer zullen enkelen zeggen, maar laten we wel wezen, als je het merendeel van de Indonesiërs wil doorgronden, begrijpen of er een band mee op wil bouwen c.q. bereiken, dan kan je religie niet wegstoppen. Emoticon: Nooo
Al helemaal niet als westerling/bule ook al is het een bekeerde bule, je bent en blijft in ogen van moslims een ongelovige.
En aangezien de Islam tot in de hartharen van de Indonesische maatschappij is ingeworteld, kan je de de vraag van Anne Mieke niet los zien van religie, omdat de houding van een gemiddelde Indonesiër ten opzichte van een bule wordt beheerst door religie en hoe de bule daar tegenover staat. Emoticon: Bye bye
Dat dan nog alleen voor naasten, voor Dewi en Agus in het algemeen, die geen band/vriendschap met de bule heeft blijft hij/zij een ongelovige, die mag je nog besodemieteren ook volgens de gedachte die er heerst. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2017 19:22 Malam wrote:
....omdat de houding van een gemiddelde Indonesiër ten opzichte van een bule wordt beheerst door religie en hoe de bule daar tegenover staat. Emoticon: Bye bye
Absoluut niet mijn ervaring. Meestal ben ik degene die er over begint/nieuwsgierig is.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik moet er dan misschien bij vermelden dat ik het heb over een t.o.v. heel Indonesië beperkt gebied, Sunda een vrij conservatief gebied waar de vraag in de meeste gevallen al na enkele vragen naar voren komt als je in het Indonesisch kan communiceren Anne Mieke.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het over het hele land. Kan ook zijn dat mannen en vrouwen verschillend benaderd worden. Ik kan ook geen verschillen in benadering ontdekken.
Ik vraag me echt af of religie het belangrijkst is. Daar ben ik niet zeker van.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Niet het belangrijkst, maar het speelt wel degelijk een rol is mijn persoonlijke ervaring in het Sunda.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat ik ervaar het is bij de mensen er ingepompt zoals wij vroeger de kerk ons inpompte hoe we moesten leven. Emoticon: Angry
Maar ook hier inmiddels wel veranderd de mensen leven zoals ze zelf denken dat het goed is .
Fanatiek hier NEEN dat merk ik niets van, ik kom tegenwoordig bij een andere toren een pilsje drinken en daar zie je meer hoofddoekjes dan waar ik gisteravond was.
Je ziet daar veel meer blood en mooie meiden rond lopen met korte rokjes dan je zou zeggen, zit ik nu in een moslim land, dat gevoel heb ik geheel niet hier. Emoticon: Yeah right!

Het is wel zo rond 6 uur begint hier zo toeter te blazen met een gek als imam die schreeuw de bevolking toe (alhakbar) dan zet ik de muziek harder en men glimlacht stiekem. Emoticon: Devil

Ik heb het gevoel dat er maar 10% naar de moskee gaat op vrijdags, meer niet, ik kan van uit mijn balkon zien hoe druk het is.
Men drinkt hier bier vol op, al zijn het moslims
Neen ze zijn er niet mee bezig, ze zijn geld aan het verdienen en dat is toch wel nummer UNO en dan het eten....... Emoticon: Shiny

Weet wat gevaarlijke is dat je lees in Nederland dat de jongeren de zuivere islam wilt
Dat doet mij de rillingen over mijn schouders gaan en daardoor moet je mijn verhaal maar lezen in de andere topic Emoticon: Very funny Emoticon: Shut up!

Die kennis van mij, die manager, had ik het gisteren nog over, heb mijn geschiedenis van mijn oudste broer verteld, met foto's en verteld dat mijn Oma een kind was van een pembantu die door Gouverneur Merkus met jong was gezet en naar Nederland was gestuurd. Emoticon: Wink
Hij vertelde mij dat zijn vader bij de knil had gezeten, door dat hij het overleefde in die tijd mag het een wonder heten, zo wonder was het met mijn broer ook gegaan, hij zat ook bij de knil en was daar gebleven.
Afijn een heel verhaal dat hoef ik niet meer te herhalen, want had het al eens uitgelegd.

Die manager is een boeddhist hij bid elke morgen met die wierook stokjes. Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Zo is het Mijnheer. Met of zonder hoofddoek modern ingestelde dames en moet je eens een disco of karaoke ingaan Ziel. Dansen kunnen ze ook goed hoor, ook op poco2. Zie je soms ook op TV, met hoofddoeken op dansen met live music. Lijkt wel een indische feestje in een zaaltje in de achterhoek in Nederland.

Fanatiekelingen hebben geen kans hier. Heb je gelijk Ziel. En praat eens met een fanatieke witjurk. Rustige weldenkende mensen die zoals fanatieke christenen menen dat de wetgeving van een land onderhavig moet zijn aan hun geloof alhoewel volgens het geloof wij allen hier maar tijdelijk zijn op deze aarde.

Diegenen die gebrainwashed zijn kan je vergelijken met diegenen die destijds door Mason gebrainwashed zijn. Weinig met geloof te maken. Emoticon: Yes! En om op dit onderwerp te blijven, zulke mensen kan je moeilijk bereiken. Emoticon: Nooo

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja KotaRadja je heb eigen lekker in de nesten gewerkt, omdat je maar door blijf drammen over Indonesië waar de meeste van ons met gepaste voorzichtigheid en wantrouwen ook hier goed kunnen vertoeven.
Daar zal ik een voorbeeld van zijn.
Maar zoals jij je gedraag in die kampong of je daar de kampong oudste ben (misschien is dat wel zo) je alleen je eten goed laat smaken, maar je ergernissen over elektrischiteit laat je achter wegen.
Ze hebben vele vragen aan je gesteld die je probeert te omzeilen door steeds het onderwerp als dat het zo goed gaat in Indonesië te berichten, want je afkomst waarmee je geld verdiend je geboorte streek, denk ik dan aan de Achterhoek en getrouwd, kinderen je religie was Katholiek, maar ben je samen met een moslima enzevoort geen antwoord . Emoticon: Yawn
Zo kunnen we je steeds niet begrijpen waar je het vandaan haal, al dat goeds en al dat positieve van een land vind, die je binnen heb gelaten en waar je woon in welk eiland Java Sumatera denk ik uit je verhalen te vernemen.
Je hoef je niet helemaal blood te stellen, want daar zijn we ook niet benieuwd naar, maar je mag wel eens meer over je zelf schrijven, hoe je daar terecht ben gekomen enzvoort... Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ki Ka Kota Kul is een draaikont.

Wil op brutale wijze (wat duidt op Indonesisch bloed) weten wat je doet, wie je bent, hoeveel je verdient, hoeveel je uitgeeft.

Meanwhile hult Ki Ka zich in mist. Praat om de hete brij heen, lijkt wel een wijf met tig antwoorden op een reactie en vooral zijn gelijk willen halen met zijn desk science en diagrammetjes.

en dan " ik ken iemand die... " en "maar die en die doen het hartstikke goed".

Ki Ka, dit soort argumenten getuigt van hoge mate van infantiliteit. Dat alles los van het feit dat je geen weerwoord duldt en alle andersdenkenden wegzet als nonsens en kletsers.
Jeezoes, je lijkt niet alleen een wijf, je zou ook goed doen in Brussel, bij die EU schreeuwers die HUN gelijk en waarheid op willen leggen aan alle EU onderdanen (horigen).

Ach ja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,078,898 pageviews Een website van indahnesia.com