Info Manokwari

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
adgadg
Gebruiker
spacer line

Goedemorgen allemaal,

Het stond al een tijdje op m'n verlanglijstje maar nu heb ik toch eindelijk besloten om in november volgend jaar een bezoek te gaan brengen aan Indonesie, om precies te zijn noord Sulawesi en West Papua. Hoofdactiviteit is een twaalf daagse duiktocht door Raja Ampat, de overige dagen wil ik doorbrengen in Lembeh, Manokwari/Arfak en op het vaste land in Raja Ampat, waarschijnlijk ergens op Waigeo.
Er is wel het een en ander te vinden over Sulawesi en Raja Ampat maar vooral het gebied bij Manokwari is nogal onbekend terrein. Ik wil hier vooral heen voor de paradijsvogels (Arfak), maar was benieuwd wat nog meer de moeite waard is in de stad zelf of omgeving. En is er iemand die toevallig de contactgegevens van Zeth Wonggor, de vogelgids in Arfak heeft?

Andere vraag, als het niet anders is ga ik zelfstandig, maar een reiziger met dezelfde mindset zou wel super zijn, al is het maar om wat kosten te delen. Weet iemand waar ik deze het beste kan vinden? Ik heb al wat uitgezet bij diverse fora maar daar zijn nog geen reacties op gekomen. Wellicht is op dit forum nog iemand met vergelijkbare plannen? Emoticon: Nice Het is nog een eind weg natuurlijk, maar dat terzijde.

Alvast bedankt!

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ben al een tijdje niet meer in Manokwari geweest. Het probleem wat ik een beetje met Manokwari ervaren heb is dat uitstapjes buiten de stad van verder dan een paar kilometer over het algemeen erg veel tijd kosten. De infrastructuur is daar gewoon nogal achtergebleven. Rechtstreeks het Arfak-gebergte in raad ik alleen aan als je daar geboren en getogen bent. Mocht je op zoek gaan naar paradijsvogels dan heb je echt wel een gids nodig anders ga je ze niet vinden. Ik weet niet hoelang je de tijd hebt?

adgadg
Gebruiker
spacer line

Op 07-11-2017 15:22 schreef koming:
Ben al een tijdje niet meer in Manokwari geweest. Het probleem wat ik een beetje met Manokwari ervaren heb is dat uitstapjes buiten de stad van verder dan een paar kilometer over het algemeen erg veel tijd kosten. De infrastructuur is daar gewoon nogal achtergebleven. Rechtstreeks het Arfak-gebergte in raad ik alleen aan als je daar geboren en getogen bent. Mocht je op zoek gaan naar paradijsvogels dan heb je echt wel een gids nodig anders ga je ze niet vinden. Ik weet niet hoelang je de tijd hebt?

Ik denk dat ik ongeveer een dag of 5 a 6 heb, dit staat nog niet helemaal vast. Ik heb veel reisverhalen van vogelaars gelezen en die zeggen dat Arfak wel goed te doen is, de uitdaging is alleen contact leggen met de gids in kwestie, Zeth Wonggor. Deze man woont in Arfak (Mokwam) en heeft verschillende schuilplaatsen opgezet om de vogels te kunnen fotograferen.

De huisvesting is allemaal een beetje primitief maar in principe moet het geen probleem zijn.

Ik ben wel benieuwd wat je van Manokwari zelf vond?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Om met de laatste vraag te beginnen: het zal niet meevallen. Er gaan nog steeds erg weinig reizigers op eigen gelegenheid naar Papua.

Ik ben 3 keer in Manokwari geweest, het laatst in mei van dit jaar en vind het de leukste en mooiste stad van Papua (tenminste van die ik gezien heb).
Qua hotels is het drie keer niks zoals zoveel steden in Papua maar hotel Aries is redelijk en als je aan de achterkant zit heb je een balkon met uitzicht op de baai en de haven.

Mocht je 'm al zelf niet gevonden hebben: check ook deze site
http://www.east-indonesia.info/

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 07-11-2017 15:45 adgadg wrote:

[quote removed]

Ik ben wel benieuwd wat je van Manokwari zelf vond?

Het is een stad met een sfeer die me wel een beetje aanstaat, waarschijnlijk omdat er zoveel molukkers wonen. Maar ik vind de stad ongeschikt voor uitstapjes omdat het tegen het Arfak-gebergte aangeplakt zit en je bijna nergens heen kan.

Als ik paradijsvogels zou willen zien dan zou ik ergens anders heen gaan, Serui bijvoorbeeld. Redelijk bereikbaar en veel plaatsen om te kiezen om heen te gaan.

Maar nogmaals: zoiets kost overal in Papua veel tijd en ik denk dat jij die tijd niet hebt. Openbaar vervoer is slecht geregeld, er gaat niet iedere dag iets naar de plaats waarheen je wilt. Soms moet je een paar dagen wachten totdat je weer verder of terug kunt

adgadg
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties!

Biak/Numfong/yapen (Serui) schijnt ook veel vogels te huizen maar dit zijn vooral niet-paradijsvogelsoorten. Een andere optie met mooie paradijsvogelsoorten is Nimbokrang bij Jayapura maar dit kost waarschijnlijk net zoveel tijd en klinkt minder leuk dan Arfak, en is verder weg.
(excuses als ik eigenwijs overkom, heb best wel het e.e.a. uitgezocht wat betreft vogelspotten in west-papoea Emoticon: Cooool )

Het is kwa tijd inderdaad krap, maar niet onmogelijk denk ik als ik andere reisverhalen teruglees. Er rijden regelmatig soort jeeps tussen Manokwari en Mokwam in Arfak, ik moet alleen nog achter de contactgegevens van de mensen ter plaatsen komen. Als er toch weinig te doen valt in Manokwari zelf probeer ik hier gewoon zo snel mogelijk weer weg te komen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,264 pageviews Een website van indahnesia.com