zorg/ welzijn in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Vlinder
Gebruiker
spacer line

En alweer een vraagje van mij. volgens jaar beland ik namelijk in het laatste jaar van een HBO opleiding richting Pedagogische hulpverlening. Nu ben ik voor mijn scriptie en uit persoonlijke interesse op zoek naar tehuizen of mensen in Indonesie om te onderzoeken hoe bijvoorbeeld de gehandicapten opvang daar geregeld is. Ik zoek dus mensen die mij kunnen helpen, informatie kunnen geven en wie weet dat ik een stage kan doen om de hulpverlening daar in de praktijk te zien en te beleven...
Ook hiervoor geldt: Graag jullie reacties!!

Groetsels Butterfly

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Zag een tijdje geleden oud programma van "De Stoel" van Rick Felderhof... het ging over een oude Nederlander die weer terug in Indonesie was sinds lange tijd en daar een huis vol met geestelijk gehandicapten had... zorgde als zijn eigen kinderen hiervoor... erg indrukwekkend om te zien... omdat het een herhaling betrof werd er tijdens de aftiteling vermeld dat de beste man inmiddels is overleden... ik ben nog steeds erg benieuwd of iemand hier er meer vanaf weet en wat er met dat tehuis is gebeurd...

Ik ken verder geen tehuizen... weet wel dat men zich vaak schaamt voor kinderen/ familieleden die een handicap (geestelijk/ lichamelijk) hebben en dat deze vaak thuis worden gehouden... Tehuizen zijn er ongetwijfeld... je zult het alleen wel moeten kunnen betalen of het geluk hebben om in een vrijwillegers instuut te worden geplaatst...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Richy,

Ik heb die aflevering ook gezien. Totdat gemeld werd dat meneer al overleven was. Toch had ik het gevoel dat ik meer wilde weten. Op internet echter kon ik helemaal niets vinden. Daarna niet meer aan gedacht.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Vlinder,
Wij weten wel enkele tehuizen en ook de contactpersonen in zowel Indonesie als in Nederland.
Verder antwoorden wij gewoon niet totdat jij netjes je emailadres openbaar maakt.
Groetjes,
Tuti & Jan

tooke
Gebruiker
spacer line

kwou gewoon ffe zeggen dat je een leuk onderwerp hebt gekozen en dat je zeker heel kritisch mag zijn in je onderzoek wat betreft de hulpverlening in IndonesiŽ. ik ben zo ongelooflijk beschaamd om te komen uit een land waar je enkel verzorgd kan worden door te zwaaien met geld. Okť, ik heb het over ziekenhuizen nu, maar naar mijn mening zal het voor de gehandicapten er even erg aan toe gaan,vermits inderdaad het handicapt -zijn nog altijd als iets beschamend wordt gezien. Het zit in de ideologie vrees ik.
maar in ieder geval, veel succes ermee en laat weten wat je resultaten zijn!

groens,
tooke

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een project waar ik nog steeds grote bewondering voor heb is Harapan Jaya in Sumatra, kijk eens op onze site op:
http://tomaatnet.nl/~indonesie/goede_doel.htm
Zelf heb ik meer als 10 jaar op een sociale werkvoorziening gewerkt, van Harapa Jaya kan Nederland nog wat leren.
Een woongemeenschap heb ik meedere keren bezocht op Samosir, deze mensen laten zien niet zielig te zijn.
Als stageplaats voor een student is het zeker een erg goede plaats en zuster Jeannette zal het erg leuk vinden zal het zeker leuk vinden om een tijdje Nederlands gezelschap te hebben.
Groetjes,
Jan

Iris8
Gebruiker
spacer line

Hallo kupu kupu (vlinder),

Op de site www.expat.or.id onder het kopje giving back staan diverse organisaties vermeld wellicht heb je daar wat aan.

Iris

Vlinder
Gebruiker
spacer line

Allemaal bedankt voor jullie reactie!!

Ik ga binnenkort kijken wat ik hiermee kan en wie weet is er nog iemand die van me terug hoort...

Groetsels...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,411 pageviews Een website van indahnesia.com