Wat gaat de toekomst brengen voor de mensheid

Subforum Andere praat 
32 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit verhaal komt samen met wat ik gezien heb op TV en nu actueler is geworden,in Buitenhof waar een professor vertelde dat er over 20 a 30 jaar geen werk meer is voor veel meer mensen.
Alles word geautomatiseerd en door robots over genomen. Emoticon: Wink

Ik ga nog verder en dat heb ik gezien op een Chinese zender, dat als men boodschappen gaat doen bij een supermarkt je bij binnen komst je gezichtsherkenning gescand word en daar bij zit je bankrekening nummer gelijk bij die herkenning.
Je koop je spullen loop door een poort en alles word geregistreerd en van je rekening afgeschreven.
Bewaar mij de details bij niet voldoende op je rekening heb, wat ze dan gaan doen.
Dat gaat het nu niet over, men is er mee bezig en ja dat is ook om criminaliteit tegen te gaan, want er bestaat dan geen cash geld meer alleen digitaal geld. Emoticon: Wink

Zelfs in Indonesie gaat men steeds automatiseren men heeft nu kaarten voor de tolweg gemaakt en je kan niet meer cash betalen
Alleen die kaart had nog moderner gekund. Emoticon: Yeah right!
Want het kan in Holland als ik naar het ziekenhuis ga dan moet ik parkeergeld betalen.
Na afloop betaal je aan een automaat en ja dat is per bankpas of cash mogelijk, na betaling hoef de parkeer kaart niet meer in een gleuf te douwen maar je kaart wordt automatische ge scan
En dat hadden ze bij de tol ook moeten doen automatische afschrijven van je kaart en zo door te rijden.
Nu moet je het nog bij een kast het voor houden zodat het geld afgeschreven kan worden.

In Japan zijn ze een pop-robot een meisjes figuur aan het uitvinden die alles voor de man doet, wat het niet meer krijg van hun vrouwen door ouderdom of anders, heeft ze geen of nauwelijks meer met seks te doen, een mooie vervanger.
Het scheelt weer een slok op een borrel. of is de aanschaf zo duur, dat je dan maar laat zo als het is.

Ja en de vrouwen dan? ja die kunnen een gezellige pop Robot man nemen, die veel met ze praat........ Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Verwacht wordt dat de kleine groep werkenden dan meer voor de werklozen gaan zorgen en voor U Zieleffe als u over 25 jaar nog jong bent dan is het mischien "every day holiday" voor U. Als 1 robot 20 mensen kan vervangen dan kan die robot wel voor meer dan 15 mensen zorgen en heeft de baas dan ook nog meer winst en de staat ook en kan de staat de rest opvangen. En mischien kun U Zieleffe, voor de vluchtingen zorgen zoals de rohinyas of ander nuttig sociaal werk verrichten. Emoticon: Yes!

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

De mensheid zal uitsterven in de toekomst , wat geen slechte zaak is.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Nee hoor dan gaat het beter denk ik.
Geen stinkende autos meer, alles electrisch en ook geen bestuurders meer, ook vliegende angkots en zonder kaart betalen. Je kijkt in een gaatje en je hebt betaald en de vliegende angkot brengt je naar je bestemming. Emoticon: Party!

Taxis ook zonder chaffeurs.

Ieder huis heeft dan een soort "tesla powerwall" ( google maar) dus geen eneco/pln meer nodig. Wat wil je nog meer? Je hebt een robot babu die voor je schoonmaakt en kookt en als je wilt ook je "pijit' totdat je in slaap valt. Emoticon: Party!

En Zieleffe, als je triplex wilt bestel je online en het wordt afgeleverd door een robot die je in je ogen kijkt en je hebt betaald.

Etc...etc...

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Van aantal jaartjes geleden, maar nog steeds actueel, hoop dingen zijn al uitgekomen en een hoop dingen zijn aan 't uit komen, vooral wat hij zegt over dat iedereen gechipped gaat worden:

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Zie 't zelf redelijk somber in, automatisering is een oude en nog altijd relevante discussie, Kurt Vonnegut schreef er al over in de jaren 60, Orwell in feite ook en ik zie 't steeds meer afglijden zoals Orwell het heeft voorspeld, lees de boeken van Philip K. Dick, gewoon werkelijkheid aan het worden wat hij schreef, totale overname van de multinationals, steeds meer vrijheden worden ingeperkt, Marx had gelijk in zijn analyse en ongelijk in zijn voorspellingen, Nietzche zat er boven op met zijn "God is dood" en Foucalt wordt iedere dag relevanter....

Automatisering zou een zege moeten zijn, waarom als een slaaf iedere dag vroeg je nest uit tot aan de avond als robots al het werk kunnen doen. Probleem is dat echt overal een klein groepje aan de top zitten die alles hebben en alles controleren terwijl de rest van de kruimels mogen leven... Als dat opgelost zou worden zie ik 't ook wel rooskleurig in maar daar heb ik weinig vertrouwen in.....

In een notedop.....

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

We are doomed Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Op zich geen verkeerde gedachte Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud :
Plastic neukpop: Lult de oren niet van je hoofd en kost op wat prik na, geen geld. Moet wel goeie koffie kunnen zetten!
Voor de dames een man: Een die wel luistert...En z'n bek houdt.

Plastic geld: ontkomen we toch niet meer aan en zal er wel een robot naast meneer Ziel lopen in de AH: "stop meester Ziel, die fles sherry kan niet meer. Ons systeem geeft aan dat u vandaag al een fles sherry genuttigd heeft". Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Pensioen? Toch al afgeschreven. Hou ik al geen rekening meer mee. Ziel is geluksvogel. Geniet ervan.

Die anderhalve paardekop in de toekomst kan t uiteraard never nooit meer onderhouden voor de hele grote groep ouderen (die t.z.t. verrekken om dood te gaan dankzij wetenschap).

Slotsom: Mens gaat eraan: Mens - natuur: 0-1. Toch snel voor elkaar van de mens. in recordtijd zichzelf vernietigd. En dat noemt zich de slimste diersoort... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Moet je een krokodil uitleggen die al een jaar of 200 miljoen op deze aardkloot rondloopt. Pist z'n pantser nat van t lachen.

Zullen we nog meemaken dat we moeten preppen en wat koeien, kippen etc hebben en zelfvoorzienend moeten zijn? We zullen t zien.

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En dan zo heerlijke ruwe room melk drinken, dat het een lust is, je krijg een ships in je lichaam geplant en die houd je cholesterol gehalte in de gaten en waarschuw je met niet meer vetten eten.
Dan drinken die aangeeft, je heb al genoeg gehad en dan moet je ophouden met drinken.
Neen laat maar zitten, die ships, want ik ben een gezelschap drinker..... Emoticon: Shiny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-10-2017 14:48 jakarta-snacks wrote:
We are doomed Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Op zich geen verkeerde gedachte Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud :
Plastic neukpop: Lult de oren niet van je hoofd en kost op wat prik na, geen geld. Moet wel goeie koffie kunnen zetten!
Voor de dames een man: Een die wel luistert...En z'n bek houdt.

Plastic geld: ontkomen we toch niet meer aan en zal er wel een robot naast meneer Ziel lopen in de AH: "stop meester Ziel, die fles sherry kan niet meer. Ons systeem geeft aan dat u vandaag al een fles sherry genuttigd heeft". Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Pensioen? Toch al afgeschreven. Hou ik al geen rekening meer mee. Ziel is geluksvogel. Geniet ervan.

Die anderhalve paardekop in de toekomst kan t uiteraard never nooit meer onderhouden voor de hele grote groep ouderen (die t.z.t. verrekken om dood te gaan dankzij wetenschap).

Slotsom: Mens gaat eraan: Mens - natuur: 0-1. Toch snel voor elkaar van de mens. in recordtijd zichzelf vernietigd. En dat noemt zich de slimste diersoort... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Moet je een krokodil uitleggen die al een jaar of 200 miljoen op deze aardkloot rondloopt. Pist z'n pantser nat van t lachen.

Zullen we nog meemaken dat we moeten preppen en wat koeien, kippen etc hebben en zelfvoorzienend moeten zijn? We zullen t zien.

De natuur van planeet aarde is/was volkomen perfect, Yin en Yang moeder aarde houdt de boel perfect in evenwicht, tot de homo sapiëns ingreep. Emoticon: Blush
Toen zorgde de natuur voor zwarte pest, cholera, tuberculose en aanverwante enge dingen die homo sapiëns in bedwang hield en deed uitdunnen (allemaal overwonnen). Emoticon: Talk to the hand
Mochten we de illusie hebben de natuur te kunnen overwinnen, dan denk ik dat we het goed mis hebben, dan staan er ineens allerlei idioten op die in staat zijn om de aarde met atoomwapens in het stenen tijdperk terug te bombarderen. Emoticon: Bye bye
Ook dat is de natuur, die homo sapiëns een stuk zelfvernietiging in hun botte hersenen heeft meegegeven. Emoticon: Devil
De trend van die zelfvernietiging wordt steeds meer merkbaar door de keuze die homo sapiëns maakt om idiote wereldleiders bovenop de apenrots te zetten, op termijn lost het probleem van moeder aarde zich zelf op, dan is het uithuilen en opnieuw beginnen. Emoticon: Worship

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Klopt, meeste van de ziektes waar we mee te maken hebben/hadden zijn er pas gekomen toen mensen vee gingen houden en landbouw gingen bedrijven, maar overwonnen zeker niet, dank zij verkeerd gebruik medicijnen (ophouden met de kuur voor het zover is) is er hier in Indonesie en elders steeds meer anti-biotica medicijn resistente tbc, Super TB noemen ze dat hier, in Madagaskar is een nieuwe vorm van de zwarte dood, pest, aan het uit breken, NU, gaat zo hard dat ze misschien heel Madagaskar willen gaan isoleren, de tijd tussen besmetting en overlijden is 24 uur.... Cholera en andere ziektes tieren welig nu in Yemen.... Kanker was een vrij zeldzame ziekte zeg 100 jaar geleden, als ik het me goed herinner is het nu 1 op 3 die het krijgt of gaat krijgen in Nederland, in Canada is het zelfs 1 op 2.... Er zijn steeds meer ziektes waar anti biotica niet meer bij helpt, allemaal resistent geworden en de kans dat je het oploopt als je in een ziekenhuis ligt is enorm, weet daar alles van is mijn moeder overkomen zo'n 10 jaar geleden na een operatie in Rotterdam en de intensive care lag helemaal vol met mensen die 't ook hadden, zelfs na redelijk onschuldige operaties, jong, sterk en ineens in coma door zo'n "super" bacterie.....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Er is een alternatief Madrotter heet bacteriofaag, is ongeveer gelijk met antibiotica ontdekt, alleen was/is antibiotica simpeler toe te passen, omdat je met antibiotica verschillende soorten bacteriën kan bestrijden, terwijl een faag slechts werkt op een soort bacterie.
Ieder bacterie heeft zijn eigen faag, zit die niet in het assortiment dan moet zo'n faag eerst gekweekt worden, dus min of meer naar de achtergrond geraakt.
Nu er steeds meer resistent raken voor antibiotica komt het steeds meer in de belangstelling, maar je weet het, eer de medici en de logge regelgeving in de EU (die het nog niet erkennen) zover is dat ze er echt werk van gaan maken ben je jaren verder.
Mensen die resistent zijn kunnen voor zo'n alternatieve faag behandeling wel naar Georgië, daar zijn ze er al heel ver mee met opzienbarende resultaten.
Ik heb dit toevallig enkele dagen geleden op de tv gezien en opgezocht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Oh wow, en al in 1915 ontdekt???

Ik heb tropische spruw overleefd, ze gaven me 2 jaar te leven in 't Havenziekenhuis en dat is 16 jaar geleden, sindsdien kan ik geen anti-biotica meer hebben, wordt er binnen een dag of 2 dood- en dood ziek van en blijf dan weken ziek dus vind dit uitermate boeiend Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yep, zag het van de week op tv, geen fabeltje kwam ik achter.

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/378365

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha Malam schreef
Homo sapiens de eerste mens die kon denken dus ik nieuwsgierig ga kijken op internet en ja het ontstaan van de mens 125.000 jaar geleden wetenschappelijk gevonden menselijke botten.

Waarom altijd de afbeelding van mannen en niet van vrouwen.
Zou homo betekenen vrouwen zonder borsten, dat ze geen piemel hebben en wel een vagina. Emoticon:
En door de ontwikkeling van de jaren later die vrouw /man borsten ontwikkelde.
Ja gek hé dat mij die vraag door mijn hoofd gaat.
Want waren we allemaal homo's, wat zou de wereld er dan anders er uit gezien hebben.
Geen moslims in ieder geval,, wel christelijken want die waren zeer welkom in dat systeem......... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Voor de Indonesische sporters ziet de toekomst rooskleurig uit ondanks dat ze nu niks presteren.

Sneller dan het geluid:
https://www.ad.nl/buitenlands-(...)het-geluid~a8071dd4/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 25-10-2017 21:29 schreef madrotter:
Klopt, meeste van de ziektes waar we mee te maken hebben/hadden zijn er pas gekomen toen mensen vee gingen houden en landbouw gingen bedrijven, maar overwonnen zeker niet, dank zij verkeerd gebruik medicijnen (ophouden met de kuur voor het zover is) is er hier in Indonesie en elders steeds meer anti-biotica medicijn resistente tbc, Super TB noemen ze dat hier, in Madagaskar is een nieuwe vorm van de zwarte dood, pest, aan het uit breken, NU, gaat zo hard dat ze misschien heel Madagaskar willen gaan isoleren, de tijd tussen besmetting en overlijden is 24 uur.... Cholera en andere ziektes tieren welig nu in Yemen.... Kanker was een vrij zeldzame ziekte zeg 100 jaar geleden, als ik het me goed herinner is het nu 1 op 3 die het krijgt of gaat krijgen in Nederland, in Canada is het zelfs 1 op 2.... Er zijn steeds meer ziektes waar anti biotica niet meer bij helpt, allemaal resistent geworden en de kans dat je het oploopt als je in een ziekenhuis ligt is enorm, weet daar alles van is mijn moeder overkomen zon 10 jaar geleden na een operatie in Rotterdam en de intensive care lag helemaal vol met mensen die t ook hadden, zelfs na redelijk onschuldige operaties, jong, sterk en ineens in coma door zon "super" bacterie.....

Yo Mad (en anderen),
Ik heb een aantal dagen geleden een waanzinnig interessant programma gezien omtrent resistentie van bacterien en oplossingen.
Inderdaad vreet iedereen antibiotica als smarties, maar is er wel degelijk een levensreddende handeling als antibiotica(cocktails) niet meer aanslaan:
Casus: NL man had ontsteking aan voet. Van kwaad tot erger. Antibiotica hielpen niet en NL artsen concludeerden en adviseerden patient: Deel van voet eraf. Patient: No bloody way en ging op zoek. Kwam terecht bij een instituut in Georgie (Tiblisi). Die bestrijdt sinds 100 jaar infecties met (macro)fagen. WOW, wat ik toen zag. Patienten van over de hele wereld gaan daar naar toe als laatste redmiddel.
Wat doen ze daar? Zie t zelf maar:
eliavaphagetherapy.com/
Enfin, onderhavige patient ging er met z'n vrouw naar toe. Twee weken. Er werden aldaar eerst kweken gemaakt van de bacterie infectie en bepaald welke "faag"soort ze moesten gaan behandelen.
Vervolgens moest meneer 2 weken lang 2x/dag een flesje "fagen"vloeistof drinken en werd de wond met "fagenvloeistof" geinjecteerd en schoongemaakt.
Hij is weer terug in NL. De wond is bijna genezen, vrouw moet nog ca. 2 weken zijn wond deppen met fagen en wond is al vrijwel weg.
Ik kende deze behandeling niet, ben behoorlijk kritisch, maar viel van mijn stoel.
Prachtig, dit instituut is typisch in zijn "Russische" eenvoud (alles straalt zo uit), maar ze weten verdomme wel wat ze doen.
Aldaar met camera team zijn ook wat andere mensen kort geinterviewd. Allemaal lyrisch. BTW allemaal soort "opgegeven" mensen. Van nauwelijks meer kunnen lopen naar lopende mensen in de gangen.
Flabbergasted.
Naderhand terug in NL, vroeg reporter of patient dit weer had besproken met artsen (die amputatie artsen). Die wilden niet reageren...
Doe er je voordeel mee als je qua infectie ongeveer uitbehandeld bent Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ah Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud , Zie net dat Malam ook al zat te Fagen... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .
Heb dus hetzelfde programma als Malam gezien.
BTW aansluitend was er ook het onderwerp over fikse darmproblemen.
NL behandeling: Stront eten...
Tenminste, daar komt t op neer.
Mensen die al jaren met darmproblemen lopen, krijgen "schoongemaakte" ontlasting van een gezond persoon via de neus in de maag/darm ingebracht.
Deze ontlasting bevat gezonde darmflora en verdringt de slechte darmflora.
Niet lekker om te zien met bordje eten, maar resultaten zijn verbluffend.
Schijnt dat NL de eerste "strontbank" in EU heeft.
Een diepvriezer met behandelde, gezonde ontlasting voor patienten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik was al aan het vervagen. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ja, blijft al met al wel een faag verhaal.

totto
Gebruiker
spacer line

Hier is al eerder een uitzending van geweest. Max di 21-03.

https://www.maxvandaag.nl/sess(...)ibioticaresistentie/

Er is met een beetje googelen veel meer over te vinden. Steeds met dezelfde positieve uitkomsten. In België en Zwitserland is men er al verder mee.
Conclusie is steeds weer dat de pharma industrie er niet bij gebaat is. Te goedkoop te produceren en patentloos.
Ook dient er in Nederland speciale toestemming voor gegeven te worden omdat het een experiment betreft. Wat dat betreft werd het tijd dat Minister Schippers gestopt is.

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Totto er lopen in Brussel 176 fulltime lobbyisten van de farmaceutische industrie rond die een budget van 40 miljoen Euro hebben te besteden. Emoticon: Confused
De machtigste lobby van het EU parlement. Emoticon: Blush
Er gaat nog heel wat water door de Maas vloeien en miljoenen doden vallen door antibioticaresistentie voor er serieus werk gaat worden gemaakt van fagen. Emoticon: Yes!
Hier wordt al decennia lang goed de hand gehouden aan het gebruik van antibiotica, maar in Azie en Afrika worden ze uitgedeeld als een zak snoep voor kinderen, dus we krijgen op termijn allemaal te maken met resistente bacteriën. Emoticon: Angry

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 25-10-2017 23:28 Malam wrote:
Er is een alternatief Madrotter heet bacteriofaag, is ongeveer gelijk met antibiotica ontdekt, alleen was/is antibiotica simpeler toe te passen, omdat je met antibiotica verschillende soorten bacteriën kan bestrijden, terwijl een faag slechts werkt op een soort bacterie.
Ieder bacterie heeft zijn eigen faag, zit die niet in het assortiment dan moet zo'n faag eerst gekweekt worden, dus min of meer naar de achtergrond geraakt.
Nu er steeds meer resistent raken voor antibiotica komt het steeds meer in de belangstelling, maar je weet het, eer de medici en de logge regelgeving in de EU (die het nog niet erkennen) zover is dat ze er echt werk van gaan maken ben je jaren verder.
Mensen die resistent zijn kunnen voor zo'n alternatieve faag behandeling wel naar Georgië, daar zijn ze er al heel ver mee met opzienbarende resultaten.
Ik heb dit toevallig enkele dagen geleden op de tv gezien en opgezocht.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag

Ik heb dit item ook op TV gezien.

Denk alleen dat de traagheid van de EU niet het probleem is, als wel de lobby van de farmaceuten. Was een heel interessant verhaal, als je ziet hoe wij overal antibiotica in hebben lopen strooien.

Ik moet gelijk denken aan die fusie tussen Monsanto en Bayer. De ene levert je groeimiddel en pesticiden. Daar krijg je gegarandeerde oogst (opbrengst) van en een beetje kanker. Die kanker kan dan weer (deels) bestreden worden door de medicijnen van Bayer.

Fantastisch toch? Een bedrijf wat je kanker geeft en een oplossing heeft. Bloedlink dat er zulke krachten rondgaan in ons voedingsstelsel. Dat is zo lucratief dat ze er een miljarden-lobby op nahouden. Daar is ieder mens gevoelig voor, zeker een politicus.

En vanuit dat opzicht ben ik sceptisch maar ook hoopvol over de toekomst. Kapitalisme verkrampt, het heeft te lang over ethische grenzen kunnen stappen. Tegelijk is er iets als internet waardoor mensen opeens razendsnel informatie kunnen vinden (vandaar de nieuwe industrie fake-news). Ik denk dat we middenin een informatie-revolutie zitten. Velen realiseren zich dat nog niet, of denken bij informatie aan giganten als Google die het al vermarkten. Maar de mens wordt in rap tempo mondiger, intelligenter en beter geïnformeerd. Dat gaat met pittige slagen en stoten en dat gaat pijn doen de komende jaren, decennia.

Maar goed, bacteriofagen dus. Mooi nieuws, gaan we zeker meer van horen.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Op 24-10-2017 07:22 schreef nsenada:
De mensheid zal uitsterven in de toekomst , wat geen slechte zaak is.

100 % eens met NSENADA, De mens is per definitie zelfdestructief, en zal in zij streven nog een beetje geholpen worden door de alom machtige natuurwetten !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,504,456 pageviews Een website van indahnesia.com