Advies gevraagd

Subforum Sumatra 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sabine2250
Gebruiker
spacer line

We, een gezin met twee kinderen van 13 en 15 jaar, hebben gisteren tickets geboekt naar Singapore met als bedoeling door te reizen naar Maleisië of Indonesië. Eigenlijk ligt alles nog open, maar ik zou heel graag naar Sumatra willen (de jungle in, even back to basic en de oerang oetangs lijken me gaaf) en de zeeschildpadden die aan land gaan willen zien, waar dan ook. Verder houden we van snorkelen, lekker eten en relaxen.
We hebben drie weken de tijd, maar willen ook een dag of twee/drie gebruiken om Singapore te bekijken.

Wat adviseren jullie ons?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een vakantie doorbrengen in Maleisie of Indonesie is een wereld van verschil. Zijn jullie ooit in een van de twee landen geweest?
Op Sumatera is nog genoeg jungle, orang oetans zijn te zien in Bukit Lawang en Tangkahan in (de provincie) Noord Sumatera. In Maleisie. Jungle maar zonder de oerang oetans is ook in Maleisie bijvoorbeeld Taman Negara. Zeeschildpadden zijn o.a. bij pulau Weh (Aceh) en volgens mij ook bij de Banyak eilanden en aan de oostkust van Maleisie.
Voor snorkelen op Sumatera pulau Weh, Banyak eilanden en eilanden uit de kust van Padang en Pariaman. In Malesie oa. bij de Perhentian eilanden en Tioman uit de oostkust en bij Langkawi.
Lekker eten en relaxen zijn wat lastiger begrippen. Misschien kun je uitleggen wat je precies bedoelt. Lekker eten in de zin van westers is op Sumatera beperkter dan op sommige toeristische bestemmingen in Maleisie.
Algemeen: Maleisie. Ik ben er bij je vraag vanuit gegaan dat je het schierland van Maleisie bedoelt en niet het deel dat op Borneo ligt. De antwoorden zijn dan ook bedoeld voor het schiereiland. Sumatera is drie keer zo groot als West Maleisie en ondanks dat de twee naast elkaar liggen zijn de verschillen groot met name infrastructuur maar ook de algemene ambiance. Sumatera is veel ruiger en intenser dan Maleisie. Op Sumatera gaat alles een paar tandjes langzamer,maar is ook puurder dan de overkant Maleisie waar alles meer georganiseerd is.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Sabine2250
Gebruiker
spacer line

Bedankt Anne Mieke!
In geen van beiden zijn we ooit geweest en ik moet ook zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar Indonesië. Het is alleen dat ik ergens iets had gelezen dat er schildpadden aan land kwamen om eieren te leggen en dat was volgens mij een eiland bij Maleisië.
Ook de kinderen zouden dat erg leuk vinden.
Nu ik heb gekeken op Pulau Weh, lijkt me dat prachtig! En ook goed te bereizen vanaf Sumatra en later weer terug naar Singapore. We willen zoveel mogelijk zien, maar ook op tijd even kunnen lezen, zwemmen enz tussen het reizen door.
En qua eten, we vinden het juist leuk om op vakantie niet westers te eten. Afgelopen jaar naar Thailand geweest en ook dat vonden de kinderen erg lekker.
Verder vinden we juist de ruigere natuur mooier, dus denk ik ook dat Sumatra beter bij onze wens past dan Maleisië.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-10-2017 21:33 Sabine2250 wrote:
Het is alleen dat ik ergens iets had gelezen dat er schildpadden aan land kwamen om eieren te leggen en dat was volgens mij een eiland bij Maleisië.
Ook de kinderen zouden dat erg leuk vinden.
......
Ja,punt is alleen dat die schildpadden geen dienstregeling hebben...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als jullie ook naar pulau Weh willen dan zou je omwille van de logica misschien het best kunnen beginnen in Padang. Dan overland via Bukittinggi, Padang Sidempuan, Tobameer, eventueel Sibayak (Berastagi) naar Bukit Lwang en/of Tangkahan en dan door naar Banda Aceh via Kutacane en Takengon (Tawarmeer) naar Banda Aceh, met de boot over naar pulau Weh en terugvliegen naar Medan (let op:vluchten zijn niet elke dag).
Wil je het omgekeerd doen (dus op pulau Weh beginnen) dan zijn er niet zoveel mogelijkheden tot aansluiting en een wat minimale overstap in Medan. Bovendien is de terugvlucht vanuit Medan naar Singapore korter en het is misschien fijner om met strand te eindigen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Sabine, om een beetje in de stemming te komen, ideeen op te doen of di gen te laten regelen, zou je eens kunnen kijken op www.gidsinsumatra.nl. is van Eelco, hier ook op het forum actief als het om Sumatra gaat. Dan krijg je een beetje gevoel over het eiland. Ook ik ben zeer verrukt van Sumatra, net als Eelco en Anne Mieke. Houd er echter wel rekening mee dat Sumatra echt anders is dan Thailand. Hoewel ik alleen in Bangkok ben geweest en Thailand verder niet ken, weet ik dat het veel toeristischer is dan Indonesie en zeker dan Sumatra. Het is allemaal heel simpel en basic, daar moet je ( en ook je ki deren!) Van houden. Het landschap is fenomenaal mooi. Je zou in 3 weken echt een geweldige reis kunnen maken op Sumatra! Maar supergezellige eettentjes en juicebars etc zul je er niet snel vinden. Ik vind dat juist het leuke van Sumatra. Ook mijn kinderen ( in 2011 leeftijd 13/14/15/17) vonden het geweldig. Het maakte het wel makkelijk dat ik mij goed verstaanbaar kan maken in Indonesie. Ik zou het dus wel weten, mar je moet je dus goed bewust zijn van de verschillen tussen Thailand/Maleisie en Sumatra. Kijk even op die site van Eelco!!

Tompie
Gebruiker
spacer line

Hallo,

we hebben deze zomer ook een reis gemaakt naar Sumatra met twee kinderen van 11 en 13j. We hebben alles zelf geregeld ter plaatse , wat zeer goed te doen is. We zijn begonnen in Padang (via Airasia vanuit Kuala Lumpur) en hebben dan eerst 3 dagen rondgetrokken met Roni uit Bukittingi. Check eens http://www.ronistours.com/ dit was echt fantastisch en echt off-the-beaten trek. ik vond het persoonlijk de beste ervaring i Sumatra. Daarna zijn we naar de Rimba ecolodge geweest , een 3-tal uur van Padang met boot en auto. hier zeer goed gegeten en gesnorkeld op Marak eiland. daarna naar Medan (met Lionair) en hier zijn we dan 8 dagen rondgetrokken in Noordsumatra met zelfs een overnachting in de jungle en raften. daarna zijn we nog een week naar Lombok gegaan.
meer info is terug te vinden op mijn blog: https://thetravellingfamilyblog.wordpress.com/
mocht je nog vragen hebben, stel ze maar

PS : Sumatra is spotgoedkoop maar let op met georganiseerde tours, ter plaatse betaal je vele malen minder en perfect te regelen.

groeten,

Tom

Bruno777
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik studeer islamstudies bij de Radboud Universiteit Nijmegen. Voor mijn onderzoeksproject moet ik van de hoogleraar minstens 3 mensen interviewen. Ik wil weten als mensen in dit forum Indonesische moskeeën of verenigingen kennen waar ik informatie voor mijn onderzoeksproject kan verzamelen.

Wat adviseren jullie mij?

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Als je 3 MENSEN, individuen, moet interviewen zijn deze 3 goede vrienden van Malam wel interessant om te interviewen:
1. Fadli Zon
2. Fahri Hamzah
3. Buni Yani

Emoticon: Yes!

Misschien weet Malam wel hoe je met hun in kontakt kan komen Emoticon: Shut up!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Kota, wederom koffie over m'n scherm. Emoticon: Laugh out loud
Zijn we 't toch een keer eens. Wie had dat gedacht.

Hi Bruno,
"bij" = "aan"
"als" = "of".
Waarom zoek je het zover weg? Kan toch gewoon in NL?

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,679 pageviews Een website van indahnesia.com