Tips gevraagd voor rondreis 3 weken door Sulawesi, mn natuur

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
30 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Elles66
Gebruiker
spacer line

Hallo, wij, mijn echtgenoot en ik gaan eind februari voor 3.5 week naar Sulawesi.
Graag zou ik info willen over hoe te reizen, priv√© chauffeur met auto (‚ā¨?) of openbaar vervoer. Wij houden van jungle, natuur, vogels. Maar willen natuurlijk,ook naar Rantepao. Is het een idee om van Makassar naar Pal√Ļ? Te reizen en dan vliegen naar Manado?.
En vanaf Nederland naar Denpassar of naar Jakarta vliegen?
Graag ervaringen en ideetjes. Bij voorbaat dank.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Elles, type bij de zoekfunctie (links onder home) even Sulawesi in en scroll even door de topics die zijn aangemaakt. Ergens staat oa reisadvies Sulawesi, staat veel in.

Elles66
Gebruiker
spacer line

Hoi Elsbeth,
Heb ik gedaan. Veel info, dank je.
Waar ik nog niet veel over kan vinden is hoe je je het beste kunt verplaatsen. Wij willen vliegen op Makassar en vanaf Manado weer naar huis. Als je vanaf Makassar naar Palu wilt om onderweg de bezienswaardigheden te zien wat is dan het handigst?
En ik heb ergens iets gelezen over een boottocht vanaf Palu richting Manado??? Nu staat het nog ip op een binnenlandse vlucht. ``````zou ik ook heel graag info over willen hebben.

Elles66
Gebruiker
spacer line

En weet iemand een leuk hotel voor bij aankomst in Makassar? Komen waarschijnlijk om 00.30 uur aan op vliegveld dus niet te ver daar vandaan. En gaan er dan nog bussen richting stad?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Fave Hotel Daeng Tompo vond ik een prima hotel. Modern, clean hotel, midden in de stad, met veel leuke eettentjes in de buurt. In februari prijzen als ‚ā¨ 28,00 voor een 2 persoonskamer. Wij waren wel even onderweg vanaf het vliegveld, maarw as dan ook midden in de spits. Rond 1.00 's nachts zal dat ongetwijfeld anders zijn. Ik zou je lekker op laten halen door een taxi van het hotel. Heb ik toen ook gedaan. 20 euro!

Elles66
Gebruiker
spacer line

Dankjewel Elsbeth voor alle info!
Waar ik nog niet erg uit kom is het vervoer.
Wij hebben onze tickets geboekt. En gaan 22 febr naar Malakka. Dan willen we langzamerhand naar boven trekken. Is het goed te doen met de bus of kun je in Malakka makkelijk een gids met auto regelen. De bedoeling is om in Nederland niets te boeken, de ervaring met eerdere reizen is dat het ter plekke een stuk goedkoper is en dan grote kans op locale bevolking.
En wat raden jullie aan, reizen naar Pal√Ļ of Poso of Luwuk. Hoe zijn die regio's, wat is er te zien? Van daaruit vliegen naar Manado.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij ligt Malakka in Maleisi√ę

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

On 05-10-2017 12:59 koming wrote:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij ligt Malakka in Maleisi√ę

Malakka ligt inderdaad in Maleisie. Vroeger was het van de VOC en daarna Nederlandse staat.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In het traktaat van Londen ook wel het verdrag van Londen genoemd, werd in 1824 vastgelegd dat Nederland afzag van de aanspraken op Malakka en dat Engeland het door hun bezette deel van Sumatra overdroeg aan de Nederlanders.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Eerder had Elles het wel over Makassar, dus ik hoop maar dat ze daarheen haar ticket heeft geboekt..Wordt bij verschillende maatschappij nog Ujung Pandang genoemd, maar dus zeker NIET Malakka!. De rit van Makassar naar Rantepao is prima per openbare bus te doen. Stopt om de zoveel uur voor een snack/drankje. Vanuit Rantepao is er zeker voor 4 a 5 dagen aan uitstapjes. Is wel handig als je dan een auto met chauffeur hebt, hoewel wij het 50/50 hebben gedaan: eerste 3 dagen met chauffeur en gids, daarna 3 dagen zelf. Je hopt ook zo op ieder busje, hoewel er nog al eens verwarring is wat nou een openbaar busje is. In feite zijn die er ook nauwelijks. Men neemt geregeld mensen mee, ook lokale mensen. Vanuit Rantepao naar boven durf ik je geen adviezen meer te geven. Heeeeel lang geleden per OV gedaan naar Poso, toen met de boot naar Gorontalo via de Togean eilanden. Laatste keren vanuit Rantepao weer terug naar Makassar gereden en toen naar Manado gevlogen. Manado zelf vond ik geen leuke stad, omgeving wel mooi. Tomohon is een leuke plaats om te logeren, vrijwel geen toeristen.

Elles66
Gebruiker
spacer line

Haha, ja foutje. Ik bedoelde natuurlijk Makassar. En daar heb ik ook de vliegticket heen geboektūüėĀ Gelukkig.
Z

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,504,620 pageviews Een website van indahnesia.com