Tienduizenden gevlucht op Bali.

Subforum Bali, het godeneiland 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
asepers
Gebruiker
spacer line

Gevreesd wordt dat de Agung nu ieder moment kan uitbarsten.

http://www.telegraaf.nl/buiten(...)lucht_op_Bali__.html

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb je niet meer nieuws dan zo klote bericht.
Dat is al van gisteren al bekend.
Geef meer details over door mensen die daar nu zitten dan kunnen we er wat mee.
De natuur pak de mensen af wat van hen is dat bevreemd mij totaal niets.
Ik heb ook geen medelijden met die mensen die daar zitten.
ZE horen daar niet te wonen en te vertoeven Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Bitter en triest zo'n reactie...............................

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Waar kunnen ze dan wel gaan wonen Ziel. Emoticon: Blush
Massaal verhuizen naar Kalimantan en Papua. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat een drama, al 35.000 geëvacueerden uit 7 regentschappen. Emoticon: Blush
Ze hebben al zo weinig, nu zitten ze in de één of andere sporthal te wachten of het beetje wat ze nog hebben straks ook niet naar de kloten is. Emoticon: Cry

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

ZE horen daar niet te wonen en te vertoeven Emoticon: Very funny

Hè..........Hoezo?

Met zijn allen dus richting Jakarta Pluit in de woontoren van Zieleffe?

Vreemde reaktie Om Ziel Emoticon: Angry

Wie zijn ZE ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Ik heb het idee dat Ziel iedereen op stang aan het jagen is. Hij vindt dat gewoon leuk! Want waarom zou men anders zoiets verkondigen?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-09-2017 19:30 PamelaAn wrote:
Ik heb het idee dat Ziel iedereen op stang aan het jagen is. Hij vindt dat gewoon leuk! Want waarom zou men anders zoiets verkondigen?

Domheid misschien?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-09-2017 19:37 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Domheid misschien?

Ho. Emoticon: Talk to the hand

Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo , dat zeker niet, ik ken Ziel persoonlijk, een beer van een vent met een klein hartje en rete slim.
Laat ook niemand versukkelen, soms wat aan de negatieve kant, dat dan weer wel. Emoticon: Blush

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dom zijn of dom doen daar zit verschil in.

Ik werd even boos Emoticon: Angry

Vooruit dan maar:"hij was een beetje dom" Emoticon: Wink

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

On 24-09-2017 19:30 PamelaAn wrote:
Want waarom zou men anders zoiets verkondigen?

Pillekes vergeten te pakken?

There's a big difference between kneeling down and bending over!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn pillekes neem ik elke dag in dus daar zal het wel niet aan hebben gelegen.
Ik denk de bravoure die ik had met een fles bier in mijn hand.
Want ik heb die link niet geopend maar direct mijn ongenoegen van alleen een link waar ik al jaren op heb gericht de manier waarop er gewoon huizen worden neer gezet, terwijl het eigenlijk aan de natuur behoort.
We weten allemaal dat je zo maar wat aan kan rotzooien in de derde wereld landen en ze pleuren gewoon een paar hutten er neer en kijken niet of het verantwoordelijk is daar te gaan wonen.
Als je medelijden met die mensen heb zou ik zeggen ga er heen en help ze dat ze kunnen wonen waar het verantwoordelijk is.
Als er in de jaren 60 1500 mensen zijn overleden en men gokt er op om weer veel mensen bij zo vulkaan te laten wonen ja dan moet je niet huilebalken als die vulkaan uit elkaar spat en mensen de dood in sleep.
Gelukkig hebben ze met de moderne apparatuur van te voren kunnen aan zien komen.
Dus de mensen hebben nu meer geluk dan in jaren 60.
En ja 130 vulkanen is veel maar het land is groot genoeg om ze ergens anders te huisvesten dan bij een vulkaan die eens in de zoveel jaren uitbarst.
Dan zou het betekenen dat je de zorg van heden dan ook een vluchtweg maak en onderdak hebben voor die mensen,in gevaarlijke gebieden, dat is dan wel goed geregeld .
Maar ik blijf bij mijn jaren stelling dat wat van de natuur is het moet terug geven, je moet de natuur niet uitdagen als mens je ondergeschikt maken van de natuur en er ook zorg voor draag dat je als het niet anders kan, je zo bouwt dat je zoals aardbevingen en orkanen zoals die in Sint Maarten heeft afgespeeld dat je er donder op kan zeggen dat er meerdere zullen volgen in de toekomst
Dus stevige huizen bouwen met een natuur wal die de wind opvangt.
Dat is wat ik ook niet begrijp in Amerika met die houten huizen die als lucifers de lucht in zwiepen.
Maar als je maar blijft zeggen door deze natuur geweld is niet tegen bestand ja dan blijf je achter de feiten aan hollen. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Om Ziel, ik ben er een beetje klaar mee met wat u te pas en te onpas allemaal roept over Indonesie en Indonesiers maar ook over forumleden hier die het zogezegd allemaal niet snappen. De mensen die de verhalen schrijven en er “alleen maar op vakantie” (zoals ik) gaan die kennen het leven niet? Ik word groen als ik zoiets lees. Ik denk dat het eerder omgekeerd is onderhand. Ik heb Indonesie nog niet tot elke hoek maar wel veel uitgespeld. Indonesie is absoluut een paradijs als we het over de natuur hebben, de prachtige en allemaal diverse landschappen, de cultuur (hoewel adat ook veel zorg met zich meebrengt) maar er is hier nog verschrikkelijk veel te doen als het over ontwikkeling van wat dan ook gaat. Er is hier een hoop mis door verschillende oorzaken. Ik ben op dit moment op Adonara waar mensen wonen die net weten waar Jakarta ligt. Ik hoop dat Jokowi een begin heeft gemaakt met het beter op de kaart zetten van het oosten van Indonesie.
Ik gun u van harte de Bintangs, de malls en de towers in Jakarta, maar er is een gebied in Indonesie dat duizenden malen groter is dan Jakarta waar je op een planken deur “Matahari” geschilderd ziet staan of “Hero” naar het bekende warenhuis en supermarkt. Mensen die never nooit een echte Matahari of Hero zullen zien. Nee, dat is niet erg. Waar elektriciteit niet zeker is. Ja dat is wel erg, niet zozeer dat je tv het niet meer doet of je telefoon opgeladen kan worden maar het ontbreken van elektriciteit, water en infrastructuur maakt dat hele gebieden afgesneden zijn van de wereld, economie alleen een mooi woord uit een kamus is. Ik kan hier nog een hele pagina over schrijven maar ik vraag me af of het zin heeft.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je moet de natuur niet uitdagen? Er zijn meer vulkaanuitbarstingen en aardbevingen dan ooit. Ook hier weet ik niet eens waar aan te beginnen om antwoord te geven. Mensen worden ergens geboren en dat is dan hun thuis. Inderdaad een beetje moeilijk met 130 vulkanen waarvan een groot aantal actief. Ik zit er nu ook tussenin, eentje vlakbij op zo’n 10 kilometer en de rest hm een stuk of 5 in een straal van 50 kilometer. Zomaar een voorbeeld live. Dus die mensen moeten hier allemaal weg? Precies zoals gezegd wordt moet iedereen dan maar naar Kalimantan of Papua verhuizen en daar de boel om zeep helpen met het kappen van regenwoud? Stevige huizen bouwen. En wie betaalt dat?
De populatie van Indonesie is erg uit de hand gelopen en voor een deel is daar het systeem (is er wel een syteem) schuldig aan. Herinnert u zich deze nog? Going back in time….. 25 jaar geleden…. Dua anak cukup. En waarom kom ik dan nog steeds veel huishoudens tegen waar er vaker meer dan minder zijn? Er staat niks tegenover zoals geen zorg om de oude dag. Orang miskin zijn vooral degenen zonder veel familie en ook nog eens geen kinderen.
Ook hier kan een pagina over volschrijven. Misschien toch maar niet zo snel oordelen. Ik vind het allemaal nogal kort door de bocht.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Over oudedagsvoorziening is niet helemaal waar. Wat velen niet weten is dat bpjs oudedagsvoorziening OOK is voor diegenen die niet in loondienst zijn. Ik weet dat ze druk bezig zijn om de bevolking hierover te informeren maar dat gaat moeizaam. Zelfs mensen die redelijke inkomsten hebben op de pasar weten het niet. De meeste tukangs sate, kaki limas, weten dit ook niet :/

Ze zijn vaak argwanend als het om overheidsinstanties gaat. Er is dus een begin gemaakt om meer zorg te bieden aan de bevolking. Hopen maar dat de jongeren later pensioen kunnen genieten en pilsjes kunnen drinken zoals Zieleffe Emoticon: Smile

Sejatinya SETIAP warga negara Indonesia wajib ikut serta dalam program Jaminan Hari Tua BPJS Ketenagakerjaan, baik bekerja sebagai penerima upah (karyawan perusahaan swasta) dan pekerja bukan penerima upah (pemberi kerja, pekerja mandiri, freelance). Memang ada perbedaan antara pekerja penerima upah dan pekerja bukan pemberi upah

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt, maar wel allemaal kinderschoenenwerk met torenhoge drempels.
Net als de verzekering die in de STNK zit (belasting/verzekering) weinig mensen weten dat.
En de mensen die het weten moeten zich er als een terriër in vastbijten om daadwerkelijk uitgekeerd te krijgen.
Van nabij meegemaakt. Emoticon: Blush
Maarrrrrrr ja het begin is er. Emoticon: Worship

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Betreft de populatie is niet uit de hand gelopen
AM .... dankzij de islam mogen ze weet niet hoeveel kinderen
op de wereld te zetten door meerdere vrouwen, toch??
Dat staat in de koran 😏😏😳😳😳😳

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Maar Kembang toch, de kinderen van de istri siri zijn slechts een klein onderdeel, in arme gezinnen zijn kinderen nog steeds de beste ouderdomsverzekering. Emoticon: Yes!
Trouwens wat dat betreft verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet, de refo's in de Biblebelt en Alblasserwaard zijn nog erger als konijnen. Emoticon: Bye bye
Nog sterker als vrouwlief er door leeftijd spinrag in heeft zitten gaan ze door met hun dochters Emoticon: Shut up!
Die kunnen beter de spreuk "Kom tot God" boven de kerk vervangen door "Neem vaker een peuter op je leuter". Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Afijn, maar weer verder met Gunung Agung, er zijn inmiddels al tienduizenden evacuees, in het buitenland maken ze zich er drukker over als in Indonesië. Emoticon: Confused
Ze zijn rampen gewend, is niet meer spectaculair genoeg voor Agus en Dewi, wat die plofkippen en trollen van de DPR uitkramen is veel interessanter, daar zitten de nieuwsjongens boven op, Bali is te gevaarlijk voor ze. Emoticon: Yes!
Pas als de inkomsten van het toerisme er onder gaat leiden, dan gaat die muskietenzwerm er op af, want dan komen die plofkippen van de DPR met het verhaal dat de president weer eens in gebreke is gebleven en dat soort nieuws slaat aan. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Op 25-09-2017 13:06 schreef Anne Mieke:
Ik word groen als ik zoiets lees.

Ach, ik deel je gevoel maar je kan het die arme man niet kwalijk nemen. Hij is gewoon een beetje zielig (no pun intended). Hij zit de hele dag in zijn appartementje bintangs te klaren en te klagen dat de ouderen het zo slecht hebben en dat indonesie zo klote is. Zo iemand is moeilijk serieus te nemen. Je pikt dit soort figuren er ook meteen uit in de jakarta. Korte broek, sandalen schuifelend door de malls met een middelbare golddigger die een hartinfarct krijgt van het idee een stukje te moeten lopen en daarom altijd een taxi neemt.

landbouwkunde heeft hij duidelijk ook niet gestudeerd, anders zou hij wel weten dat na een vulkaanuitbarsting de grond de jaren daarna ontzettend vruchtbaar is en dat dat ook de reden is dat mensen daar wonen en werken.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oh ik loop altijd in korte broek en slippers, schuifelend in de malls met een jonge chick aan de pols, vind ik geweldig Emoticon: Laugh out loud en op klokslag 15 hr is het aperitieftijd bintang Emoticon: Yummie!

Met de mensheid heb ik ook geen medelijden Emoticon: Yes! het wordt tijd dat alles terug op nul wordt gezet dat deze mooie planeet weer kan ademen. Wat ik erg vind in Bali is dat ze de dieren achterlaten en laten verhongeren , daar kan ik niet tegen . Ben beschaamd om een mens te zijn Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bulekurus ik begrijp je antwoord, want je ben niet behept met jaloersheid.
Bij sommige mensen loopt er een rode draad door hun lichaam, dat ze jaloers zijn op mensen die door hun inzet en doorzettings vermogen, het bereiken wil en daardoor ook voor zich zelf een levensstandaard aan kan meten, die iets meer kan zijn dan de doorsnee mensen.
Ja en dan zal ik maar niet over mijn verleden hebben (nooit mijn hand op hoeven te houden), vanaf mijn 12 jaar ondernemend mens geweest zoals een frietkot gehad,,altijd met succes afgerond tot er kinderen kwamen ben ik pas een serieus baan in gegaan.
Want als ik alles gaat opnoemen dan gaan ze nog meer jaloers worden, omdat ik voor mij zelf opkom en daardoor de mensen die dicht bij mij staan er mee van kan profiteren, dat is pas je geluk afdwingen en nu zoeken op enkele woorden die er dan uitgelicht word als zijnde domheid, maar de mensen lezen wat ze willen lezen.
De eerste twee Alina's waren dat ik het te gemakkelijk vind dat je alleen een link door geef en niet zelf er aan gekoppeld een mening toe bij te brengen.

Toen ik mijn afschreef geen medelijden te hebben, ja toen waren ze er snel bi,j want dat zag er voor hen bedreigend uit, van mensen die overal medelijden mee hebben een standaard gebeuren over de wereld en langs de zijlijn blijven, omdat ze ook machteloos zijn om uberhoud mee te helpen.
DE een zal het via geld geven, zijn verantwoordelijkheid afkopen.
Och ja die vivantomnesvirgines (wat een naam) had wel een punt en eerlijk daar had ik niet aan gedacht dat die uitspuwende lava vruchtbare grond kon zijn.
Ja als je in Bali ben, zie je veel die grind zwartachtige beelden, die uit die lava grond is ontstaan, dus ze plukken er toch later er wel vruchten van en inkomen.
Dat zwarte lava is ook goed te gebruiken als beton aan maken voor allerlei doeleinden.
En voor de rest ja zielig, ik heb die naam ziel , wel gekozen, maar dan moet je de Leffe er aan koppelen dan krijgt ge die lekkere Belgisch Bier Leffe IK ZIEleffe afgekort zieleffe, al wel zulle, wah wilde ge nog meer...kom dan maar eens een pilsje drinken dan ben ik helemaal niet zielig, krijg je een betere beeld van mij., dan nu zomaar een beeld van mij te creëren
bulukurus kan het weten altijd gezellig zijn is mijn motto en de chagrijn moet je thuis laten ha ha .
Ik ben benieuwd of je landgenoot nsenada hier wel iets op weet.... Emoticon: Shiny .

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Hier ben ik Om Ziel... enkele maanden geleden toen ik met Laurina in Jakarta was wou ik je contacteren om samen een pintje te drinken, daar is toen jammer genoeg iets tussen gekomen.
Ik ben het soms absoluut niet eens met hoe je je hier verwoord, maar in het echte leven kan je misschien best een aangenaam man zijn.
Dus, als ik volgend jaar in Jakarta ben en je ziet het zitten wil ik best wel enkele biertjes met je drinken.

Frank

There's a big difference between kneeling down and bending over!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Zieleffe zit maar anderen op stang te jagen en zal ik nu ook doen:
Heb jij wel een landgenoot Zieleffe? Of moet je tussen twee culturen leven die beiden je niet hebben geaccepteerd en daarom maar 8 maanden hier en 4 maanden daar alsmaar kankeren.

Balinezen zijn balinezen op hun eigen grond en wat ben jij? Emoticon: Bye bye

Hoop dat je je inzet voor de Rohingyas Zieleffe.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 26-09-2017 04:26 schreef nsenada:
Hier ben ik Om Ziel... enkele maanden geleden toen ik met Laurina in Jakarta was wou ik je contacteren om samen een pintje te drinken, daar is toen jammer genoeg iets tussen gekomen.
Ik ben het soms absoluut niet eens met hoe je je hier verwoord, maar in het echte leven kan je misschien best een aangenaam man zijn.
Dus, als ik volgend jaar in Jakarta ben en je ziet het zitten wil ik best wel enkele biertjes met je drinken.

Frank
Ha ja dat is jammer, maar de volgende keer dan je bent altijd welkom.
Met of zonder elkaar niet eens te zijn, ik heb bij mijn gewone gesprekken gewoon koetjes en kalfjes het meeste gesprekvorm is bisnis of like chow bisnis te over te hebben dat is best te doen, over politiek heb ik het niet over, dat doe ik hier alleen.
Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Op 26-09-2017 04:35 schreef KotaRadja:
Zieleffe zit maar anderen op stang te jagen en zal ik nu ook doen:
Heb jij wel een landgenoot Zieleffe? Of moet je tussen twee culturen leven die beiden je niet hebben geaccepteerd en daarom maar 8 maanden hier en 4 maanden daar alsmaar kankeren.

Balinezen zijn balinezen op hun eigen grond en wat ben jij? Emoticon: Bye bye

Hoop dat je je inzet voor de Rohingyas Zieleffe.

Nou dat laatste dat laat ik liever over aan de jonger generatie die 40 van u leeftijd.
Als ze mij er naar toe sturen, hebben ze er een probleem er bij.
Jullie noemen dat allemaal kankeren ik noem het waarschuwen kanker is te erg voor hen die het krijgen en of hebben daar moet je voorzichtig mee zijn.... Emoticon: Angry
Ik kan alleen mijn eigen als voorbeeld nemen want over een ander kan ik niet spreken. Wel in het algemeen...... Emoticon: Bye bye

Nog een antwoord op vivantomnesvirgines

Hij is gewoon een beetje zielig (no pun intended). Hij zit de hele dag in zijn appartementje bintangs te klaren en te klagen dat de ouderen het zo slecht hebben en dat indonesie zo klote is. Zo iemand is moeilijk serieus te nemen. Je pikt dit soort figuren er ook meteen uit in de jakarta. Korte broek, sandalen schuifelend door de malls met een middelbare golddigger die een hartinfarct krijgt van het idee een stukje te moeten lopen en daarom altijd een taxi neemt.

Nou mijn favoriete biertje is Promo en zoals ik een echte Hollander ben 3 betalen een gratis dus Bintang sla ik over ik lust ze wel als er niks anders is.
Ja ik zie het voor mij ik zie ze nog als gewone mens maar als ik er een Hollander er tussen ziet lopen dan spreek ik haar of hem aan.
Meestal kan het van de buitenkant niet zien .
Laats had ik iemand aangesproken en dat bleek een Hollandse Amerikaan te zijn ik zei het al tegen hem van die Hollandse kop kom je nooit van af ...
Ha ha Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Ik was laats bij de huisarts in Nederland en ik had mijn papieren en foto's van mijn hart laten zien, heb dit jaar in het ziekenhuis gelegen opgelopen in Nederland aan mijn luchtwegen en ook ben ik gecontroleerd een echo aan mijn hart functie en die waren nog 65%, hij zag op die uitslag een nummer 55 staan hij wees het mij aan.
Hij vroeg aan mij drink je ik zei ja 4 flessen per dag 3 betalen een gratis.
Weet wat hij zei een jonge dokte pas in de 40 denk, ga gerust je gang als je eigen daarbij je goed voelt moet je dat blijven doen. Emoticon: Shiny
Kijk dat zijn pas dokters die weet hoe het gaat in de praktijk
Of ik zo iets graag hoor ja dat denk ik wel........ Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,504,498 pageviews Een website van indahnesia.com