350 jaar koloniaal verleden

Subforum Andere praat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesiė gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geėxecuteerd in Indonesiė  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesiė gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op de eerste plaats is deze site niet meer wat het nog was een half jaar geleden.
De discussies zijn weg er is alleen nog maar een richting waar we elke dag naar kijken.
Over Indonesiƫ is al veel over geschreven, maar dagelijks gebeuren er nog steeds vreemde dingen die best te moeite waard zijn om er een discussie over te voeren.
Maar van mij moet je niet te veel verwachten want ik ben dan de aanstichter van een zeurende en betweterige jongen die extreem gevoelens op na houd.

https://carolinedrieenhuizen.w(...)dpress.com/over-mij/

Laat ik beginnen als je 350 jaar in een land als belangrijkste personen hebt vertoeft en je heb dat land niet weten te hervormen en ook nog zo extreem niet heb weten te bevolken met Nederland bloed.
Dan heb je eigen toch netjes gedragen.
Want er zouden nu veel nageslacht rond moeten lopen met afstammelingen van Nederlanders en dat is helaas niet zo.
Achteraf gezien jammer want dan had dit land veel beter er uit gekomen dan wat ze nu zijn.
ZO ook denk ik dat je de mensen niet moet opdringen naast elkaar te leven, maar te bevorderen met elkaar gezamenlijk een gezin te stichten met verschillende bloedlijnen.

* Aangetrouwd is maar aangewaaid.
Aangetrouwde familie wordt nooit helemaal eigen. Ze blijven ergens altijd vreemden. Men zegt ook wel: aangetrouwd is maar tegen getrouwd.
Als je dat weet te omzeilen en je neemt deze zorg weg door subsidie toe te vertrouwen en mensen weten te belonen als ze op huwelijkse voorwaarden aan elkaar verbind dat je beter in de toekomst terecht komt als nu het geval is.

Want wat je nu ziet dat verschillende culturen elkaar in de weg zitten en als je werkelijkheid aan een oplossing zoals rassen discriminatie noem maar op.
Dan zal je dat meer weg nemen wat je ook nu doet op een wijze mensen bij elkaar zetten die elkaar nooit zullen begrijpen. Emoticon: Yawn Emoticon: Sadley Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ter verduidelijking extreem gevoelen hebben is anders dan het extreem uitvoeren, van je gedachte gang, want ik sla nog geen pakje boter plat om maar te zeggen ik schrijf alleen .
Mijn overpeinzing is dat er vele fouten in de geschiedenis gemaakt zijn en men wil er niet van leren.
De geschiedenis wil men zo snel vergeten en als het kan ook nog vervalsen.
Maar men heeft te veel aan geld gedacht en geld bind geen mensen maar steven af op een catastrofale vergissing waar de mens alleen maar hebberig van word.
Men had moeten stimuleren dat men gemengde huwelijken kreeg dat men het mens zijn beter had kunnen begeleiden naar hogere intelligenties .
Een mens is in staat meer te kunnen dan wat ze denken, als je ze maar begeleid.
Niemand in de wereld kan zonder leiding want dan gaat alles mis.
Een mens kan je van alles aan leren en zijn in staat beter te leven voor zich en voor anderen.

Maar als je op alles niets doet, dan alleen maar van verre aan te kijken dan kom je ook niet verder met de mens dan een moordenaar van te maken, door een bepaalde idealen na te streven die meer op religie past dan op menselijke waarden en normen.
Men dacht de mens te beĆÆnvloeden met een god allah hun angsten aan te jagen dan hun kwaliteiten van leven te bevorderen.
Neen toen het nog kon in die tijd, heeft onze voor ouderen het verkeerd aan gepakt en alleen aan het verdien systeem gedacht dan aan innerlijke verbetering van het leven.
Zo beoordeel ik het kapitalisme die toen in de gouden eeuwen ontstonden V.O.C.
http://www.isgeschiedenis.nl/themas/gouden-eeuw/
Maar met hen mengen en hen naar hogere geschoolde maken was er niet bij en daar zitten we nu mee .
Als domme hogere opgeleiden klasse, die alleen misbruik maakte van de lagere mensen die voor hun het vuil werk konden opknappen.
Ja want dat moest ook gebeuren er waren toen nog geen machines bedacht, alhoewel er wel elektrische motoren aan het ontwikkelen waren die andere materialen konden opgang gebracht worden.
Dus er is door al die eeuwen wel aan verbetering gewerkt maar alleen om geld te verdienen en niet om mensen een betere leven te geven.

Je ziet het hier in Indonesiƫ steeds betere materialen te voorschijn komen,omdat men de werkgelegenheid niet in gevaar wilden brengen.
Dus er word ergens bewust voor gekozen om mensen aan de lagere kant te houden omdat er dan niet meer gewerkt zal worden voor de hoge geplaatste
Zoals je enkel jaren geleden nog zand vrachtwagens waren die met de hand geladen en geleegd moesten worden.
Dat zie je niet meer ten minste in mijn omgeving niet meer, het zijn kiepwagens die gelost en geladen worden door sjofel.
Toch als je alles goed bekijk dat er meer uit een mens te halen valt als je hen weet te stimuleren en participeren dan kom je verder dan waar we nu zijn aanbeland.
Een wereld dat gedoemd is naar oorlog zuchtigheid dan naar vrede.

Ook als men goed beoordeeld dan weet je dat het milieu probleem iets is die zo wel door de mens word beĆÆnvloed als dat men aan geef op de klimaatconferentie van Parijs.
Natuur uitstoot wat de mens dagelijks doen, ja daar zal best een invloed kunnen hebben.
Maar als ik die uitstoot in Jakarta ziet van alles wat hier aan motorisch rijd en je ziet hoe het groen er voor staat en dat het nog bloemen bloeien dan begrijp ik niet dat die auto daar van de schuld van krijg, dat het milieu er aan gaat.
Neen de mens behoort niet zo maar ergens te gaan wonen waar de natuur recht op heeft.
Regen opvang had men op de eerste plaats aan moeten denken maar neen de mens wilde daar zitten en ja dan kan het zijn dat de vele regens je weg jaagde.
Je ziet ook hier weer duidelijk In Jakarta als men er wat aan doet dat je dan geen last heb van overstromingen (bancier) men ka als mens best leren leven op aarde als men maar niet de natuur uitdaag door geen rekening te houden met aardbevingen en daarom kijken waar je bouwde en kijken kan je de natuur voor zijn.
Neen die Klimaatconferentie van Parijs is iets waarin er een bepaalde elite groep er zijn voordeel mee willen halen, maar niet om de mens een beter en gevaarloos leven te laten leiden (lijden) maar gewoon mensen hun geld af te pakken om dat zij die elite kunnen leven zoals ze nu doen en blijven doen........ Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Neen juist mijn ogen zijn weider open komen te staan zins ik in Indonesiƫ zit en heb meer geleerd van de TV dan al die jaren te voren..... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Vele aspecten hebben te maken met ervaringen.
Ervaringen zijn wat de mens in zijn dagelijkse beslommeringen tegen komt.
De een doet er laconiek er over en de andere doet er serieus mee om te gaan.
Daar verschillen we als mens zijnde heel duidelijk,hoe je opvoeding heeft plaats gevonden.
Dus je afkomst is dan geallitereerd aan het geen je uit drukt op je dagelijkse leven.
Maar kan je die afkomst beĆÆnvloeden door duidelijkheid te scheppen aan je toekomst.
Ja dat is een simpele mening die zeker behoord aan het geen je doelstelling is.
Ik denk dat vele in Nederland iets worden onthouden om maar niet meer te weten te komen wat er werkelijk in de wereld gebeurd.
Ik zie veel T.V. stations uit China en Japan waar je heel veel kennis mee opdoet
Wees eens eerlijk maken we nu niet iets mee, die eigenlijk meer tot een show behoord dan wat je als als werkelijkheid zou moeten aanvaarden.
Maar ja de mens leeft naar de dag die zich voor doet.
En dat merk ik ook geheel als je ouder word je mag er zijn,dank zij die met je mee wil denken, maar Oh wee als je niet in de geluks-tafereel terecht kom dan ben je overgeleverd aan je eigen intuĆÆtie.
En dan is het geluk die bij je terecht komt.
Ook het leven is dan bepalend dat je geluk moet hebben dat je gezondheid zo is dat ze er nog reparaties aan kunnen verrichten.
Maar geloof mij dan moet je geluk hebben om in dat crique te recht te zijn gekomen.
Je lees zo veel alle kwalen die een mens nu eenmaal heeft kunnen geholpen worden door moderne technieken die men de laatste jaren hebben ontwikkeld.
Dank zij die de mensheid iets wil mee geven om langer te mogen leven en dan zonder schijn gerealiseerd aan religie.
Want de wetenschap is veel verder dan wat je als samenleving weet.
Maar je word niet goed voorgelicht door die wetenschap,omdat ze niet zeker van zijn of het werkt.
En dan kom je tussen mythe en realiteit terecht en in de meeste gevallen overwint de realiteit en de mythe word gelukkig verdrongen naar een normaal levens filosofie van onzekerheid.
Daarom is het van belang dat men meer probeert het hogere te willen na streven en de werkelijkheid te omarmen.
Zo kan je tenminste een normaal bestaan opbouwen dan met die gekte als religie mee te gaan naar een toekomst van onzekerheid...... Emoticon: Cry Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Op de eerste plaats is deze site niet meer wat het nog was een half jaar geleden.
De discussies zijn weg er is alleen nog maar een richting waar we elke dag naar kijken.
Maar van mij moet je niet te veel verwachten want ik ben dan de aanstichter van een zeurende en betweterige jongen die extreem gevoelens op na houd.
Dat schreef jezelf....

Wat verwacht je nu van ons Ziel met je verhaal over de "mens " waarvan jezelf er ook Ć©Ć©n van ben, toch ? Emoticon: Nooo Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik verwacht niets en ik moet niks ik mag hier schrijven, wat je denk dit te delen met anderen zonder commentaar meer niets

Ter Inleiding

Het lijkt op de vorige verhaal dat ik veel TV zit te kijken, maar het tegendeel is waar.
In het begin dat ik hier kwam, waar ik nu zit, was er slechts enkele zenders te zien van Indonesische allure.
Ze zeiden er wonen er te weinig mensen hier en het lever niets op.
Dus de mensen die er al zaten moesten er maar mee doen.
Terwijl je veel service kosten betaald waarin ook die TV kabel.
Maar steeds meer mensen komen wonen is men overgegaan naar betere kwaliteit en heb nu zenders uit verschillende landen in Aziƫ.
Zo kijk ik al een poosje buiten de regulier zenders naar CNN, Bloomberg, Duits Welle en Aljazeera.
Maar nu zijn er Chinese, Japanse Singapore Filipijnen en Korea zenders er bij gekomen.
Ik had altijd slecht beeld met veel sneeuw er in, maar dat was mijn eigen schuld, te goedkope kabel gekocht en nu hebben we een kwaliteit kabel en prachtige beelden er door gekregen.
Je kijkt je ogen uit wat voor prachtige beelden uit die landen krijg voor geschoteld.
Dus hoef er zelf niet naar toe want je krijgt zo veel te zien van die landen dat je meer ziet als dat je er zelf naar toe gaat.
Ja de sfeer proeven en ruiken dat ontbreekt er aan, wie weet in de toekomst dat ze je ook nog kan laten ruiken waar ze opname van hebben.

Ik heb intussen de CCN verbannen ik kijk er niet meer na omdat ik gewoon genoeg heb over Trump die daar op die zender word afgeschoten als een gek dat je er kots misselijk van werd.

Neen de beste zender vond ik Aljazeera die open en neutraal nieuws bracht.
Maar wat je nu ziet op TV technische nieuwtjes die je nog niet in Nederland zal hebben .
Japan is daar heel goed een uitblinker in.
Ik kijk niet zo veel TV maar als ik het aanzet dan is mijn favorieten kanaal NHK World Japan.
Ik heb daar al veel van gezien dat mijn blik naar de wereld aan het veranderen is.
Mijn visie op de wereld veranderd daardoor wel beĆÆnvloed op velen programmaā€™s die ze laten zien.

U kende mijn verhaal in mijn jongere jaren 17 jaar in 1960 dat ik wilde achter blijven in Japan maar die Setsko Mijakie dat meisje dat ik in Kobe had ontmoet en waar ik gereisd heb naar Kiyoto en bij haar thuis ben geweest en een leuke tijd heb gehad komt weer naar boven als ik nu Japan ziet.
Maar het is niet eerlijk tegenover mijn nu kinderen daarop terug te komen het is een leven die draag je geheel mee in je zelf en die is dan ook alleen van je zelf.
Waarom ik er dan over schrijf is dat ik nu op de TV veel ziet hoe Japan is geworden wat het nu is.
Je ziet ook blanke Europese uitziende mensen die programmaā€™s presenteren.
Daarom heb ik ter inleiding geschreven over het TV kijken in mijn appartement.

Nu de brand in Londen hoe een appartement geheel in vlammen op gaat.
Je begint dan te denken ik zit ook hier en je voel je eigen wel veilig maar is dat ook zo.

Ik zelf zit heel hoog eigenlijk niet te zeggen welk etage want de nummer 4 word niet gemeld en ik zit boven een grote Mall die zelf al 5 etageā€™s kent en daarboven op 12 deks autoparkeerplaats en kom daarboven pas de eerste etage de zwemmingpole met ook een lobby en dan tel je daarna 1 t.e.m. 37 waarvan er er 4 afgaat.

Deze ontwerp is gemaakt door de Japanners en gebouwd door Podomono een van grote bouw bedrijven van dit land en we weten het niet of dat het een Chinees bedrijf is .
Wat ik zie lopen er heel veel mensen rond die iets mogen zeggen over de mensen die hier ook schoon maken en over de sucurity die er in mijn ogen te veel van zijn.
Daarom betaal je ook heel veel service kosten 17 miljoen per jaar.

Goed vanmorgen keek ik weer naar de Japanse zender en wat zag ik daar een documentaire over hun flatgebouwen in Tokio en lieten van alles zien hoe de machine kamer van die flatgebouw er uit ziet veel controller.
Een vernuftig systeem die je zag en ook dat ze met mensen aan een touw hangend volgens mij de buitenkant werden gecontroleerd.
Dat maakte voor mij duidelijk dat ze daar in Tokio er niets aan gelegen laat gaan dan goed controleren en dat is een gerust stelling.
Dat gebeurd hier ook waar ik zit.

ResumƩ ik heb nu zins ik hier ben een heel andere kijk op de wereld gekregen en heb daaruit mijn mening moeten bijstellen.

Tussen LGM en CGF ziiten maar drie parkeer plaatsen dat zijn plaatsen voor de bewoners
daaronder zit 9 auto dekken tussen voor de Mall en de eerste parkeer gelegenheid voor de bewoners

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Emoticon: Smile
Om Ziel, ik zie een impeachment procedure aankomen voor Trump.
Het geheel schijnt nog erger te zijn dan Watergate.

Nou weet ik dat Amerikanen soms volledig van de pot gerukt zijn. Trump als president is zo'n voorbeeld. Hoe eerder gewieberd hoe beter. De man is een gevaar voor de Amerikaanse samenleving en de wereld. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kembang, waarom zo negatief?

Je kunt het met elkaar on eens zijn. Dat kan. Dat maakt Om Ziel zijn onderwerp niet minder leuk.

Het is toch leukd e wereld te zien door andere ogen? Niets mis mee lijtkt me Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ja.... Oyibo ... je hebt gelijk !!šŸ˜šŸ˜
Het is niet netjes van mij geweest ..šŸ¤¤
Voor degene die hierin geĆÆnteresseerd zijn ...
Veel lees plezier dan maar....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je weet hier wie je vrienden zijn.
Ik zit op een terras en wie kom bij mij zitten een man die werkt voor een laundry die naast mijn cafƩ.
Hij vroeg hoe hij naar Nederland kon komen.
Dan heb ik al het gevoel die houd mij in gaten en als vriend om mij te paaien en daar heb ik zo hekel aan dat ik hem afscheep.
Maar er kwam bij mij zitten een manerge die heb ik al vele keren ontmoet een man die goede bedoelingen heeft met hem.
Ik heb zijn adreskaart gehad en hij is heel sociaal.
Daar herken je de mens met goede bedoelingen.
Zo moet je een selectie maken, wie het goed bedoelen met je.. Emoticon: Stupid Emoticon: Red face

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-06-2017 04:27 zieleffe wrote:

Deze ontwerp is gemaakt door de Japanners en gebouwd door Podomono een van grote bouw bedrijven van dit land en we weten het niet of dat het een Chinees bedrijf is .

Ter informatie Ziel, PT Podomoro is een gigantisch groot Indonesisch ontwikkelingsbedrijf. Emoticon: Yes!
De algemeen directeur Ariesman Widjaja zit al haast een jaar vast, meneer had het DPR lid Sanusi omgekocht om de bijdrage die ze aan de provincie Jakarta voor de eilanden in de baai van Jakarta moesten betalen te regelen.
Sanusi was de jongere broer van de vice voorzitter van de DPRD van Jakarta Mohammad Taufik, die probeerde Ahok te piepelen door de bijdrage te verlagen, helaas Ahok had het door. Emoticon: Blush

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ik las een titel: 350 koloniaal verleden.
Dacht dat er ook over de misdragingen werd geschreven zoals dit:

In Nederlands-Indiƫ kwam op 1 januari 1860 een einde aan de slavernij. Hier staan we in Nederland niet bij stil, laat staan dat slavernij in de oost in ons collectieve geheugen zit. En dat terwijl de slavernij in Nederlands-Indiƫ eerder begon en omvangrijker was dan in de westelijke koloniƫn. In het jaar 1750 bijvoorbeeld waren er 75.000 slaven in vestigingen van de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC) tegenover 64.000 in Suriname en de Cariben.

Ondanks de afschaffing van slavernij ging de onvrijheid gewoon door in Nederlands-Indiƫ met het cultuurstelsel (1830-1870), waarbij Nederland de hongerende bevolking dwong om producten te produceren voor de export naar Nederland. De winst verdween in Nederlandse zakken, net als in de tijd van de VOC.

https://www.nemokennislink.nl/(...)-in-nederlands-indie

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ik weet ook niet goed wat met dit onderwerp beoogd wordt. Natuurlijk kunnen we hier de geschiedenis en alle wandaden van de Nederlanders in de koloniale geschiedenis nog eens herhalen. Maar ik kan daar verder niets mee. Zoals iedereen kijk ik vol afgrijzen naar de wandaden van de Nederlanders in de Archipel., maar voel me daar op geen enkele wijze verantwoordelijk voor. Heb ook weinig op op de zgn Nederlandse joods christelijke traditie vol met gruwelijkheden en onderdrukking van bijvoorbeeld Homo's.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,216,211 pageviews Een website van indahnesia.com