Treinkaartjes kopen met je Creditcard.......EEN RAMP!!!!!!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Floris_76
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Even mijn frustratie uiten hoor.
Eind Juli voor de tweede keer naar Indonesi√ę! Super leuk!!!
Vervoer doen we op Java per trein. Er wordt overal op sites gepropagandeerd dat je op de site website tiket.com en op de site www.kereta-api.co.id. heel makkelijk met je Credit card treinkaartjes kunt bestellen. Niets is minder waar. Ben nu 4 dagen verder en ben geen kloot opgeschoten. Gebeld/ gechat/ gemailed niks helpt. Ik krijg steevast melding dat de kaart niet geaccepteerd wordt terwijl er met de kaart niets maar dan ook niets aan de hand is. Wie heeft deze ervaring ook? Wie kan mij helpen? Ik kan het via een nederlandse site doen maar wil het dus gewoon zelf doen!!!!!!!!!!!! Wat een kloten zooi.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Van de website van Kereta Api Indonesia zelf is inderdaad bekend dat buitenlandse creditcards (meestal) niet werken. Bij www.tiket.com zou het wel moeten werken. Sinds kort kan je ook bij www.traveloka.com treintickets kopen, ook met buitenlandse creditcards (voor treintickets heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij vliegtickets via Traveloka werkt het in elk geval prima).

Wil je na aankomst op het vliegveld meteen dezelfde dag met de trein? Zo niet kun je misschien ook gewoon op een station tickets kopen. Een paar dagen van tevoren is er in principe altijd nog wel beschikbaarheid.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

In heb al een paar keer deze website gebruikt voor treinkaartjes:
https://en.tiket.com/kereta-api
Hier kun je met creditcard betalen. Treintickets koop je als voucher die je op het station inwisselt voor een kaartje. Werkt erg goed.
En het is een betrouwbare website, ik heb hem al vaak gebruikt.
Succes

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ter aanvulling, ik heb hetzelfde probleem ondervonden met internet aankopen met mijn NL creditcard. Werkt ook niet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 18-05-2017 19:00 Floris_76 wrote: Wat een kloten zooi.
En jij moet nog vertrekken naar Indonesie? Ai ai... Emoticon: Yummie!

Staat je credit card open voor gebruik/transacties buiten Europa? Dat is wel nodig, aangezien Indonesische websites een Indonesische betaalprovider gebruiken (hoogstwaarschijnlijk).

Floris_76
Gebruiker
spacer line

Van dat alles wat jullie voorstellen werkt niet. Andere site werkt niet en de creditcard hoeft helemaal niet geactiveerd te worden. Mastercard geeft aan dat de website niet goed is en het bedrijf/ website geeft aan dat ik een persoonlijke mastercard moet nemen ipv van een creditcard van mijn bank. Emoticon: Confused Snappen jullie het nog? Ik niet. Typisch geval van , van het kastje naar de muur gestuurd worden. En de klant is de dupe want ik moet nu een duur nederlands reisbureau inschakelen. En dat wil ik helemaal niet.

Floris_76
Gebruiker
spacer line

Op 19-05-2017 02:15 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
En jij moet nog vertrekken naar Indonesie? Ai ai... Emoticon: Yummie!

Ik uit mn frustratie toch even?
Voor de rest een super mooie vakantie hoor. Emoticon: Bye bye

Floris_76
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 18-05-2017 20:28 schreef Erwinn:
Van de website van Kereta Api Indonesia zelf is inderdaad bekend dat buitenlandse creditcards (meestal) niet werken. Bij www.tiket.com zou het wel moeten werken. Sinds kort kan je ook bij www.traveloka.com treintickets kopen, ook met buitenlandse creditcards (voor treintickets heb ik het nog niet geprobeerd, maar bij vliegtickets via Traveloka werkt het in elk geval prima).[/quote] Alle 3 de sites werken niet.

Wil je na aankomst op het vliegveld meteen dezelfde dag met de trein? Zo niet kun je misschien ook gewoon op een station tickets kopen. Een paar dagen van tevoren is er in principe altijd nog wel beschikbaarheid. [/quote] Neuh ..........ik wil het graag gereserveerd hebben. Toch bedankt voor je tips.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Als dit al frustraties oplevert niet vergeten een papieren zakje mee te nemen op vakantie want dan wordt het nog hyperventileren en paniek aanvallen daar. Emoticon: Stupid

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 19-05-2017 10:28 schreef _Jarno_:
Als dit al frustraties oplevert niet vergeten een papieren zakje mee te nemen op vakantie want dan wordt het nog hyperventileren en paniek aanvallen daar. Emoticon: Stupid

Niet zo zuur, ik kan me best vooorstellen dat, als je iets graag wil boeken zonder gebruik te maken van dure reisbureaus en het lukt op geen enkele wijze, dat echt frusterend is. En dat heeft niets te maken met paniek en angst voor reizen, bovendien is Indonesi√ę √©√©n van de meest relaxte landen om zelfstandig door heen te reizen.

Floris_76
Gebruiker
spacer line

Op 19-05-2017 11:02 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Niet zo zuur, ik kan me best vooorstellen dat, als je iets graag wil boeken zonder gebruik te maken van dure reisbureaus en het lukt op geen enkele wijze, dat echt frusterend is. En dat heeft niets te maken met paniek en angst voor reizen, bovendien is Indonesi√ę √©√©n van de meest relaxte landen om zelfstandig door heen te reizen.

Thanks Job..............zo ist maar net. Emoticon: Wink Ben al een keer in Indonesie geweest dus weet heel erg goed hoe het daar is.

Floris_76
Gebruiker
spacer line

Op 19-05-2017 10:28 schreef _Jarno_:

Zo iemand zoals jij noem je een emo quoter. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik boek vaak zelf de treinkaartjes voor onze gasten die hier geboekt hebben (jogjakarta) want die krijgen het ook meestal niet voor elkaar. Maar ik kan me voorstellen dat niet ieder hotel dat doet. Maar je kan het vragen natuurlijk. Emoticon: Yes!

spacer line  

Ik snap ook niet helemaal hoe de acceptatie van creditcards werkt...
Vanuit Nederland kon ik met een mastercard van ing een vlucht boeken bij TravelLoka, maar niet bij Tiket.com.
Nu, een week later in indonesie is het precies andersom! Emoticon: Laugh out loud
Heb wel ergens gelezen dat buitenlandse creditcards bij de meeste indonesische internetbedrijven niet geaccepteerd worden vanwege het hoge aantal frauduleuze transacties, maar er is niet echt een pijl op te trekken.
Hoorde ook dat de customer support van tiket.com je creditcard kan markeren als legitiem, maar daarvoor moet je een foto van je creditcard en paspoort samen opsturen. Als er dan iets gebeurt heb je een lastig verhaal voor de verzekering lijkt me :p

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb het ook 1x geprobeerd....en hebt uren op een bank in Semarang gewacht om cash

geld van mijn creditcard te krijgen,,,,w√°t een ramp !!! Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Sindsdien doe ik het nóóit meer in welk buitenlands land buiten Europa is..... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Wordt hier niet teveel de fout gezocht bij de diverse websites?
Het lijkt me eerder dat het probleem ligt bij de gebruikte creditcard.
Ik gebruik een Visa creditcard en
- heb vele malen vliegtickets gekocht, bij tiket.com en traveloka.com, nooit een probleem.
- ook meerdere malen treintickets bij tiket.com, geen enkel betalingsprobleem
- geld opgenomen bij ATM's, geen enkel probleem.
Kortom, ik ben een enthousiast gebruiker van genoemde websites en van Visa card

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,243 pageviews Een website van indahnesia.com