Schengenvisum.

Subforum Het visumgebeuren 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Hey ik heb even een ingewikkelde vraag..

Mijn vriend hoorde ik er laatst over dat ie graag een keer naar mexico wil. Ik heb gelezen dat hij hier geloof ik geen visum voor nodig heeft.
Nu is mijn vraag... Stel hij komt 3 maanden naar Nederland.. Is het dan mogelijk om vanuit Nederland naar Mexico te gaan.. en dan dus ook weer in Nederland terug te komen. Is dit mogelijk ?
Ik neem aan dat zijn visum gewoon ten einde loopt als hij Nederland verlaat, Maar zijn hier speciale maatregelen voor of iets ? Ik ben erg nieuwsgierig!!

Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Marianne,

Je vriend heeft met Indonesische nationaliteit wel een visum nodig voor Mexico (max 3 maanden geldig, in bezit van retourticket en voldoende middelen)
Of je vriend tzt met visum Nederland kan inreizen, retour Mexico en daarna weer terug, betwijfel is als het om een gewoon toeristenvisum gaat omdat het volgens mij geen multiply entry is. Misschien moet je hiervoor de IND site raadplegen (of ze even bellen als het er niet expliciet op staat). Je kan natuurlijk wel een andere constructie bedenken. Als hij op de heenreis vanuit Indonesie overstapt in Amsterdam en jullie op diezelfde dag samen doorvloegen naar Mexico dan kan hij op de "terugreis" wel gebruik maken van het visum voor Nederland. Dat is in elk geval iets wat sowieso kan.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Het rare is dat je op de visum formulieren voor Nederland in moet vullen hoevaak je in reist. Mag hij bijv wel een weekend mee naar Italie ja toch ? Hij mag toch wel 3 maanden in alle schengenlanden reizen?

Je laatste idee is inderdaad een oplossing, maar niet echt zoals ik het wil. Ik vind het niet als we dan gelijk uit Nederland weggaan.. Dus we moeten het even verder uitzoeken wat de andere oplossingen dan zijn.

Groetjes en bedankt Emoticon: Bye bye

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Beste Marianne,
Koud uit Bali, toch wel een vlucht van jewelste, heeft je geliefde ook nog de puf om een keer op en neer naar Mexico te reizen in die drie maanden. Je maakt me wel benieuwd. Waarom in vredesnaam Mexico?
Er bestaat een multiple-entry Schengen-visum. Die moet je wel speciaal aanvragen. Je wilt naar ItaliŽ, dan niet via Zwitserland, want daar eist men ook een apart visum, gecombineerd met een multiple-entry-visit Schengen visum. Controleer dat nog even, zou ik adviseren.
Ben je echt van plan dat Mexico bezoek te doen, dan moet jouw vriend inderdaad een visum aanvragen. Dat kan in Bali. Er is daar, vreemd genoeg, een -honorair- consulaat: Honorary Consulate of Mexico
Puri Astina Building Jalan Prof. Moh. Yamin 1-A, Renon, Denpasar
Tel. 62-361-223266, Fax 244568
Email : astinaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.denpasar.wasantara.net.id
Het adres van de Mexicaanse ambassade in Indonesie is: Nusantara Building 4th Fl. Jl. M.H. Thamrin 59 tel: 337974 / 337453

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Hey diederick bedankt voor je info!

Hier heb ik heel veel aan. Ja waarom mexico.. Ik had hem vorige week aan de telefoon en toen had hij het er in eens over dat ie graag naar Mexico wil. Waarom weet ik eigenlijk ook niet! Het toevallige is dat ik hier ook graag nog een keer naartoe wilde, maar dit kan niet omdat ik altijd voor Bali kies omdat ik natuurlijk liever naar mijn vriend toe ga!
Ik hoop dat ie er nog puf voor heeft dan, haha. Maar dat zal wel meevallen. We gaan deze zomer inderdaad ook naar Italie. Hij is helemaal gek van voetbal en mijn vader wil hem graag meenemen naar een wedstrijd in Milaan geloof ik.

Nogmaals bedankt!!

Groetjes

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,010 pageviews Een website van indahnesia.com