Brood ontbijt en koffie op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ger3017
Gebruiker
spacer line

Wij gaan voor de 1e keer 'buiten Europa'. Nu hoorde ik dat er als ontbijt al nasi wordt gegeten. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ik hecht nogal aan mn broodje met koffie in de ochtend. Is dat daar wel te krijgen? Wat voor soort brood is er dan? En hoe zit het met de koffie, moet ik zelf maar een pot Nescafé meenemen? Geen idee wat er daar in de supermarkt te koop is, en wat ik kan verwachten. We verblijven vlak bij Lovina, strandhuis gehuurd. Er is een dame aanwezig die voor de maaltijden zorgt, en ook de boodschappen voor die maaltijden kan doen, maar ik wil ook zelf wel boodschappen doen. Lijkt me juist leuk om te kijken wat er daar te koop is.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

De standaard bali koffie die je oplost in je kopje is van uitstekende kwaliteit. Nescafé is overal te krijgen, als er geen toeristen komen vaak alleen met suiker en melk, in toeristen gebieden ook zonder. Op bali zijn vaak uitstekende bakkers te vinden in de gebieden waar redelijk wat toeristen komen. Situatie op dit moment in Lovina ken ik niet. Stel je vraag ook op de facebooksite "vrienden van Bali", daar zitten veel mensen op die op Bali wonen, ook in het Noorden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In aanvulling op Job, je kan overal koffiepoeder kopen "Kapal api", één eetlepel in een mok, suiker en melk naar smaak bijvoegen, na het roeren wel even laten rusten anders heb je een mond vol drap. Emoticon: Shiny
Hou je niet van zoet brood, pas dan op, dan moet je namelijk roti tawar vragen.

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

In Lovina zit een aardige (wel wat aan de prijs) bakkerij. https://www.tripadvisor.nl/Res(...)-Singaraja_Bali.html
Daar haalden wij 1x per week brood, in de vriezer en hoppa. Het boodschappen kan je best zelf doen (bier, fris, chips dat soort zaken). In Lovina zit eigenlijk geen noemenswaardige supermarkt; in Seririt zit een kleine Hardys. In Singaraja zit een Carrefour. Staff haalt boodschappen (vis, vlees, groenten, rijst etc bij de locale pasar. Kan je beter aan hen overlaten.
Just saying... En heel veel plezier gewenst natuurlijk!

matur suksama

Ita Ritzema
Gebruiker
spacer line

Heb al lang niet van me laten lezen, maar hier moet ik natuurlijk even op reageren!
In Lovina zit behalve Lovina Bakery een goede bakker, Buda Bakery, waar je ook uitzonderlijk goed kunt lunchen!
Daarnaast is er inmiddels 6 jaar lang een supermarktje voor lokale en expat klanten in Kalibukbuk, Lovina. Hotels, restaurants en expats komen vanuit het hele noorden van Bali daar hun inkopen doen. U vindt daar brood, vleeswaren, kaas, koffie, thee en andere dranken (bier, wijn, gin, whisky, likeuren, etc.), ja, zelfs kroketten, om maar wat te noemen. Ik mag hier natuurlijk geen naam van onze toko noemen, maar de kans bestaat dat jullie geboekte villa al inkopen bij ons doet. Anders in Lovina vragen naar de ‚Äėpabrik wine‚Äô, dan zit je al aardig in de juiste richting!
Veel plezier in het mooie noorden van Bali!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ita dit moet mij van het hart, de informatie over dat supermarktje in Kalibukbuk is helemaal niet buruk (slecht) Emoticon: Laugh out loud
Je bent een beetje te eerlijk door te zeggen dat je eigenaresse bent, als je de naam en adres van dat supermarktje had genoemd met de mededeling dat je daar al die lekkere dingsies kan kopen dan had er geen haan naar gekraaid. Emoticon: Nooo
Aan de andere kant denk ik gezien de discussie in omong kosong en de mededeling van de moderator dat Indah geen commercieel belang heeft, dat het geen probleem is om de naam en locatie van dat supermarktje te noemen, aangezien het een hele waardevolle informatie is voor expats en toeristen. Emoticon: Yes!

Ita Ritzema
Gebruiker
spacer line

Dank voor je meelevende reactie, Malam!
De laatste tijd las ik alleen mee op dit forum. Zo volgde ik jouw topic over Mirna en beleefde veel plezier aan Salina’s postings! Soms scroll ik even verder en zo stuitte ik op berichten over Lovina, die m.i. wel wat aanvulling konden gebruiken. Moest zelfs een nieuw wachtwoord opvragen...
Om te voorkomen dat ik publiekelijk aan de schandpaal genageld zou worden, leek het me beter de naam van onze toko niet te noemen, haha!
Bovendien maken wij geen reclame en is ons klantenbestand opgebouwd door middel van mond-tot-mondreclame. De meeste expats weten ons te vinden, hoor! Toeristen iets minder, omdat we niet aan die heel drukke hoofdweg door noord Bali zitten, maar aan een parallelweg. Chauffeurs van hotels en villa’s kennen ons vaak wel...

Ger3017
Gebruiker
spacer line

Kaas! Dus ik hoef geen kilo Goudse mee te nemen als kaasverslaafde? Emoticon: Yummie! Emoticon: Party! Bedankt voor alle tips! Ik kom dan zeker langs in die toko van de 'pabrik wine'. Wat is pabrik wine? Kan je de naam niet via pb sturen?
Dus ook wel brood op Bali...gelukkig Emoticon: Yes!

Ger3017
Gebruiker
spacer line

Ik heb het al: Rejeki Emoticon: Smile en pabrik = fabriek?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-05-2017 22:37 Ger3017 wrote:
Ik heb het al: Rejeki Emoticon: Smile en pabrik = fabriek?

Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Veel geluk met de wijnfabriek.

Aardappels zijn er ook te koop !

Bij de carrefour zelfs stokbrood en ander frans boerenbrood.
Je komt er vast niet om van de honger maar ik begrijp best dat je zeker wil weten dat je een broodje als ontbijt wilt hebben, pannenkoeken is ook een mogelijkheid.
Nescafe is er gewoon te koop maar als je niet van (erg) zoet houdt dan moet je niet de portiezakjes nemen die al gemixt zijn met suiker en melk.
In de meeste restaurants kan je ook capuccino o.i.d bestellen.
In een kleine warung is het vaak koffie tubruk, dat is heel fijn gemalen koffie in een glas, overgoten met gekookt water een een hele boel suiker, dat is de koffie die malam bedoelt.
Fijne vakantie : Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Ita Ritzema
Gebruiker
spacer line

Goed recherchewerk, Ger3017!
Pabrik is inderdaad fabriek!
Tot ziens dan, Ger!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Gewoon namen noemen hoor. Mensen zitten vaak te smachten naar een beetje normaal voer. Emoticon: Yes! Vooral als je hier woont. Ik ben Godzijdank nooit echt een broodeter geweest anders zou ik dood gaan in Indonesie met dat gore, kleffe, vieze plakspul. Na 10 minuten is alles al oud. Ik zou het brood hier niet eens aan de eendjes durven geven Emoticon: Nooo

Maar nu heb ik ontdekt dat ze bij breadtalk hele lekkere croissantjes hebben. Dat had ik jaren geleden al ontdekt maar wel gelijk opeten. Na een paar uur is het ook al niks meer. Maar wat ik dan dus heb ontdekt, dat als je het direct invriest, de volgende morgen bevroren opensnijdt en dan Nederlandse kaas ertussen in de magnetron....dan is het nog steeds lekker en toch een beetje knapperig. Ik ben zo blij met deze ontdekking Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Ik eet nu regelmatig een croissantje met kaas en een beker melk. We gaan toch geen nasi zitten eten vroeg in de morgen... Emoticon: Nooo

Maar zo'n expatwinkeltje zou ik hier ook wel willen hebben in de buurt maar dat is er (nog) niet. Emoticon: Cry

Ger3017
Gebruiker
spacer line

Op dit moment zijn we hier alweer een week. Ik heb gewoon brood gekocht in de supermarkt en dit in de toaster geroosterd. Prima te doen. Gelukkig is er een broodrooster aanwezig hier in de villa! Koffie e.a. wil ik morgen halen bij Rejeki, maar nu zei de chauffeur dat deze is gesloten?

Ita Ritzema
Gebruiker
spacer line

Toko Rejeki is 7 dagen per week geopend van 07.00 - 22.00 uur, behalve met Nyepi, want dan ligt heel Bali plat... Op Balinese feestdagen als Galungan, Kuningan en Pagerwesi gaan we pas in de loop van de ochtend open!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,614,253 pageviews Een website van indahnesia.com