1e keer Bali...

Subforum Bali, het godeneiland 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeffreyvb88
Gebruiker
spacer line

Hallo, mijn vriendin en ik gaan voor de eerste keer naar Bali in Juni, voor 17 dagen.
We hebben een mooi hotel voor een mix van relaxen en veel zien en doen, we verblijven in Sanur. We hebben al veel gelezen maar zijn toch benieuwd naar tips e.d... We wilden in eerste instantie een excursiepakket bij TUI bij kopen maar daar hebben we toch van af gezien en besloten het zelf te gaan regelen. Ook willen we naar Gili eilanden voor 2 a 3 dagen...

Wat raden jullie ons aan? En wat zijn de absolute aanraders?
Graag lees ik het hier, alvast super bedankt. Emoticon: Smile

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Even aangeven waar jullie interesses liggen. Rust, stilte, feesten, surfen, snorkelen, hiking, fietsen, scooteren?

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Jeffreyvb88
Gebruiker
spacer line

Snorkelen vinden we sowieso mooi... verder qua tempel bezoek of de rijstvelden... en is alles goed te doen vanuit Sanur? Surfen of scooteren hoeft niet, daar liggen de interesses niet. Verder echt DE excursies die je gedaan moet hebben qua bezoeken aan bepaalde plekken...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Gili is leuk en vergeet ook Lombok niet Emoticon: Party!

Maar handig idd wat jak=snack zegt, geef ff aan wat jullie leuk vinden.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

oeps, het staat er al.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 07-02-2017 14:17 schreef Jeffreyvb88:
Snorkelen vinden we sowieso mooi... verder qua tempel bezoek of de rijstvelden... en is alles goed te doen vanuit Sanur? Surfen of scooteren hoeft niet, daar liggen de interesses niet. Verder echt DE excursies die je gedaan moet hebben qua bezoeken aan bepaalde plekken...

Handig om een vaste goede chauffeur/gids te hebben die je overal heen brengt en Bali goed kent. Ik heb altijd een vaste chauffeur. Laat maar even weten of je die wil en of ik zijn tel.nr hier moet zetten.
Sanur is oke om vanuit daar van alles te bezoeken. Ook een paar dagen naar het noorden is leuk maar dan zou ik daar ook wel een hotel nemen want reizen neemt best wel tijd in beslag.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Lang geleden, maar heb destijds gesnorkeld bij Menjangan eiland als ik me niet vergis.
Was onbeschoft mooi. Met paar vrienden daar naar toe gevaren, sprongen in het water en direct bij het koraal. Van net onder oppervlak tot meter of 3 diep en dan langzaam dieper wordend. Dikke WoW.
Wel wetsuit aan, want na een uurtje snorkelen ben je gewoon bijna onderkoeld (ja dat kan, ook in tropische wateren..). Zat erna te klappertanden op de boot.

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Net geland in Bali...huisje zoeken ...grab genomen 66k naar Sanur . Het kan allemaal zo simpel zijn !

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. job zit je nog in ubud

marcel70
Gebruiker
spacer line

Wederom ik heb mijn roze bril nog niet gevonden.

Misschien ligt die op Bali Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Becik ketitik olo Ketoro

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Marcelletje ik zie het leven door een roze bril ..toch gemakkelijk Emoticon: Laugh out loud

marcel70
Gebruiker
spacer line

Gewoon een vraagje:
Hoe lang zit je al gemakkelijk op Bali?

5 , 10 . 15 jaar?

Becik ketitik olo Ketoro

bulekurus
Gebruiker
spacer line

5 jaar

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 08-02-2017 05:33 schreef bulekurus:
Net geland in Bali...huisje zoeken ...grab genomen 66k naar Sanur . Het kan allemaal zo simpel zijn !

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. job zit je nog in ubud

Zit nu op het eiland Bohol in de Filipijnen. Ben de 14e weer op Bali.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oké spijtig , maar moet terug de 14 de voor een seminar de 15 .
Andere keer . Veel plezier en geniet van je vakantie

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik weet dat de meeste forumwandelaars niet van bali houden but I LOVE IT . Als uiteindelijk de juiste laatste schakel in de kos waarheid wordt , kan ik eindelijk zijn waar ik hoor bij de mensen met een roze bril Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-02-2017 09:30 bulekurus wrote:
Ik weet dat de meeste forumwandelaars niet van bali houden but I LOVE IT .
Ik dacht de meeste juist wel (en dat ik tot de uitzonderingen behoor)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 08-02-2017 09:30 schreef bulekurus:
Ik weet dat de meeste forumwandelaars niet van bali houden but I LOVE IT . Als uiteindelijk de juiste laatste schakel in de kos waarheid wordt , kan ik eindelijk zijn waar ik hoor bij de mensen met een roze bril Emoticon: Laugh out loud

Om met Goethe te spreken: Vedi Bali e poi muori

SOLO MAN FOREVER

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oh nee ....ik verander te graag

L'Italia è anche ancora sulla mia lista di cucchiaio

Na drie jaar java, 5 jaar Bali..misschien terug zuid Europa

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

Onderweg naar Gili's/Lombok via haven Padangbai kom je langs
Warung Lesehan Mertha Sari
Die mag je absoluut niet missen. Heerlijke authentieke gerechten die worden geserveerd in een authentieke omgeving op de bale-bale ('amben').
Voor mij is dat een vaste tussenstop om even tot rust te komen in de dessa, tussen het gewone Balinese volk.

.

Petroek
Gebruiker
User icon of Petroek
spacer line

De nabijgelegen tempel met een vleermuizengrot Pura Goa Lawa is ook een mooie locatie om te bezoeken.

.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Tonnen afval op de stranden, juist een wandeling gedaan op het strand van legian. Tranen in mijn ogen hoe de idiote mensheid deze mooie blauwe planeet helemaal naar de kloten doen.
Het is alsof je op een vuilnisbelt wandelend. Ieder hotel aan het strand ruimt 's morgens wel op maar het is dweilen met de kraan open. Triestig Emoticon: Cry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-02-2017 02:05 bulekurus wrote:
Tonnen afval op de stranden, juist een wandeling gedaan op het strand van legian. Tranen in mijn ogen hoe de idiote mensheid deze mooie blauwe planeet helemaal naar de kloten doen.
Het is alsof je op een vuilnisbelt wandelend. Ieder hotel aan het strand ruimt 's morgens wel op maar het is dweilen met de kraan open. Triestig Emoticon: Cry
Dit begrijp ik dus niet.
Begrijp me goed, het is geen waardeoordeel maar hoe komt het toch dat mensen zo bewust kiezen voor de hectiek, de mensenmassa‚Äôs en de rotzooi? Het is een serieuze vraag waar ik al langer mee worstel. Ik heb veel vergelijkingsmateriaal in Indonesie vooral van schitterende plekken waar nagenoeg geen mens komt maar inderdaad geen rotzooi en geen ‚Äúmassage- en transportovervallen‚ÄĚ, maar ook g√©√©n faciliteiten in de zin van een ‚Äúgezellig‚ÄĚ drankje op het strand. Inderdaad de wereld is mooi (als het over natuur gaat) maar toch schijnt hdet andere steeds belangrijker te zijn.
Wat ik hier, maar ook op ander plekken vaak tegen kom is dat mensen zo graag het authentieke van een land willen zien, Robinson Crusoe-stranden, mooie landschappen maar uiteindelijk toch wordt gekozen voor prfecies het tegenovergestelde.

Ik ben nu weer op Flores en kom na al die tijd die ik er doorgebracht elke dag opnieuw nog mooie landschappen tegen en elke keer vraag ik me af wat mensen op Bali doen. Krijg sinds de website ook regelmatig verzoeken maar het is toch vaak dat men ff snel Flores wil doen, in zeg maar neen week of zo om daarna zo snel mogelijk weer naar Bali te gaan en juist d√°√°r de meeste tijd doorbrengen. (en soms vervolgens ook nog klagen dat het er druk is)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

bule kom maar gouw terug naar Jakarata je weet waar ik zit, daar word ieder papiertje opgeruimd langer dan een half uur ligt het er niet.
Hier lopen zo veel mensen de boel schoon te houden het kan dus wel het ligt aan, dat ze niet genoeg willen betalen om een 50 tal goedkoop personeel in te huren om van 6 tot 18 uur de boel schoon te houden .
En de schoonmakers goed onder controle te brengen .
Ik heb het hier afgelopen 2 jaar zo beetje de boel aan gekeken en ik moet zeggen s'morgens worden ze in de rij gezet en dan is een lijder die ze aan spreekt en dan gaan ze aan de slag er lopen de gehele dag mensen rond met zo woki toki die hen na gaan wat ze gedaan hebben.
Elke dag word hier op de appartement de ronde ton geleegd en ik moet zeggen ook de chinezen hier zijn slordige flikkers die gooien ook een plastiek gewoon naast de ton.
Maar schoon word het gemaakt het kan dus wel maar ja de kosten zijn hier iets duurder dan misschien ergens anders...... Emoticon: Very funny Emoticon: Blush
Dat de mensen hier zo slordig zijn omdat ze van jongs af aan niet aangeleerd zijn om maar een papiertje in een bak te gooien.
De scholen zijn er ook niet mee bezig neen daar komt maar geen verandering aan.
Ik ben bevriend geraakt met een manager hier en zal hem vragen hoe ze dat hier doen .

En kijk eens hoe schoon alles hier is....... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. ziel ik zit in balimandira 4* alles is hier ook kraakproper, het probleem zit hem dat in januari en februari een bepaalde stroom in het water het afval van andere eilanden naar bali brengt , het is precies of de oceaan zijn afval uitkotst

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. AM ik ben in Bali om zaken te doen, mijn doelgroep toeristen/hotels/coffeeshops/bule zitten massaal hier ..
Heb al eens gepolst bij vrouwlief om een hotel te beginnen in Flores maar ze wilt niet !l

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Anne Mieke, voor Bali moet je echt moeite doen en langer verblijven om de aangename sfeer en de mooie plekken te ontdekken en te kunnen waarderen.
Ik reis nu zelf door de Filipijnen en kom hier ook de meest mooie baaien en landschappen tegen. Zeker zo mooi en plezierig als Bali en Flores. Wat dat betreft ben ik niet zo gebonden aan √©√©n land en zie in alle landen en streken waar ik gereisd heb wel de aantrekkelijke en minder aantrekkelijke kanten. Voor een reiziger die nieuwe dingen wil zien zijn de Filipijnen dus zeker een aanrader. Maar een vakantieganger die relaxed vakantie wil vieren, die is toch beter af op Bali. Ik mis hier de Balinese vriendelijkheid, de goede prijs kwaliteit verhouding van de hotels, het lekkere eten en de ruime keus aan restaurants en misschien nog wel het meest de uniek Balinees-Hindo√Įstische cultuur. Daarom begrijp ik vakantiegangers die voor Bali kiezen goed, de jongeren kunnen lekker uitgaan in Kuta, de gezinnen met kinderen aan het kindvriendelijke strand van Sanur genieten van een betaalbare tropische vakantie en voor de actieve cultuurminnaars is er Ubud met zijn prachtige omgeving. Ook voor de reiziger zijn er nog genoeg dingen te ontdekken op Bali, "off the beaten track" zijn er zelfs nog zeer rustige plekken waar nauwelijks toeristen komen, maar ja daar zijn dan ook veel minder voorzieningen en begint het wat dat betreft op plaatsen in de meer afgelegen delen van de Archipel te lijken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,655 pageviews Een website van indahnesia.com