waarom zoveel nederlands mensen verhuisd naar indonesia.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hirsi Allah
Komt dat even goed uit dat jij rond de tijd dat zij zal moeten aftreden terugkeert naar Nederland, kan jij meteen de vrijkomenden plaats overnemen.
Dan zal ik je in de toekomst wel moeten aanspreken met zijne execelentie mocht ik nog eens willen reageren op dit forum op een reactie van jou.
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Eigenlijk had ik het nog even geheim willen houden, maar vooruit de primeur voor dit forum. Ik ben aangezocht om na het zomerressesie de Ministerraad te gaan aanvullen in de nieuwe functie van Minister van Tegenspraak van de partij Loos.Dit wordt een nieuw moderen ministerie, zonder gebouw en andere poespas, alleen een door de regering betaalde laptop, twee secretaresses (een bruintje en een witje) naar keuze, een leuke mobil plus chauffeuse plus het gebruikelijke salaris en emolumenten. Het wordt een zgn. e-Ministerie. Men heeft tot dit Ministerie besloten daar heel NL de inspraak een beetje zat is en meer verwacht van wat tegengas, daar ga ik dus voor zorgen.

Z.ex Londoh Emoticon: Shiny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik had al zo'n vaag vermoeden.
Zouden er kamervragen komen waarom zoveel Nederlands mensen verhuisd naar Indonesia weet ik zeker dat er antwoord gegeven wordt waarmee de rest van de kamer met grote aandacht zouden luisteren zonder in slaap te vallen zoals velen nu doen als een kamerlid weer eens iets te vertellen heeft wat nergens op lijkt.
Succes,
Jan

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 13-05-2006 06:44 Tuti & Jan wrote:
Beste Londoh,
Er zijn beste redenen waardoor men in Indonesie gelukkiger kan zijn dan in Nederland.

1. Rond kunnen komen met je geld is een een hele grote reden.
2. Je bent hier ook aan minder regeltjes gebonden.
3. Gezondheidsklachten kunnen door het warme weer een stuk minder zijn.
4. En wat te denken van de oudere mannen die hier met een jonge griet door het leven gaan, diezelfde mannen zijn in Nederland veroordeeld tot achter de geraniums zitten met misschien af en toe een wip maken bij een dame van plezier.

Hoi Jan,

Je omschrijft hier een ouwe 50/60 jarige geilaard die nauwelijks rondkomt met zijn pensioentje, problemen heeft met zijn gezondheid, en niet in trek is bij vrouwen, waardoor hij regelmatig naar de hoertjes moet (?) en af en toe uit de ban wil springen (minder regeltjes)

Zijn er misschien ook redenen te noemen voor potente, jonge ondernemende nederlanders om naar Indonesie te emigreren?

Ed

Sweet young thing

tomysu
Gebruiker
spacer line

hai ed om je vraag te beantwoorden JA die zijn er ook had goedlopende bedrijven in Nerderland verdiende een boel geld waar maar weinig van over bleef na het betalen van de belastingen, premies en andere alledaagse rekeningen en dan ook nog eens voor je eigen pensioen sparen. was echt aan het werk om alle domme ideeen en regels die door de een of andere bureaucraat in het leven geroepen werd, iemand die totaal geen idee heeft wat het leven inhoud. dus besloten om alles weg te doen en weg te wezen daar.
weet er nog een paar te noemen die dit ook hebben gedaan maar weet er nog veel meer die dit ook van plan zijn maar bijv. wachten tot kinderen van school of tot ouders overleden zijn.
hier heb ik een 100 maal beter leven, hoef mij niet zo heel druk te maken. mijn zoon (16) zou nooit meer terug willen
waar in ned. elke dag wel een rekening in de bus viel zie ik hier nooit wat en vergeet ik eens mijn elektriciteit of telefoon krijg ik een boete van enkele tienduizenden rp's in tegenstelling tot ned. want daar is een deurwaarder a' 50 euro en nog wat administratiekosten het minste wat ze er op leggen.
zou ik geheid door een hartaanval tussen die planken gekomen zijn dat zal me hier niet gaan gebeuren
hoop dat dit je vraag beantwoord

gr.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 14-05-2006 12:48 tomysu wrote:
hier heb ik een 100 maal beter leven, hoef mij niet zo heel druk te maken.

Weer zo een succesverhaal dat velen alhiero aan het dromen zal zetten. Ik begrijp dat niet zo erg van "een 100 maal beter leven" in vergelijking met welk ander leven, je hebt toch maar 1 leven ? Zoals altijd sta ik nogal sceptisch t.o. dit soort verhalen. het leven in Indonesia is goed, als je wat geld kan verdienen, maar het overgrote gedeelte van de mensen heeft het hier verre van goed, want geen werk dus geen geld.Het is op deze manier niet zo moeilijk m je beter te voelen. Het is en blijft een groot terinzooitje en een oplichtersbende hier waarin een hoop onrecht heerst. Maar als je goed bent om jezelf over de ruggen van anderen omhoog te werken, en dan de hogeren hun reet te likken, dan is het een perfect land, zeker als je gezond bent. Emoticon: Shiny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Sorry Ed,
De woorden die jij gebruikt en ook sommige andere forumleden komen niet voor in mijn woordenschat, we zullen hoogstwaarschijnlijk wel hetzelfde willen schrijven.

Voor Nederlandse jonge dames zijn mannen van boven de 40 al oude bokken en als je zo'n jonge dame eens durft te aanschouwen ook nog eens geil!
In Indonesie merk je daar heel weinig van, daar heeft de jeugd nog enigzins respect oor een ouder iemand, voor een bule zijn er uiteraard ook veel dames die erg gevoelig zijn voor de in de regel goed gevulde portemonee.
Als ze dan waar leveren in verhouding dat zij de dompet plunderen zal het de meeste mannen een worst wezen.

In mijn ogen zijn er voor potente, jonge ondernemende nederlanders heel zeker ook nog kansen in Indonesie, mits de overheid hier natuurlijk niet zo moeilijk doet.
Als eerste zal je toch voor je zelf moeten kunnen zorgen.

Een van de zaken waar het in mijn ogen aan onbreekt, zeker de toeristische
industrie is marketing, ik lees op dit forum vaker commentaren van een jonge
Nederlander waarvan ik zeker weet als die marketingsmanager zou zijn bij een hotel(keten) in Indonesie dat die jonge knul zijn geld dik en dubbel waard zal blijken voor zo'n hotel(keten), tenmiste als de eigenaren niet te arrogant zijn om advies te krijgen van zo'n jonge Nederlander.

Ik heb begrepen dat er in Sanur Bali een Nederlander een reisbureau is begonnen, die heeft de mogelijkheid om tickets en pakketten te verkopen wat een Indonesier in mijn ogen (nog) niet kan, gebruikmakend van een Nederlandse bankrekening scheelt het ook nog in de kosten en risco die een creditkaart met zich meebrengt.
Ook voelt zo'n Nederlander beter aan wat een klant nu eigenlijk wil en wat niet
omdat hij uit de zelfde denkwereld komt.
Zo'n reisbureau zal 7 dagen per week keihard werken zijn, want het spreekwoord als de kat van huis is dansen de muizen over de tafel is zeer zeker van toepassing.

Dan hebben we nog de meubelbranche, ik weet niet hoeveel Nederlanders daar in aktief zijn maar daar zal heus nog wel een kostwinning mee te verdienen zijn.

Export vind ik persoonljk een erg goede zaak voor Indonesie als land en dat mag je eigenlijk als overheid niet dwarsbomen met allerlei onnodige moeilijke regels.
Zo is het idem met leerkrachten voor vreemde talen, af en toe hoor je personen gewoon perfect Engels spreken maar geen snars van de cultuur van westerse landen weten, dat dient in mijn ogen samen te gaan, met zo goed als degene die Bahasa Indonesia wil leren de cultuur dient leren te begrijpen.

Wat ik persoonlijk hoop is dat er een oplossing komt voor mensen die in Indonesie wonen wat de nieuwe zorgverzekering betreft.
Komt daar een oplossing voor is er in mijn ogen zeker toekomst voor speciale woonwijken voor ouderen met goede voorzieningen, daar zullen weer jonge Nederlanders nodig zijn om de zaak te sturen en voor contacten naar de zorgverzekeraars.
In het nieuws van Nederland van afgelopen week kwam weer aan de orde dat er best veel Nederlanders (willen) emigreren naar een ander land.
Op deze manier krijgt Indonesie weer buitenlandse valuta in het laatje, de ouderen zijn tevreden en een stel potente, jonge ondernemende Nederlanders weer aan een droombaan geholpen.
Bali zal dan wel moeten leren begrijpen dat de villa's die nu worden aangeboden voor bedragen vanaf US$.150.000 en hoger niet voor iedere westerling te betalen zijn.

Ben ik echter reeel ben ik bang dat hetgeen ik hier schrijf voor velen een droom zal blijven, de praktijk bewijst in ieder geval dat het uiterst moelijk is om hier zonder subsidie uit je vaderland of/en een dikke spaarpot te leven.

Zou ik echter jong zijn en plannen hebben om mij te vestigen in Indonesie zou ik in Nederland mijn verstand op nul zetten en elke Euro sparen waar mogelijk is, ruim de auto op, wat die per jaar kost in Nederland kan je in Indonesie al een jaar van leven.
Je kon er wel eens versteld van staan hoeveel geld je met een goede baan en zuinig leven kan sparen in Nederland.
Jan

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Jan Schreef

In het nieuws van Nederland van afgelopen week kwam weer aan de orde dat er best veel Nederlanders (willen) emigreren naar een ander land

Nou dat kan zijn, ja voor Frankrijk en Spanje liefhebbers.
Maar ze kruipen niet bij elkaar zoals je dat in Indonesie ziet.
Achter slagbomen met Security is voor mij al lijkt het veilig niet van toepassing.
Je zult maar naast een zeikert komen wonen, want er zijn vooral op leeftijd zeikerts bij,die je zo de oceaan in wilt sturen.
En velen zoals ik zo kan inventaliseren willen liever tussen de mensen van het land wonen waar op ze samen er iets van kunnen maken.
Ik zit liever onder de jongeren,(niet overal) om met hen van mening te verschillen, iets van hen te leren,en zij van mij. Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Ik heb begrepen dat er in Sanur Bali een Nederlander een reisbureau is begonnen, die heeft de mogelijkheid om tickets en pakketten te verkopen wat een Indonesier in mijn ogen (nog) niet kan, gebruikmakend van een Nederlandse bankrekening scheelt het ook nog in de kosten en risco die een creditkaart met zich meebrengt.

Klopt, zag laatst nog een advertentie - ze hadden daar namelijk mensen uit NL nodig.

Voor Nederlandse jonge dames zijn mannen van boven de 40 al oude bokken en als je zo'n jonge dame eens durft te aanschouwen ook nog eens geil!
In Indonesie merk je daar heel weinig van, daar heeft de jeugd nog enigzins respect oor een ouder iemand, voor een bule zijn er uiteraard ook veel dames die erg gevoelig zijn voor de in de regel goed gevulde portemonee.
Als ze dan waar leveren in verhouding dat zij de dompet plunderen zal het de meeste mannen een worst wezen.

Maar dit soort advertenties blijf ik om lachen: http://www.baliadvertiser.biz/(...)rrent_ads/hello.html Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

vergeet ik eens mijn elektriciteit of telefoon krijg ik een boete van enkele tienduizenden rp's in tegenstelling tot ned. want daar is een deurwaarder a' 50 euro en nog wat administratiekosten het minste wat ze er op leggen.

Overdrijven is ook een vak, want je krijgt eerst twee herinneringen, dan een aanmaning en vervolgens wordt je afgesloten voor je stroom. Dan heb je dus 4 maanden de tijd gehad om te betalen. (Ik weet dit omdat ik bij een energieleverancier werk)

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

In Indonesia zijn ze dit jaar veel strenger geworden. Telefoon moet je op de 21ste betaald hebben (de rekening verschijnt de 8ste) zoniet wordt ie afgesloten. Electra ook tot de 21ste tot het eind van de maand met een 'denda' daarna ook afsluiten. Weer aansluiten kost eerder enkele 100.000'en rp dan 10.000'en.

De zaken worden door die meneer inderdaad veel mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. Het is juist fout om Indonesia als een paradijs af te schilderen, want is het niet, gewoon een tiefesbende, waarin alleen de sterken kunnen overleven, plus dat je nog aalglad en uitgenasjt moet zijn om je die oplichters van het lijf te houden. Die praatjes zijn alleen maar bedoeld om aandacht te terekken "Kijk mijn is de slimme jongen, waarschijnlijk in NL een grote loser geweest, sterft het hiero van. De grote jongen uithangen met een jonge vrouw, mond overvol van praatjes. Etc.etc,

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Betalen van rekeningen.
Het betalen van rekeningen is een staaltje van klantvriendelijk waar je maandelijks op wordt getracteerd als je in Indonesie woont.

Op je beurt wachten is er niet bij, kleding voor een ceremonie is al een reden om gewoon voor te kruipen.
De echte bonzen laten echt iedereen voor schut staan en zijn direct aan de beurt.
Als je dan in Bahasa Indonesia durft te vragen waarom bapak zo'n haast heeft of dat er misschien iemand ziek is in de familie weet je meteen dat het woordje BOSS waarmee ze je op straat aanspreken in zuid-Bali niet met de waarheid strookt.
Wij Nederlanders staan bekend om flexibel te handelen, wij hebben sinds een half jaar een bankrekening bij Bank Mandiri die keurig de verschuldigde bedragen voor telefoon en elektrisch van je rekening afschrijft.
Deze service is niet gratis en kost IDR.2.000 per transactie.
Zo zijn we elke maand van een hoop stress verlost en hebben we een heel stuk meer vrijheid.

Ik weet niet hoe de Nederlanders die in Java wonen het vergaat.

Een servive zou al kunnen zijn om de rekening met de post te sturen en aan te geven op welke manier de rekening voldaan kan worden, het schijnt ook te kunnen met een transactie via de bankpas in de ATM-automaat, maar zolang de Indonesier maar blijft mopperen zonder eens een vuist te maken zal dat voorlopig niet aan de orde zijn, mij zal het een worst wezen met de oplossing van automatisch betalen.
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Over het betalen van rekeningen in deze dierentuin heb ik al jaren geleden geschreven.

10 Javaanse ergernissen : Het betalen van rekeningen

Zoals ik al eerder vertelde zijn de maatregelen om wanbetaling te voorkomen dit jaar zeer streng geworden. V/h betaalde ik de elctra en het water 1x in de 3 maanden en nam de boete (10.000 Rp of zo) voor lief. Ik heb geen bankrekeningen meer in Indo dus laat ik mijn pembantu cash betalen. Niemand hiero hoeft zich zorgen te maken over de betrouwbaarheid van mijn pembantu, die werkt al 8 jaar voor mijn.

Elke maand van een hoop stress verlost, wat is dat Emoticon: Laugh out loud

PT Telkom begon op een gegeven moment met het sturen van uitgebreide rekeningen, deze werden aan huis bezorgd, een service die Rp 2000 kostte, een leuke manier om geld te genereren. Echter de bezorger van de rekeningen schoof ze niet onder de deur door, maar flikkerde ze gewoon over de pagar, in wind en regen. Vaak had ik dus geen rekening (overigens als je 109 belt krijg je zo het te betalen bedrag te horen) op een gegeven moment stuurde PT Telkom een formulier waarin ze vroegen hoe de consument over hun service dacht. Ik heb het forumlier ingevuld, er een briefje bijgedaan en een door weer en wind onder het zand zittende rekening bijgevoegd. Dit hebben ze op een typisch Indonesische manier opgelost, ik ben in zwijgen van de lijst afgevoerd. Soms ga ik in dit soort situaties even amok maken, maar ja daar heb ik niet altijd zin in. Ik weet dat ik daar erg goed in ben want als ik mijn slachtoffers observeer willen ze het liefst onder hun bureau kruipen.

Solo 28 oktober 2005,

Dengan hormat,

Dengan surat ini saya mengirim kembali ďSurat Pengiriman INTAGJASTELĒ telah diterima dari PT Telkom. Maaf surat kotor sekali karena kena hujan. Ini terjadi karena orang yang menyerahkan surat tsb, tidak suka turun dari alat transport, dan buang amplop di belakang pagar saja, pintu rumah terlalu jauh dari pagar (3 meter). Seringkali surat hilang atau kena hujan seperti surat saya melampirkan. Saya pernah komplain di kantor Telkom tapi tidak boleh komplain, cuma bisa hapus servis Intagjastel katanya. Saya cuma tetawa, sudah kenal sikap orang di R.I.

Servis jelek saya harus terima dengan tenang saja, kritik tidak boleh. Begitu saya bayar setiap bulan untuk servis yang sebenarnya tidak boleh kasih judul servis. Cuma sesistim yang pintar lagi untuk mengosongi dompet konsumennya.

Saya harus bagaimana ?

Terimah kasih atas perhatian,

Dengan hormat,

tomysu
Gebruiker
spacer line

dat van die rekening was maar een voorbeeld uiteraard.
ik betaal gewoon alles cash soms vergeet ik dat het weer tijd is vaak komt er dan iemand langs met een kwitantie om het geld te halen ( na een paar weken ) en dan niets aan de hand ook met telefoon zo maar dan wel met een boete van 20 rb rp groot voordeel van wonen in kleine stad als enige bule waar iedereeen je kent ( ook omdat je daar al 20 jaar kwam ).
en londoh je hebt gelijk wat betreft dat beter leven, ik had moeten schrijven relaxter leven want leven is niet beter geworden net wat jij zegt leven hier en daar het blijft toch altijd maar aanklooien.
maar om het nu een succesverhaal te noemen gaat mij toch wel veels te ver want heeft niets met succes te maken maar gewoon met doorzetten en doen.
en als aanvulling ik lik niemands reet hogerop komen nergens voor nodig en hier bij ons in de desa hebben ze het niet allemaal makkelijk maar iedereen red zich, met of zonder hulp. de (domme?) mensen die jij bedoelt hebt zijn de mensen die allemaal hun desa verlaten om hun geluk in de grote stad te zoeken en dan beginnen de problemen ja geen werk is ook geen geld. tje en of ik gezond ben denk het wel maar zo niet tja dan houd het op.

gr.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 15-05-2006 05:27 tomysu wrote:
......en londoh je hebt gelijk wat betreft dat beter leven, ik had moeten schrijven relaxter leven want leven is niet beter geworden net wat jij zegt leven hier en daar het blijft toch altijd maar aanklooien.

Inderdaad Tomysu dat is het woord "relaxter" waarbij ik wil aantekenen dat je vooral zelf rielekst en vooral cool moet blijven, Indonesiers hoeven dat niet te leren, die kunnen niet anders. Verder altijd het overzicht behouden en kunnen improviseren. Tegenover het rielekste staat wel dat je lange dagen moet maken (althans ik) maar ik werk eindeloos veel liever van 0600 tot 0000 op me dooie akkertje dan in 7-8 uur alles geven en als je dan "vrijgelaten" wordt allerlei gekke dingen moet gaan doen om je dieper liggende onlustgevoelens op hun gemak te stellen (uitgekken en zo, zoals in nl) Het mooiste dat Indonesia mij gegeven heeft is dat ik rielekst geworden ben, het ken me allemaal niets verrekken. Ik sta 's morgens op, ga aan het werk, tot ik geen zin meer heb, dat kan heel lang duren. Geld komt dan vanzelf binnen, iedereen met discipline kan geld verdienen in dit land. Eigenlijk een klote leven Emoticon: Laugh out loud maar op mijn leeftijd ideaal.

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 14-05-2006 13:35 Tuti & Jan wrote:
Voor Nederlandse jonge dames zijn mannen van boven de 40 al oude bokken en als je zon jonge dame eens durft te aanschouwen ook nog eens geil!

Ik moet elke keer constateren dat de heren die in Indonesia veblijven en daarvan op dit forum konde doen in een mijn ogen al te rooskleurig beeld geven van de situasi in dit land. Kan natuurlijk ook aan mijn leggen, dat ik bijvoorbeeld een te somber beeld geef. Het vreemde is dat ik niet bekend staat als een somber iemand,wel als iemand die zegt wat ie denkt, ik weet dat dan vaak de pleuris uitbreekt om me heen, moet ik om lachen en kemme weinig verekken. De waarheid is vaak hard, hoewel ik deze niet in pacht heb.

Dat respect voor de oudjes is een aflopende zaak, ja iemand van 15 die tegenover iemand van 70 staat. Maar jongedames voor mannen van boven de 40 ? De wens is de vader van de gedachte, gevoed door geiligheid van de boven-40 jarige. Nederlanders hebben het romantische beeld van trouwen uit liefde, daarom gaan er ook zoveel huwelijken naar de knoppen. In Indonesia wordt vooral naar afkomst en geld gekeken, als dat goed zit komt de liefde vanzelf. Respct voor de ouderen, of dat nou ouders zijn of een oudere broer zus is een aflopende zaak, deze tradities worden door de jeugd snel overboord gegooid. Ik vergelijk dit altijd met wat er in het Westen in de 1960'er jaren gebeurde, men werd anti-autoritair. Vreemd dat onze Jan deze ontwikkelingen niet ziet, of misschien niet wil zien. In Indonesia trouwt men niet alleen met een vrouw, doch met haar hele familie, die in de loop van het huwelijk behoorlijk aangroeid met familieleden die geen muntje te makken hebben nog nooit een uur in hun leven hebben gewerkt. Er is n de ouwe lullen-met-jong-wijf sector een hoop ellende waar men in het algemeen nooit van hoort. Die bejaarden laten alles maar over zich heen komen, blij dat ze nog een beetje vrouwelijke belangstelling hebben. In eigen land worden ze door geen vrouw aangekeken.Ik behoor ook tot deze groep, met dat verschil datr ik niet op een huwelijk zit te wachten, ben dr een partijtje hoerig om voor een jong wijf krom te gaan leggen.

Apa sayang....of je WORST lust Emoticon: Nice

arie_h
Gebruiker
spacer line

Het mooiste dat Indonesia mij gegeven heeft is dat ik rielekst geworden ben, het ken me allemaal niets verrekken. Ik sta 's morgens op, ga aan het werk, tot ik geen zin meer heb, dat kan heel lang duren. Geld komt dan vanzelf binnen, iedereen met discipline kan geld verdienen in dit land. Eigenlijk een klote leven maar op mijn leeftijd ideaal.

Lon, beetje jammer voor je dat je dat pas 'op jouw leeftijd' ontdekt en er een paar duizend km voor van huis moet. Voor wie gewoon niet meedoet aan al dat gestress & gejaag, is NL ook gewoon een optie hoor. Ik werk wanneer ik wil, verdien er genoeg mee (een beetje creatief zijn qua hoe je aan je geld komt, loont nu eenmaal) & voor de rest klooi ik gewoon maar een eind aan.
Valt me altijd op dat randstedelingen (zoals ik dat ooit ook was) en mensen uit de wat grotere steden daarbuiten vaak meteen aan extreem ver buitenland denken als ze rust aan hun kop willen. Een maat van mij is pas verhuisd naar Terhofstede, een gat met 121 inwoners in Z-Vlaanderen mťt dorpskroeg en binnen een klein kwartiertje van Brugge. Z'n huis kostte 60.000 euro. Het moet je meug maar wezen (ik trek zo'n gat niet), maar naar mijn idee springen mensen nogal snel op het vliegtuig om iets te zoeken wat je eigenlijk bij jou om de hoek ook al kan vinden.

sophia
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal..ik zou graag wat informatie willen inwinnen over het wonen en werken in indonesie met name in Manado.. Emoticon: Very funny ben zelf wel volbloed Manadonees maar woont al vanaf 5e in Nl....na velen malen vakantie te hebben gevierd in Manado heb ik toch uiteindelijk besloten om zo snel mogelijk in manado te gaan wonen. ik wil wel gewoon mijn nl staat behouden..is er mogelijkheid voor mij en mijn gezin om daar te kunnen vestigen en eventueel ook om te kunnen wonen...: Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hangt van jou beroep (vak) .
Formeel kan je niet zo maar daar gaan werken en wonen.
Zie de site van Expat.or.id
De site van de Indonesische Immigratie of van de KBRI.
Er zijn al tig topics geopend over werken en wonen.
Als er verschillende wegen die naar Rome kan leiden , zou het ook gelden voor Manado.
Het beste is als je een uitgezonden kracht wordt bij een N.G.O werkgevers.
Als zelsfstandige moet je alternatieve wegen (koneksi-relasi) bewandelen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik zou niet weten wat iedereen dan in Indonesie denkt te gaan doen,behalve rentenieren.Maar feit is dat het hier in Europa niet lekker loopt.Hier worden de laatste spaarpotten leegezogen door hoge levenskosten en eerste behoeften.Ik denk dat velen dus uit invrede met het beleid hier emigreren en hun heil elders zoeken en eerlijk gezegd denk ik er ook over om te vertrekken. Emoticon: Talk to the hand

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey John, vraagje:
Als je in plaats van 300 euro in de maand nu 250 euro in de maand overhoud, heb je het dan slechter gekregen? Emoticon: Wink
Groetjes, ook thuis

Begin de details te vergeten

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik vraag me ook af waarom ze naar Indonesie willen.

Om daar redelijk te kunnen leven(adem ayem) moet je toch minimaal netto 1500 - 2000 euri verdienen.
Nou als ik dat bedrag heb zal ik niet naar daarO gaan . Hier heb je goede voorzieningen voor de kinderen(goede scholen, gezondheidszorg ) etc.
Hier heb je veel vrije dagen , winstdeling , 13e maand , kerstpakket etc.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En als je in plaats van 300 euro in de maand overhouden er in een tijdbestek van 5 jaar nu 100 euro in de maand te kort komt zonder een spaarpot te hebben?
Antwoord:
Dan zal het niet eenvoudig zijn om te vertrekken.

En als je in plaats van 300 euro in de maand overhouden er door een minder leuke gebeurtenis plotseling 300 euro of meer te kort komt en tevens een leuke spaarpot hebt?
Antwoord:
Dan heb je (nog) de kans om te vertrekken.

En als je in plaats van 100 euro in de maand te kort komt er in een tijdbestek van 5 jaar nu 300 euro in de maand te kort komt?
Antwoord:
Dan heb je de kans niet meer om te vertrekken met de schulden die je hebt gemaakt.

Om daar redelijk te kunnen leven(adem ayem) moet je toch minimaal netto 1500 - 2000 euri verdienen.
?????????????????

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Sophia

Ik woon sinds december 2006 in Manado. Je Nederlands paspoort behouden is natuurlijk geen probleem. Je kunt op een toeristenvisum komen, maar dan moet je regelmatig het land uit om te stempelen. Een baan hier lost dat op. Ik heb een verblijfsvergunning voor een jaar, die moet ik in november dus verlengen. Voor mij geen probleem, aangezien ik hier werk.

Sidia, ik weet niet waar je die bedragen vandaan haalt, tenzij je in een luxe hotel wilt wonen. Benzine kost hier 40 eurocent en eten in een fatsoenlijk restaurant niet meer dan 5-10 euro. Het bier bij je maatlijd is vaak duurder dan het eten!! Een ticket Manado-Jakarta ( 4 uur heen en 4 uur terug) kost 150 euro. De bediendes in een restaurant verdienen hier 75 euro!! per maand.
Met 500 euro kun je hier heel goed leven.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-10-2007 01:38 leomanado wrote:
hoi Sophia
Met 500 euro kun je hier heel goed leven.

Nou, dan ben je waarschijnlijk een alleenstaand persoon met geen verantwoording voor eega en kids. En hou je ook weinig van verzetjes.
Als je hier in RI verblijft (en zeker Manado) met een familie is het echt niet zo goedkoop. Beetje goede scholing en voeding voor de kinderen kost een fortuin. Je kan je kind moeilijk laten opgroeien met Basso en Siomay en meer van die goedkope rommel. Ook de scholing is erg belangrijk. Kost een aardige duit als het een kwaliteitsschool betreft.
Dan je vrouw (of man), die wil op zijn tijd ook wel eens iets leuks hebben. En vergeet je eigen pleziertjes niet af en toe. Going native gaan daar ben je na een aantal jaren wel van genezen; dat is een "beginnersziekte". Je bent een bepaald leven gewend en je wil vast niet minder. Ik ga niet "nongkrongen" ergens langs de kant van de straat en allerlei onzin uitkramen met Bambang-met-de-pet-op. Doe ik in NL ook niet. Dat is misschien leuk voor NGO-freaks die zo graag "1 met de bevolking" willen zijn.
Dan ben je aan jezelf en aan je gezin een bepaald hooghouden van status verplicht want anders kan je hier niet werken (en laten ze je ook niet werken).

Sophia, ga gerust terug, kijk de kat uit de boom, en als je een gezin hebt, houdt rekening met een inkomen dat 4x 500 euro moet zijn. Want het gunnen van een goede opleiding is iedere ouder verplicht aan zijn kinderen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,726,164 pageviews Een website van indahnesia.com