Uit de hand gelopen bakkie koffie

Subforum Andere praat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line  

We zullen zien... ik laat over een jaar wel weten hoe het is gegaan.
Ben mij ook heus wel bewust van de kosten en risico's. Pierre/Piris, ik heb bijna al jou berichten hier en elders al eens gelezen en dank je zeer voor je aanbod!
6000 euro is natuurlijk niet niks, maar valt relatief meer. Je hoeft het niet in een keer af te tikken, en ik geef nu alleen al per jaar zoiets uit aan vakanties.
Ze volgt nu al 2 jaar Nederlandse lessen en ik moet zeggen dat het best goed gaat. Het hoeft natuurlijk ook niet in een keer perfect te zijn.
Ik heb het misschien iets te simplistisch voorgesteld, maar ik vind oprecht dat er te veel negatieve verhalen de ronde doen op internet terwijl ik om mij heen zie dat het ook best goed kan gaan.

iwaki
Gebruiker
User icon of iwaki
spacer line

Zodeknijter wat een activiteit hier in een keer. Ik kan niet alles helemaal volgen maar heb mn best gedaan.

Allereerst een update: Tickets voor mijn meisje zijn geboekt. Ze komt hier in December de kerst vieren met een bliksem bezoekje van 10 dagen. (zelfs een visum krijgen voor die 10 dagen was niet makkelijk omdat ik geen vast contract heb en dus niet garant mag staan. Ook de hoeveelheid spaargeld die ze zou moeten hebben is niet haalbaar voor haar.)

Pa staat dus garant. 300 euro kosten voor een krabbeltje van de accountant, een legalisatie op het gemeentehuis van 7,50. Dan het papiertje nog even aangetekend versturen voor 16,95. vliegticket van 900 euro bij Garuda omdat die ook aangeleverd moet worden bij de visa aanvraag.

Het grootste probleem waar wij tegenaan lopen is niet geld maar de secundaire eisen als "vast contract" "eigen huis" "en een besluiteloze vriendin"

Als tijdelijke oplossing ben ik nu aan het zoeken naar een baan in Singapore daar die een beetje flexibeler zijn dan de Indonesische overheid. Kunnen we toch elkaar 1 keer in de twee weken zien.

Voor de lange termijn oplossing hebben we besloten een bedrijf te starten in Indonesie, of een toekomst op te bouwen in Nieuw-zeeland of een ander Engels talig land. Zodat we beide niet een nieuwe taal hoeven te leren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 12-10-2017 20:22 vivantomnesvirgines wrote:
We zullen zien... ik laat over een jaar wel weten hoe het is gegaan.
Ben mij ook heus wel bewust van de kosten en risico's. Pierre/Piris, ik heb bijna al jou berichten hier en elders al eens gelezen en dank je zeer voor je aanbod!
6000 euro is natuurlijk niet niks, maar valt relatief meer. Je hoeft het niet in een keer af te tikken, en ik geef nu alleen al per jaar zoiets uit aan vakanties.
Ze volgt nu al 2 jaar Nederlandse lessen en ik moet zeggen dat het best goed gaat. Het hoeft natuurlijk ook niet in een keer perfect te zijn.
Ik heb het misschien iets te simplistisch voorgesteld, maar ik vind oprecht dat er te veel negatieve verhalen de ronde doen op internet terwijl ik om mij heen zie dat het ook best goed kan gaan.

Dat komt ook omdat de mensen die hier al heel lang op het forum zitten redelijk veel ellende hebben gezien/gehoord en er zijn er ook die zelf een niet al te beste ervaring achter de rug hebben met de ambassade in Jkt en de IND in Nederland.
Maar laat je niet uit het veld slaan, ga er gewoon voor laat je heel goed informeren, ik zou zeker van het aanbod van Pierre gebruik maken, die kan je enorm veel goede tips geven.
Het kwam echt over dat je er te licht tegen aan keek, daar is op gereageerd, we gunnen je het allemaal wel van harte, wees daar maar zeker van.
In ieder geval succes.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ben toch eens met VivanTom, als de NL partner aan ALLE voorwaarden voldoet is het simpel en meer pusing voor de indonesische partner vooral als ze bijv in de buurt van aceh woont of alor. De probleem gevallen zijn zoals Iwaki.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

meer pusing voor de indonesische partner vooral als ze bijv in de buurt van aceh woont of alor.

Dat is hier nieuw, want volgens mij is het probleem over geheel Indonesië en is Aceh geen uitzondering
Ik meende dat merdekaSah uit Aceh of familie daar heeft zitten.
Maar zijn moeilijkheden waren het zelfde als je Pierre kan vergelijken die met het zelfde heeft meegemaakt
merdekaSah Schreef

Op 09-10-2017 22:15 schreef merdekaSah:

[quote verwijderd]

Om je in nederland te vestigen cq een baan te hebben dient men ook aan bepaalde vereisten
te voldoen en deze eisen worden momenteel door Rutte III op de schop genomen.
Ik raad niemand meer aan om met buitenlandse partner plannen voor vestiging in Nederland
te maken Of je moet een zak geld een zak geduld en zeer stressbestendig zijn.

Dus makkelijker ..... ik dacht het niet

En ja dat zou best eens kunnen dat het moeilijker er op gaat worden Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Wat vreemd toch dat er nog zoveel indonesiers inburgeringsexamen aanvragen en afleggen. Als ik jullie zo lees dan weet de NL partner niks, zijn indonesische partner is ook dom en die doet niet mee aan verschillende DRUKKE fora en groepen waar ze hun ervaringen delen en tips geven.
Emoticon: Stupid Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud

Wel hoor ik omgekeerde geluiden. De gepensioneerde expat is getrouwd en zijn indonesische geliefde woont riant hier en hij vertikt het om kitas te regelen. Dus zoveel keer per jaar komt hij hier en gaat dan naar Singapore of terug naar zijn land. Zijn geliefde gaat af en toe ook mee op vakantie maar liever niet want ze heeft natuurlijk haar ECHTE jongere liefje hier hahahaha

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

On 12-10-2017 18:29 Malam wrote:
Ik had al verwacht dat je vroeg of laat zou antwoorden Pierre misschien zou het raadzaam zijn voor Vivantomnesvirgines om eens de ervaringen van MerdekaSah te lezen, die met behulp van jouw kennis zijn duifje naar Nederland heeft gehaald.
Hij heeft alles vrij nauwkeurig omschreven en af en toe dacht ik, man man man waar haal je het geduld en het doorzettingsvermogen vandaan, ik had het bijltje er allang bij neergegooid.

. Emoticon: Angry

Dag Malam, ik heb de belevenissen van MerdekaSah destijds wel gevolgd maar hoe je het ook draait of keert en dat is zeker niet persoonlijk bedoelt naar Merdeka toe, hij is/was natuurlijk wel een randgeval wat betreft aanvraag. Hoe daar mee om is gegaan is een ander verhaal en zeker niet netjes van IND, daarom niets dan respect hoe hij heeft doorgezet.
Maar zoals ik al schreef eerder, als je een normale baan hebt, de papieren zijn in orde en zeker niet onbelangrijk die van je partner (daar wil vaak ook weleens het een en ander aan schelen) kortom je voldoet aan alle voorwaarden, is het geen onoverkomelijke hindernis om je partner naar Nederland te halen. Misschien dat Pierre die (succesverhalen) ook eens wilt delen met het Indahnesia forum.

Bovendien vind ik dat de IND terecht met enig argwanen naar de verschillende verzoeken kijkt, 30 jaar leeftijdsverschil (liefde maakt blind), minimaal inkomen, of arbeidsongeschikt zijn mijns inziens redenen om een verzoek eens goed tegen het licht te houden, je bent toch verantwoordelijk voor je partner en gezien de kosten die je de eerste jaren maakt niet helemaal onterecht lijkt mij.

Wij persoonlijk hebben niets anders dan goede ervaringen met de IND, afgelopen zomer zijn we nog eens bij de IND in Den Haag en Den Bosch langs geweest i.v.m. met verlengen van vreemdelingendocument, want net als Om Sid, weigert ze een Nederlands paspoort aan te vragen, maar zij wordt altijd netjes geholpen door volgens mij bekwame mensen.

Je hoort vaak IND-horrorverhalen, maar ik denk dat over het algemeen wel meevalt en dat het probleem vaak begint bij de aanvraag zelf, papieren ed. niet volledig. Dat je aanvraag daarna weer onderaan de stapel terecht komt is begrijpelijk, ik kan mij voorstellen dat er niet voor ieder aanvraag een IND-medewerker wordt vrijgemaakt. (Dan zouden de kosten voor je aanvraag helemaal hoog worden en dat willen we niet, want we vinden het nu al zo prijzig)

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Heb zojuist vernomen dat een gescheiden vrouw, nog niet getrouwd met haar NL partner en haar kind verleden week al gearriveerd is in NL, enige maanden nadat ze uitmuntend geslaagd was voor haar inburgeringsexamen in JKT.

Prachtig toch en geen klachten of moeilijlheden gehad. Wel beetje pusing om paar keer naar jakarta af te reizen , laatste keer met haar kind natuurlijk om de voorlopige verblijfsvergunning op te halen. Emoticon: Party!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik zit er niet meer dagelijks op en soms lees ik en neem geeneens meer de moeite om te
reageren, betweters die zelf alles beter weten, met hun beperkte ervaringen en die alleen naar
de mooie verhalen luisteren kun je toch niet overtuigen, die moeten eerst wat negatieve ervaringen opdoen en eerst eens leren hoe de immigratie,inburgering,DUO,IND en de vreemdelingenwet in elkaar zitten.

Inmiddels ben ik bijna 10 jaar getrouwd met mijn indonesische prinses, zij is inmiddels twee jaar in nederland, heeft 9 maanden op school gezeten en inmiddels al 5 examens gedaan
Van twee schrijven en spreken wachten wij nog op de uitslag maar zomaar ineens gaat de wachttijd van 8 naar 14 weken omdat DUO het druk heeft en zo zijn er nog wel meer van
dat soort geintjes zoals oa het boetebeleid de dreiging om verblijfsvergunningen niet te verlengen etc etc
Kosten.... dat was het me allemaal waard (we zitten nu op zo'n 5.000euro) en dan praat ik alleen nog maar over de studiekosten.
Wij hebben nog een zoon en dochter in indonesie zitten die op het verbouwde huis letten
Dat .... is mijn geliefde allemaal waard dus ik klaag niet over de centjes die het kost.

Ik geef alleen aan dat je wanneer je je geliefde naar Nederland haalt een zak geld nodig hebt een zak geduld en zeer stressbestendig moet zijn.

Dat zijn er maar weinigen die ruggegraat hebben om alle dingen te handelen
Ik ken er inmiddels legio die na een paar jaar hun geliefde in de steek lieten of die in de
steek gelaten werden, want het hele circus legt een enorme druk op relaties

Dus ,,,, eerst goed lezen en interpreteren ..... en wat ervaring opdoen voordat je alles zo
simpel wegwimpeld.

Ik adviseer niemand meer om dit pad in te slaan, het is niet meer zo gemakkelijk als
5 jaar geleden en het is niet even examen halen mvv/tev aanvragen en hallelujah
Er komt veel meer bij kijken

Overigens de mensen die nu zeggen het is easy gemakkelijk ... die praten over 5 jaar heel
anders ... ik zag alles ook heel rooskleurig toen ik in 2004 aan mijn indonesisch avontuur begon. Inmiddels ben ik heel wat wijzer geworden

Op facebook is iedereen rijk en gelukkig maar de echte wereld zit iets anders in elkaar
en wanneer je alleen mooie verhalen kunt bla bla - en dan zit je nog in je roze droomwereld
eens kijken hoe er gesproken wordt wanneer de minister van inburgering en integratie ineens de nieuwe regeltjes bekend maakt.

Mijn vrouw behoudt haar indonesische paspoort ... zo kan ze ten alle tijde terugkeren zonder getrubbel want een happy future in Nederland .... met een pensioengat ???!!!

Oeps .... daar hebben de mooie verhalen mensen nog niet over nagedacht .....

Maar verder .. in het algemeen .... het gaat prima met ons alleen we hebben het verkeerde
land gekozen om samen te gaan wonen.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 13-10-2017 07:47 KotaRadja wrote:
Wat vreemd toch dat er nog zoveel indonesiers inburgeringsexamen aanvragen en afleggen. Als ik jullie zo lees dan weet de NL partner niks, zijn indonesische partner is ook dom en die doet niet mee aan verschillende DRUKKE fora en groepen waar ze hun ervaringen delen en tips geven.
Emoticon: Stupid Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud

Wel hoor ik omgekeerde geluiden. De gepensioneerde expat is getrouwd en zijn indonesische geliefde woont riant hier en hij vertikt het om kitas te regelen. Dus zoveel keer per jaar komt hij hier en gaat dan naar Singapore of terug naar zijn land. Zijn geliefde gaat af en toe ook mee op vakantie maar liever niet want ze heeft natuurlijk haar ECHTE jongere liefje hier hahahaha

Ik vind het helemaal niet vreemd dat er nog mensen in de rij staan bij de ambassade om
naar het "beloofde land" te vertrekken.
Dat sprookje dat alles in Nederland beter is wordt zelfs in stand gehouden door gestrandde
indonesiers in Nederland en de vele indo's die naar hun "thuisland" gaan met hun successtories
en uiteraard wanneer je een bule kunt vangen die de eerste jaren alleen met
zijn kleine hoofdje denkt dan grijp je die kans aan om uit INDAHNESIA te kunnen vluchten

Je kunt je dan scharen bij de vele lotgenoten die op pasar malams in nederland bijeen
komen en daar alsnog HIDUP INDONESIA blaten

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 14-10-2017 00:31 schreef merdekaSah:

[quote verwijderd]

Ik vind het helemaal niet vreemd dat er nog mensen in de rij staan bij de ambassade om
naar het "beloofde land" te vertrekken.
Dat sprookje dat alles in Nederland beter is wordt zelfs in stand gehouden door gestrandde
indonesiers in Nederland en de vele indos die naar hun "thuisland" gaan met hun successtories
en uiteraard wanneer je een bule kunt vangen die de eerste jaren alleen met
zijn kleine hoofdje denkt dan grijp je die kans aan om uit INDAHNESIA te kunnen vluchten

Je kunt je dan scharen bij de vele lotgenoten die op pasar malams in nederland bijeen
komen en daar alsnog HIDUP INDONESIA blaten

Gelukkig merdekaSah, heb je toch nog de moed genomen om duidelijkheid te scheppen en daarvoor hartelijk dank.
Van af 1995 heb ik een vriendin uit Indonesia we zijn velen verjaardagen in die jaren dat we in Nederland samen waren en kumpulans meegemaakt, Indische dans avonden en noem maar op wat ze in die gemeenschap heel goed kunnen nazitafels vol en vol op bier.
Heel gezellig en zo ben ik velen tegen gekomen waar het ook stuk is gelopen en krijg het gevoel toch dat er erg veel mislukkingen zijn geweest.
Je merkt toch ondanks ze heel goed zich in de samenleving laat aan passen aan de Nederlandse mentaliteit.
Gezien die mensen ook bij elkaar klitten en elkaar opzoeken juist op die gelegen heden die in die gemeenschap plaats vinden, dat ze hun eigen cultuur zich nooit zal los laten
Ik ben blij voor je dat het goed gaat met jou prinsesje en hoop nog heel veel jaren je gelukkig ben.
Liefde heeft ook (dat is mijn persoonlijke mening), een houdbaarheid grens.
Mijn vriendin had toch iets dat verlangen naar Indonesië, tenslotte ze heeft in Indonesië ook kinderen en klein kinderen en dat lig voor een moeder anders dan voor een vader.
Daarom afgelopen 23 jaren altijd op vakantie naar Indonesië.
Dus ervaringen genoeg opgedaan, ook met de vliegmaatschappijen die je dan mee maak.

Maar toen ze gepensioneerd werd is ze terug gegaan.
En dat heeft haar nog meer naar haar land verlangd, want de staat is niet zo vriendelijk als welnu denken, voor de vluchtelingen misschien wel, vol op poen tot een moment dat ze zelfstandig hun eigen broek op moeten houden en dan komen de moeilijkheden.
Reken er op dat dan er veel scheidingen bij die mensen zal gaan plaats vinden en dan heb je de poppetjes aan het dansen de ene moord op de andere vind al plaats .
Maar weet je Nederland weet dat zo handig te verbergen dat er geen haan naar kraai omdat er veel geld naar de NPO en de pers gaat om die berichten niet te plaatsen.
Want je zou eens die rechtse lieden in de kaart spelen dat gaat niet gebeuren....
Zo en nu kunnen ze mij weer aanvallen met deze negatieve schrijven maar de waarheid is hard. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Malam schreef:

Dat komt ook omdat de mensen die hier al heel lang op het forum zitten redelijk veel ellende hebben gezien/gehoord en er zijn er ook die zelf een niet al te beste ervaring achter de rug hebben met de ambassade in Jkt en de IND in Nederland.

Kennen "de mensen hier" dan geen emigranten waarbij de visum aanvraag vanaf vorig jaar tot heden vrij soepel verliep en soepel werd afgehandeld en de indonesische partner met 10/10/10 slaagde in jkt, dientengevolge happy for ever koppels in het land van Wilhelmus zijn Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 14-10-2017 05:37 KotaRadja wrote:
Malam schreef:

[quote removed]

Kennen "de mensen hier" dan geen emigranten waarbij de visum aanvraag vanaf vorig jaar tot heden vrij soepel verliep en soepel werd afgehandeld en de indonesische partner met 10/10/10 slaagde in jkt, dientengevolge happy for ever koppels in het land van Wilhelmus zijn Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

beste kotaradja

je snapt het denk ik niet helemaal
zowel Pierre als ik begeleiden talloze mensen vanuit indonesie en andere landen op hun
avontuur om naar nederland te emigreren maar het houdt niet op bij even 10/10/10 slagen in jakarta voor je basisinburgeringsexamen en daarna je mvv/tev aanvraag
Het is niet "happy for ever" nadat men voet heeft gezet op nederlandse grond en de verblijfsvergunning voor maximaal 5 jaar in de pocket heeft.
Daarna begint het circus pas en ik heb velen (ook uit indonesie) binnen 2 jaar al terug
zien keren naar hun thuisland omdat de verwachtingen anders waren, men toch niet
happy is en/of de relatie vast liep.
Het ontmoedigingsbeleid werkt perfect.

en ja ... er zijn ook mensen die het wel redden.... (totnutoe hobbelvrij) maar je moet wel heel erg kortzichtig zijn om te beweren "happy ever after"
De boetes van DUO a 1250 euro leiden iedere 3 maanden weer tot kleine drama's en ook
zijn al een aantal mensen "vrijwillig" teruggekeerd omdat het toch niet haalbaar bleek of
te veel moeite was, immers men kwam naar nederland om te genieten van het leven samen niet voor extra stress en pusing.
Ook de dreigende uitzettingen leggen op veel relaties een zwaar beslag.

En ... wanneer men zo gelukkig samenwoont en de pensioenleeftijd gaat bereiken
dan zit met nog met een pensioengat en dan ga ik er no even vanuit dat men samen oud
wordt niet dat er iets gebeurd met de nederlandse partner want dan sta je als buitenlandse partner er alleen voor met een zeer zwakke rechtspositie en dan mag je misschien in bezit
zijn van een nederlands paspoort (domme keuze) maar dan zit je dus vast in je eigen gevangenis want terugdraaien gaat niet 1 2 3

maar genoeg toegelicht .... zal toch zinloos zijn want je gelooft liever de mooie verhalen

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

ik heb respect voor Iwaki dat hij zoveel van zijn liefde houdt dat hij haar niet al deze ellende
aan doet en kijkt naar zijn mogelijkheden, in de buurt van zijn geliefde.

zijn verhaal volgend zal hij ook nog niet voldoen aan de vereisten om zijn liefde naar nederland te halen

het is een goede test of de relatie sterk genoeg is en je doet wat ervaringen (van anderen)
op, waardoor je beter beslagen ten ijs komt alles is beter als een roze bril opzetten
en jezelf alleen blind te staren op de mooie verhalen (op vakantie of op fora)

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

Ik kan niet beoordelen of het moeilijk is of makkelijk.
Ik kan alleen zeggen dat ik qua voorwaarden alle wind in de zeilen had en toch koppijn en maagkramp heb gekregen van al die procedures en langs elkaar heen werkende organisaties.
De VVR was dan nog een makkie en wat was dat al spannend. DUO is echt de vreselijkste organisatie waar ik ooit meer te maken heb gehad en al met al heb ik enorme geluk gehad (financieel) omdat ik de gemeente in de hoek kreeg.

Helaas ga je zo'n traject in met weinig ervaring (dus grijp de aangeboden handjes aan is mijn advies !!) en weet je achteraf pas hoe alles werkt, dan heb je als het tegenzit al een paar valkuilen zonder succes gepasseerd. Werkelijk een waardeloos zooitje, volgend jaar moet ik de VVR van mijn vrouw weer verlengen, mijn maag draait al om als ik bedenk met wat voor achterlijke gesprekken ik weer te maken krijg. Of niet, want soms gaat het ook opeens verrassend soepel.

En juist die willekeur is killing. Je vaart op de positieve ervaringen, want hé, hoop doet leven toch? Maar 1 verkeerde afslag en je hebt gelijk een brandmerk. Nogmaals ik heb een vaste baan, een eigen huis, ik heb alles (ook een gelukkig huwelijk), maar ik heb er ook aan half-trauma bij, altijd die onzekerheid bij een vervolgstap.

En wat ik hierboven las klopt; al die energie die je aan dit traject kwijt bent kun je juist goed gebruiken als je je relatie echt gaat opbouwen. Ik heb nergens spijt van, maar soms vraag je je af waar je ooit aan begon.
Emoticon: I love it .

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ik ben eens met vivantom:

ik vind oprecht dat er te veel negatieve verhalen de ronde doen op internet terwijl ik om mij heen zie dat het ook best goed kan gaan.

Geef eens ook voorbeelden van gevallen die wel soepel zijn verlopen en oordelen over relaties vind ik uit den boze. Bij echtparen van koninklijke afkomst kan het ook misgaan.
En ook zomaar vanuitgaan dat een ander het niet snapt....geweldig.
Zojuist berichte iemand mij dat ze haar examen in jkt heeft afgelegd afgelopen vrijdag en het makkelijk vond. Ze is verschillende keren in NL geweest, dus binnenkort voorgoed en zij bedankte mij voor al mijn hulp en begeleiding. Zo ook anderen die daar al wonen.

Selamat Malam.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

De beste ervaring is eigen ervaring, kotaradja
niet bij iedereen gaat het hetzelfde en niet iedereen is even sterk of heeft ruggegraat
en sommigen zijn tevreden met 5 jaar happy for ever anderen kiezen voor tot de dood
ons scheidt.

Ik probeer mensen ervan te overtuigen om die roze bril weg te gooien en realistisch in
het avontuur te stappen. Het gaat niet alleen om je eigen geluk maar ook de wereld
van je geliefde wordt op zijn kop gezet en de vraag is .... is het dat allemaal waard.

Keuzes moeten mensen zelf maken, dromen kan en mag maar ... wees op je hoede
voor tegenslagen want die komen er !!!

Alleen de mooie verhalen geloven dat is ook een keus.
(ik wist wel dat het uitleg voor ovemans oren was)

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Tegenslagen kan iedereen krijgen. Novanto zal (hoop ik) binnenkort ook een tegenslag verwachten, de bajes in.... Emoticon: Yes!

Natuurlijk zijn er ook mislukkingen maar jij hebt overmans oren voor sukses stories Emoticon: Yes!

Niet iedereen ervaart wat jij meegemaakt hebt. Dergelijke uitspraken kan je alleen doen als je een studie hebt verricht. Hoeveel mensen emigreren naar NL om bij hun partner te zijn en hoeveel daarvan zijn mislukt in de afgelopen 2 jaar of 5-6 jaar??? Weet jij dat?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het bekende ja en nee spelletje wat hier op het forum al jaren aan de gang is.
Hele volksstammen die hun liefje uit Indonesië wilden halen het afgelopen decennium en daar melding van maakten hier en om hulp vroegen. Emoticon: Wink
Altijd werden ze gewaarschuwd, veel gehoorde klacht, de gebruikers van dit forum oordeelden te negatief. Emoticon: Blush
Puntje bij paaltje liepen er een heleboel stuk niet alleen op regels, maar ook op cultuurverschillen, daar is in de loop van de tijd een hele bloemlezing van te vinden op dit forum. Emoticon: Yes!
Dan zou je denken dat mensen die hun partner vloeibaar naar Nederland haalden er zeker melding van maken, al was het alleen maar om de criticasters de mond te snoeren Emoticon: Devil

Neh neh neh, niets van dit alles, Maryono's verhaal is een succesverhaal en zo'n beetje het eerste op dit forum, nadat hij er jaren over heeft gezwegen terwijl hij wel mee las, maar ja, beter laat dan nooit. Emoticon: Blush
Pierre en Merdeka ook, maar dat was een weg vol hobbels en Merdeka loopt nog steeds vast op verkeersdrempels begrijp ik.
Dus niet vreemd dat de verwachting van oude forummers niet al te hoog zijn gespannen, wat KotaRadja schrijft is van gehoord hebben, dat zijn geen mensen geweest die actief waren op dit forum. Emoticon: Nooo
Vivantomnesvirgines en Iwaki zijn de procedure nog niet eens begonnen, laten we dat nu eens even afwachten, horen we over twee jaar niets meer van ze dan weten ze precies hoe de vlag er bij hangt. Emoticon: Wink

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Gehoord te hebben?? Ja, klopt. Ik hoorde de succes stories van die lui zelf. Regelmatig contact met hun en ook met anderen die binnenkort gaan. Heb je mijn post boven gelezen? Iemand gaat toch niet mij vanuit jkt berichten na afleggen van het inburg. examen als ik ze niet ken.

Hun mentaliteit is: problemen moet je oplossen en niet als maar door klagen. Emoticon: Yes!
Tegenslagen? Doorgaan net als KPK in de zaak Novanto Emoticon: Yes!

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

En bij de MVV fb groep kan je ook info en tips en sukses stories lezen van diegenen die al in NL zijn of binnenkort gaan. Er zijn verschillende van dergelijke online communities waarbij members niet anoniem zijn. Wellicht een idee om hun te enqueteren merdekaSah

Zoek maar op MVV op fb dan vindt je die groep.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 14-10-2017 20:07 KotaRadja wrote:
En bij de MVV fb groep kan je ook info en tips en sukses stories lezen van diegenen die al in NL zijn of binnenkort gaan. Er zijn verschillende van dergelijke online communities waarbij members niet anoniem zijn. Wellicht een idee om hun te enqueteren merdekaSah

Zoek maar op MVV op fb dan vindt je die groep.

Ik zit zelf al jaren in die groep en geef mensen adviezen en ik zit in nog 3 groepen waarbij
ik regelmatig acties onderneem tov IND en DUO
Ik hoef mensen niet te enqueteren het CPB houdt de statistieken over migratie en inburgering iedere 6 maanden bij en daarbij wordt iedereen betrokken en niet alleen
eenzijdig geluisterd naar mensen die net hun basisinburgering hebben behaald
Die weten ook nog vrij weinig over wat ze te wachten staat in Nederland, na 2 jaar in nederland kun je een beetje meepraten over het wel en wee dan zijn de meesten hun
roze bril wel kwijtgeraakt.

Statistisch gezien loopt bij 25% iets mis waardoor mensen binnen 3 jaar terugkeren
naar hun thuisland, verder is het statistisch niet onderbouwd omdat een groot gedeelte
daarna naturaliseerd en het niet meer controleerbaar is
Dus men mag "voorzichtig" concluderen dat 100% in iedergeval 2 jaar "happy" is
maar natuurlijk kan het CPB mensen niet 100% monitoren.
Overigens ik heb nog niemand in die FB groep zien publiceren dat hun relatie beeindigd was
dus misschien is inderdaad iedereen happy anders zouden ze dat wel zeggen toch

De perikelen rondom de verblijfsvergunningen gaan dit jaar actief plaatsvinden
Hou het nieuws over gedwongen uitzettingen maar in de gaten. het topje van
de ijsberg wordt dan zichtbaar.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Dan zitten we toch op 1 lijn Emoticon: Smile

Al is de "niet happy" gevallen 50% dan is die andere 50% WEL happy en ik heb de indruk dat Zieleffe en anderen dat niet willen horen want dat dus kan niet. Het lijkt wel dat je niet happy mag zijn als je je buitenlandse partner naar NL brengt.

Het bittere hier overheerst, waarom toch?

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 15-10-2017 07:18 KotaRadja wrote:
Dan zitten we toch op 1 lijn Emoticon: Smile

Al is de "niet happy" gevallen 50% dan is die andere 50% WEL happy en ik heb de indruk dat Zieleffe en anderen dat niet willen horen want dat dus kan niet.

Het bittere hier overheerst, waarom toch?

25% uitval binnen drie jaar is anders als 50/50 happy for ever
Happy for ever zei jij toch ........ kun je dat met statistiek onderbouwen

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

De Malams hahahaha happy for ever met zijn poppie alhowel hij hier iedereen en nog wat uitscheldt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,216,186 pageviews Een website van indahnesia.com