Informatie over wajang poppen

Subforum Geloof in Indonesië 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
aalita
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Wie weet waar en hoe ik erachter kan komen welke wajang poppen we in huis hebben? Iemand die er verstand van heeft?
Het is in ieder geval een mannetje en vrouwtje. Ik wil er graag namelijk meer over weten en ook of we ze eventueel zomaar weg mogen doen, want hoor hier en daar verhalen dat je dan pech kan krijgen. Niet dat ik dat direct geloof, maar je weet maar nooit Emoticon: Wink

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Het is in ieder geval een mannetje en vrouwtje.
=================
In het algemeen zijn het of Arjuna (man) en Sumbadra(vrouw) van de Pandawa Lima , of Rama (man) en Shinta ( vrouw).
Zie hun afbeeldingen in wikipedia , bij wayang golek (je schreef namelijk "poppen) , en dat is de Sundanese versie.
Javanen hebben hun versie, de zgn Wayang Kulit (plat en van leer=kulit gemaakt).

bisa dicek of makemyday .

aalita
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie Surya.
Ik had al via Google geprobeerd e.e.a. te zoeken, maar niet wijs geworden. Dit zijn ze..

aalita
Gebruiker
spacer line

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 30-01-2017 15:22 schreef aalita :
Hallo allemaal,

... en ook of we ze eventueel zomaar weg mogen doen, want hoor hier en daar verhalen dat je dan pech kan krijgen. Niet dat ik dat direct geloof, maar je weet maar nooit Emoticon: Wink

Meen je dat laatste nou echt? mooi spul hoor, maar blijft een stukkie hout. Emoticon: Smile

Ach ja

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 30-01-2017 16:35 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

Meen je dat laatste nou echt? mooi spul hoor, maar blijft een stukkie hout. Emoticon: Smile

hahaha Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 30-01-2017 16:05 schreef aalita :

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Zo te zien Rama en Shinta.
Waarom zou je die weg doen?

FAR FROM THE MADDING CROWD

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,326,543 pageviews Een website van indahnesia.com