TRUMP en zijn toekomstige prikkelingen

Subforum Andere praat 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Vast foot en in Nederland maar zeuren over vlees ...... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-01-2019 16:05 jakarta-snacks wrote:
Schiet me iets te binnen:

Hoeveel miljard euri geeft de EU.... jaarlijks.... aan Turkije en Noord Afrikaanse landen om migranten buiten EU te houden?

Niet dat dat bepaald helpt, want ze zijn lang heimelijk door Duitsland met nachtvluchten opgehaald en lang met die NGO ferries.

Kom kom Jak kijk nu eens verder dan je hidung pesek lang is, niet alleen de Opnaaigraaf. Emoticon: Talk to the hand
Lees nu eens 10 verschillende kranten/bladen gooi alles in een emmer, effe schudden en dan het gemiddelde eruit nemen, dan zit je redelijk in de goede richting. Emoticon: Wink
Dan ziet de wereld er ineens stukken anders uit als wat de Telegraaf je wil laten geloven, die spelen namelijk in op je onderbuikgevoelens en dat is verslavend, dan ga je je afsluiten voor ander nieuws en net als Trump schreeuwen "Fake news" als er iets wordt geschreven wat niet in zijn straatje past. Emoticon: Laugh out loud
Ten opzichte van de golf van vluchtelingen in 2015 staat dat die in 2018 nagenoeg is opgedroogd en dat in de landen die de meesten kregen te verwerken, Duitsland en Nederland de werkloosheid nog nooit zo laag is geweest, ra ra hoe kan dat. Emoticon: Confused
Ik snap best dat de berichten in de Opnaaigraaf lekker weg lezen en een streling voor de ogen van de negatieve Ollander zijn, maar de soep wordt lang niet zo heet gegeten als dat door Gra(a)fgravers die alleen maar belang hebben bij grote oplage's wordt opgediend. Emoticon: Nooo

Het mooiste voorbeeld zijn de cijfers van het Nibud en het CPB nu de eerste salarissen van 2019 worden uitbetaald.
De meeste kranten openen met de kop " We gaan er bijna allemaal op vooruit ze geven een opsomming van verschillende groepen en vermelden bovendien dat 7 % er niet op vooruit gaan en wie dat zijn. Emoticon: Cry
Dan de kop van de Huilgraaf, " We gaan er niet allemaal op vooruit " die beginnen dus met een opsomming van de 7 % die het nakijken hebben, zo verschrikkelijk negatief. Emoticon: Frustrated
Vervolgens zie ik commentaar van o.a. havenwerkers in de soc. media die nog steeds een automatische prijscompensatie hebben en met de huidige maatregelen er behoorlijk op vooruit gaan, "Zie je nu wel, we worden weer genaaid", die dombo's lezen namelijk alleen de kop in de Opnaaigraaf. Emoticon: Clown

Laat ik het zo zeggen, de Telegraaf maakte in de tweede wereldoorlog al verkeerde keuzes en ze hebben in de 75 jaar er na nog geen donder bijgeleerd.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 19-01-2019 15:42 zieleffe wrote:
hij had het al gezegd en die man is werkelijk een man van zijn woord.

Hij is net NIET een man van zijn woord: hij had beloofd dat Mexico die muur zou betalen. Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Trump heeft zijn eerste concessie gedaan, hij gaat over op mensenhandel, de regeling van immigranten met een tijdelijke verblijfstatus, waaronder de 800.000 "dreamers" wil hij met 3 jaar verlengen als hij zijn murengeld krijgt. Emoticon: Confused
Dreamers zijn als kinderen ooit met hun ouders illegaal de VS in zijn gekomen, ze hebben Amerikaanse scholen doorlopen, zitten vanaf hun jeugd onafgebroken in Amerika en spreken vaak de taal niet van het land waar ze vandaan zijn gekomen en zijn nog geen 31 jaar en voor hun 16e de VS binnen gekomen Emoticon: Talk to the hand
Ze hebben een beschermde status, werken en betalen belasting enz. enz. die tijdelijke verblijfstatus kunnen ze om de 2 jaar verlengen, Trump wil die beschermde status opheffen en ze uitzetten, in ruil voor de 5,7 miljard voor zijn muur wil hij de regeling van beschermde status met 3 jaar verlengen. Emoticon: Blush

Buiten de dreamers vallen ook enkele honderdduizenden wat ze noemen goede immigranten onder die regeling, zijn voorstel komt er in het kort op neer, als ik dat murengeld niet krijg dan ga ik meer dan een miljoen mensen deporteren. Emoticon: Bye bye
Krijg ik mijn geld, dan wacht ik er nog 3 jaar mee. Emoticon: Laugh out loud
Meer als een miljoen mensen die zijn geregistreerd en volledig meedraaien in het systeem, waar de overheid dan ook alles van weet, werk, gezinssamenstelling en verblijfplaats, die volledig aan de grillen van Trump zijn overgeleverd.
Die kunnen zo maar op een mooie morgen ambtenaren aan de deur krijgen, koffertje inpakken, naar de grens gebracht en wegwezen, dan is de American dream ineens een nightmare geworden. Emoticon: Yes!

De term dreamer komt van de Development, Relief, and Education for Alien Minors act.
Overigens is deze shutdown een herhaling van januari 2018, toen heeft het 3 dagen geduurd, toen vroeg Trump maar liefst 18 miljard voor de bouw van zijn muur, dat heeft hij nu bijgesteld naar 5,7 miljard en ook toen was de inzet de dreamers.
Toen ging de senaat overstag nadat de Democraten steun van de Repubikeinen kregen voor een debat over de dreamers, ondanks dat zei Trump in de loop van 2018, geen flikker mee te maken, ik hef de status op en gooi ze eruit, dus niet zo gek dat de Democraten er nu niet opnieuw intrappen. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 19-01-2019 18:16 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Kom kom Jak kijk nu eens verder dan je hidung pesek lang is, niet alleen de Opnaaigraaf. Emoticon: Talk to the hand
Lees nu eens 10 verschillende kranten/bladen gooi alles in een emmer, effe schudden en dan het gemiddelde eruit nemen, dan zit je redelijk in de goede richting. Emoticon: Wink
Dan ziet de wereld er ineens stukken anders uit als wat de Telegraaf je wil laten geloven, die spelen namelijk in op je onderbuikgevoelens en dat is verslavend, dan ga je je afsluiten voor ander nieuws en net als Trump schreeuwen "Fake news" als er iets wordt geschreven wat niet in zijn straatje past. Emoticon: Laugh out loud
Ten opzichte van de golf van vluchtelingen in 2015 staat dat die in 2018 nagenoeg is opgedroogd en dat in de landen die de meesten kregen te verwerken, Duitsland en Nederland de werkloosheid nog nooit zo laag is geweest, ra ra hoe kan dat. Emoticon: Confused
Ik snap best dat de berichten in de Opnaaigraaf lekker weg lezen en een streling voor de ogen van de negatieve Ollander zijn, maar de soep wordt lang niet zo heet gegeten als dat door Gra(a)fgravers die alleen maar belang hebben bij grote oplages wordt opgediend. Emoticon: Nooo

Het mooiste voorbeeld zijn de cijfers van het Nibud en het CPB nu de eerste salarissen van 2019 worden uitbetaald.
De meeste kranten openen met de kop " We gaan er bijna allemaal op vooruit ze geven een opsomming van verschillende groepen en vermelden bovendien dat 7 % er niet op vooruit gaan en wie dat zijn. Emoticon: Cry
Dan de kop van de Huilgraaf, " We gaan er niet allemaal op vooruit " die beginnen dus met een opsomming van de 7 % die het nakijken hebben, zo verschrikkelijk negatief. Emoticon: Frustrated
Vervolgens zie ik commentaar van o.a. havenwerkers in de soc. media die nog steeds een automatische prijscompensatie hebben en met de huidige maatregelen er behoorlijk op vooruit gaan, "Zie je nu wel, we worden weer genaaid", die dombos lezen namelijk alleen de kop in de Opnaaigraaf. Emoticon: Clown

Laat ik het zo zeggen, de Telegraaf maakte in de tweede wereldoorlog al verkeerde keuzes en ze hebben in de 75 jaar er na nog geen donder bijgeleerd.

Wel gaan er WEL op vooruit. NIET, WEL, NIET, WEL, BEETJE, EEN DEEL. Enfin, ik heb idd alle varianten ondertussen voorbij zien komen.

We zullen zien.
Er zijn een paar dingen die we in het achterhoofd moeten houden:
1) Soms wordt er enkel gekeken naar: Meer netto salaris overhouden. Dat betekent dus niks, gaat om koopkracht
2) Koopkracht: Ik zag berekeningen met enkele componenten daarin meegenomen om te kijken of mensen ook in koopkracht erop vooruit zouden gaan. Alleen... Ik miste een aantal componenten, zoals bijv. WOZ en OZB..
3) Wat is de peildatum van meting van het CPB? Pas onlangs is bekend gemaakt dat bijv. de verhogingen van energiekosten hoger zijn dan eerst werd gedacht. Zijn dat soort verhogingen ook meegenomen in de berekening.

Met andere woorden: Het precieze plaatje wordt pas later zichtbaar. Dat zullen we zien.
Echter met al die verhogingen zie ik de kostenstijging hoger in dat netto salaris, dus vrees koopkrachtverlies.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

O sorry, hoort niet in dit topic thuis.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Trump deed dus een voorstel. Op zich zag die er niet slecht uit.
Democraten stapten onmiddelijk op.
Shut down gaat gewoon door.

Idioterie in mijn optiek.

Als iemand een voorstel doet, is dat een opening om erover te praten, ongeacht waar het over gaat, ongeacht wie (welke partij) het voorstel doet). Direct weglopen is de weg van de minste weerstand en kan evt na het praten.

Er is bijzonder veel aan gelegen de shut down opgeheven te krijgen.

En daarmee proberen de Democraten de President op zijn knieen te krijgen. Iets wat ze al vanaf dag 1 proberen.

Dit valt in het plaatje: ploertenstreken, zoals onlangs beschreven in het EU topic met dat voorstel van PVV.

Alles om die K U T muur, die Turkije ook heeft gebouwd met steun van EU.
Wat is er tegewoordig toch mis om een grens te hebben? We zijn allemaal totaal doorgeslagen.

Lijkt wel een beetje op die "vluchtelingen" hype waar een hele trits bekende nederlanders wel een vluchteling op zou nemen.
Volgens mij is er tot op heden geen ekele BN-er geweest die dat ook gedaan heeft EN heeft eenieder zijn deur dicht/op slot. Hun grens (en dat laatste is overigens terecht).
Een aantal van de BN-ers heeft zelfs een mooi hek om het huis. Hek.... Grens.... Tot hier en niet verder...

Heldere ziende

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 20-01-2019 00:52 Malam wrote:

Die kunnen zo maar op een mooie morgen ambtenaren aan de deur krijgen, koffertje inpakken, naar de grens gebracht en wegwezen

Bevolkingsgroepen die plots ambtenaren aan de deur krijgen en weggebracht worden? Waar heb ik dat nog gehoord? Emoticon: Confused

On 20-01-2019 06:13 jakarta-snacks wrote:

Als iemand een voorstel doet, is dat een opening om erover te praten, ongeacht waar het over gaat, ongeacht wie (welke partij) het voorstel doet). Direct weglopen is de weg van de minste weerstand en kan evt na het praten.

Je leest het nieuws wel heel selectief Jak. Minder dan 2 weken geleden deed die oranje pisvlek net hetzelfde.

nos.nl/artikel/2266781-trump-s(...)-over-grensmuur.html

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Natuurlijk Erwin nadat de muur is geplaats laat hij iedereen die de grens over wil betalen en zo komt het geld terug. Nu komen ze met velen eligaal Amerika binnen. Emoticon: Shut up!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Zag een filmpje. Equadoriaanse politie hield een auto aan. Daar kwamen wat migranten uit.

18 stuks... 1 auto... Serieus.
En niet bepaald Zuid Amerikaans uiterlijk: Afrikaans. Kraakhelder.

Waarop de volgende vraag in me opkomt:
Zou het dan toch zo zijn dat Afrikanen richting Zuid Amerika vliegen om zich vervolgens in de karavaan "vluchtelingen" aan te sluiten richting USA?

Kan me wat lastig voorstellen dat ze een verkeerde afslag in Senegal of Mauretanie hebben genomen en plots in Equador uitkwamen.

Dan: Zonder paspoort kom je t vliegtuig niet in. Dus moeten ze alle 18 hun paspoort kwijt zijn geraakt na aankomst in Zuid Amerika.

Ik krijg het steeds meer te doen met de moedertjes en kindjes in Afrika die massaal worden achter gelaten door de "vluchtende" jongemannen.

Heldere ziende

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-01-2019 14:47 schreef jakarta-snacks:
Zag een filmpje. Equadoriaanse politie hield een auto aan. Daar kwamen wat migranten uit.

18 stuks... 1 auto... Serieus.
En niet bepaald Zuid Amerikaans uiterlijk: Afrikaans. Kraakhelder.

Waarop de volgende vraag in me opkomt:
Zou het dan toch zo zijn dat Afrikanen richting Zuid Amerika vliegen om zich vervolgens in de karavaan "vluchtelingen" aan te sluiten richting USA?

Kan me wat lastig voorstellen dat ze een verkeerde afslag in Senegal of Mauretanie hebben genomen en plots in Equador uitkwamen.

Dan: Zonder paspoort kom je t vliegtuig niet in. Dus moeten ze alle 18 hun paspoort kwijt zijn geraakt na aankomst in Zuid Amerika.

Ik krijg het steeds meer te doen met de moedertjes en kindjes in Afrika die massaal worden achter gelaten door de "vluchtende" jongemannen.

Geen voorbarige conclusies trekken van "Afrikaans" en "uit Senegal of Mauretanië".
Sinds de West Indische Compagnie stikt het in Zuid-Ämerikaanse landen al van mensen met een Afrikaans uiterlijk.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ik heb lang en veel gewerkt in Centraal en Zuid Amerika en moet zeggen dat ik ongeveer, circa..... GEEN Afrikanen heb gezien. Ever. En niet dat ik zo'n persoon was in een velige compound, neen. Met grote regelmaat in gebieden waar normilter geen blanke rondloopt. Favela level, zal ik maar zeggen.

Heldere ziende

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-01-2019 15:30 schreef jakarta-snacks:
Ik heb lang en veel gewerkt in Centraal en Zuid Amerika en moet zeggen dat ik ongeveer, circa..... GEEN Afrikanen heb gezien. Ever. En niet dat ik zon persoon was in een velige compound, neen. Met grote regelmaat in gebieden waar normilter geen blanke rondloopt. Favela level, zal ik maar zeggen.

Dan was dat zeker niet in Brazilië, Suriname, Cuba, Dominicaanse Republiek of Haïti, om maar willekeurig een paar landen te noemen, waar in elk geval wel veel mensen van Afrikaanse oorsprong wonen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Trump en die muur he.

Nu schrijft zelfs de Volkskrant het kraakhelder!

Let op:
Inzake artikel: Trump tekent noodbegroting, shutdown opgeheven – in elk geval voor drie weken (zie onderstaande link)

Tot dusver wilden de Democraten ( die in het verleden wel met een hekwerk langs delen van de grens hebben ingestemd) geen geld geven aan iets wat Trump een muur zou kunnen noemen,

Ja?

Dus voorstel van een muur (is grens) door Trump: Wereld krijst hysterisch.
Een hek (is grens) voorstel door een Democraat: Wereld stil.

Noem de muur een hek en dan zijn we er toch?

Hoe hypocriet wil je t hebben.

www.volkskrant.nl/nieuws-achte(...)drie-weken~b80dc65b/

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nog effe Jak dan ga je verkondigen dat die vent met dat bejaarde konijn op zijn paasei een klinkende overwinning heeft behaald, paard in de wieg kind in de wei. Emoticon: Confused
Bij uitzondering haal je nu de Leugengraaf niet aan, maar heb je een krant uitgezocht die een bericht heeft geplaatst waar jij je in kan vinden, je gaat met Max Verstappen snelheid aan een aantal feiten voorbij. Emoticon: Yes!

1) Het tijdelijk opschorten van de shutdown had Nancy Pelosi al 3 weken geleden aan Arnold Muhren voorgesteld, dat zwiepte hij met een pleuris gang van tafel, dusssss oude wijn heeft die zak in een nieuwe zak gedaan en laat nu voorkomen dat dit uit zijn koker komt. Emoticon: I love it

2) Toen de conservatieven nog een ruime meerderheid in het Huis van afgevaardigden hadden, kreeg Arnold ook zijn Muhren er niet doorheen Emoticon: Nooo , hij kreeg zegge en schrijven 642 miljoen voor wat voetgangersbarrières in de Ria Grande vallei. Emoticon: Blush
Nu kan hij 1,6 miljoen krijgen voor extra maatregelen van het door democraten beheerste Huis van afgevaardigden en nu drijft hij het op de spits voor 5,7 miljard. Emoticon: Confused

3) Niet zo vreemd dat hij nu ook bakzeil haalde, inmiddels hebben de Amerikanen afgelopen november ook hun zegje gedaan, de meerderheid van 40 zetels van de Trumpomanen werd na de verkiezing ineens een minderheid van 40 zetels, waar je uit kan concluderen dat bij de hillbillies deze lonesome wild om zich heen schietende cowboy ook al flink de neusgaten uitkomt. Emoticon: Yes!

Om ook nog even terug te komen op waar Ziel steeds mee komt "Hij doet wat hij zegt", hij wilde voor tientallen miljarden een muur van kust tot kust bouwen en de Mexicanen gingen dat betalen. Emoticon: Clown
Inmiddels vraagt hij om 5,7 miljard wat uit de zakken van de Amerikanen moet komen voor een hekwerk van 340 km. Emoticon: Blush
Sorry als ik ergens over schrijf dan lees ik mij gedegen in, dan gebruik ik ook informatie van bronnen die het onderwerp waar ik over schrijf van alle kanten benaderen, ik laat me niet leiden door één of ander blad die hun eigen moer nog wel verkopen voor een hogere oplage. Emoticon: Talk to the hand

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Oude wijn, nieuwe zakken:
De Democraten wilden dit ook.

Je kan kiezen voor een muur (of hek, hoe je t beestje ook wil noemen) voor die 5,7 miljard of geen muur/hek en een veelvoud van die kosten voor een continue grensbewaking.

Je kan een goede voordeur kopen met een goed slot of je koopt er geen met een bewaker erbij.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gewoon na een goede nachtrust kakelvers zonder andere muizenissen onder het genot van een bakkie pleur naar deze machtigste man van de wereld kijken en vervolgens met droge ogen zeggen dat deze man doet wat hij zegt en een zegen is voor de Amerikanen. Emoticon: Wink
Of de conclusie trekken, er lopen meer verstandelijk gehandicapten buiten de inrichtingen als dat er in zitten. Emoticon: Yes!
Hij heeft trouwens een keiharde landing in de werkelijkheid gemaakt, nu dat de wereldvreemde hillbillies die denken dat Amsterdam een land in Europa is waar alle bewoners wiet rokend op klompen lopen en in molens wonen en alle Chinezen pinda's verkopen, die hem door dik en dun steunden, hem nu tot zijn enkels afbreken. Emoticon: Devil
Overigens geen goede ontwikkeling, hij is zich kapot geschrokken en is gek genoeg als hij in de aankomende 3 weken zijn zin niet krijgt om de noodtoestand uit te roepen, dan zijn de rapen helemaal gaar. Emoticon: Stupid

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

De Democraten en Nancy Pelosi staan niet weigerachtig tegenover een voorstel om op de zwakste plekken van de zuidelijke grens een of andere fysieke barrière op te trekken.

Pelosi zei deze week dat het, wat hun betreft, daar helemaal niet om gaat. Het gaat hen er om dat die driftkikker, elke keer dat hij zijn zin niet krijgt, ermee dreigt het land plat te leggen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja Pelosi heeft keuze zat als ze hem zijn zin geeft, die mafketel heeft namelijk al prototypes laten bouwen. Emoticon: Laugh out loud
Die twee is de mooiste, dan hebben ze een mooi uitzicht op de kreperende sloebers die daar door smokkelaars zijn gedumpt. Emoticon: Yummie!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ja Malam, het IQ van de gemiddelde Amerikaan is niet bepaald best.
Echter stopt dat niet bij die landsgrenzen en valt met geen muur tegen te houden Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Kun je het programma van Frits Bom nog herinneren, de vakantieman?
Vraagt ie aan Nederlanders met de voeten IN de branding OP het strand nabij Barcelona:
"Mevrouw/meneer, kunt u op deze landkaart aanwijzen waar u nu bent?"
En gewoon Zwitserland aanwijzen.
"Ik geef u een hint, u staat met uw voeten in de branding.".
"Oooohhh ja, hihihi"
Waarop meneer/mevrouw daarop de Oekraine aanwijst....

Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Niet een keer, niet twee. Nee, talloze keren.

In NL heb ik regelmatig een soort van conversatie meegemaakt, die als volgt begint:
"O dus jij werk in Indonesie?"
"Ja"
"O, maar daar zijn toch allemaal paalwoningen?".
Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 27-01-2019 18:47 schreef erwin:
De Democraten en Nancy Pelosi staan niet weigerachtig tegenover een voorstel om op de zwakste plekken van de zuidelijke grens een of andere fysieke barrière op te trekken.

Pelosi zei deze week dat het, wat hun betreft, daar helemaal niet om gaat. Het gaat hen er om dat die driftkikker, elke keer dat hij zijn zin niet krijgt, ermee dreigt het land plat te leggen.

Ah. We komen er wel.
Dit is precies hetzelfde als dat PVV voorstel wat de prullenbak werd ingegooid. Want Wilders.
Op die werkwijze kotste je, als ik me goed herinner.

Dus als Trump zich minder driftig opstelt, dan komt die muur er? Aftikken en doorgaan.

Enne, zwakste plekken.. Gelul he. Wat dan over de iets minder zwakke (doch nog steeds geen sterke) plekken.
Soort van tweeledige voordeur en bovenkant opzetten, onderkant dicht.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 08-01-2018 16:19 schreef jakarta-snacks:
Kom Kom Malam, gebruik je ontwikkeling en grijze massa die in overvloed aanwezig is bij jou om te beseffen dat auteurs LINKS zijn EN verdomd goeie economen, tig titels en zeer slim!

nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Vermeend

www.parlement.com/id/vg09llljn(...)f_rick_van_der_ploeg

Niet meteen gaan roepen, want Telegraaf. Even iets dieper kijken.

Je was erg impulsief met schrijven van je reactie Emoticon: Laugh out loud

Vooralsnog is de hel en verdoemenis van voorspellingen een jaar geleden uitgebleven. Obama heeft nog steeds vele malen meer bombardementen op zijn kerfstok dan Trump.

Zullen we afspreken dat we over een jaartje weer kijken hoeveel meer hel en verdoemenis er is bijgekomen? Nemen we EU tegelijkertijd ook weer even onder de loep, voorzien van doordachte comments van bovengenoemde heren en geen raaskallert als ondergetekende. Emoticon: Yes!

"Zullen we afspreken dat we over een jaartje weer kijken hoeveel meer hel en verdoemenis er is bijgekomen? Nemen we EU tegelijkertijd ook weer even onder de loep, voorzien van doordachte comments van bovengenoemde heren en geen raaskallert als ondergetekende. "

We zijn dat jaar inmiddels gepasseerd. Zie nog weinig hel en verdoemenis.
In tegenstelling tot voorgaande presidenten is Trump ook geen nieuwe oorlog of soort van Arabische Lentes (resultaat kennen we....) gestart.
Oh, en zelfs de Democraten hebben aangegeven dat de beschuldiging van Russische inmenging niet bewezen kon worden. Nou reken maar dat ze daar alles aan gedaan hebben om dat WEL bewezen te krijgen. Ondertussen nog steeds doodse stilte over die tienduizenden verdwenen email van Hillary cs. Komt nog wel.

Het GDP was significant hoger dan elk land van de EU. Minder voedselbonnen (en dan niet middels een rantsoen a la Noord Korea van 50% van 300 gram per dag).

We kijken over een jaar weer hoe het er voor staat.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Malam schreef:

Kom kom Jak, gebruik je ontwikkeling en grijze massa die in overvloed aanwezig is bij jou en laat die Telegraaf is staan.
Die waren in wereldoorlog II al fout en daar is het nooit meer mee goed gekomen.
Je bent heel erg impulsief, maar ik weet zeker dat er in je grijze massa al bellen zijn gaan rinkelen en dat je door hebt dat deze Trump een mongool is waarmee Amerika 20 jaar in de tijd mee is terug geworpen.

Jak schreef:

Kom Kom Malam, gebruik je ontwikkeling en grijze massa die in overvloed aanwezig is bij jou om te beseffen dat auteurs LINKS zijn EN verdomd goeie economen, tig titels en zeer slim!

nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Vermeend

www.parlement.com/id/vg09llljn(...)f_rick_van_der_ploeg

Niet meteen gaan roepen, want Telegraaf. Even iets dieper kijken.
Je was erg impulsief met schrijven van je reactie.

Vooralsnog is de hel en verdoemenis van voorspellingen een jaar geleden uitgebleven. Obama heeft nog steeds vele malen meer bombardementen op zijn kerfstok dan Trump.

Zullen we afspreken dat we over een jaartje weer kijken hoeveel meer hel en verdoemenis er is bijgekomen? Nemen we EU tegelijkertijd ook weer even onder de loep, voorzien van doordachte comments van bovengenoemde heren en geen raaskallert als ondergetekende. Emoticon: Yes!

Malam schreef:

Inderdaad over een jaar maar weer eens kijken Jak en het er maar het beste van hopen.

On 01-03-2019 03:11 jakarta-snacks wrote:

We zijn dat jaar inmiddels gepasseerd. Zie nog weinig hel en verdoemenis.
In tegenstelling tot voorgaande presidenten is Trump ook geen nieuwe oorlog of soort van Arabische Lentes (resultaat kennen we....) gestart.
Oh, en zelfs de Democraten hebben aangegeven dat de beschuldiging van Russische inmenging niet bewezen kon worden. Nou reken maar dat ze daar alles aan gedaan hebben om dat WEL bewezen te krijgen. Ondertussen nog steeds doodse stilte over die tienduizenden verdwenen email van Hillary cs. Komt nog wel.

Het GDP was significant hoger dan elk land van de EU. Minder voedselbonnen (en dan niet middels een rantsoen a la Noord Korea van 50% van 300 gram per dag).

We kijken over een jaar weer hoe het er voor staat.

Ik moest even in de kelder duiken om mij weer even in te lezen Jak en ik wil even benadrukken dat de opmerking hel en verdoemenis niet bij mij vandaan kwam. Emoticon: Nooo

Het laatste wat ik verwachtte is dat deze man een nieuwe oorlog zou beginnen na zijn "America first" campagne, in lijn met zijn campagne haalt hij nu zelfs zijn troepen terug uit Syrië en Irak en laat de Koerden die het vuile grondwerk hebben gedaan tegen IS hardstikke steendood vallen. Emoticon: Frustrated
Het zal je niet verbazen denk ik dat mijn mening over de Telegraaf als gossip en opnaaiblad nog geen steek is veranderd. Emoticon: Nooo

Wat Trump betreft, het is nog erger als een jaar geleden de man is een ongeleid projectiel die aan hoogmoed verplettering lijdt, het stelt zichzelf kandidaat voor de Nobelprijs van de vrede, hoe zielig kan je zijn. Emoticon: Blush
Dat had zijn beslag moeten krijgen in Hanoi waar hij met die Koreaanse tuinkabouter waar hij zegt van te houden een akkoord zou afsluiten, ja ja die tuinkabouter zag hem komen, dat is een misdadige strateeg, iedere Janboerenlul wist al van te voren dat hij nooit zijn atoomwapens gaat ontmantelen of pottenkijkers binnen zou laten. Emoticon: Bye bye

Ondertussen deed zijn voormalige consigliere Cohen die 10 jaar lang al het vuil voor deze Godfather heeft opgeruimd een boekje open over zijn maffiapraktijken, hoever kan een land zakken om zo'n maffiabaas als president te kiezen Emoticon: Cry
Gewoon de noodtoestand uitroepen om je zin door te drijven en het door het volk democratisch gekozen Huis van Afgevaardigden buitenspel zetten om een muur te bouwen, Poetin zou hem niet kunnen verbeteren. Emoticon: Nooo

De American dream met haast 49 miljoen burgers onder de armoedegrens (Indexmundi) waar minder voedselbonnen zijn verstrekt Emoticon: Confused Het zou godsakkerju een schande zijn als het niet zo was in een wereld waar de economie in 2018 redelijk goed ging, daar heeft Trump nagenoeg geen invloed op gehad. Emoticon: Nooo
In tegendeel hij heeft met zijn handelsoorlog zoveel schade aangericht, dat hele groepen er steeds slechter aan toe zijn, vraag het maar in de gebieden waar de soja bonen vandaan komen.

Tenslotte de GDP (Gross Domestic Product) er zijn tientallen organisaties die grafieken van het GDP uitgeven, niet één is hetzelfde, ze komen allemaal met verschillende cijfers. Emoticon: Yes!
Cijfers van verschillende organisaties was in de VS 2018 plus minus 0,4 % hoger als 2017
Kijk je naar de cijfers van het IMF (okt 2018) Amerika 2,5 %, Europese zorgenkindjes Griekenland 2,4 %, Spanje 2,2 %, Portugal 1,8 %, Italië 1 %, daar in tegen Polen 3,5 % en Roemenië 3,4 %.
Over het algemeen scoren derde wereldlanden veel beter, maar dat is logisch, zo had India bijvoorbeeld 7,4 %, Kenya 6,1 %,, Cambodja 6,8 % en Indonesië 5,1 %.

Het lijkt me dat het GDP cijfer niet echt een duidelijke maatstaf is om hier aan te tonen hoe goed het met de Verenigde Staten gaat onder Trump, het land is nog nooit zo verdeeld geweest als onder deze maffiabaas. Emoticon: Nooo
De staatsschuld in dat droomland is nog steeds boven de 25 biljoen Dollar en loopt met 45.000 Dollar per seconde op en dat verergerd alleen maar met een president die de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging buitenspel zet en tienduizenden ambtenaren een maand lang op een houtje laat bijten omdat hij zijn zin niet krijgt. Emoticon: Angry

Overigens een klein zijsprongetje, ik heb naar je geluisterd, de Senseo is Emoticon: Bye bye
Ik zit nu achter een geurige ouderwetse bak pleur van Douwe maar Egbert. Emoticon: Yummie!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is voor mij onduidelijk dat de tegenstanders van Trump hier niets meer durven te schrijven omdat ze ongelijk hebben gekregen.
Door je druk te maken over iets wat niet hoef te bestaan, maar wel met een verkeerde gedachte zo'n persoon even flink naar beneden te halen terwijl je weet dat het er niets toe helpt. Emoticon: Cry
Hij Trump word al meer dan twee jaren achtervolgd door verschillende TV stations en door mensen die hem niet mogen over een affaire die niet heeft plaats gevonden door hem zelf.
Dat zijn verkiezings bureau wel iets van die geest de Russen toe gelaten is en opgezocht moet ook nog bewezen worden want bewijzen zijn er niet, wel vermoedens.
Maar er zijn wel mensen veroordeeld door verkeerde verklaringen af te geven en meineed hebben gepleegd.
Thats al Emoticon: Angry
De nu nog steeds populaire president, gaat door en krijg het voor elkaar.
Door een veto uit te spreken, die afgevaardigden niet kunnen blokkeren gaat de muur aan de grens gewoon door.
Een sterke man waar de wereld wat aan heeft en waar velen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen vooral in Europa waar de zwakte er van af spuit. Emoticon: Devil Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 01-03-2019 12:19 schreef Malam:
Malam schreef:

Overigens een klein zijsprongetje, ik heb naar je geluisterd, de Senseo is Emoticon: Bye bye
Ik zit nu achter een geurige ouderwetse bak pleur van Douwe maar Egbert. Emoticon: Yummie!

Heel epistel even geskipt, want bakkie pleuah is t belangrijkst.
Dat 't Senseo is.... dat is nou weer beetje jammer, Malam.
Vraag in december aan Sint (want zwarte Piet mag niet meer) een George Cloony "mesjien" (Nespresso).
Eenmaal Nespresso (of het ouderwets koffiezetapparaat) en je geeft je Senseo af bij milieustraat .... laat me raden .... Milieupark Charlois.

Geniet van de koffie en de groeten aan Douwe en Egberts! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,699,098 pageviews Een website van indahnesia.com