eerste keer Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lovetraveling
Gebruiker
spacer line

Hallo , Emoticon: Bye bye

Mijn vriend en ik zouden graag deze zomer in juli voor 2 weken naar Bali gaan.
We hebben hier en daar bij de touroperators al prijzen gaan vragen maar waren toch onder de indruk hoe duur het allemaal is, zeker met al de excursies erbij wetende dat het enkel hotels met ontbijt zijn en je alles van eten en drinken ter plaatste ook nog moet betalen. Ik ben te vinden voor een backpacktour met iets goedkopere hotels en verschillende plaatsen te bezichtigen maar mijn vriend heeft schrik dat we teveel tijd zullen verliezen met in en uitchecken van de hotels (mits we maar 2 weken gaan) en ook in en uitladen van koffers schrikt hem af. Daarom zouden we maar op maximum 2 vaste plaatsen willen verblijven en vanuit daar alle uitstappen doen. is alles boeken daar ter plekke veilig en betaalbaar? wat moeten we zeker zien? Ubud en de gili eilanden willen we al zeker doen. houden erg van snorkelen en natuur, tips zijn welkom!! ook zijn we benieuwd naar de mooiste en witste stranden want die vinden we wel belangrijk.

ik kijk uit naar jullie reacties :-) Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat wil je nu weten lovie reissie?
Hoe het nog goedkoper kan voor 18 uur reizen met een vliegtuig om 12 dagen in het paradijs te zijn Emoticon: Confused
Wel eens gedacht aan Terschelling of Rosa del Mar. Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je hier niet opschrijft wat de reis kost is een reactie geven moeilijk.
Allereerst, tenzij je aangewezen bent op de maand juli dan zou ik in die maand zeker niet naar Bali gaan. In die maand dat zal als je met een pakketreis boekt altijd duur(der) zijn, dat is het voor Europa ook.

Het in- en uitchecken van de hotels (te)veel tijd? Ik kan het niet helemaal volgen. Je boekt een hotel via Booking.com (ik krijg niet de indruk dat jullie mensen zijn die ter plekke iets willen uitkiezen), je laat de reservering zien op je telefoon, of soms is zelfs je naam al genoeg en gemiddeld sta je binnen 10 minuten in je kamer.

In-/uitladen van koffers. Heb je het over in-/uitladen van de taxi of van de koffers zelf?
Het eerste duurt 2 minuten en het tweede zou ik niet doen/doe ik zelf nooit. Je kunt er ook uithalen wat je nodig hebt.

Het ligt eraan wat je allemaal wil gaan doen op Bali. Ondanks dat het een klein eiland is met goede wegen kun je veel tijd kwijt zijn om van a naar b te komen.

De “Gili-eilanden” horen overigens niet tot Bali, maar tot Lombok. Aks je van drukte houdt dan moet je idd naar Ubud.

Dan, de mooiste en witste stranden zijn NIET op Bali, daarvoor moet je echt naar andere eilanden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Misschien turkije , Erdogan zal je verwelkomen Emoticon: Laugh out loud . Als juli te duur is waarom niet oktober, november, januari ...alle dagen zon in Indonesië . Ik dacht dat op reis gaan ontstressen is Emoticon: Confused

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Vergeten , je kan ook een andere vriend nemen Emoticon: Laugh out loud

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik sluit me aan bij al het voorgaande!
Vliegtuig boeken, 2 dagen reeds een hotel of dergelijke boeken en het dan van daar bezien. Bali is heus zo moeilijk niet.
En in/uitpakken ook achterwege laten.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Als je het prettig vindt alles vanuit een vaste stek te bezoeken en je wilt in ieder geval naar Ubud en de Gilli's dan heb je al je twee standplaatsen. Zorg in Ubud dat je hotel een beetje rustig ligt, huur een fiets en geniet van de mooie omgeving de leuke en lekkere familirestaurantjes, en woon de betoverende Lagong Dansvoorstelling bij in Ubud Palace. Er zijn ook enkele interressante musea over de Balinese schilderkunst. Verder heeft de Royal Family in Ubud nog veel te zeggen, en heeft bijvoorbeeld elk nachtleven verboden. Dus voor feesten en dancings moet je niet in Ubud zijn. Voor de gili's is van belang wat je wilt. Trawagan is meer het party eiland en ook het meest drukke eiland. Air en Meno zijn een stuk rustiger. Veel plezier gewenst!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja joh, gewoon een ticket boeken (kijk even op momondo.nl voor goedkope tickets)
en een paar dagen hotel. Bij booking,com kun je zoeken op prijs (bovenaan de pagina selecteren) en van daaruit verder zoeken. Via een buro is alles hartstikke duur en excursies kun je ter plekke regelen. Wat je bedoelt met 'tijd kwijt aan in en uitcheck' gegrijp ik ook niet zo goed. Dat kan zo gebeurd zijn. Emoticon: Yes!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Als je flexibel bent in je reisdata kun je beter eerst zoeken bij tix (plus of min 3 dagen).
En boek dan bij momondo, skyscanner, jetcost of ideal.
Ik zag voor juli al 14-daagse tickets vanaf Amsterdam naar Denpassar vanaf het luttele bedrag van € 574 (v.v. en p.p.).
Weliswaar met China Air, met op de heenreis, één lange 18 uurs stop in Taiwan (terugreis één korte stop van nog geen 3 uur), maar dat is voor een jong stel toch geen probleem, neem ik aan.
Daar zou ik zelf nog wel voor kiezen, gezien de alternatieven.
Hotelletje in Taipei nemen, en stad bezichtigen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik zie je net op de facebooksite 'vrienden van Bali' komen met dezelfde vraag. Ik zie ook de 'goedbedoelde' adviezen van alle mensen daar met 'boek chauffeur huppeldepup en hij weet waar je goedkoop kunt logeren en excursies kunt doen'.
Die lieve Balinezen leven van de commissie dus trap daar niet in he. Zelf regelen dus.

spacer line  

On 14-01-2017 12:30 lovetraveling wrote:
Hallo , Emoticon: Bye bye

Mijn vriend en ik zouden graag deze zomer in juli voor 2 weken naar Bali gaan.
We hebben hier en daar bij de touroperators al prijzen gaan vragen maar waren toch onder de indruk hoe duur het allemaal is, zeker met al de excursies erbij wetende dat het enkel hotels met ontbijt zijn en je alles van eten en drinken ter plaatste ook nog moet betalen. Ik ben te vinden voor een backpacktour met iets goedkopere hotels en verschillende plaatsen te bezichtigen maar mijn vriend heeft schrik dat we teveel tijd zullen verliezen met in en uitchecken van de hotels (mits we maar 2 weken gaan) en ook in en uitladen van koffers schrikt hem af. Daarom zouden we maar op maximum 2 vaste plaatsen willen verblijven en vanuit daar alle uitstappen doen. is alles boeken daar ter plekke veilig en betaalbaar? wat moeten we zeker zien? Ubud en de gili eilanden willen we al zeker doen. houden erg van snorkelen en natuur, tips zijn welkom!! ook zijn we benieuwd naar de mooiste en witste stranden want die vinden we wel belangrijk.

ik kijk uit naar jullie reacties :-) Emoticon: Party!

Ik zou naar zuid europa gaan. Lekker all-inclusive en stranden en water veeel mooier dan Bali

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Misschien toch even duidelijk maken wat je budget per persoon is. Dan kunnen wij wel aangeven of het mogelijk is of niet. We kunnen nu wel allerlei opties gaan aandragen, maar als het hoe dan ook boven je budget uitkomt, heeft dat weinig zin. Mijn eigen referentiekader: ik ben van half november tot half december (een maand dus) in Indonesië geweest en dat kostte mij € 2500,- (incl. internationale Garudavlucht naar Makassar, binnenlandse vlucht Makassar-Molukken en Molukken-Bali). Ik heb ongeveer € 50,00 per dag uitgegeven aan hotel, eten en drinken, vervoer, snorkelsets, gidsen, excursies, souvenirs. Even een idee. Je kunt het duurder maken en vast ook goedkoper. Wij hebben ons weinig tot niets hoeven ontzeggen, maar zijn geen types voor luxe restaurants.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Job, ik snap trouwens waarom jij een E-bike mee wilde nemen naar Ubud (en alle toeristen een scootertje huren) Ik heb mij werkelijk kapot getrapt begin december, flink wat heuvels, daar had ik mij echt even op verkeken (noordkant van Ubud). Maar inderdaad, de omgeving is prachtig. Ik was ook erg onder de indruk van de Legong dans in Ubud Palace, erg mooi uitgevoerd! En ik had nog veeeeel meer sarongs (de "open" versie) moeten kopen op de markt in Ubud. Iedereen aan wie ik er hier in NL één gaf, was er dolblij mee. Ik ben er uiteindelijk zelf bijzonder karig vanaf gekomen...

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,736,723 pageviews Een website van indahnesia.com