Planning reis met kindje van 1 jaar erbij

Subforum Bali, het godeneiland 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
allesnetandres
Gebruiker
spacer line

Volgens mij had mijn vriendin Japan of Bali uitgekozen ivm extra spuitjes die we onze kleine pruts nog niet willen geven. Ze krijgen er al genoeg ;-). Voor die andere eilanden heb je extra inentingen nodig toch?

Als we nog eens extra moeten vliegen hebben al die mensen "weer" last van een huilende baby Emoticon: Smile

Ik ga het toch even bekijken.
We kunnen ook ooit nog eens terug komen toch?

Momenteel is dit mijn schema, alleen ubud staat vast. Even op adem komen van de vlucht en werk..

Juli
18 vliegen
19 UBUD (aankomst ’s avonds laat)
20 UBUD
21 UBUD
22 UBUD
23 UBUD
24 UBUD
25 UBUB

26 MUNDUK
27 MUNDUK
28 MUNDUK

29 AMED
30 AMED
31 AMED
01 AMED

02 gili air
03 gili air
04 gili air
05 gili air

06 Padangbai
07 Padangbai
08 Padangbai ' s avonds naar vliegveld.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 28-12-2016 20:18 schreef allesnetandres:

Juli
18 vliegen
19 UBUD (aankomst ’s avonds laat)
20 UBUD
21 UBUD
22 UBUD
23 UBUD
24 UBUD
25 UBUB

26 MUNDUK
27 MUNDUK
28 MUNDUK

29 AMED
30 AMED
31 AMED
01 AMED

02 gili air
03 gili air
04 gili air
05 gili air

06 Padangbai
07 Padangbai
08 Padangbai s avonds naar vliegveld.

Lijkt mij met kinderen een uitstekend schema. Je ziet welleswaar maar een klein gedeelte van Bali, maar je kunt altijd nog eens terugkomen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-12-2016 20:18 allesnetandres wrote:
Volgens mij had mijn vriendin Japan of Bali uitgekozen ivm extra spuitjes die we onze kleine pruts nog niet willen geven. Ze krijgen er al genoeg ;-). Voor die andere eilanden heb je extra inentingen nodig toch?
Pardon, welke andere eilanden? Ik denk dat er meer malaria en andere ziektes zijn op Bali dan op Java (dat 10x zo groot is). Dat Bali vrij wordt genoemd van malaria is om het toerisme niet te dwarsbomen en te ontmoedigen. Maar malaria is maar zo'n kleine kans. Ik banjer al decennia in dit land van Sumatra tot Papua en nog steeds geen malaria opgelopen. Godzijdank ook al die andere bij de GG&GD genoemde kwalen waarvoor men dure inentingen moet betalen.

mahonie
Gebruiker
spacer line

Ik ben het helemaal eens met Yogya-Bali. Op Bali komt veelvuldig Dengue voor (knokkelkoorts) en dan in de buitengebieden de aanwezigheid van al die varkens in vaak ronduit smerige omstandigheden op heel kleine oppervlakte waar men geen adequate oplossing heeft voor de varkensmest. ( Varkensgriep!! ) Ik denk dat men op Bali meer risico loopt ziek te worden. Met zo'n klein kindje lijkt mij de nabijheid van een GOED ziekenhuis of op z'n minst een GOEDE kinderarts dan ook een eerste vereiste. Balinese kennissen van mij wonen in het centrum van Den Pasar, vader en 2 kinderen zijn inmiddels meerdere keren in het ziekenhuis opgenomen geweest i.v.m. Dengue. Ik wil jullie enthousiasme bij het voorbereiden niet verpesten maar zoals elders al door anderen is aangegeven is voorzichtigheid geboden.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Met bepaalde regelmaat ook wel degelijk dengue gevallen in Jakarta hoor!
Dengue blijft een hele enge.

Heldere ziende

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 05-01-2017 10:58 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Pardon, welke andere eilanden? .

In heel Indonesië, behalve Bali en Oost en West Java, komt malaria voor. http://www.vaccinatiesopreis.n(...)nentingen-indonesie/

allesnetandres
Gebruiker
spacer line

Weer bedankt voor deze info. We zullen extra goed op ons kindje passen. Nu vind ik het ook gevaarlijk om ze hier op iets oudere leeftijd langs de weg te laten fietsen met kans dat ze aangereden worden door iemand die met zijn telefoon bezig is..

De vlucht was al een maand geleden geboekt dus de reis gaat hoe dan ook door.
Ruwe schema hieronder. We gaan vanaf Amed zoveel mogelijk duiken, snorkelen met onze oudste zoon, 1 persoon kan dan bij onze baby blijven en wat relaxen.
Hopelijk af en toe een leuke fietstocht en een wandeling, vroeg in de ochtend.

BALI SCHEMA

18 vliegen
19 UBUD
20 UBUD
21 UBUD
22 UBUD
23 UBUD
24 UBUD
25 UBUB

26 MUNDUK
27 MUNDUK
28 MUNDUK

29 AMED
30 AMED
31 AMED

01 sanur

02 nusa Lembongan
03 Nusa Lembongan
04 Nusa Lembongan
05 Nusa Lembongan

06 jimbaran
07 jimbaran
08 ' s avonds naar vliegveld.

mahonie
Gebruiker
spacer line

Heel goede reis en veel plezier toegewenst. Mogen/kunnen wij via dit forum straks een beetje meegenieten? Zelf ben ik nog niet zo lang Indahnesia-lid maar heb het gevoel dat wij met z'n allen toch zo'n beetje deel uitmaken van een "internet-familie". Dikwijls zeer verschillende en ongezouten meningen maar altijd met de achterliggende gedachte een Indahnesia-lid tot steun te zijn. Emoticon: Smile

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-01-2017 13:14 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

In heel Indonesië, behalve Bali en Oost en West Java, komt malaria voor. http://www.vaccinatiesopreis.n(...)nentingen-indonesie/
Foute informatie. Malaria is al weer jaren terug op Java en Bali. En wederom met name op Bali. Maar dat wordt zelden naar buiten gebracht om het toerisme niet te killen. Zelfs in Jakarta stikt het in het noorden weer van de malaria. En Bali ook. Het wordt genoemd in de Lonely Planet. Alleen in toeristische gebieden is het risico miniem. Maar dat is het ook als je in Jakarta alleen maar in de malls verblijft. En die Indonesische Ibiza eilanden oftewel de Gili's helemaal.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 12-01-2017 13:00 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Foute informatie. Malaria is al weer jaren terug op Java en Bali. En wederom met name op Bali. Maar dat wordt zelden naar buiten gebracht om het toerisme niet te killen.

Ja, ja de GG&GD zit in een complot om het toerisme naar Bali en Java te bevorderen maar in andere delen van Indonesië tegen te houden.Dus zeggen dat er buiten Bali en Java wel Malaria is maar op Bali en Java niet. En al die toeristen die in Bali Malaria hebben opgelopen doen daar lustig aan mee, allemaal verzwijgen ze dat ze Malaria hebben opgelopen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Yes je slaat de spijker op zijn kop, precies zo als je het schrijft Job, dat verzwijgen van al die ellende, je moet pas de verhalen horen,die ze later op feestjes door vertellen.
Dan komt de aap uit de mauw.
Want dan heb je verhalen dat ze doodsangsten hebben doorgemaakt terwijl ze als ze thuis komen van zo reis mooie verhalen zeggen .
Nu ga ik even buiten mijn boekje hier was er een persoon die Turkische Airlines zo geprezen had en in Istanbul geen problemen heeft gehad en nu na een jaar komt hij met verhaal dat ze zo in de shit hadden gezeten, dat is een voorbeeld.
Nog een en dan zal ik Anne-Miek voor stellen,tussen neus en lippen door schrijft ze wel dat ze ook ziektes heeft opgelopen, maar de meeste verhalen zijn rooskleurig te noemen en prachtig die prijst ook alles de lucht in en op andere eilanden is het een en al prachtig om er te zijn, maar ze laat ook niet de achterste van haar tong zien.
Kijk zo gaat het in het leven de ergste dingen daar moet je het niet over hebben dat klinkt zo negatief.
Nou laat ik dan maar negatief zijn, ik leef nog .
Even tussen door ik heb weer een broer verloren in Portugal net boven mij dus het gaat nu hard om mij heen en ik kreeg ook een oude vriend van mij een Suriname leraar van mijn kinderen ,is er ook niet meer, zo gaat het leven je moet door ook voor je kinderen die mij helpen om hier goed te kunnen vertoeven.
Het is niet anders ......... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Eerie

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-01-2017 20:02 zieleffe wrote:
……
Nog een en dan zal ik Anne-Miek voor stellen,tussen neus en lippen door schrijft ze wel dat ze ook ziektes heeft opgelopen, maar de meeste verhalen zijn rooskleurig te noemen en prachtig die prijst ook alles de lucht in en op andere eilanden is het een en al prachtig om er te zijn, maar ze laat ook niet de achterste van haar tong zien.

Ik lees dit en heb honderd vragen en opmerkingen.
Ik schrijf helemaal niet tussen neus en lippen door dat ik ziektes heb opgelopen. Door de jaren heen heb ik vaak gereageerd op een aantal ziektes. Dat is allereerst malaria waar hier tig topics aan zijn gewijd, typhus en rabies. Inderdaad ik heb malaria en typhus gehad en heb de hele riedel vaccinaties doorgelopen toen ik ben gebeten door een hond (in Laos)
Nee ik prijs zeker niet alles de lucht in maar wel het ongekende natuurschoon van Indonesie; mensen die goed lezen kunnen ook lezen dat ik het met veel dingen d=niet eens ben, me tegen staan.
Ik laat niet het achterste van mijn tong zien. Vertel. In welk opzicht? Wat had u geweten willen hebben?
Op de een of andere manier ben je hier nooit veilig op dit forum. Of het nu om een mening, visie, ervaring of gevoel gaat. Ik heb een hekel aan veronderstellingen en aannames. En dan ook nog in de trant van “en ze laat ook niet het achterste van haar tong zien”
“ze” is hier; ik ben gewoon aanspreekbaar. En “ook”? Wat nog meer dan?

Dan even terugspoelen: dit is een topic dat gaat over een reis met een kindje waar ik vier keer op gereageerd heb en mijn conclusie is dat mensen dingen anders ervaren. Op verhalen zoals dat op Bali en grote delen van Java geen malaria voorkomt is weinig reactie nodig. Ik ben “blij” met een posting zoals die van YB dat malaria óveral voorkomt in Indonesie en ook op Java en Bali. Maarja zolang hele volkstammen (inclusief de Indonesiers zelf) denken dat dat voorbehouden is aan Papua en achterafeilanden van NTT, Maluku dan houdt het op. Ikzelf ben eerder allergisch voor Bali waar exact dezelfde ziektes en nog wel meer voorkomen en dan ook nog de toeristenkermis van bijvoorbeeld Ubud en waar je nergens veilig voor bent en door alles en iedereen wordt lastiggevallen voor vanalles en nog wat en/of je in het verkeer vast staat. Als mensen dat allemaal willen, prima, succes ermee.
Ik ben volgende week tegen de avond in Denpasar en de volgende ochtend om 11 uur zit ik alweer op het vliegveld, net genoeg om lekker te slapen en boodschappen te doen.

Ik zit er trouwens niet mee hoor dat ik malaria heb gehad (en omdat de tertiana chronisch is heb ik af en toe weer een paar dagen koorts). Ik eet van de straat, net zoals het uitkomt en ben gewend aan eilanden waar elke dag wel een keer de stroom uitvalt. Ik rij regelmatig over wegen die in de categorie “gevaarlijkste wegen van de wereld” vallen (smal, modder, kapot, geen vangrail), boten waarbij je je verstand op nul moet zetten, etc etc Allemaal niet westerse tourist proof. Ja sommige dingen zou ik ook graag anders zien maar liever natuur en avontuur dan de touristscene op Bali waar ik me ongelukkig voel. Ik ben op Bali om over te stappen, boodschappen te doen, praktische zaken te regelen en mensen te bezoeken.

En helemaal ontopic: ik geloof niet dat Bali voor kinderen een betere omgeving is dan andere eilanden tenzij het over de recreatieparken gaat, maar dan kun je je afvragen waarom je zo’n verre reis wilt maken. In Ubud kom je hoe dan ook hoe hard je je best doet terecht in een overvolle omgeving. Mensen die een paar jaar niet meer in Ubud geweest zijn schrikken zich dook. Maar, ook dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Dan nog even over "alles de hemel in prijzen"
Ik heb 2 weken geleden hier een posting gedaan met een waarschuwing om niet met een bepaalde chauffeur/gids in zee te gaan. Inmiddels heb ik voldoende informatie om te proberen om hier iets mee te kunnen. Echter, dat er een foute chauffeur/gids ergens zit betekent ook niet dat het dan allemaal maar verkeerd is.
Ook hier hebben mensen op de een of andere manier over Bali een betere indruk dan van andere eilanden. Ik hoor het een collega een paar jaar geleden nog zeggen. Hij had een auto met chauffeur gehuurd voor "maar" 1 miljoen per dag..... Ik viel van mijn stoel omdat ik niet snap dat mensen zich ook willens en wetens een oor laten aannaaien. En nog blij zijn ook.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oja Job, gewoon de echte info lezen. Ik ben jarenlang reisleider geweest en af en toe nog. Zelfs de informatie van de WHO klopt niet. Waarom? Informatie krijgen ze van de Indonesische overheid en die geloven ze. Mijn praktische ervaringen zijn heel anders.
Ja, ik heb gasten gehad die duidelijk op Java en Bali malaria hebben opgelopen. De Indonesische artsen vertelden me dat dat al lang bekend is. In sommige onderzoeken lees je dat ook maar niemand mag het beeld van het paradijs verstoren, dus in Bali is geen malaria. Kom nou, de Gili-eilanden liggen er vlakbij en daar is wel malaria? Menjangan is wel malaria. Maar natuurlijk de rest niet.
Ik reis al decennia lang door met name Oost-Indonesia tot en met Papua toe zoals AM maar nog nimmer malaria opgelopen. Wel van gehoord, het is er zeker wel. Maar dus net zo goed op Java, Bali, Gili's en de rest van Indonesia. Alleen in de ene streek wel en de andere weer niet. Maar geen enkel groot eiland is compleet vrij.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 12-01-2017 21:37 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Ikzelf ben eerder allergisch voor Bali .............. dan ook nog de toeristenkermis van bijvoorbeeld Ubud en waar je nergens veilig voor bent en door alles en iedereen wordt lastiggevallen voor vanalles en nog wat en/of je in het verkeer vast staat.

Anne Mieke, jouw verhaal doet me toch erg denken aan die Amsterdamse dame die klaagde bij de gemeente last te hebben van het uitzicht op plassende mannen in het urinoir. Toen de gemeente bij haar thuis langskomt om de ernst van de klacht te bezien, kan de betreffende ambtenaar niets van de plassende man in het urinoir zien. Waarop de vrouw vervolgens antwoordde, 'wat...niets te zien, moet u eens op de tafel klimmen en rechts uit het raam kijken...............

Wat jij doet.... is met een taxi met chauffeur naar een hotel in het centrum van Ubud gaan, vervolgens gaan klagen over de vele auto's en het gebrek aan parkeerplaatsen. Ik zit aan de rand van Ubud in het "kunstenaars dorp Peliatan" met zijn eigen sfeer en rustige omgeving.

Wat jij doet... is gaan overnachten in Kuta, waar ik voor eerst en en ook voor het laatst in 1990 ben geweest, omdat dit feestparadijs niets met Bali van doen heeft. En dan klagen over het vreselijke Kuta. Terwijl je ook een plaatsje als Padangbai rustig kan vertoeven en baden in de zee met overwegend Balinezen in het water.

Bali is verre van het paradijs op aarde, want dat bestaat gewoonweg niet. Ook niet op Flores. Dat is ook de reden dat ik niet permanent in Indonesië zou willen wonen Het heeft zijn postieve maar zeker ook zijn negatieve kanten. Maar ik kan je verzekeren dat het hier aangenaam vertoeven is als je je open stelt voor de balinese cultuur en buiten de gebaande paden treed. En echt lastig gevallen ben ik hier eigenlijk nog nooit.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-01-2017 09:11 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Anne Mieke, jouw verhaal doet me toch erg denken aan die Amsterdamse dame die klaagde bij de gemeente last te hebben van het uitzicht op plassende mannen in het urinoir. Toen de gemeente bij haar thuis langskomt om de ernst van de klacht te bezien, kan de betreffende ambtenaar niets van de plassende man in het urinoir zien. Waarop de vrouw vervolgens antwoordde, 'wat...niets te zien, moet u eens op de tafel klimmen en rechts uit het raam kijken...............

Wat jij doet.... is met een taxi met chauffeur naar een hotel in het centrum van Ubud gaan, vervolgens gaan klagen over de vele auto's en het gebrek aan parkeerplaatsen. Ik zit aan de rand van Ubud in het "kunstenaars dorp Peliatan" met zijn eigen sfeer en rustige omgeving.

Wat jij doet... is gaan overnachten in Kuta, waar ik voor eerst en en ook voor het laatst in 1990 ben geweest, omdat dit feestparadijs niets met Bali van doen heeft. En dan klagen over het vreselijke Kuta. Terwijl je ook een plaatsje als Padangbai rustig kan vertoeven en baden in de zee met overwegend Balinezen in het water.

Bali is verre van het paradijs op aarde, want dat bestaat gewoonweg niet. Ook niet op Flores. Dat is ook de reden dat ik niet permanent in Indonesië zou willen wonen Het heeft zijn postieve maar zeker ook zijn negatieve kanten. Maar ik kan je verzekeren dat het hier aangenaam vertoeven is als je je open stelt voor de balinese cultuur en buiten de gebaande paden treed. En echt lastig gevallen ben ik hier eigenlijk nog nooit.
Even teruglezen; ik ben niet over het paradijs begonnen in dit topic. En als we het daar toch over hebben dan zal dat voor iedereen anders zijn.

Het is beperkt mogelijk om in 2 dagen naar de oostelijke helft Flores te reizen met een combi van twee maatschappijen, maar niet elke dag en met een behoorlijk prijskaartje dus ik zal meestal moeten overnachten in Kupang of Bali. Zoals gezegd ben ik vooral op Bali om over te stappen, boodschappen te doen, praktische zaken en bezoekjes af te leggen. Maar ik zal ook ergens moeten slapen.

Ik ben niet de enige die niet (meer) te spreken is over Ubud. Niet, dat me dat veel uitmaakt want ík wil er niet meer zijn. Ik was er vorig jaar eind mei en was overigens niet met een taxi en chauffeur maar met onze gehuurde auto. Ik had een hotel gereserveerd met parkeergelegenheid, hieronder de tekst.
Parkeerplaats
• Gratis! Openbaar parkeren is gratis. U kunt parkeren bij de accommodatie. Vooraf reserveren is noodzakelijk.

Dat reserveren had ik gedaan, maar eenmaal aangekomen bleek het zo niet te werken. Dat is misleiding en ja, dan ga ik klagen. Als ik dit geweten had dan had ik dat hotel nooit gereserveerd, hoe aantrekkelijk ook. Mijn verblijf op Bali is minder dan 24 uur en dan is het een taxi óf meerdere dagen en dan heb ik altijd een auto tot mijn beschikking. Mijn hotelkeuze hangt daar dan vanaf. De straat van het hotel kende ik na een paar jaar niet meer terug, zo vol met alles. Toen ik er 4 jaar daarvoor was kon in die straat gewoon geparkeerd worden.

Over Kuta; daar kom ik alleen ik als ik overstap, dus 1 nacht, in de meeste gevallen niet eens 24 uur. Het lijkt me niet logisch om “even” naar Padangbai te gaan (eerst door de file tot minimaal Denpasar heen worstelen en vaak nog wel verder) als ik ’s avonds aan kom en de volgende ochtend weer verder moet/terug moet naar het vliegveld. Trouwens Padangbai is ook niet mijn keuze. Ik ga de volgende keer wel in Gyanyar zitten of zo.

Er zit een duidelijk verschil tussen de benadering van toeristen op Flores (maar ook Timor, Sumba, Maluku, Papua etc) en op Bali.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik begrijp niet waarom er gediscussieerd werd over de persoonlijke keuze, eventuele reden(en) van afzonderlijke lezers.
Je hoeft niet de zelfde smaak/inteersse te hebben , laat staan de inhoud van je dompet.

Wat voor de ene persoon een ideale keuze is, summum van genot , men kan keuze maken tussen sea, sun, sex , sensation of culture hoeft niet te gelden voor de anderen .
Let us agree to disagree.

Mijn smaak, keuze is ook anders dan de keuze van vele lezers , de enige drempel is of ik het kan betalen ( al een paar jaar in de AOW niveau).

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,703,674 pageviews Een website van indahnesia.com