Aardbeving Gempa op Ace Sumatra ,6,4 van richter

Subforum Sumatra 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Goede morgen dames en Heren Saudara Saudara slamat Pagi
Ja je moet maar tegen de natuur knokken je ben altijd de verliezer.
Na het verleden terug te herinneren na die tsunami dat ze zo geholpen waren en hoe dankbaar ze wel waren dat ze zeffs geen geld meer wilde hebben van AustraliŽ ben ik benieuwd hoe daar weer de wederopbouw gaat plaats vinden.
Van mij geen cent te veel,omdat ze toen zo geknoeid hebben met het geld.
De mooiste paleizen zijn opgebouwd en het eerst hebben ze de moskeeŽn weer sneller opgebouwd als de huizen en waar is al het geld gebleven van toen
Sorry dat is nu het eerst wat nu in mijn hoofd boven kom drijven........ Emoticon: Shut up! Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Want ik ben vanaf uit hier toch machteloos om te helpen met mijn handen laten ze de mensen die hier niets lopen te doen daar maar naar toe sturen om te helpen. Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Waren dit geen paleizen, dan ben ik een simpel iemand,want het waren zee hoge gemarmerde pilasters.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

mahonie
Gebruiker
spacer line

Vreselijk, ik moet er niet aan denken....gewond of niet...onder het puin te liggen. Natuurgeweld houdt geen rekening met jong of oud, gezond of niet, geloof of huidskleur of politieke voorkeur. Bij elke ramp besef ik steeds weer. "nu gebeurt het daar, wie weet wanneer het lot mijn kant uit komt". Meestal ontstaat bij een ramp toch een gevoel van eenheid, soms slechts kortstondig maar elk gevoel van medeleven is toch positief.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Verschrikkelijk allemaal.

Ik hoop echter dat de demo mafkezen deze ramp niet aangrijpen om t te linken aan de schuld van Jokowi of Ahok. Zie dat namelijk zomaar gebeuren. Gebeurde namelijk na de tsunami. Kan me nog goed herinneren dat al die slachtoffers in Thailand kwamen omdat ze niet geloofden in zelfde geloof... Je.Verzint.Het.Niet.

Ergste is nog dat hulpgelden nooit bij de hulpbehoevenden aankomen. Poor guys.

Heldere ziende

mahonie
Gebruiker
spacer line

On 07-12-2016 14:16 jakarta-snacks wrote:
Verschrikkelijk allemaal.

Ik hoop echter dat de demo mafkezen deze ramp niet aangrijpen om t te linken aan de schuld van Jokowi of Ahok. Zie dat namelijk zomaar gebeuren. Gebeurde namelijk na de tsunami. Kan me nog goed herinneren dat al die slachtoffers in Thailand kwamen omdat ze niet geloofden in zelfde geloof... Je.Verzint.Het.Niet.

Ergste is nog dat hulpgelden nooit bij de hulpbehoevenden aankomen. Poor guys.

Niet te vergeten dat er nu al mensen bezig zijn een prijskaartje te hangen aan de eerste levensbehoeften.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Kan me vaag een verhaal herinneren van succesvolle zakenvrouw met aantal vliegtuigen en kreeft vloog/vliegt. Hoe kwam ze aan de vliegtuigen? Heel snel vermeerderd middels peperduur betaalde luchtbruggen tijdens die tsunami ramp. En nog trots vertellen ook...
Zo nog tig voorbeelden van laaielichters. Flesjes water van Rp20.000/stuk etc.

Heldere ziende

mahonie
Gebruiker
spacer line

On 07-12-2016 14:47 jakarta-snacks wrote:
Kan me vaag een verhaal herinneren van succesvolle zakenvrouw met aantal vliegtuigen en kreeft vloog/vliegt. Hoe kwam ze aan de vliegtuigen? Heel snel vermeerderd middels peperduur betaalde luchtbruggen tijdens die tsunami ramp. En nog trots vertellen ook...
Zo nog tig voorbeelden van laaielichters. Flesjes water van Rp20.000/stuk etc.

Als ik mij niet vergis "zetelt" zij nu ergens in de regering !!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Wat??? Kan alleen in Indonesia he.. Manmanman.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

mahonie
Gebruiker
spacer line

Ja.. ene Susi of zo..

mahonie
Gebruiker
spacer line

Een neef van mij ( foute tak van mijn familie!! ) verzamelde kreeften/ grote udangs etc in de Minahasa voor verzending naar Jakarta en elders.

mahonie
Gebruiker
spacer line

Jak Snacks, ik meen dat zij tot Min van Visserij is benoemd. Eigenares van Susi Air.
Een keiharde zakenvrouw!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jaksnack en Mahonie, jullie hebben het over Susi Pudjiastuti, een zeer succesvolle zakenvrouw en ik wil even iets recht zetten, hoewel offtopic. Emoticon: Blush
Susi had haar voortgezet lager onderwijs (SMP) afgemaakt maar in het tweede jaar middelbaar (SMU) werd ze van school afgestuurd voor politieke activiteiten tegen het bewind Suharto. Emoticon: Talk to the hand

Pa en ma waren niet onbemiddeld, Susi verkocht voor 750.000 haar sieraden en begon een eenvoudig vishandeltje, vis kopen van vissers en in de de stad verhandelen (Pangandaran)
Dat breidde snel uit, een gewiekste jongedame ondanks haar gebrek aan opleiding, in 1996 zet ze het vis verwerkingsbedrijf PT ASI Pudjiastuti Marine op, onder het merk "Susi brand" begint ze onder andere kreeft te exporteren naar Japan en Amerika, de zaken liepen steengoed. Emoticon: Shiny

In 2004 besluit ze om haar versproducten zo snel mogelijk in bijvoorbeeld Jakarta te krijgen een Cessna Caravan te kopen.
Toen kwam de tsunami in december 2004, Aceh was volledig onbereikbaar, Susi stapte de volgende dag met haar echtgenoot in het vliegtuigje en vlogen met hulpgoederen naar Aceh, ze waren de eersten die er met hulpgoederen aankwamen.
Ook in Pangandaran wat ook zwaar was getroffen ving Susi honderden slachtoffers op, ze wordt op handen gedragen door de slachtoffers, ze maakte vele hulpvluchten, let wel op eigen initiatief. Emoticon: Worship

Toen de hulp goed op gang kwam is dat vliegtuigje inderdaad verhuurd aan hulporganisaties en ze maakt er geen geheim van dat dit de basis heeft gelegd voor Susi Air, die met kleine vliegtuigjes naar de onmogelijkste plaatsen vliegt.
Bij het samenstellen van zijn ministersploeg vroeg Widodo Susi om minister van maritieme zaken en visserij te worden, je had de elite moeten horen blťrren, een laag opgeleid viswijf, rokend als een schoorsteen en nog een knol van een tatoeage op haar poot ook. Emoticon: Laugh out loud

Susi is al twee jaar veruit de populairste minister uit de ploeg van Widodo, ze zet zich enorm in om het leven van de vissers te verbeteren, niet alleen dat, ze heeft ook regels in het leven geroepen om de visgronden te beschermen tegen overbevissing.
Deze kenau voert ook oorlog tegen de visdieven uit omringende landen, ze toonde aan dat er dagen waren dat er 1200 vissersboten van omringende landen in territoriale wateren van IndonesiŽ de zee leeg stroopten. Emoticon: Angry

In de afgelopen 2 twee jaar is onder leiding van Susi keihard opgetreden tegen deze visdieven, er zijn inmiddels meer dan 200 vissersvaartuigen opgebracht, waarvan er al meer dan 135 door de marine tot zinken zijn gebracht.
Vorige week werd bekend dat het resultaat voor de Indonesische vissers al goed merkbaar is, duizenden visdieven die al decennia lang de kust van IndonesiŽ afstroopten bedenken zich inmiddels tweemaal voor ze er aan beginnen. Emoticon: Confused

Ik volg dit uit de kluiten gewassen guppie, die voor de duivel nog niet bang is al twee jaar en ben een enorme fan van haar, als alle ministers zo doortastend en corruptievrij waren als deze minister dan zag IndonesiŽ er totaal anders uit.
Vorige week kreeg zij een eredoctoraat van de universiteit in Diponegoro, prachtig en volledig verdiend, die 51 jarige kenau die als 17 jarig meisje van school af was getrapt zat te grienen en dat kan ik mij best voorstellen. Emoticon: Yes!

Als het moedertje van mevrouw de minister mee op reis gaat, dan blijft iedereen met zijn poten van haar af, daar is ze zelf mans genoeg voor, het enige wat haar collega's op hun rug nemen is een zak met geld die ze van het volk hebben gestolen. Emoticon: Shiny

Hoplaaa zo gaat Susi om met vaartuigen die vis komen stelen, plons plons plons.

Dit was de eerste vlucht hulpgoederen waarmee Susi aankwam een dag na de tsunami, volkomen ontreddering daar en dan komt er ineens een Cessna met hulpgoederen uit de lucht vallen, voor deze spontane actie wordt deze minister op handen gedragen.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 08-12-2016 05:08 schreef Malam:

Ik volg dit uit de kluiten gewassen guppie, die voor de duivel nog niet bang is al twee jaar en ben een enorme fan van haar, als alle ministers zo doortastend en corruptievrij waren als deze minister dan zag IndonesiŽ er totaal anders uit.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Goed verhaal Malam, verbaas me wel hoe gemakkelijk forumleden meningen verkondigen zonder zich echt in de zaak te verdiepen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-12-2016 05:20 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Goed verhaal Malam, verbaas me wel hoe gemakkelijk forumleden meningen verkondigen zonder zich echt in de zaak te verdiepen.

Ach dat is misschien niet zo vreemd Job, er zit een groot verschil tussen verhalen die een eigen leven gaan leiden of echt van de hoed en de rand weten, bij toeval volg ik Susi al twee jaar en ken het verhaal.

mahonie
Gebruiker
spacer line

Bij mijn weten heb ik NIET gesuggereerd dat deze dame op oneerlijke wijze aan haar bezit is gekomen. Elk woord/expressie wordt door een ieder op geheel eigen wijze geÔnterpreteerd. Ik heb het woord "fout"alleen gebruik met betrekking tot mijn eigen familie.
Ik zeg ook dat zij een succesvolle zakenvrouw is. Eťn van de weinige mensen die ik bewonder. De opmerking over mijn familie was gerelateerd aan "kreeft" in het verlengde zie ik dan garnalen... zie je wel, hoe vreemd een onschuldig woord hťťl nare beelden uit het verleden kan oproepen. OK beste lezers/lezeressen... MEA CULPA MAXIMA CULPA !!

mahonie
Gebruiker
spacer line

Nog even off topic...mijn bewondering voor Susi ligt in het feit dat zij "anti"Suharto was en het lef had dit te manifesteren. Mijn "foute tak" van de familie waren op walgelijke wijze betrokken bij allerlei verschtikkelijke zaken. Ik heb het hen ook regelrecht tijdens een etentje in het gezicht gezegd en heb ook nooit meer de behoefte gehad aan enig contact met hen. Een voorbeeld dat uit de eieren van ťťn nest de meest vreemdsoortige creaturen kunnen voortkomen. Speling van de "natuur"?? Vreselijk, alleen al bij het neerpennen van deze regels draait mijn maag om. Voelde in elk geval de behoefte e.e.a. even toe te lichten.
Pijnlijk genoeg...macht en rijkdom vergaren over de rug en lijken van anderen. Soerry, maar ik wil hier verder niet meer op in gaan. Dus mocht er iemand reageren..verwacht van mij geen reactie. GENIET VAN HET LEVEN ALLEMAAL. Het is voorbij voor je het weet.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Mahonie, mijn opmerking sloeg meer op anderen die ze echt in een kwaad daglicht had gesteld. Maar zoals Malam stelt wellicht begrijpelijk , maar ook een waarschuwing vooral op basis van gedegen feitenkennis te oordelen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Wowowow,

Allen, ik trek per direct mijn keutel in!!
Toch een aanname gedaan, terwijl ik altijd roep "assumption is the mother of all fuck ups".
Damn, toch erin getrapt.
Duizendmaal excuses en ook naar dit kranige dametje.

Jajajaja, ik schaam me dood, verontschuldig mij en ga me een week diep diep schamen in een bloedheet hoekje!
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Neen neen neen Jak, allez mien jong, ge kunt niet alles weten, heb je enig idee hoe vaak ik mijn muil hier een douw geef en achteraf denk, oh oh oh Malam KUT, Kuis Uw Taal Emoticon: Blush
En toch doe ik het steeds weer Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Laugh out loud

totto
Gebruiker
spacer line

Misschien nog een leuke anekdote. Toen ik een paar jaar geleden vanuit Pangandaran naar Jakarta vloog met Susi air, kwamen er uit het zojuist gelande toestel een familie en 2 backpackers die wilde surfen bij Batu Karas. De surfers waren nog steeds sprakeloos.
Toen ze ergens een vlucht gemist hadden richting Yogya (de plaats ben ik kwijt) om vanuit daar door te reizen naar Pangandaran en aan een balie vroegen hoe daar dan te komen zei een mevrouw; jullie kunnen wel met mij mee vliegen. Ik moet er toch naar toe.
Wat ze nog met meest absurde vonden was dat ze niets mochten betalen. En dat in IndonesiŽ Dat was Susi dus..

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt Totto, ook na de tsunami was er een complete run op vluchten naar Aceh die niet waren te krijgen, ook toen heeft ze diverse buitengewoon ongeruste mensen die op zoek wilden naar hun familie belangeloos meegenomen. Emoticon: Yes!
Dat wijf heeft niet alleen ballen, maar ook haar hart op de juiste plek.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Iemand vroeg over de "affiniteit" van Tjeu Susi met vliegwereld of activiteiten.

Mss omdat ze getrouwd is/was met een duitser die of piloot was of in die vliegbisnis zit.
Klopt ook dat de vested interest / oud geld niet zo gecharmeerd was van haar "nederige"afkomst weinig opleiding ( bijna dezelfde zoals Jokowi) , maar voor de Sundanese vissers en de bewoners van Ciamis is zij de heldin.

Heb gehoord van OmSid , een medelezer die ook roots heeft in Imbanagara (Ciamis).

bisa dicek of makemyday .

totto
Gebruiker
spacer line

Surya,

Klopt " was" . De rest klopt ook vrij aardig.

Toto Travel.com

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Shit Malam, ik ga me met de minuut meer schamen, als ik zo de verdere berichten lees.
Allemaggies.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-12-2016 13:23 jakarta-snacks wrote:
Shit Malam, ik ga me met de minuut meer schamen, als ik zo de verdere berichten lees.
Allemaggies.

Wel nee joh, kom op zeg.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,718 pageviews Een website van indahnesia.com