Nieuwe regels rijbewijs....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
29 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Moet effe wat kwijt, misschien dat dat wat oplucht....

Ga vorige week naar de politie om mijn sim te laten vernieuwen... Als buitenlander moet je dan eerst naar Intel... Intel zegt, nu geen tijd en ik ben er niet (via telefoon daar) kom maandag maar terug.....

Ik ga vandaag terug en vandaag was mijn rijbewijs verlopen, vorige week nog niet... Ja nieuwe regel dan moet je een theorie examen doen...

Ik leg uit, ja he, ik was hier een week geleden al! Maakt geen flikker uit, nieuwe regel je MOET dat examen doen...

Ok...

Ze zetten me achter een computer en ik moet dat examen doen... Alle vragen in Bahasa Indonesia en er was geen touw aan vast te knopen. Ik kan aardig lullen in 't Indonesisch maar geschreven Indonesisch is wel effe een ander verhaal.....

Dus ik zeg, joh, ik kan dit examen echt niet doen want ik snap helemaal niks van de vragen! Komt een jong mannetje wat daar werkt en die vult alle vragen voor me in, ik heb zelf geen vraag beantwoord. ALLE VRAGEN FOUT BEANTWOORD!!! GEZAKT!!!!

Zoek 't maar uit zeiden ze, ga maar weer lekker naar intel...

Die wilde in de eerste instantie niks doen, flink zitten zeiken, jinj zegt vorige week kom maandag maar terug!!!!

Dus nou moet ik morgen terug komen en zou hij het wel kunnen regelen voor me zei hij... Je zal zien dat dat extra gaat kosten...

DUS:

Als je hier een Sim hebt, zorg dat je ruim op tijd een nieuwe aan vraagt!!!!

Wordt steeds gestoorder hier, kut bureaucratie, zat een oud Hollands mannetje daar die moest laporan laten maken voor immigratie en die vertelde dat immigratie nu ook weer allerlei nieuwe regels heeft, ook stukken moeilijker en lastiger en van het kastje naar de muur gezeik....

Zucht....

Soms denk ik... was ik maar in Kuala Lumpur terecht gekomen :(

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Team Saber, sms 1193 en rechtstreeks contact 193.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Moet volgende week of week erna een rijbewijs halen. M'n eerste.
Heb NL A-B-C en een miljoenmiljard km ervaring. Denk dat ongeveer elke NL-er met NL rijbewijs beter is dat menigeen Indonesier.

Anyway, ik ga voor mn A-B en meld me wel met ervaringen, zodra ik t ding heb of net zo genaaid wordt.

Ach ja

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Vroeger was 't dan van, ah tidak apa2 en dan was er altijd wel iemand die een handje hielp, aardig anders geworden nu... Was ook echt gestoord druk, niet normaal hoeveel luitjes dat "examen" moesten doen, wat ik al zei begreep niks van de vragen op 1 vraag na en dat ging over hoeveel cc een motor is, geen idee wat dat met verkeer regels te maken heeft Emoticon: Confused

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

En precies die vraag, als die zo gesteld is, gaat nergens over. Je hebt motoren van 1100CC.. Als ze bedoelen vanaf hoeveel CC hebben we t over een motor? Geen idee, in NL volgens mij vanaf 50 CC als ik t nog goed heb. Eeuwen geleden.

Ach ja

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 28-11-2016 07:22 madrotter wrote:
Moet effe wat kwijt, misschien dat dat wat oplucht....

Ga vorige week naar de politie om mijn sim te laten vernieuwen... Als buitenlander moet je dan eerst naar Intel... Intel zegt, nu geen tijd en ik ben er niet (via telefoon daar) kom maandag maar terug.....

Ik ga vandaag terug en vandaag was mijn rijbewijs verlopen, vorige week nog niet... Ja nieuwe regel dan moet je een theorie examen doen...

Ik leg uit, ja he, ik was hier een week geleden al! Maakt geen flikker uit, nieuwe regel je MOET dat examen doen...

Ok...

Ze zetten me achter een computer en ik moet dat examen doen... Alle vragen in Bahasa Indonesia en er was geen touw aan vast te knopen. Ik kan aardig lullen in 't Indonesisch maar geschreven Indonesisch is wel effe een ander verhaal.....

Dus ik zeg, joh, ik kan dit examen echt niet doen want ik snap helemaal niks van de vragen! Komt een jong mannetje wat daar werkt en die vult alle vragen voor me in, ik heb zelf geen vraag beantwoord. ALLE VRAGEN FOUT BEANTWOORD!!! GEZAKT!!!!

Zoek 't maar uit zeiden ze, ga maar weer lekker naar intel...

Die wilde in de eerste instantie niks doen, flink zitten zeiken, jinj zegt vorige week kom maandag maar terug!!!!

Dus nou moet ik morgen terug komen en zou hij het wel kunnen regelen voor me zei hij... Je zal zien dat dat extra gaat kosten...

DUS:

Als je hier een Sim hebt, zorg dat je ruim op tijd een nieuwe aan vraagt!!!!

Wordt steeds gestoorder hier, kut bureaucratie, zat een oud Hollands mannetje daar die moest laporan laten maken voor immigratie en die vertelde dat immigratie nu ook weer allerlei nieuwe regels heeft, ook stukken moeilijker en lastiger en van het kastje naar de muur gezeik....

Zucht....

Soms denk ik... was ik maar in Kuala Lumpur terecht gekomen :(

Volgens mij kan je nog 3 maanden nadat je rijbewijs verlopen is nog vernieuwen.

Becik ketitik olo Ketoro

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Nope... Nieuwe regels....

marcel70
Gebruiker
spacer line

Heb je de nieuwe wet voormij?

Becik ketitik olo Ketoro

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Silahkan Mas.

Solopos.com, JAKARTA Ė Aturan baru bakal diterapkan Polisi terkait perpanjangan surat izin mengemudi (SIM). Jabarnya, SIM yang sudah mati, atau tak berlaku tidak bisa diperpanjag lagi.

Mengutip Surat Telegram Kapolri Nomor ST/985/IV/2016, Kamis (12/5/2016), pemohon harus membuat SIM baru jika sudah melewati masa berlakunya. Pemilik SIM akan diperlakukan sama dengan mereka yang belum pernah memiliki SIM, dan harus lolos uji teori serta praktik.

Dus een te laat ingediende verlenging :
1.Kan niet verlengd worden.
2.Wordt beschouwd als iemand die nog geen SIM heeft, dus theorie en praktijk overdoen.

De regels bestaat al lang , sinds 2012 , Peraturan KaPolri nr 9 thn 2012.
Alleen de handhaving werd pas actueel /toegepast door Surat Telegram Kapolri Nomor ST/985/IV/2016 kepada seluruh kapolda pada 20 April 2016.

Sorry , mooier kunnen we het niet maken.

bisa dicek of makemyday .

marcel70
Gebruiker
spacer line

Om

Mijn rijbewijs is nog 3,5 maand geldig Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-11-2016 08:38 marcel70 wrote:
Om

Mijn rijbewijs is nog 3,5 maand geldig Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

alhamdullilah / praise the lord.

bisa dicek of makemyday .

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 30-11-2016 08:41 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

alhamdullilah / praise the lord.

Als we hem/haar/het daar al voor gaan prijzen dan wordt het verwachtingspatroon wel heel erg laag.... Emoticon: Shut up!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Alles helpt hier Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Theorie wordt dan lachengierenbrullen... of janken.
Kortom, hulpje zoeken die toevallig ook Jak-Snack heet en die me eff assisteert..
Praktijk moet elke mongool kunnen.. Als het huidige verkeer de maatstaf is Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oh nee veel van die mongolen kunnen zelfs het belachelijk praktijk rijbewijs nog niet halen, heb ik twee jaar geleden mogen ervaren, op een braakliggend terein achter het politiekantoor in bekasi moest ik vooruit rijden en links afdraaien , misschien 7 meter ver en dan terug in achteruit zonder het paaltje te raken. Ik was de enigste van de 5 die het kon en dit noem je een rijexamen. Voor de brommer het zelfde soort idioot examen, had alleen een beetje stress omdat er 100 indo op mij stonden te staren maar het lukte wel , kreeg nog een applaus erbij Emoticon: Laugh out loud .

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 01-12-2016 05:56 schreef bulekurus:
Oh nee veel van die mongolen kunnen zelfs het belachelijk praktijk rijbewijs nog niet halen, heb ik twee jaar geleden mogen ervaren, op een braakliggend terein achter het politiekantoor in bekasi moest ik vooruit rijden en links afdraaien , misschien 7 meter ver en dan terug in achteruit zonder het paaltje te raken. Ik was de enigste van de 5 die het kon en dit noem je een rijexamen. Voor de brommer het zelfde soort idioot examen, had alleen een beetje stress omdat er 100 indo op mij stonden te staren maar het lukte wel , kreeg nog een applaus erbij Emoticon: Laugh out loud .

Geweldig Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud , maarreh die klote theorie...
Ga volgende week wel een poging wagen.. Ben benieuwd. Pis in mn broek als ik daar dezelfde dag weg ga met de SIM.

Ach ja

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Die theorie, mijn vrouw had gevraagd of ze de vragen mocht vertalen voor mij omdat ik geen Indonesische spreek, ja dat mocht, dus zei mij vrouw de avond voordien zal ik het leren en dan morgen invullen wat ik 100% weet, de rest zal ik vertalen.. voila ik was er door, als je weet dat mijn vrouw haar rijbewijs heeft gekregen Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

No shit? Muawahaa. Kan ik toch ook die pipo meteen eff vragen te vertalen.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Pakkie peuken, en wat vreetgeld. Rot mij dat.

Ach ja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,590,366 pageviews Een website van indahnesia.com