Weersomstandigheden van nu en infracstructuur in de toekomst

Subforum In het nieuws 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is elke dag weer dat je op T.V. ziet hoe er wegen zijn weggespoeld, dorpen die zijn ondergelopen, bomen om gegaan, door wind en regen, samen de ergste natuur ramp die vaak voor komt in IndonesiŽ, modderstromen noem het maar op.
Men denkt te veel in religie, maar in de natuur investeren is er niet bij.
Ongelooflijke grote projecten op de rol, om af gemaakt te worden, waar je weinig vooruit gang ziet maar die veel geld opslok op hun nationale inkomen.
Wat mij opvalt die snel railway trein die door de Chinezen gebouwd word, worden met Amerikaanse dollars betaald en niet in Chinese yuan of Hongkong dollars.
Dat zegt al veel voor een land als IndonesiŽ dat betekend dat ze het geld ontvangen voor dat project van de Wereldbank dat ooit terug betaald zal moeten worden.
Maar het ergste van alles vind ik dat ze de natuur laten wat het is en geen voorkomende maatregelingen nemen, die nodig is voor de toekomst maar investeren in dure projecten....

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De natuur om Ziel doet gewoon zijn werk. Met of zonder mens.
Na de mobiele telfoon en internet waar de mens zijn geld aan uitgerft komt zometeen schoon drinkwater. Infrastructuur? Nog op zijn minst belangrijk.

Er is een tijdperk nakende waar geen vis meer is in de zee.
Op land zullen de gevolgen merkbaar zijn. De opwarming van de aarde is slechts een versnelling van een nieuwe ijstijd. De Atlantische conveyor belt verandert sterk. En trekt zich zuidwaarts terug. Over een paar eeuwen? Of eerder? Ligt noird Europa bedekt onder een dikke laag ijs. Dat maken wij niet meer mee.

It's only kinky the first time.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

En misschien sterft de mens wel uit of evolueert er iets dat wel intelligent gaat zijn, wie weet???

There's a big difference between kneeling down and bending over!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 27-11-2016 09:41 schreef nsenada:
En misschien sterft de mens wel uit of evolueert er iets dat wel intelligent gaat zijn, wie weet???

Dat zou mooi zijn. Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Futiel te denken dat dit gebeurd.
En ik ben een optimist. Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Weer opnieuw beginnen had mijn hand muis vergeten mee te nemen en met een verkeerde haal over de plaat alles weg.
Dus weer opnieuw proberen ik kan het ook niet terug te vinden wat ik allemaal getypt had en dat is zo jammer van deze site.

Ook hier weer is het duidelijk wat ik schreef niet goed begrepen of gelezen is geweest, wat ik bedoelde dat het alleen over IndonesiŤ ging en niet over de wereld en alle fratsen die daar bij horen.
Dat hier de Wereldbank ter sprake kwam was het om te laten weten een arm land hulp vraag over iets wat niet de prioriteit zou moeten zijn.
Maar ja dan gaat het de verkeerde kant op om te verder te schrijven en dan gooi ik het maar over de schutting en jullie bekijken het maar.

Ik zal straks wel proberen die foto kleiner te maken ik krijg nu ook bij het typen een gek geluid.... Emoticon: Angry

Mij hadden ze gesuggereerd om net als Salina haar verhaal over Yogyakarta te gaan schrijven en dan over Jakarta .
Dat Salina haar privť leven daarmee in mee neem maakt het smeuÔger dan dat het gaat over Yogyakarta, maar de ervaring die ze heeft opgedaan met haar Bungalow te verhuren en de daar bijkomstige problemen heeft wel iets in zich om van te leren, maar toch trappen er velen hierna er nog in om samen met iemand het zei familie of kennis vrienden iets te beginnen .
Daarom is het voor haar niet erg hoe ze haar schoonmoeder die de keuken runde en daarop kritiek uit oefende en de gehele familie in mee trok een goed verhaal hoe je uit dat proces kan leren nooit in ze te gaan met je familie en nog meer van die apen maar het heft in eigen handen houd en de overzicht behoud waar ze allemaal mee bezig zijn.
Ik ga daarover geen kritiek leveren want ondernemerschap zit nu in mensen vooral Nederlanders maar ook een stukje eigenwijsheid als ze afgeraden worden om het te doen.
Iets wat je ook niet weet heb je ook niet ondervonden dus met ondernemen en daarmee risicoīs te nemen hoort daar bij.

Nu kom ik uit op een ander verhaal want juist dat word heel erg onderbelicht de verhalen van reizigers die overal rond zwerven in IndonesiŤ te verstaan want we zitten op een site dat over IndonesiŽ gaat.
Ter verduidelijking
at mij opvalt dat er geschreven word over hoe mooie het land is en hoe de sawaīs, de bomen de bossen de wateren en alles wat de zien is hoe prachtig en mooi.
Maar voor de kinderen nog iets overblijft ja dat is een Tahaman mini en draaimolens en wat leuke zwem poeltjes maar dat is het dan ook.
Voor de Pappaīs ja daar blijft ook nog wel wat voor over de mooie vrouwen die langs komen en dan naar je eigen vrouwtje kijken of ik nog de goede keuze heb gemaakt.
Maar ja de moeders moeten oppassen dat de kinderen niet verdrinken en dat de pappaīs er niet van door gaat.
Ik wil hier mee duidelijk maken je kan zulke mooie verhalen schrijven waar je geweest bent en uit mijn ervaringen ben je enthousiast aan het schrijven of uit te leggen of je naar je film en of fotoalbum bezien.
Hoe snel ze zijn uitgekeken en dan denk je tegen wie ben ik nu tegen aan het praten, de afleiding is zo groot en de interesse is zo klein, ja dan denk ik waarom zal ik mijn verhaal schrijven voor wie, doe ik het eigenlijk voor mijn nageslacht Oh die gooien alles weg de videobanden liggen te verrotten in de garage de CD zijn niet meer te bekijken en DVD kijken ze liever een mooie film met een pittige sekszijne er in.
Neen nu ik zo alleen op mijn hotel kamer zit dan denk ik hoe was dat ook al weer, welk hotel was goed en slecht en dan kom je tot de conclusie dat je niets weet van welk hotel wie dan ook heeft gezeten
De verhalen met fotoīs vervelen zo dat je dan over het hele verhaal niets doet en ja dan is de ervaringen dan ook minimaal te benoemen in welk reis verslag dan ook...
Dus ik begin er nooit meer aan wat voor ervaringen ik had opgedaan, want het is gauw vergeten en het neemt geen belangrijkste plaats in mijn leven waar ik allemaal heb gezien en doe.
Alleen genieten van het leven rest mij nog te kunnen doen en nu ik hier zo zit mis ik mijn terrasje wel hier is geen bier te krijgen........... Emoticon: Angry Emoticon: Stupid

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 29-11-2016 07:22 zieleffe wrote:
Weer opnieuw beginnen had mijn hand muis vergeten mee te nemen en met een verkeerde haal over de plaat alles weg.

Overal af blijven, in het tekstvak gaan staan en induwen: Control+Z

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2016 07:22 zieleffe wrote:
Ö.. Nu kom ik uit op een ander verhaal want juist dat word heel erg onderbelicht de verhalen van reizigers die overal rond zwerven in IndonesiŤ te verstaan want we zitten op een site dat over IndonesiŽ gaat.
Ter verduidelijking
Wat mij opvalt dat er geschreven word over hoe mooie het land is en hoe de sawaīs, de bomen de bossen de wateren en alles wat de zien is hoe prachtig mooi.
Deze trek ik me aan.

JuŪst op mijn eigen website maak ik mensen attent op de grillige natuur van Flores: de gevaarlijke zee tussen Flores en Sumbawa, de zware regens en landverschuivingen ťn de gevolgen daarvan (en ook daarvan staan plaatjes op mijn website). Aan de andere kant kun je niet verwachten dat er op reissites heel erg wordt ingezoomd op dit soort zaken. Het gaat erom de mensen te attenderen op de mogelijkheid, de gevolgen en de gevaren, niks meer en niks minder.

En om op uw eerste posting terug te komen; de natuur kun je niet dwingen en voorkomen maar ten dele.(zoiets schreef Oyibo ook al)
Er komen wel projecten van de grond maar alles duurt lang en corruptie speelt hier ook vaak een grote rol. Ik weet niet precies hoe het toebedelingsysteem in Indonesie in elkaar zit maar het is een feit dat de wegen op Bali over het algemeen goed zijn en het op de buiteneilanden vaak een drama is. Het kan soms ook heel plaatselijk zijn dus ik denk dat de kabupaten dit soort zaken zelf moeten ophoesten. Afwatering is ook een probleem.
De mens is zelf het grootste probleem is. Een eiland als Java waar 160 miljoen mensen wonen die vanalles en nog wat nodig hebben om te leven (wonen, verbouwen, wegen).
Java is ongeveer 3 keer zo groot als Nederland. Nederland wordt met 17 miljoen inwoners als beschouwd als dicht-/overbevolkt. Dus reken maar uit hoe er Java dan voor staat. En inderdaad komen er buiten Java ook genoeg natuurrampen voor. Maar als Sumatera weer eens in de fik staat dan is dat geen natuurramp, dat is wel iets waar wat aan gedaan kan worden.

Ik heb zelf in Indonesie al heel wat natuurdrama meegemaakt, in de meest uiteenlopende hoeken.
Als je informatie geeft (en ik begeef me op glad ijs want uj treft niet veel websites aan waar het over dit soort zaken gaat) en mensen leggen het langs zich neer, dan houdt het op.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bedankt Jarno ik heb het uitgetest en verdomd alles wat je getypt had dat kwam weer te voor schijn....... Emoticon: Yeah right!

Nu ik toch weer aan het typen ben ik zit nu in Favehotel die overal in IndonesiŤ en MaleisiŽ hotels hebben staan en ik moet zeggen het is een goed hotel de breakvest vanmorgen meegemaakt en ja het is wel niet Europees maar je tosti met jam smaakt wel want ham en kaas zijn ze hier niet zo sterk in.
Waar ik ook altijd naar kijk als je de kans krijg tenminste om je hotel te bekijken want op internet ziet het er allemaal prachtig uit dan kan het zijn dat je als je dorst heb geen water heb of een waterkoker om thee of koffie te maken twee kleine flesjes kom je te kort en een ijskast zat er ook niet aan en in de buurt nergens terrasjes te bekennen dan de grote mal Sarrbrugge Coffie, stik er van en Pizza Hut, ja dan heb je wel na Carrefour het wel gehad hier in de buurt, waar ik wel een fles water heb gehaald want een mooi systeem van een waterkoker heb je hier wel een groot plateau die vast zit aan het bureau en daarop kan je water koken.....
Maar hoop dat het niet twee maal te hoeven ondergaan .
Mensen die mij hebben ontmoet weten hoe je het gezellig kan maken op het terrasje zoals je het wilt.
Een beetje muziek er bij en natuurlijk een flesje bier
met een goed gesprek maak alles die dag weer goed... Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Ik kijk zo naar mijn appartement in de verte en zie elke keer die vliegtuigen over komen zo ver zit ik er ook niet vandaan ik zit te denken daar maar terug te gaan alleen een terrasje te pakken...... Emoticon: Stupid maar als ze mij daar zien krijg ik onherroepelijk herrie... Emoticon: Stupid Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-11-2016 08:42 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Deze trek ik me aan.

Ja dat kan je zeker doen, iedereen die hier al jaren op Indah zit weet hoe het inmiddels werkt bij jouw ups en downs wat betreft de romantiek door de jaren heen.
Hoe dat komt weten we ook, die tip van de sluier heb je zelf diverse keren opgelicht, nu zit je weer op een enorme roze wolk wat betreft Flores, al een behoorlijke tijd trouwens en ik gun het je van harte. Emoticon: Yes!

Maar alle rotzooi die er verder hier aan de hand is sluit je je ogen voor, op zich niet zo erg, maar in je enthousiasme neem je andere mensen mee in een land vol geloofsdiscriminatie armoede en ellende, zonder het zelfs maar vanaf je roze wolk aan te tippen, terwijl je moet weten dat nieuwkomers er even iets anders tegen over staan als mensen die hier al jaren komen. Emoticon: Bye bye

Als die mensen enkele jaren in de tijd terug zouden gaan zoeken en de commentaren van Anne Mieke tijdens haar scheidingsperiode zouden lezen dan wordt Flores ineens een ander verhaal, misschien wel minder aantrekkelijk als dat het nu wordt voorgeschoteld omdat tijdens haar vorige romance een andere regio het absolute paradijs was Emoticon: Blush

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Het is ook niet meer dan normaal dat wanneer mensen reizen ze vooral geÔnteresseerd zijn in de mooie dingen die een land te bieden heeft?

Wanneer je er woont en langere tijd op dezelfde plaats verblijft dan is een logisch gevolg dat je vaker dezelfde rottigheid, onlogische fratsen, armoede en ellende tegenkomt. De verhalen zullen de strekking hebben van de ervaringen die men op doet Emoticon: Yes!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2016 10:20 Malam wrote:

[quote removed]

Ja dat kan je zeker doen, iedereen die hier al jaren op Indah zit weet hoe het inmiddels werkt bij jouw ups en downs wat betreft de romantiek door de jaren heen.
Hoe dat komt weten we ook, die tip van de sluier heb je zelf diverse keren opgelicht, nu zit je weer op een enorme roze wolk wat betreft Flores, al een behoorlijke tijd trouwens en ik gun het je van harte. Emoticon: Yes!

Maar alle rotzooi die er verder hier aan de hand is sluit je je ogen voor, op zich niet zo erg, maar in je enthousiasme neem je andere mensen mee in een land vol geloofsdiscriminatie armoede en ellende, zonder het zelfs maar vanaf je roze wolk aan te tippen, terwijl je moet weten dat nieuwkomers er even iets anders tegen over staan als mensen die hier al jaren komen. Emoticon: Bye bye

Als die mensen enkele jaren in de tijd terug zouden gaan zoeken en de commentaren van Anne Mieke tijdens haar scheidingsperiode zouden lezen dan wordt Flores ineens een ander verhaal, misschien wel minder aantrekkelijk als dat het nu wordt voorgeschoteld omdat tijdens haar vorige romance een andere regio het absolute paradijs was Emoticon: Blush
Hoe komt het toch dat ik hier niks op kan schrijven zonder dat er dingen bij gehaald worden die er niks mee te maken hebben?
IEDEREEN die mij kent WEET dat Flores voor mij al jaren op nummer 1 staat.

Wat ik me aantrek is dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de natuurrampen maar dat je niet van een reisinfosite kunt verwachten dat daar heel veel aandacht aan geschonken wordt.
Ik WEET ook wat er aan de hand is in Indonesie en OOK dat het oosten van Indonesie een ander verhaal is als het gaat om geloof, in deze de extreme islam in concreto. Ik sluit mijn ogen helemaal niet. Ook armoede en ellende ken ik waar dan ook in Indonesie. (en ook daarvan vind je stukken terug op mijn website).

Ik snap niet waar deze reactie weer vandaan komt. Het ging over de extreme weersomstandigheden en natuurrampen toch? NIET over mij!

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 29-11-2016 10:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Hoe komt het toch dat ik hier niks op kan schrijven zonder dat er dingen bij gehaald worden die er niks mee te maken hebben?
IEDEREEN die mij kent WEET dat Flores voor mij al jaren op nummer 1 staat.

Wat ik me aantrek is dat er wel degelijk mensen zijn die zich bewust zijn van de natuurrampen maar dat je niet van een reisinfosite kunt verwachten dat daar heel veel aandacht aan geschonken wordt.
Ik WEET ook wat er aan de hand is in Indonesie en OOK dat het oosten van Indonesie een ander verhaal is als het gaat om geloof, in deze de extreme islam in concreto. Ik sluit mijn ogen helemaal niet. Ook armoede en ellende ken ik waar dan ook in Indonesie. (en ook daarvan vind je stukken terug op mijn website).

Ik snap niet waar deze reactie weer vandaan komt. Het ging over de extreme weersomstandigheden en natuurrampen toch? NIET over mij!

Inderdaad, volkomen off-topic,
En bovendien heel vals op de man (in dit geval vrouw) gespeeld.
Vraag me af waarom?

SOLO MAN FOREVER

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach gossie toch Jupje, ik reageerde alleen maar op de zin "Deze trek ik me aan" .
Off-topic? Neen Emoticon: Nooo Actie reactie, nu maar weer gewoon verder gaan slapen Jupje, of doen waar je goed in bent. Emoticon: Bye bye

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke,
Je hebt gewoon een fantatische website gemaakt en heb grote bewondering voor je passie voor Flores. Veel van je gelezen op dit Forum en weet dat je het hart op de goede plek hebt. Je weet als geen ander dat alleen schrijven over de ellende niets oplost. En met het trekken van toeristen naar de minder bedeelde plekken van de archipel lever je ook nog eens een kleine maar waardevolle bijdrage in het brengen wat een beetje meer welvaart. En Malam mag graag een beetje provoceren, maar de lezer met een beetje gezond verstand prikt daar echt wel doorheen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ook hier weer word ik verkeerd geciteerd wat ik ook na die reisverslagen mist en die prachtige natuur schonen stranden prachtige sawa's en foto'.
Mis ik de beschrijvingen van de hotels waar ik door omstandigheden nu ben terecht gekomen.
Er word er te weinig van over geschreven ja 2 ** t.e.m.5***** maar dat zegt allemaal geen moer.
Ik wil graag lezen hoe de hotels was en dan liefst met een tabel na het verhaal zodat er een duidelijke overzicht is en niet die verhalen van die bureau's waar je aangesloten moet zijn om daar je hotel te boeken.
Daar heb ik geen vertrouwen in, die spiegelen het mooier voor dan ze in werkelijkheid zijn.
Als je dan toch bezig ben aan een reis verslag zoals Jan Dangduts dat Jaren ook deed tussen het verhaal hoe je het vond die hotel, maar geen overzicht er hoe IndonesiŽ er uit ziet daar geef internet al jaren door en als je dan de ervaringen van een hotel apart er bij vermeld dan is je verhaal heel duidelijke , dat gaat in een moeite door.
De meeste mensen weten onderhand wel hoe IndonesiŽ er uit ziet en worden er dood mee gesmeten hoe ongerept de natuur en grillig kan zijn.
Neen een verhaal is pas af als je goed omschrijft hoe de accommodatie was.
Uit de verhalen kunnen de mensen wel goed zelf uitmaken of het iets voor hen is.
Maar verhalen gaan vaak gauw vervelen en je raakt geconstateerd er van af wat in de meeste gevallen wel de reisveslagen worden. te langdradig gehouden.

Ik bedoel ook te schrijven reken niet op je fans die je eenmaal zal schrijven wat leuk dat je dat allemaal heb meegemaakt na 10 jaren net zoals Jan Dangduts heeft en nog heeft weinig meer over van mensen die zijn verhalen nog leuker zullen vinden.
Later als je kinderen heb zullen zeggen leuk he mams toen maar we zijn nu even met wat anders bezig dan met jou verhaal van vroeger mijn kast zaten vol met videobanden CD en DVD en nu met geheugenkaartjes . dat zijn mijn ervaringen....... Emoticon: Shut up! Emoticon: Red face Emoticon:

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,567,973 pageviews Een website van indahnesia.com