september naar flores

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Henjani
Gebruiker
spacer line

Hoi Allemaal,
Ik ben net twee maanden terug van Bali en ik nu al weer een reis geboekt. We hebben al vluchten geboekt naar Flores (Labuan Bajo) van 18-21 september. We willen in die tijd graag boottocht doen naar Komodo of Rinca(ik las dat je daar eerder de varanen ziet) en dan gelijk een stop maken bij pink Island en ook snorkelen bij mantapoint. Dit had ik pech bij Nusa Lembongan want de zee was te ruw. Ik hoop ze dus daar te zien lijkt me echt te gek. Wat raden jullie me aan, welke maatschappij of site en 1 of 2 dagen.
Groetjes en bedankt
Henk

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

www.travel2flores.info

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-11-2016 16:32 Henjani wrote:
Hoi Allemaal,
Ik ben net twee maanden terug van Bali en ik nu al weer een reis geboekt. We hebben al vluchten geboekt naar Flores (Labuan Bajo) van 18-21 september. We willen in die tijd graag boottocht doen naar Komodo of Rinca(ik las dat je daar eerder de varanen ziet) en dan gelijk een stop maken bij pink Island en ook snorkelen bij mantapoint. Dit had ik pech bij Nusa Lembongan want de zee was te ruw. Ik hoop ze dus daar te zien lijkt me echt te gek. Wat raden jullie me aan, welke maatschappij of site en 1 of 2 dagen.
Groetjes en bedankt
Henk
Ik heb het een paar keer moeten lezen. Nu al vluchten geboekt voor Denpasar-Labuan Bajo voor een reis over 10 maanden? Hou er rekening mee dat timetables veranderen (ik heb op Flores nog nooit één jaar meegemaakt dat dit hetzelfde bleef).
Je kunt het best ter plaatse boeken en ook hier niet zo lang van te voren maar liever ter plaatse. Dan kun je ook beter inschatten mbt de weersomstandigheden. Ook de zee tussen Flores en Sumbawa kan ruw zijn (draaikolken). Jammer dat je voor Flores maar een paar dagen uittrekt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk niet dat dit een serieuze vraag is.
Van poster zie ik 7 postings in nieuw aangemaakte topics (over Lombok, Bali, de gili’s, een vliegticket en nu over Flores), antwoorden van forumleden maar verder geen reactie meer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik vind dat zulke lui dan direct van het forum moeten worden getrapt. Emoticon: Angry

Henjani
Gebruiker
spacer line

Beste annemarie en salina,
Ik ben wel serieus en ik ben dit jaar toch maar niet naar de gilli,s gegaan maar naar nusa lembongan. Het had idd netter geweest als er op gereageerd had, sorry daarvoor. Maar als dan de info had dacht ik dat het goed was. Ik had wel langer naar flores willen gaan maar wij willen nog meer dingen doen vandaar. Ik heb de vluchten vroeg geboekt want ze waren niet duur en daarom willen we ook een dag later pas naar komodo en/of rinca. Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik het beter daar kan boeken. Ik hoorde alleen dat september druk kan zijn. Tevens ben ik altijd al iemand die graag van te voren een hoop dingen al regel. Ik kan al een jaar lang plezier hebben door alle mogelijkheden te bekijken.
Tevens heb ik juist genoten van al jullie verhalen want vooral annemarie heeft veel op de site gezet.

Groet

Henk

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 01-12-2016 09:55 schreef Henjani:
Beste annemarie en salina,
Ik ben wel serieus en ik ben dit jaar toch maar niet naar de gilli,s gegaan maar naar nusa lembongan. Het had idd netter geweest als er op gereageerd had, sorry daarvoor. Maar als dan de info had dacht ik dat het goed was. Ik had wel langer naar flores willen gaan maar wij willen nog meer dingen doen vandaar. Ik heb de vluchten vroeg geboekt want ze waren niet duur en daarom willen we ook een dag later pas naar komodo en/of rinca. Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik het beter daar kan boeken. Ik hoorde alleen dat september druk kan zijn. Tevens ben ik altijd al iemand die graag van te voren een hoop dingen al regel. Ik kan al een jaar lang plezier hebben door alle mogelijkheden te bekijken.
Tevens heb ik juist genoten van al jullie verhalen want vooral annemarie heeft veel op de site gezet.

Groet

Henk

Nou, fijn dat je toch even reageert. Het is zeer frustrerend als je zoveel info hier schrijft op een vraag (zoals Anne Mieke altijd doet) en je hoort nooit meer wat.
Het kost toch tijd en energie. Anne Mieke is de Flores expert. Zij heeft ook de site gemaakt die ik als reactie had geplaatst. Kijk maar even wat een mooie foto's erop staan. Emoticon: Yes!

Henjani
Gebruiker
spacer line

Hoi salina,

Jij bent helemaal snel met je reactie haha. Ik had inderdaad de site van annemarie al bekeken maar ik dacht omdat zij zoveel van flores weet zij misschien wel maatschappijen kon die goed en betrouwbaar zijn. Soms hebben die ook een eigen website en kan je al contact met ze opnemen. We hebben trouwens een huis gehuurd in lovina dit jaar zat ik in jasri en zijn we naar lombok en nusa lembongan geweest oa, beide een paar dagen. Dit jaar wil ik misschien proberen naar of darwin of sydney te gaan voor een paar dagen. Mijn vrouw is daar geboren wil er graag naar toe. Het is dan een verrassing.

Groetjes en bedankt

Henk

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 01-12-2016 10:25 schreef Henjani:
Hoi salina,

Jij bent helemaal snel met je reactie haha. Ik had inderdaad de site van annemarie al bekeken maar ik dacht omdat zij zoveel van flores weet zij misschien wel maatschappijen kon die goed en betrouwbaar zijn. Soms hebben die ook een eigen website en kan je al contact met ze opnemen. We hebben trouwens een huis gehuurd in lovina dit jaar zat ik in jasri en zijn we naar lombok en nusa lembongan geweest oa, beide een paar dagen. Dit jaar wil ik misschien proberen naar of darwin of sydney te gaan voor een paar dagen. Mijn vrouw is daar geboren wil er graag naar toe. Het is dan een verrassing.

Groetjes en bedankt

Henk

Ja hoor ook van de maatschappijen weet ze alles maar ze zal nu op haar werk zitten. Ze zal zo wel antwoorden.
Lovina is leuk, Lombok is nog leuker Emoticon: Party!

Je kan ook binnenlandse vluchten via deze site boeken. Moet je ff helemaal naar beneden scrollen naar ticketindonesia. Dan kun je op allerlei manieren betalen want via de Indonesische maatschappijen lukt dat nooit met een Nederlandse creditkaart.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zal vanavond wel ff kijken.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Henjani: het is Anne Mieke

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Henjani
Nogmaals, timetables willen nogal eens veranderen en om 10 maanden van te voren te boeken is niet nodig, ook niet in september. Ik boek zelf hooguit een paar weken van tevoren en vaak zelfs een paar dagen van te voren.
Maar ik snap het niet.
Je schrijft eerst dit
On 25-11-2016 16:32 Henjani wrote:
We hebben al vluchten geboekt naar Flores (Labuan Bajo) van 18-21 september…..
en vervolgens
On 01-12-2016 10:25 Henjani wrote:
…. maar ik dacht omdat zij zoveel van flores weet zij misschien wel maatschappijen kon die goed en betrouwbaar zijn. Soms hebben die ook een eigen website en kan je al contact met ze opnemen. ……
Je hebt al vluchten geboekt en je vraagt naar (luchtvaart) maatschappijen?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 25-11-2016 16:32 schreef Henjani:
Hoi Allemaal,
We willen in die tijd graag boottocht doen naar Komodo of Rinca(ik las dat je daar eerder de varanen ziet) en dan gelijk een stop maken bij pink Island en ook snorkelen bij mantapoint.
Wat raden jullie me aan, welke maatschappij of site en 1 of 2 dagen.
Groetjes en bedankt
Henk

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke, dat is gewoon de oorspronkelijke vraag waarmee de topic begint.

Henjani
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne-Mieke

Het was idd een vraag die ik in de topic al vroeg en als voorbeeld terug liet komen.
Ik heb de tickets al en als de tijden veranderen dan maakt dat niet uit want we willen een dag later de twee daagse trip doen. Maar ik wil als de vluchten wel op tijd gaan ook nog iets doen op flores. We komen nl aan om 9.15 uur als het goed is. Ik ben dit jaar 3 dagen naar lombok geweest en nusa lembognan.
Ik hoop dat het nu duidelijker is. En ik heb genoten van je mooie site trouwens,dank daarvoor.

Groetjes
Henk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-12-2016 08:47 Henjani wrote:
.... Maar ik wil als de vluchten wel op tijd gaan ook nog iets doen op flores. We komen nl aan om 9.15 uur als het goed is. ....
Als je om 9:15 uur aankomt dan zou ik meteen vanaf het vliegveld een auto huren voor de rest van de dag. Je moet dan rond 10 uur kunnen vertrekken. Je zou dan het volgende kunnen doen:
- Cunca Rami (waterval)
- Sano Nggoang (turquoise kratermeer van ongeveer 500 meter diep)
- Tado traditioneel dorp

OF

- niet naar Tado maar terug zodat je op tijd bent voor de
zonsondergang op ongeveer 20-22 kilometer van Labuan Bajo. Het is
schitterend (en daar maar meteen een fles moke (arak)kopen)

De afstanden zijn kort maar de reistijd is lang.
Vanaf de Trans Flores rd de eerste gelegenheid naar Sano Nggoang nemen, waar je door berggebied en het platteland gaat. Naar de waterval is het vanaf het dorp nog ongeveer 45 minuten lopen. Daarna de weg vervolgen naar Sano Nggoang, de weg met de klok mee, dus bij de splitsing linksom is het mooist.
Daarna terug naar de hoofdweg om naar Tado te gaan of terug richting LB.
Het ligt er aan hoe lang je erover doet. De wegen zijn slecht en je hebt eigenlijk een fwd nodig.
Als je pas rond 16:00 uur vanaf het meer weer bij de hoofdweg bent dan zou ik niet meer naar Tado gaan want dan duurt de dag wel erg lang.

Tip 1: je hebt hier geen reisbureau voor nodig, maar wel een fatsoenlijke auto; veel chauffeurs zijn niet happig op zo'n rit met een gewone Avanza oid (en terecht). Omdat het echter nog ruim 9 maanden is zou ik eerst maar even wachten. Wie weet hoe de conditie van de weg volgend jaar is.

Tip: koop in LB iets voor de lunch want je komt niets tegen in de zin van warung, laat staan een restaurant (en dat gaat niet veranderen het komende jaar)

Alternatief:

Batu cermin (net buiten LB)
Cunca Wulang (waterval in een canyon aan de andere kant van de hoofdweg) op 1 uur lopen vanaf het dorp.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 02-12-2016 18:59 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Als je om 9:15 uur aankomt dan zou ik meteen vanaf het vliegveld een auto huren voor de rest van de dag. Je moet dan rond 10 uur kunnen vertrekken. Je zou dan het volgende kunnen doen:
- Cunca Rami (waterval)
- Sano Nggoang (turquoise kratermeer van ongeveer 500 meter diep)
- Tado traditioneel dorp

OF

- niet naar Tado maar terug zodat je op tijd bent voor de
zonsondergang op ongeveer 20-22 kilometer van Labuan Bajo. Het is
schitterend (en daar maar meteen een fles moke (arak)kopen)

De afstanden zijn kort maar de reistijd is lang.
Vanaf de Trans Flores rd de eerste gelegenheid naar Sano Nggoang nemen, waar je door berggebied en het platteland gaat. Naar de waterval is het vanaf het dorp nog ongeveer 45 minuten lopen. Daarna de weg vervolgen naar Sano Nggoang, de weg met de klok mee, dus bij de splitsing linksom is het mooist.
Daarna terug naar de hoofdweg om naar Tado te gaan of terug richting LB.
Het ligt er aan hoe lang je erover doet. De wegen zijn slecht en je hebt eigenlijk een fwd nodig.
Als je pas rond 16:00 uur vanaf het meer weer bij de hoofdweg bent dan zou ik niet meer naar Tado gaan want dan duurt de dag wel erg lang.

Tip 1: je hebt hier geen reisbureau voor nodig, maar wel een fatsoenlijke auto; veel chauffeurs zijn niet happig op zon rit met een gewone Avanza oid (en terecht). Omdat het echter nog ruim 9 maanden is zou ik eerst maar even wachten. Wie weet hoe de conditie van de weg volgend jaar is.

Tip: koop in LB iets voor de lunch want je komt niets tegen in de zin van warung, laat staan een restaurant (en dat gaat niet veranderen het komende jaar)

Alternatief:

Batu cermin (net buiten LB)
Cunca Wulang (waterval in een canyon aan de andere kant van de hoofdweg) op 1 uur lopen vanaf het dorp.

Henk vraagt heel wat anders, hij wil een leuk boottochtje maken

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou, verwarring alom hier.

Vluchten zijn 18-21 september en er wordt gesproken over een tweedaagse trip.
De vlucht van 18 september komt om 9:15 uur aan
De tweedaagse boottrip is dan op 19 en 20 september
Op 21 september terug naar Bali.
On 02-12-2016 08:47 Henjani wrote:
Ik heb de tickets al en als de tijden veranderen dan maakt dat niet uit want we willen een dag later de twee daagse trip doen. Maar ik wil als de vluchten wel op tijd gaan ook nog iets doen op flores. We komen nl aan om 9.15 uur als het goed is
Het gaat volgens mij nu om die 18 september waarbij de vlucht om 9:15 uur aankomt. En die heb ik hierboven ingevuld.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,326,088 pageviews Een website van indahnesia.com