Sumbawa bezoek

Subforum Website & forum informatie 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Website & forum informatie > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
heerke
Gebruiker
spacer line

kan iemand mij helpen aan wat info over Sumbawa, ben voornemens om volgend jaar voor een 5 tal dagen op dit eiland rond te trekken, met auto met chauffeur, kan iemand mij wellicht helpen aan leuke dingen op dit eiland, cultureel, landschappelijk e.d. wij willen blijven 5 nachten. wij denken te beginnen en eindigen in Bima. Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vijf dagen is wel erg weinig voor Sumbawa. Ik ben er destijds 9 dagen geweest en vond het al te weinig.

Sumbawa is prachtig! Ten zuiden van Dompu is bij Huíu een van de beroemde surflocaties. Verder natuurlijk Tambora. De Trans Sumbawa weg rondom de baai van Saleh. Het meer van Lebo bij Taliwang aan de westkust ziet er sprookjesachtig uit. Kustweg Naar Maluk en Tongo is mooi met witte en lege stranden.

Ik wil nog wel een ding kwijt. Sumbawa is prachtig maar mist de sfeer zoals die van Flores bijvoorbeeld. Dat is grotendeels te wijten aan de conservatieve islam en toeristen maar ook christelijke landgenoten (die verderop in Nusa Tenggara wonen) ervaren er soms een onaangename sfeer. Mensen zijn er soms heel achterdochtig.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mahonie
Gebruiker
spacer line

Inderdaad prachtig.Ik verbleef er in 1995 8 dagen. Heel gastvrij, in een vissersdorpje
werd mij overnachting aangeboden bij een moslim familie. De dorpsgenoten liepen in en uit om mij te "bekijken".
De laatste keer in 2009 was het verschil duidelijk merkbaar, vooral op de pasar in Bima
was de achterdocht soms voelbaar. De manier waarop men zich als toerist kleedt is heel belangrijk. Al met al heb ik mij op Sumbawa nooit onveilig gevoeld.
Wat mij vooral is bijgebleven zijn de paarden die aan het eind van de middag in zee
waren met hun "baasje". Mij werd verteld dat dit was om de spiermassa en soepelheid van de benen te bevorderen. Ik ben beslist van plan er de volgende keer minstens 3 weken te verblijven.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.heerke
Er zijn hier niet zoveel mensen die ooit op Sumbawa zijn geweest. Vlgs mij Peter 1964 (waar ben je?) en nog 1 of 2 mensen.
De meesten toeristen jagen er in een paar dagen doorheen vanuit Sape naar Pototano voor de oversteek naar Lombok. De laatste jaren kan het soms zelfs niet anders vanwege de onrust mbt de Newmont mijn in het zuidwesten.
Maar nogmaals, het is een prachtig eiland.

Voor mij staat het ook opnieuw op de planning (was de bedoeling afgelopen september maar dat ging niet door)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

heerke
Gebruiker
spacer line

dank voor reacties, ga kijken op verschillende sites.
probeer via een vriend vervoer te regelen, denk over voor 6 nachten, vanuit Bima,
moet nog een route uitstippelen.
flores is anders maar reeds een tijd geleden gedaan.
jammer weinig tijd , maar heb nog een verplichting voor ons pleegkind te Toraja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,762 pageviews Een website van indahnesia.com