Flores Surga Kita: nieuwe website met info over Flores

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ikat is al tig jaren "export" produkten , naar Java en buitenland.
In de oude Departmen Store Sarinah geopend in 1966 zie je Ikat spullen, vaak grote lappen die gebruikt wordt voor kussen slopen ,tafel laken en soms ook voor gordijnstof .
Daar komen toeristen voor ( je hebt toen alleen 1 MALL achtige dept.Store , gevolgd door de 2de in Blok M (Kebayoran).

Nu moet je IKAT spullen kopen bij Thamrin City, 200 meter van Grand Indonesia Jakarta.
De ikat sjaals ( voor de sier) zijn leuk , en relatief goedkoop.
PS : Er zijn Ikat en Ikat producten zoals ook het geval is bij de Bataks.,
toen ik in 1979 trouwde heb ik Ikat van de Bataks gekregen .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vaak wordt hier gevraagd om een chauffeur of een gids. Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit een aanbeveling gedaan heb. De reden hiervoor is simpel: ik moet zelf 1000% zeker zijn en anders niet. Op mijn website staat geen enkele chauffeur of gids vermeld. Ik ken er genoeg maar dan weer telefoonnummers die ineens veranderen, een ander emailadres, prijzen waar je je bedenkingen over kan hebben en nog meer dingen waar westerse toeristen niet op zitten te wachten.

Soms lees ik recenties hoe geweldig een gids of chauffeur was maar kan dan niet precies uitvinden waarom dan. Immers, goed fatsoen, afspraken nakomen is a logical part of the deal. Ben ik kritisch? Ja, dat zeker.

Een waarschuwing:

Ga niet in zee met Harry Hago uit Maumere!

Harry Hago heeft een website (www.travelflores.com) die er op het eerste oog goed uitziet, de vele fouten en wel erg summiere uitleg over Flores daargelaten. Geeft niks.
Wat wel erg is, is dat hij niet betrouwbaar/onaangenaam is. Op de site staat een gastenboek met alleen maar lof over Harry. Dát zijn de goede berichten; de slechte berichten echter, worden binnen no time weggehaald.

Inmiddels zijn er al diverse mensen de dupe geworden van de praktijken van Harry Hago en is hij bekend bij de politie in Maumere. Het gaat om oplichting en ongewenst gedrag
- Aanbetaling doen (50%, en dan heb ik het over honderden euro’s) en verder niet meer reageren (dus ook geen tour)
- Toeristen halverwege laat zitten (nadat het geld ontvangen is). En dan precies zoals ik het zeg “sorry ik heb nog wat anders te doen”. Geen tour meer, een auto, geen chauffeur, geen geboekte hotels.
- Onaangenaam gedrag, agressie tot en fysiek geweld toe

Algemeen:

Het is voor Flores buiten het seizoen niet nodig om vooraf een auto met chauffeur te reserveren. Ook in de maanden juli-september is het niet al te moeilijk om die ter plekke nog te vinden; het reserveren van een hotel en met name in Bajawa en Moni is in die maanden wél aan te raden.
Een aanbetaling voor een tour raad ik af: een chauffeur of gids maakt géén kosten vooraf. Het is natuurlijk wel zo dat omgekeerd het voor de chauffeur een garantie is dat hij in die bepaalde periode inkomsten heeft, maar Indonesie kent geen SGR. Als jouw geld “verdwijnt” heb je geen poot om op te staan.
Omgekeerd weet ik dat er chauffeurs/gidsen zijn die er het maximale proberen uit te halen: iemand boekt een trip van 4 dagen en een tijd later komt er een andere boeker die een trip van 10 dagen boekt die dus lucratiever is. De eerste trip kan dan niet afgezegd worden natuurlijk maar de kans is dat deze eerste boeker een andere chauffeur krijgt.
Dan nog eentje: het all-in boeken, dus transport, accommodatie en maaltijden is nergens voor nodig.
En als laatste: als je ter plekke boekt dan wéét je wie je voor je hebt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

pierre
Gebruiker
spacer line

Dit is tenminste een advies waar je wat aan hebt.. dank Anne Mieke voor deze info.
vooral je laatst zin, is overal in indonesie van toepassing.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Prima informatie

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Zo langzamerhand is het gewoon om als reiziger overal met taxi's naar toe te gaan. Ik hoop echt dat er weer een kentering gaat komen en er meer van het openbaar vervoer , fiets en de benenwagen gebruik gemaakt gaat worden. Op Flores is alles echt goed te bereiken met openbaar vervoer. Ik kwam daar op de meest afgelegen plekken zonder ook maar één taxi te nemen. Vooral op markdagen rijden de kleine bemo's af en aan. Zeker als het toerisme verder toeneemt is het echt waanzin om voor elke toerist voor elke verplaatsing een auto te laten rijden. Daarnaast is het meestal ook echt leuk om contact te hebben met de "gewone Indonesiër. En de mooiste kiekjes maak je echt niet altijd door je chauffeur even te laten stoppen langs de weg, maar vooral tijdens de wandelingen vanaf je standplaats. Voor sommige ouderen is dit wellicht geen optie, maar voor het merendeel van de reizigers zou dit toch goed te doen moeten zijn.

NB: Mede door het gedrag van toeristen die voor alles een taxi nemen, is het in Bali volledig uit de hand gelopen. Van alle auto's die ik hier in Ubud zie rijden, zitten voor 90% één of twee toeristen. Voor het grootste gedeelte ritjes die ook goed te lopen of te fietsen zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-12-2016 07:56 jobvanstaalduinen wrote:
Zo langzamerhand is het gewoon om als reiziger overal met taxi's naar toe te gaan. Ik hoop echt dat er weer een kentering gaat komen en er meer van het openbaar vervoer , fiets en de benenwagen gebruik gemaakt gaat worden. Op Flores is alles echt goed te bereiken met openbaar vervoer. Ik kwam daar op de meest afgelegen plekken zonder ook maar één taxi te nemen. Vooral op markdagen rijden de kleine bemo's af en aan. Zeker als het toerisme verder toeneemt is het echt waanzin om voor elke toerist voor elke verplaatsing een auto te laten rijden. Daarnaast is het meestal ook echt leuk om contact te hebben met de "gewone Indonesiër. En de mooiste kiekjes maak je echt niet altijd door je chauffeur even te laten stoppen langs de weg, maar vooral tijdens de wandelingen vanaf je standplaats. Voor sommige ouderen is dit wellicht geen optie, maar voor het merendeel van de reizigers zou dit toch goed te doen moeten zijn.

NB: Mede door het gedrag van toeristen die voor alles een taxi nemen, is het in Bali volledig uit de hand gelopen. Van alle auto's die ik hier in Ubud zie rijden, zitten voor 90% één of twee toeristen. Voor het grootste gedeelte ritjes die ook goed te lopen of te fietsen zijn.

Jesoes Maria wat een onvoorstelbaar kutverhaal van een toerist, terug naar oude tijden, paard en wagen (delaman) Emoticon: Confused
Man oh man oh man, denk is effe na, sorry hoor, typisch een verhaal van iemand uit het westen die hemel en aarde heeft bewogen een elektrische fiets naar de middeleeuwen te halen en niet begrijpt dat Indonesië nog lang niet zo ver is. Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sorry Job maar hier klopt niks van.
On 31-12-2016 07:56 jobvanstaalduinen wrote:
…….Op Flores is alles echt goed te bereiken met openbaar vervoer. Ik kwam daar op de meest afgelegen plekken zonder ook maar één taxi te nemen. Vooral op markdagen rijden de kleine bemo's af en aan. Zeker als het toerisme verder toeneemt is het echt waanzin om voor elke toerist voor elke verplaatsing een auto te laten rijden….
Allereerst gaat het hier om een overland trip…..

Ik heb bovenstaand citaat drie keer moeten lezen, maar dit is echt niet waar en vind ík waanzin. Ik weet niet op welke “afgelegen” plekken je bent geweest met het openbaar vervoer op Flores maar niet alles of eigenlijk het meeste niet, is buiten de Trans Flores is goed te bereiken per openbaar vervoer en sommige plaatsen zelfs helemaal niet, daar is gewoon niks.
Op een enkele uitzondering na de wegen ronduit slecht, zo slecht dat er alleen met met trucks gereden kan worden en die dan ook nog maar een enkele keer per dag gaan. Voor marktdagen moet je wel een markt hebben en een markt is er alleen in de redelijke grote dorpen. Op de wegen zijn zuiden van Boawae, ten oosten van Mbay en ten oosten van Reo, om maar een paar voorbeelden te noemen kom je maar bebouwing tegen, laat staan een markt.
Dit zijn allemaal wegen waar je amper verkeer tegenkomt, en dat is maar goed ook zodat we letterlijk de ruimte hebben om door de gaten en kuilen te worstelen.
Op mijn website heb ik een pagina besteed aan vervoer https://www.travel2flores.info/planning/transport/

Het verhaal wat je hierboven schrijft gaat misschien op voor Bali, maar zeker niet voor Flores. Er zijn trouwens geen taxi’s op Flores, in de zin van geregistreerd, officieel en met een bord/meter; je kunt hooguit een auto charteren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-12-2016 09:06 Anne Mieke wrote: [BR

Het verhaal wat je hierboven schrijft gaat misschien op voor Bali, maar zeker niet voor Flores. Er zijn trouwens geen taxi’s op Flores, in de zin van geregistreerd, officieel en met een bord/meter; je kunt hooguit een auto charteren.

Juist, hetzelfde als op het platteland van West Java Emoticon: Blush

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2016 09:20 Malam wrote:

[quote removed]

Juist, hetzelfde als op het platteland van West Java Emoticon: Blush

Ik heb de website van A.M bekeken.
Als ik de foto ziet van de jongen op een bus staat, of foto van een soort penginapan cq losmen, dan doet het mij denken aan mijn kampung/roots in Tasikmalaya West Java .
Omstreeks jaren 60 van de vorige eeuw.
Ook de route van Djakarta , Cibinong, Bogor,Ciawi, Cibadak ,Sukabumi naar Pelabuhan Ratu( veel familie/vrienden van mijn ouders).
De "mainroad" is al aanwezig, van af Hollandse tijd , maar dan heb je over de main road, zodra je "100" meter afwijkt moet je echt een jeep hebben .

Over comfort moet men wel rekening houden wat de toerist wil (klant is koning) .

De eerste keer dat ik als toerist speelde op Bali was tijdens mijn honeymoon reis in 1979 ,
toen heb je nog weinig huurauto.
De wegen zijn op Bali nog relatief leeg , onze huurauto was zo'n Amerikaanse bakbeest , met open kap . Die reed waarschijnlijk 1 op 5/6 .

Ik zie echt mogelijkheden als men investeert in 2 of 3 guesthouses , met een eigen vervoer .
De grondprijs (niet gelijk aan de mainroad) is nog relatief goedkoop .
Hoe zit het met de electriciteitsvoorziening, moet je een extra generator kopen ?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Met taxi bedoelde ik in mijn verhaal ook gecharterde auto. In Ubud noemen ze dat ook een taxi, vandaar. Ondanks de negatieve reacties, denk ik toch dat de vanzelfsprekendheid waarmee op Flores, ook over de bekende Gringo Trail, iedere toerist zich per automobiel laat vervoeren , een kanttekening waard is.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ook op het water wordt zowat iedere toerist apart vervoert. Toen ik naar Rinca wou, heb ik lang moeten zoeken naar een boot waar ik bij aan kon sluiten. Iedereen gaat op zijn uppie naar de eilanden.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 31-12-2016 10:24 jobvanstaalduinen wrote:
Met taxi bedoelde ik in mijn verhaal ook gecharterde auto. In Ubud noemen ze dat ook een taxi, vandaar. Ondanks de negatieve reacties, denk ik toch dat de vanzelfsprekendheid waarmee op Flores, ook over de bekende Gringo Trail, iedere toerist zich per automobiel laat vervoeren , een kanttekening waard is.

De meeste toeristen charteren een auto voor het traject Maumere - Labuan Bajo. Aangezien ze meerdere dagen in een auto zit, is men niet geneigd om dit de doen met vreemden. Je zal je maar vijf dagen aan een medepassagier ergeren.
Tweede probleem is dat 99 procent van de toeristen enkel de hoofdweg doen. Ik heb een week in Ruteng verbleven. Daar is enorm veel te zien en te beleven in de buurt, na een week had ik nog alles niet gehad. Maar er is totaal geen vervoer naar die bezienswaardigheden, echt niks. Ik heb daar alles met de fiets en ojek gedaan.

Ik heb het al meermaals gezegd: Flores heeft een ENORM potentieel voor wat ik noem 'traag toerisme'. Men zou bewijzerde wandelwegen kunnen maken zoals de Europese Grote Routepaden, en langs die wandelwegen guesthouses maken, eenvoudig maar schoon, zodat je meerdaagse wandelingen kan maken. Dan kom je echt in dorpen waar de tijd nog altijd stil staat en geniet je van de mooiste panorama's. Ook met de fiets (mbk) zijn er mogelijkheden, maar het ontbreekt aan infrastructuur, lees: er is totaal geen beleid.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-12-2016 09:37 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik heb de website van A.M bekeken.
Als ik de foto ziet van de jongen op een bus staat, of foto van een soort penginapan cq losmen, dan doet het mij denken aan mijn kampung/roots in Tasikmalaya West Java .
enige echt fatsoenlijk weg, maar ook dat zijn mom
De achtergrondfoto is tussen Moni en Ende, op de Trans Flores Higway! Het is inderdaad niet alleen op Flores, maar ook op veel andere eilanden.
De weg was op haar best afgelopen mei toen er de Tour de Flores werd gereden, maar toen ik er 3 maanden geleden was, was het op sommige plekken toch weer mis.

De klassieke route is Maumere (of Ende)-Labuan Bajo en daarvoor heb je al gauw een dag of 8 tot 10 voor nodig. En dan heb je alleen nog maar de zg. highlights gezien zoals Kelimutu, de traditionele dorpen rond Bajawa en Komodo NP. Er zijn maar weinig toeristen die meer tijd hebben/nemen. De meeste toeristen die naar Indonesie komen hebben 3 tot 4 weken de tijd en willen dan, begrijpelijk, meer dan één eiland zien. Het is vaak hun enige reis ooit naar Indonesie. Toch zijn er echt wel toeristen die ook fietsen of wandelen.
Veel toeristen hebben dan de tijd niet voor openbaar vervoer, maar ze zijn er wel; niet iedereen is bereid om miljoenen Rupiahs uit te geven voor een eigen auto.
Voor beide vervoersvormen is iets te zeggen; met openbaar vervoer heb je meer tijd nodig. Starten in Maumere, een kijkje nemen in Wuring, en route even langs de kerk van Sikka gaan een uurtje van Koko Beach genieten en nog een traditioneel dorp bezoeken in Wolowaru om in de middag in te checken bij hun guesthouse in Moni. Met een auto kan dat op één dag. Wil je dat allemaal doen per openbaar vervoer dan zit er niks anders op dan langer te overnachten in Maumere, Koko Beach en/of Moni en ben je zo een paar dagen extra kwijt. Mensen moet zelf maar beslissen wat voor hen het belangrijkste is.

Op Bali zijn de afstanden korter, de wegen beter en er is meer openbaar vervoer. Verder voelt zich niet iedereen op zijn gemak met locals, al was het maar om het communicatieprobleem.

Precies zoals Erwin zegt; er is totaal geen beleid en het zal nog lang duren voordat we echt kunnen spreken van toerisme op Flores (buiten Labuan Bajo). In Moni zijn behoorlijk wat guesthouses bijgekomen zag ik de laatste keer maar in Bajawa gaat het heel erg langzaam. Tot en met dat toeristen er in het hoogseizoen zelfs geen slaapplek kunnen vinden en genoodzaakt zijn om een uur terug te rijden naar Aimere bv of een uur naar het oosten bij Boawae. Er zijn wel sporadisch investeerders aan de slag o.a. aan de zuidkust, zo’n beetje in het midden (Nagekeo) maar de “echte” toerist wil meer dan strand alleen. Van hetgeen er nu gebouwd wordt is met geld van buiten (vooral in Labuan Bajo). Als het buro van Toerisme nou eens een mooi lokaal plan zou maken en fatsoenlijke campagnes. Vorig jaar in mei die Tour de Flores dus die bedoeld was om het toerisme een boost te geven. Ik heb daarover met veel mensen, vooral uit het toerisme, gesproken maar niemand kon mij uitleggen wat het plan nu precies was. Ze weten gewoon niet hoe ze dat aan moeten pakken.

Dan even terug naar die chauffeur: dit soort praktijken kan Flores natuurlijk missen als kiespijn. Het oosten van Indonesie komt er bij Indonesiers in het westen al niet goed vanaf; dit helpt er zeker niet aan. Het hoeft per definitie ook niet zo te zijn dat een geregistreerde of niet geregistreerde gids beter of slechter is maar als er al zo’n lijstje bestaat dan is het onmogelijk dat deze er op staat. Dát probeer ik volgende maand uit te zoeken.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Het is omdat mijn gezondheid het niet toe laat.
Anders heb ik al aan het "surveyen"geweest .
Als mijn zoon het wil , ben ik bereid om iets te investeren in Flores.
Zo niet dan blijf ik gewoon in West Java .

Een klein "keten" van guesthouse met Nederlandse ?indonesische eigenaren plus eigen vervoer mogelijkheid zal een kans hebben.

http://www.wisataflores.com/

http://lifestyle.liputan6.com/(...)ta-menarik-di-flores

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-12-2016 13:29 Surya Atmadja wrote:
Het is omdat mijn gezondheid het niet toe laat.
Anders heb ik al aan het "surveyen"geweest .
Als mijn zoon het wil , ben ik bereid om iets te investeren in Flores.
Zo niet dan blijf ik gewoon in West Java .
Je gaat toch niet iets beginnen wat je zelf nog nooit gezien hebt?

Over de eerste website: ik ben in Warloka geweest. Hier staat nergens hoe je er komt en dat is niet zo gemakkelijk. Het ligt over de weg 20 kilometer van Labuan Bajo en daar doe je een uur of 2 over.... In het dorp, kan je niemand iets vragen, niemand die je de weg wijst of helpt. Ik vermoed dat trips (ik heb geen toerist gezien daar) met de boot gaan en dat duurt vanuit LB naar schatting een uur. Tegen de hoofdprijs, dat zeker.

Het is weer zo’n website waar voor een deel mooie informatie op staat over een beperkt aantal zaken maar voor de rest zijn het slechte foto’s, oude timetables van vluchten die intussen geen van allen meer op Denpasar vliegen, de pagina hotels is leeg etc. etc. Dus vooral hoe het niet moet. Er wordt gesproken over visie en missie maar er zit weinig doorzettingsvermogen achter. Met krachttermen zoals NTT Ambisi Jadi New Teritory Tourism bereik je niet zoveel als je er niet bovenop zit.

Wat zou ik graag lokaal samenwerken met mensen die het daar voor het zeggen hebben.

totto
Gebruiker
spacer line

Misschien kan iemand hier iets mee of heeft er iets aan.

"Guus Rozendaal" Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.stichting-ecoflores.nl>
Resource Mobilization & Partnership Brokering for EcoFlores Foundation, Indonesia
mobile: + 31 [0]6 50 296 220
www.linkedin.com/in/stichtingecoflores
www.ecoflores.org

Zelf ben ik in september op Flores geweest ( 24-09 Denpasar - Labuan Bajo 13.40 Sriwija, rij 41 B en C...... en inderdaad daar is nog veel in te "halen".
Heb b.v. op Kanawa gelogeerd. Zelden zo'n slechte accommodatie gezien. 1 juta !
Heb onlangs gehoord dat het plat gaat en er een nieuwe eigenaar is.
Golo Hiltrop vond ik prima, zeker de bedrijfsleidster Mirella die het bedrijf rund. Zou ik gelijk een baan aanbieden.

Toto Travel.com

Eddiehanna
Gebruiker
spacer line

Goedendag,
Hoewel ik regelmatig de verschillende topics lees en volg ben ik een nieuwe deelnemer op dit forum.
Dit jaar ga ik met mijn vriendin naar Flores. De website van Anne Mieke over Flores heb ik met belangstelling gelezen. Duidelijk en overzichtelijk!
Tevens neem ik de waarschuwingen over Harry H. te M. ter harte. Helaas was ik te laat en heb ik reeds een aanbetaling gedaan aan hem.
We moeten nog gaan, maar we houden er al rekening mee dat het geld vooralsnog weg is en Harry gevlogen.
Maar ik zal desondanks gaan genieten van Flores....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Eddiehanna
Zou je met mij contact kunnen opnemen? Ik ben nl. info aan het verzamelen en hoe meer ik heb hoe groter de kans dat we er werkelijk iets aan kunnen doen. Je zou er mij, andere reizigers, jezelf maar ook de inwoners van Flores mee helpen.
Contactgevens staat op de website.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hier is het Flores topic die is niet weg nsenada

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

:-) daar ben ik heel blij om! Ik delete in het vervolg niks meer

There's a big difference between kneeling down and bending over!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 02-01-2017 14:04 schreef Eddiehanna:
Goedendag,
Hoewel ik regelmatig de verschillende topics lees en volg ben ik een nieuwe deelnemer op dit forum.
Dit jaar ga ik met mijn vriendin naar Flores. De website van Anne Mieke over Flores heb ik met belangstelling gelezen. Duidelijk en overzichtelijk!
Tevens neem ik de waarschuwingen over Harry H. te M. ter harte. Helaas was ik te laat en heb ik reeds een aanbetaling gedaan aan hem.
We moeten nog gaan, maar we houden er al rekening mee dat het geld vooralsnog weg is en Harry gevlogen.
Maar ik zal desondanks gaan genieten van Flores....

Ik zou die vent ff een mail sturen dat je zus/schoonzus/zwager of wie dan ook, ook 6 weken gebruik willen maken van zijn diensten. NADAT jullie zijn geweest en dat de aanbetaling volgt. (dus niet)
Dan neemt hij echt jullie eerst wel aan. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Updates (website moet nog worden aangepast):

• Er is op dit moment extreem veel longsor (aarde, modder en grote stenen) op Flores zodanig dat het bijna niet verantwoord is om te rijden. Aan de andere kant is deze tijd qua natuur wel het mooiste (het groenst) , maar te glibberig voor trekkings en watervallen.
• De Trans Flores is niet meer zo strak als 4 maanden geleden ;door het gewicht van longsor is de weg hier en daar gescheurd (alsof er een aardbeving is geweest)
• de weg Ruteng-Reo was 4 maanden geleden nog een goed uur maar dat gaat niet meer doordat ie op veel plekken kapot is. Reken nu op 1,5 tot 2 uur
• Er zijn inmiddels rechtstreekse vluchten van Jakarta naar Labuan Bajo vv met Garuda.
• Er komt een rechtstreekse internationale verbinding tussen Labuan Bajo en Singapore maar weet nog niet wanneer. Hoe dat moet vraag ik mij af want ook al is er een terminal; die is niet toereikend als het echt internationaal wordt.
• In Ruteng is een nieuw hotel, Revayah . Ligt 2 kilometer buiten de stad net voor Ruteng komend van Bajawa en staat op Booking.com Het is daarmee meteen het beste hotel in Ruteng.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Iemand wel eens hier gelogeerd?
https://facebook.com/hotelasa.larantuka

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, ik....meerdere malen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even in het algemeen.
Ben net 4 dagen in Mbay geweest en nu in Ende en veel problemen met internet. Met veel gedoe kan ik wel hier inloggen maar kan niet in mijn mail (is wel eens vaker voorgevallen ook in Papua en Maluku)
Voor diegenen die mij via deze en mijn eigen website benaderrd hebben de afgelopen week: de antwoorden volgen. Even geduld aub.
Iemand hier een idee wat ik aan het internetprobleem kan doen? Ik heb een pakket van Rp 150.000 gekocht 1,5 week geleden,. Geen idee wat (sorry maar ik heb daar nul verstand van). De vraag is bestaan er pakketten die sit soort problemen kunnen voorkomen of gaat het alleen maar om het aan MB's/GB's?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, ik koop altijd een XL kaartje, met internet en telefoon. Je krijgt dan extra GB voor 4G netwerk, maar dat kan je zelden gebruiken.

Je krijgt nu al voor 129.000 IDR 6GB plus 60 min telefoon. Is een maand geldig en je krijgt 12 GB extra als je 4G kunt ontvangen.
https://www.xl.co.id/for-you/m(...)/Internet/xtra-combo

Ik neem aan dat je zelf via je mobile telefoon via VOIP belt (veel goedkoper als Indo provider), dan kan je je Indo telefoon nummer vooral gebruiken voor mensen in Indonesië die je willen bellen.

Als er ontvangst is, kun je nu onafhankelijk van wifi, op laptop, en tablet internetten door middels je telefoon een hotspot te maken. Ook wel zo veilig als via openbare wifi netwerken, bovendien zijn die vaak van een zeer beroerde kwaliteit.

Als jouw pakket al internet en telefoon bevat zou je er ook nu gewoon mee aan de slag kunnen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,448,984 pageviews Een website van indahnesia.com