KITAS procedure per 14 november 2016 aangescherpt

Subforum Het visumgebeuren 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Expats Can No Longer Rely Solely On Agents To Get Permits
ndonesia just announced that immigration formality agents are no longer allowed to submit applications for visas and stay permits without having the expat present.

On November 14, 2016, Indonesiaís Ministry of Justice via the Director General of Immigration announced that third parties in the nationís immigration process, such as formality agents, are no longer allowed to submit applications for visas or stay permits (KITAS) on behalf of expats or their sponsoring companies.

The news came as a shock after agents were invited to a gathering at the Director General on Friday, November 11. Rumours were spreading days before, and the sudden decision will have a big impact for all parties involved, including:

Expats and visitors to Indonesia
Companies acting as sponsors
Formality agents and other third parties
Government employees at Immigration offices throughout Indonesia

http://indonesiaexpat.biz/feat(...)r-agents-visa-kitas/

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Dit zal een grote slag zijn voor de visa bureaus. Het geldt namenlijk ook voor het verlengen van visa's zoals het SOSBUD. Dat betekent op Bali dat iedere aanvrager 3 maal de immigratie moet bezoeken en dat het dus geen zin meer heeft een visumbureau in te schakelen. Dat betekent niet alleen hogere kosten (2 x taxirit extra kost voor mij meer als de kosten van het visumbureau), maar ook nog eens 3 dagen per verlenging kwijt door de reis naar en het verblijf op het Immigratiekantoor. Denk dat ik dit jaar maar een tweemaands toeristenvisum neem en tussendoor een reisje naar elders boek.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Job de ellende is dat veel immigratiekantoren hun eigen regeltjes volgen.
Misschien dat het op Bali nu ook enigszins gaat veranderen, het lijkt mij namelijk dat de immigratie op Bali de verlengingen nodeloos moeilijk maakten om het gebruik van tussenpersonen te bevorderen, veel van die tussenpersonen schuiven namelijk extra.
Het is de moeite misschien waard om het eens te proberen.

Ik neem bij een verlenging altijd gelijk de papieren voor de volgende keer mee, is het zover dan lever ik ze ingevuld in, een dag of 4 erna ga ik mijn paspoorten dan weer ophalen.
Met de opmerking dat ik zo'n beetje de enige witvoet indiaan ben, dus ik ben in een flits klaar bij de immigratie.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 15-11-2016 13:12 schreef Malam:
Job de ellende is dat veel immigratiekantoren hun eigen regeltjes volgen.
Misschien dat het op Bali nu ook enigszins gaat veranderen, het lijkt mij namelijk dat de immigratie op Bali de verlengingen nodeloos moeilijk maakten om het gebruik van tussenpersonen te bevorderen, veel van die tussenpersonen schuiven namelijk extra.
Het is de moeite misschien waard om het eens te proberen.

Ik neem bij een verlenging altijd gelijk de papieren voor de volgende keer mee, is het zover dan lever ik ze ingevuld in, een dag of 4 erna ga ik mijn paspoorten dan weer ophalen.
Met de opmerking dat ik zon beetje de enige witvoet indiaan ben, dus ik ben in een flits klaar bij de immigratie.

Malam, gelukkig gaat het daar bij jou allemaal veel soepeler. Het is op Bali de eerste keer verlengen altijd:
Eťn dag het paspoort afgeven ,
ťťn dag foto's en vingerafdrukken nemen
en ťťn dag het paspoort ophalen.
En Jouw voordeel van enige "witvoet indiaan" gaat niet op voor Bali. altijd stervensdruk. En dat betekent nummertje trekken en wachten........Voor 350.000 IDR hoefde ik maar 1 keer in plaats van 3 keer naar het immigratiebureau en stond ik binnen 10 minuten weer buiten.

45havana
Gebruiker
spacer line

Wacht maar tot dat ze merken dat het veel meer werk met zich meebrengt.Nu moeten ze inplaats van 1 persoon misschien wel 20 personen te woord staan.
Indonesiers en werken? Laat me niet lachen,ze zijn zo lui als een slak met een hernia! Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat bedoel ik met die verschillende regeltjes Job, ik heb ooit bij de invoering van digitale vingerafdrukken en foto maken een jaar of 6 terug dat gedaan en pas een jaar geleden voor de tweede keer.
Het is zelfs vorig jaar iets eenvoudiger geworden, onze tweede en derde verlenging moesten altijd naar Bandung, waar de immigratie tegen een redelijke vergoeding van 50.000 voor zorgde, dat is nu ook niet meer nodig, dat had te maken met klasse 1 en 2 kantoren.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Gekkigheid!
Ik betaal een agent voor de services. Niet om mensen om te kopen. Voor dat geld gaat die agent van loket naar loket, gebouw naar gebouw, ministerie naar ministerie.
Zelf doen voor KITAS/IMTA is een drama. Zie t ook al voor me. Allerlei nationaliteiten over en weer, duizenden malen dezelfde vragen en antwoorden, miscommunicatie, wachtrijen. Wordt ťťn grote pleuriszooi.

SOSBUD/Verlenging: Idd zoals Malam schrijft. Verlengen is easy, en meteen stapel lege formulieren meenemen voor volgende keer.
Echter (kut met peren):
Dag 1: paspoort en docs inleveren
Paar dagen later: weer terug voor betaling
Dag later: paspoort ophalen.

Dus 3 keer naar dat onmogelijke immigratiekantoor met 12 parkeerplaatsen op ongeveer de meest drukke plek in Jakarta...Manmanman.
Moet toch mogelijk zijn dat na betaling meteen een vinkje wordt aangeklikt en handtekening gezet?

Dan de volgende vraag...:
Als je een visumrun moet doen in Singapore, kun je kiezen:
OF agent aldaar regelt t binnen 1 dag voor een bepaald bedrag
OF je regelt t zelf en duurt t 3 werkdagen.... Daar zit dus wel een iets aan een Indonesische strijkstok..
Geef mij die agent maar, maar vrees dat dat geintje ook einde oefening is.
Iemand idee of die Singapore agent exercitie ook ophoudt?

Trouwens flink wat prijsverschil in die Singapore agenten. Van S$185 tot S$275.. Emoticon: Yes!
Goedkoopste die ik gevonden had is die S$185. Mr. Wahab. Kerel is goed, geeft kraakheldere instructies vooraf, reageert snel. shohib Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. hanexsh. onmicrosoft . com . Email adres met wat spaties om spam voor die kerel te voorkomen Emoticon: Laugh out loud

LET OP: Tijd geleden was rode achtergrond foto's vereist in voor Indo ambassade Singapore. Nu niet meer toegestaan. Alleen witte achtergrond!!! Je bent gewaarschuwd als je ergens nog wat rode achtergrondfoto's hebt liggen en die denkt te willen gebruiken.

Heldere ziende

bulekurus
Gebruiker
spacer line

https://youtu.be/zaE67QmvJt8

Van een ander forum gehaald, misschien wel interessant om te weten...
ik wil niet weten hoeveel die man betaald heeft Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heel interessant man die woon in Yogyakarta als ik het goed heb begrepen.
Er zijn verschillende filmpjes van hem en het laatste was een hype aan het worden Om Telolet gaat de internationale tour op, een oud traditie van een bevolking groep die elkaar in een rollenspel belagen en zogenaamd vechten en riepen telo telo maar hun leider was een hogere geplaatste persoon letenant (luitenant) en die werd genoemd Om telolet en zo is die naam ontstaan volgens dat ze hier zeggen...
En vooral die bussen en trucks die altijd veel toeteren komt dat woord vandaan veel lawaai betekent .
filmpjes...
Door die Amerikaan Martin Johnson iemand die zeer ondernemend is geweldig mooie opnames gemaakt.
Wij hebben het hier ook wel eens over gehad de verschil van intree prijzen buitenlander en een inlander het maak heel veel uit ook al heb je een kitas........ Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

deze is ook mooi
https://www.youtube.com/watch?v=Qm8A_XsyUX0
je heb een geweldige news aangeboord hier kan je wat mee.
Maar het zijn wel filmpjes wat veel data verbruikt.... Emoticon: Frustrated Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand al ervaring opgedaan met de nieuwe procedure die iedereen verplicht bij iedere stap in het "visum poces" zelf bij het immigratiekantoor te verschijnen. Ben wel benieuwd hoe dit in de praktijk uitwerkt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Job, ik kan alleen omschrijven hoe het mij is vergaan.
Een week geleden bracht ik mijn formulieren naar de immigratie, de ambtenaar zei mij dat we foto's en vingerafdrukken moesten maken, heb ik vorig jaar al gedaan? Ik was overigens in 5 minuten klaar. Emoticon: Yes!
Nee nu moet het elke keer bij de eerste keer van de verlenging, als bapak de paspoorten op haalt moet ibu mee komen dan maken we als nog een foto, nieuwe regel.

Wanneer? Kijk maar wanneer bapak tijd heeft, uiteraard maak ik alles in orde, komt bapak de paspoorten ophalen dan doen we dat gelijk.
Vandaag met Pop naar de immigratie, foto maken, vingerafdrukken, paspoorten krijgen, duurde 20 minuten omdat we op de fotograaf moesten wachten.
We zijn weer klaar, nu elke 30 dagen verlengen, 5 minuten formulieren inleveren en 5 minuten paspoorten ophalen. Emoticon: Yummie!

Zo zie je dat alle immigratiekantoren anders zijn, wij zijn mazzelkonten hier. Emoticon: Blush

joost
Gebruiker
spacer line

Ik ga al jaren mijn SOSBUD verlengen in Jember en moet dan altijd bij de Eerste verlenging een foto laten maken en ook vinger afdrukken.
Soms is na een uurtje mijn stempeltje al weer in mijn paspoort. (als de kepala er is)
Anders na gelang de drukte kan ik het na een paar dagen ophalen en wordt de foto gemaakt en mijn vingerafdrukken gemaakt.
Wel vraagt men altijd mijn boardingpas.
Dit kwam omdat na aankomst op Bali eind mei ik niet was geregistreed in Jakarta toen ik voor verlenging kwam. Was waarschijnlijk computer foutje opBali.
Nu moet ik ook voor alle zekerheid mijn betalingsbewijs bij de Indonesische Ambassade in DenHaag meenemen.
Men vraagt en wij draaien

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Inmiddels hier op Bali verschillende mensen gesproken die zonder problemen een visum bureau hebben ingeschakeld. Dus zowel voor de bureautjes als de visumverlengers een goede zaak, De nieuwe regels worden dus weer als vanouds op een creatieve manier uitgevoerd.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Beste jobvanstaalduinen kan ik je emailadres hebben , heb enkele vragen want wij willen in maart verhuizen naar bali .

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 03-01-2017 04:38 schreef bulekurus:
Beste jobvanstaalduinen kan ik je emailadres hebben , heb enkele vragen want wij willen in maart verhuizen naar bali .

jobvanstaalduinenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

job, je moet altijd eff spaties in je email adres gebruiken. Scheelt toekomstige spam. Emoticon: Yes!

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 03-01-2017 04:38 schreef bulekurus:

Dus we zijn je kwijt als je terug kom uit BelgiŽ wil je naar Bali verhuizen.
Is Yogyakarta en Jakarta niet meer in trek Bules ?????? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik hou meer van bali.. past beter bij mijn levensvisie..
Ik was twee weken geleden gevallen op mijn rechter pols . Foto laten nemen in ziekenhuis in Yogyakarta waar alles perfect was ...wat blijkt nu in BelgiŽ pols gebroken en niet een kleine breuk.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Maar ziel mijn grootste markt blijft java en Jakarta dus ik blijf jou bezoeken Emoticon: Bye bye maar als ik 2 idioten van bali nr java kan laten rijden voor 6 jute per maand woon ik liever op bali dan op Yogyakarta

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op zich kan dat, Bulekurus. Direct na ongeval soms geen breuk te zien. Na twee weken zien is er aanmaak van nieuw bot en wordt er vaak een breuk ontdekt die eerder niet gezien was. Maar het kan in jouw geval best een slechte radioloog zijn geweest hoor.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-01-2017 20:09 elsbeth wrote:
Op zich kan dat, Bulekurus. Direct na ongeval soms geen breuk te zien. Na twee weken zien is er aanmaak van nieuw bot en wordt er vaak een breuk ontdekt die eerder niet gezien was. Maar het kan in jouw geval best een slechte radioloog zijn geweest hoor.
Ik heb niets dan lof voor de medische wereld in Yogya. Ooit een zeer ernstig ongeluk gehad waarvan ik grotendeels ben genezen. In NL de pen eruit laten halen waarmee men mijn botten had gezet. De Nederlandse arts vroeg waar het gedaan was want hij had nog zelden zulk puik werk gezien.
Evenzo Jakarta, een vroegere opdrachtgever verkoos zelfs Jakarta boven Singapore omdat men in Indonesia veel menselijker (medisch Singapore is een geldfabriek) en beter met zijn kwaal omging.
Besides, intern in Indonesia: de medische wereld in Bali is beduidend slechter dan in Yogya. Een jaar geleden statistics hierover gelezen gebaseerd op een internationaal onderzoek waaruit bleek dat grote steden op Java ver uitstaken qua medische hulp dan o.a. op Bali.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 03-01-2017 19:04 schreef bulekurus:
Ik hou meer van bali.. past beter bij mijn levensvisie..

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, alhoewel ik er zelf niets voor zou voelen in Bali echt te gaan wonen. Met de toenemende "islamitisering" van grote delen van de archipel is Bali tot nu toe een soort liberale oase gebleven, waar de overheersende balinees-hindoeÔstische cultuur tolerant is ten opzichte van andersdenkenden. En voorlopig is de invloed van de islamisering op Bali vrijwel afwezig. Exemplarisch vindt ik dat overal in de archipel het ristrictieve alcoholbeleid is doorgevoerd, behalve op Bali. Ik hoop dat dat in de toekomst ook voor nieuwe vanuit de islam geÔnspireerde wetgeving opgaat. Het economisch belang (toerisme) en het tegengas van de provinciale bestuurders is wellicht sterk genoeg daarvoor.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-01-2017 14:26 jobvanstaalduinen wrote:
En voorlopig is de invloed van de islamisering op Bali vrijwel afwezig. Exemplarisch vindt ik dat overal in de archipel het ristrictieve alcoholbeleid is doorgevoerd, behalve op Bali. Ik hoop dat dat in de toekomst ook voor nieuwe vanuit de islam geÔnspireerde wetgeving opgaat. Het economisch belang (toerisme) en het tegengas van de provinciale bestuurders is wellicht sterk genoeg daarvoor.

Voor zover ik het kan volgen en inschatten zal er niet snel wat veranderen op Bali Job.
Al zo wie zo wat je al aan gaf het economisch belang, maar ook het bestuur van Bali, zoals de gouverneur, regenten en burgemeesters zijn Hindoes en de bevolking kijkt wel link uit om een vreemde moslim eend in de bijt te kiezen. Emoticon: Nooo
Daarbij komt nog dat de provincies in IndonesiŽ een hoge mate van vrijheid hebben, van tijd tot tijd steekt ook de speciale autonomie van Bali de kop op, net als bijv. Aceh en Papua.
Ik zou er niet vreemd van opkijken als dat in de toekomst gaat gebeuren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,673,457 pageviews Een website van indahnesia.com