Trump als president Elect. Welke impact heeft dit voor RI?

Subforum In het nieuws 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou ben ik terughoudend Trump al president te noemen.
Eerst eens kijken of hij echt het witte huis haalt.

Komt tie dan in het witte huis?
Zijn er gevolgen voor RI? Handels verdragen? Financiele steun? Het anti moslim beleid?

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Deze valse Trumpet gaat IndonesiŽ niet bijten, te veel zakelijke belangen.
Samen met Hary Tanoe eigenaar van de MNC group en voorzitter van de politieke partij Perindo die ook goed is voor 1.16 miljard Dollar volgen Forbes 2016. Emoticon: Yummie!

https://www.trumphotels.com/bali

https://www.trumphotels.com/lido/

Hary speelt Trumpet. Emoticon: I love it

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Wat is die vent toch VERSCHRIKKELIJK lilluk Emoticon: Blush

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ja, Salina... hij is zoals de Hulk, ni zo sterk maar wel zo lilluk

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-11-2016 07:21 salina wrote:
Wat is die vent toch VERSCHRIKKELIJK lilluk Emoticon: Blush
Nou niet alleen dat. Hij mist nog wel meer. Charisme bijvoorbeeld en overtuiging. Dan gaan we nu toch wel 360 graden de andere kant op.

Geen idee wat dit voor Indonesie betekent. Sowieso voor de hele wereld. Miaschien wel veel asielaanvragen. In zo'n land voel je je als niet blanke christelijke Amerikaan tioch niet meer veilig.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik las trouwens (weet niet of het waar is) dat Hillary veel meer stemmen had gekregen. Het is toch eigenlijk bezopen he hoe ze daar werken met die kiesmannen. Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Veel meer volgens mij niet (relatief) maar idd het systeem daar is anders. Dat maakt de verdeeldheid nog groter.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Net even gekeken. Het verschil zou nu ruim 574.000 stemmen zijn. Op 120 miljoen. Een verschil van nog geen 0,5%...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oh ja, dat is percentueel gezien idd niet zo veel.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 13-11-2016 08:50 schreef salina:
Ik las trouwens (weet niet of het waar is) dat Hillary veel meer stemmen had gekregen. Het is toch eigenlijk bezopen he hoe ze daar werken met die kiesmannen. Emoticon: Confused

Bovendien is de opkomst erg laag. Trump is gekozen met steun van slechts 26,2% van de kiesgerechtige bevolking. Clinton haalde 26,5 % en de onafhankelijke candidaten 2,7 %. Maar liefst 44,6 % van de kiezers bleef thuis en stemde niet.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 13-11-2016 09:36 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Bovendien is de opkomst erg laag. Trump is gekozen met steun van slechts 26,2% van de kiesgerechtige bevolking. Clinton haalde 26,5 % en de onafhankelijke candidaten 2,7 %. Maar liefst 44,6 % van de kiezers bleef thuis en stemde niet.

Is ook helemaal niet belangrijk natuurlijk, een Amerikaanse president. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 13-11-2016 08:42 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dan gaan we nu toch wel 360 graden de andere kant op.

Als je 360 graden draait, ga je gewoon weer dezelfde kant op. Emoticon: Yes! Wil je naar de andere kant, dan moet je na 180 graden stoppen met draaien. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 13-11-2016 10:11 schreef erwin:

[quote verwijderd]

Als je 360 graden draait, ga je gewoon weer dezelfde kant op. Emoticon: Yes! Wil je naar de andere kant, dan moet je na 180 graden stoppen met draaien. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-11-2016 10:11 erwin wrote:

[quote removed]

Ja...haaaaaaa. Ik zeg dat altijd zo; jij bent de eerste die het analyseert Emoticon: Smile
Dat bedoel ik dus, doorgedraaid....

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Er zijn denk ik wel wat gevolgen te verwachten zijn van Trump.
* Immigratiebeleid
Verwacht kan worden dat het immigratiebeleid verder wordt aangescherpt, metname voor wat betreft immigranten afkomstig uit landen waar de Islam de overheersende godsdienst is. Dus dat zal ook de RI raken. Amerikanen met Indonesische echtgeno(o)te zullen nog meer drempels ontmoeten om herenigd te worden in de USA.
* Economie
Hier zaten de analisten er aardig naast. De beurs in New York is gestegen in plaats van gedaald, de dollar is sterker in plaats van zwakker geworden en de rente is stijgende. De afgelopen drie jaar is gebleken dat de IDR een redelijk sterke munt is ten opzichte van de Euro. Kreeg je in oktober 2013 nog 15.600 IDR voor je euro, nu zijn dat er nog maar 14.400. De stijging van de IDR is gedeeltelijk gekoppeld aan de stijging van de US$, dus de verwachting is dat als de US$ sterk blijft de IDR ten opzichte van de Euro minstens stabiel zal blijven. Dat maakt een land met een inflatiecijfer van rond de 4% voor de Europeanen steeds duurder. Voor de export naar de USA is een sterke US$ juist gunstig voor de RI. Na Japan en China is de USA het derde exportland van de RI. Daar staat weer tegenover dat Trump heeft aangekondigd handelsbarriŤres te willen opwerpen om de productie in eigen land te stimuleren. Maar omdat de top export producten van IndonesiŽ bestaan uit grondstoffen kan dat voor de RI nog wel eens meevallen.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Dagelijks avondgebedje D.T.:
"Oh. Lord, let me shut up my big mouth, untill I know where I'm talking about."

SOLO MAN FOREVER

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik dacht dat ik altijd betiteld werd als negatief, maar jullie kennen zeker beter negatieve schrijven dan dat ik ooit had kunnen vermoeden.
Hebben jullie dan niet mee gekregen dat Jokowidodo vorig week naar IranYaja geweest is
Jullie weten toch dat TRUMP de grootste aandeel houder is van Freeport.
Kennen jullie dat niet in jullie hersens, niet mee filosoferen dat het de belangrijkste inkomen van IndonesiŽ is.
Als het daar niet goed gaat dan lost TRUMP het wel op dan heb je de poppen aan het dansen.
Neen Freeport is voor IndonesiŽ zo belangrijk dat ze alles op alles zullen zetten TRUMP tevreden te stellen let op mijn geschreven wat ik nu schrijf en vergeet niet wat ik jullie probeer duidelijk te maken Irian jaya kan per gratie bij IndonesiŽ behoren als ze goed samen weten te werken met TRUMP.
Hij is de man die tegen oorlog strijd is, hij is de man die durft te zeggen dat Amerika altijd fout is geweest, hij is de man die weet wat hij zegt en wat hij doet en probeer hier maar tegen tegenstellingen op te schrijven met wat er aan toe doet.
Niet dat vlauwekul over vrouwen en wat hij allemaal gedaan heef
Ja hij is met velen vrouwen naar bed geweest heeft zich de apegapen geneukt nauw en jullie dan!!!!! zijn jullie niet dan zo, zijn jullie eerlijke figuren die zo netjes hebben geleefd.
Wees allemaal niet zo schijnheilig dat jullie zo brave borsten zijn geweest
Loop allemaal naar de POMP en zuip je eigen met water zat......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Ik ben het met Oyibo eens dat we nog maar moeten afwachten wat hij van zijn beloften/dreigementen waar maakt. Ik denk dat er over niet al te lange tijd zal blijken dat het terugbrengen van de industrilŽle productie naar de USA een illusie is die niet waar gemaakt kan worden, dat er weer miljoenen mensen verstoken blijven van een fatsoenlijke ziekteverzekering en dat het bouwen van een muur aan de grens met Mexico gewoon door de Amerikaanse belastingbetaler moet worden opgebracht en verder niets oplost. En natuurlijk zullen de ondernemersvriendjes van Bokito Trump profiteren van enorme belastingverlagingen.
Maar uiteindelijk levert het voor de mensheid denk ik nog wel iets positiefs op. Het laat overduidelijk zien dat "de grote verlossers ŗ la Bokito Trump, Gekke Geert en Maria Le Pen" gewoon de boel hebben zitten te belazeren. Het is dan echt tijd voor Michelle Obama .......

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ook deze valse Trumpet gaat door de mand vallen, of het nu Nederlandse politici zijn die in verkiezingstijd de hemel op aarde beloven of een Widodo die dat in zijn campagne ook deed of deze Trumpet die exact hetzelfde doet.
Kom op zeg, een pientere huisvrouw die het huishoudboekje beheerd weet dat als er 2000 binnen komt je geen 2200 uit kan geven, tenzij ze keer op keer naar de bank rent om geld te lenen, maar dan werkt ze zich pas echt in de nesten. Emoticon: Yes!

Als we kijken naar wat deze vals tetterende Trumpet allemaal heeft beloofd, dan hoef je geen Einstein te zijn om te zien dat het puur volksverlakkerij is.
Een muur bouwen tussen Mexico en de VS, die grens is ruim 3300 km lang.
Trumpet wil de belasting voor bedrijven van 35 % naar 15 % verlagen, hij lijkt de kerstman wel, alleen het ho ho ho komt nog wel.
De staatsschuld van de VS bedraagt meer dan 22,1 biljoen Dollar en loopt met meer dan 45.000 Dollar per seconde op en Trumpet wil voor 500 miljard de infrastructuur in de VS opnieuw opbouwen, waar wil hij die muntjes vandaan halen. Emoticon: Confused

Wat blijft er straks over? Zoals hij gisteren in een CBS interview aangaf, eerste prioriteit de grens beveiligen, daarna alle illegalen het land uit, schatting 2 tot 3 miljoen, hij vergeet voor het gemak maar even dat de economie van de VS voor een groot deel op de goedkope Mexicaanse arbeidskrachten drijft, legale en illegale. Emoticon: Blush
Zou hij dat flikken, dan heeft deze ouwe vieze Trumpet geen kamermeisje meer over in zijn hotelketen. Emoticon: Nooo

Dat niet alleen, de gemiddelde plattelands Amerikaan die in hem de verlosser zien, komen dan misschien wel aan het werk, maar dan met drie baantjes van 7 uur in de ochtend tot 10 uur s'avonds voor 1500 Dollar, want zo werken de illegalen, waar ook Trumpet zijn zaken imperium op is gebaseerd. Emoticon: Yes!
Als dank wordt hun ziekenkostenverzekering dan ook nog de nek omgedraaid, want de belastingverlaging voor bedrijven moet toch ergens vandaan komen. Emoticon: Bye bye

Deze man is ťťn grote luchtballon die over 2 jaar volledig is doorgeprikt en Amerika er achter komt dat ze decennia in de tijd zijn terug geworpen, die kater gaan ze niet weg werken met een paar paracetamolletjes. Emoticon: Angry

Let wel, ik ben het er volledig mee eens dat de gevestigde politieke elite die het beleid bepalen zonder naar het volk te luisteren zoals in Amerika, maar ook in Nederland/Europa eens flink wordt opgeschud.
Maar mensen die denken dat Trumpet, Wilders of Le Pen de oplossing zijn, kijken volgens mij toch echt niet verder als dat hun neus lang is, dat zal de tijd uitwijzen. Emoticon: Blush

Dit zijn sprookjes figuren (Tafeltje dekje, ezeltje strek je, knuppel uit de zak) in de categorie gekke Boris in Engeland, eerst de hele boel op zijn kop zetten, dan heeft ie heel verrassend zijn Brexit, alle voorstemmers hadden hun hoop op hem gevestigd en wat deed ie, het hazenpad kiezen. Emoticon: Shut up!
Hij schoof het premierschap van zich af, Theresa May mag het opknappen, kan gekke Boris tenminste weer gaan rellen als ze het niet naar zijn zin doet. Emoticon: Clown
Hetzelfde draaiboek als zijn broer wilde Geert in ons kikkerlandje gaat doen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat er weer miljoenen mensen verstoken blijven van een fatsoenlijke ziekteverzekering aldus Job , is dan ook een verhaal wat nog maar moet blijken want hij heeft gezegd dat hij die Obama carre zou uitbreiden.
Malam hoe je ook negatief over iemand kan zijn kan je hem al neer sabelden voor dat hij nog geen eens president is ! januari 2017 word hij geÔnstalleerd

Demoniseren ook over Wilders help er niet aan dat hij daardoor niet gekozen zal worden, ik vind het dom heel dom,omdat je hem daardoor in de armen van de laagste bevolking groepen brengt.
Je moet eens eerst kijken wat er onder de bevolking leef.
Dat de partij van Wilders groot kan worden is door de huidige politiekers die totaal geen band meer hebben met hun eigen achterban.
Een man die wil dat referendum negeer omdat ze willen Europa waar hij zich bij goed voelt, zonder te kijken wie hij vertegenwoordigd is de grootste oen op aarde.door corrupte staat OekraÔne in wil lijven.
Terwijl gisteren in Moldavia een communist gekozen is, dat zegt al heel veel.meer dat dan de bevolking van OekraÔne dat ook wil. maar genegeerd word door hun corrupte regering.

Maar jou verhaal Malam zullen we extra opslaan en komen we op terug over 2 jaar om dan pas te kijken wat hij er van gemaakt heeft.
Ik heb er alle vertrouwen in zulke mannen hadden we in Nederland moeten hebben, kracht uitstraal en niet bang is om beslissingen te maken wat de minderheid wil....... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

"Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven."

Zal met meneer Trump niet anders zijn. Wat die allemaal geroepen heeft tijdens z'n campagne is zo extreem, dat krijgt die nooit voor elkaar om nog maar te zwijgen over het financiŽle aspect van z'n plannen.

Het grote verschil met Nederland is dat Trump daadwerkelijk nog wel wat gepresteerd heeft in z'n leven terwijl die peroxide Indo die in Nederland loopt te roeptoeteren helemaal niks heeft klaargemaakt. Emoticon: Laugh out loud

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jarno hier kan ik met je meegaan zo is dat wel ,daarom is het toch jammer dat we niet zo man hebben in Nederland als TRUMP............. Emoticon: Yeah right!
Hier op Aljazeera een heel verhaal over TRUMP maar ook de geschiedenis hoe het elke keer FOUT ging in Amerika waar TRUMP altijd op gewezen heeft.

http://www.ad.nl/buitenland/na(...)je-regeren~ac923f30/

Navo-chef waarschuwt Trump: Niet op eigen houtje regeren

Navo-secretaris-generaal Jens Stoltenberg heeft zich in een opiniestuk in de Britse krant The Observer tot Donald Trump gericht. Hij waarschuwt hem om toch vooral niet op eigen houtje te gaan regeren. Stoltenberg benadrukt dat het Westen nu voor de grootste uitdaging in een generatie staat wat betreft veiligheid.

Ook een organisatie die door de tijd is achterhaald.....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik hoorde hem zeggen dat hij alle illegalen het land uit wil zetten.
EEn heel goede zet, want een land die zijn eigen inwoners niet kent, brengt alleen maar meer criminaliteit met zich mee.
Dat hebben ze geweten en ook Nederland zit met het zelfde vraagstuk hoe lossen ze die criminaliteit op door elke week op opsporing op TV uit te zenden en dan te zien krijgt dat het gekleurde mensen zijn, nou ja voor de politieke correcte onder ons 90 % .............10 % blanke... u te vrede?????? Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-11-2016 06:45 zieleffe wrote:
Ik hoorde hem zeggen dat hij alle illegalen het land uit wil zetten.
EEn heel goede zet, want een land die zijn eigen inwoners niet kent, brengt alleen maar meer criminaliteit met zich mee.
Het is jammer dat het woord illegaal hier zoín negatieve betekenis heeft. Illegaal betekent in veel gevallen dat de betreffende personen (nog) niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. Ik heb er een jaar of 15 geleden veel mee te maken gehad. De meeste allemaal gewone mensen die net als ieder ander mens ter wereld een goed leven willen opbouwen.
Als ik het naar Nederland vertaal dan betekent het dat u de mevrouw waar Kembang het een paar dagen geleden over had ook het land zou willen uitzetten?

Criminaliteit bestaat natuurlijk niet alleen onder gekleurde mensen, dat is onzin. En over kleur kun je ook discussieren. De wereld is zich aan het vermengen sinds het wiel is uitgevonden. Mensen verspreiden zich over de hele wereld en zoiets als een ďzuiver rasĒ (ik haat dit woord maar weet even geen ander) bestaat straks niet meer.
Een land dat zijn eigen inwoners niet kent? En dat zegt Amerika (en waarschijnlijk ook west Europa)? De zogenaamde eerste wereldlanden zijn de wereld overgegaan omdat ze alles wilden hebben. Landjepik, geld, handel en macht.

Een muur bij Mexico maar de tortillaís en de Braziliaanse schonen en voetballers en alle andere geneugten onder de streep mogen blijven straksÖÖ.?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp jou benadering wel hoor Ziel, ik accepteer zelfs dat je mensen die Trumpet en zijn maatje Wilder afwijzen dom noemt, dat is namelijk jou visie, maar die hoeven anderen niet te delen toch Emoticon: Confused
Voor mij zijn het populistische nietsnutten of je het nu leuk vind of niet, dan kan je de pleuris er over in krijgen dat mensen er niet over willen discussiŽren of er niet op ingaan, maar die weten van te voren al wat jouw standpunt is en weten al dat ze tussen 8 en 9 s'avonds (Ind tijd) een golf ellende over zich heen krijgen. Emoticon: Blush

Je komt ook met stellingen die kant nog wal slaan, Freeport en Trumpet is er ťťn van, iets beter je huiswerk doen Ziel en je niet laten leiden door al dat populistische gedoe je bent toch geen tokkie. Emoticon: Blush
Jij en ik zijn ouwetjes die heerlijk in IndonesiŽ zitten te freewheelen, dat is gewoon mogelijk, we zouden ons drukker moeten maken voor de ouwetjes in Nederland die steeds verder in de slop raken daar liggen de belangen en laat die Trumpet met al die goedgelovige eikels op het platteland maar de pleuris krijgen. Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,599,071 pageviews Een website van indahnesia.com