Weer prachtige originele oude foto's gevonden.....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Heb vandaag weer een aantal prachtige originele prints gevonden, vorige keer dat ik er een aantal poste vonden aardig wat mensen dat leuk, kijken of jullie deze foto's ook weer leuk zullen vinden Emoticon: Smile Al deze foto's zijn gemaakt zo eind 1950 begin 1960, in en rond Bandung, en ik heb ze op een rommel markt gekocht.....

Warnasari, Desa Progresip Revolusioner... Moet er niet aan denken wat er waarschijnlijk gebeurd is met deze mensen toen de slachting begon in 1965.....

Vier dansende heren, of zoals wij hier in Bandung zeggen, Resep Ngigel!!!!

Een wayang show, en deze foto's moeten (volgens mijn vriend, Professor Andrew Weintraub) genomen zijn in de jaren 50, zo rond de "Krisis Sinden" toen de zangeressen Titim Fatimah en Upit Sarimanah zo populair werden dat ze bij wayang shows op een verhoogd podium BOVEN de dalang (poppenspeler) werden geplaatst. Dit tot groot ongenoegen van de dalangs... Is nog een flink e heise door geweest indertijd.....

Feest in de kampung, zo te zien om de rijst oogst te vieren....

Kinderen spelen angklung music in de kampung..... En op de achterkant van 1 van deze foto's staat iets geschreven, "Udjo" wordt genoemd en de kans is heel groot dat de man die de kinderen begeleid Pak Udjo is en er zijn vast mensen hier op dit forum die wel eens 1 van zijn shows hebben bezocht. Alleen bij Pak Udjo vind je die grote anglungs die op de foto's te zien zijn.... Pak Udjo is een aantal jaren geleden overleden maar zijn kinderen hebben de bisnis overgenomen... Ze hebben het moeilijk momenteel, bezoekers aantallen zijn sterk afgenomen, vanwege de verschrikkelijke verkeers drukte waar je door heen moet om er te komen en vanwege het enorme gedaalde aantal toeristen hier in Bandung....

Hoop dat jullie deze foto's leuk vinden, heb nog meer!

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Mooie tijd, echte cultuur, geen hoofddoek te bespeuren

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jammer ze zijn te groot duurt te lang voor te down loaden
Kijk eens af en toe Naar TVone die hebbe series van 1947 1950 dan zie je de tram nog rijden in Jakarta en ook de gevechten in die tijd met de Nederlanders...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Leuk weer hoor Emoticon: Party!

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dan heb jij wel een echt hele langzame internet verbinding Zieleffe! En inderdaad, geen hoofd doeken Emoticon: Smile Ik ben hier nu 20 jaar, 20 jaar geleden dat ik en mijn vrouw mekaar tegen kwamen, toen zag je geen hoofd doeken hier, echt helemaal niet. Er waren geen files, misschien in Jakarta, maar hier in Bandung echt niet, was nog een leuk, schoon stadje...

Wijken als Dago waar al jaren lang alle bule's wonen, daar dacht je toen niet aan, daar woonde niemand, dat was ver, ver buiten de stad, nu is Dago volgebouwd en gewoon ook een deel van de stad..... Wijken zoals Buah Batu en Kopo waren nog grotendeels rijst velden, daar woonde ik in die tijd, nu kom je haast die wijken niet in vanwege de krankzinnige verkeers opstoppingen, er zijn geen rijstvelden meer, helemaal dicht gebouwd met echt afschuwelijke wijken, vreselijke huizen waar de armen wonen en dengue fever welig tiert....

Gelukkig, in de kampungs, daar leven ze eigenlijk nog net zo zoals de mensen in deze foto's (op de hoofd doeken na dan, en de handphones, tv's en internet)....

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik ken Bandung niet, ben er maar 1 keer geweest, maar dat is toch wel erg om te horen hoor.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Bandung vandaag... Internet ligt er weer eens uit thuis :(

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

In mijn tijd in Surabaya zag ik gťťn hoofddoeken rondlopen.....

Nogmaals....het is gekomen door Suharto die een islamiet is waardoor hťťl IndonesiŽ
verplicht werd om zich te bekeren naar de islam.....zo niet, dan vrees je voor je leven !! Emoticon: Angry
Enfin, gedane zaken nemen geen keer. Aduh....lŠŠt maar....toch?

Maar het zijn wel leuke foto's Madrotter
een stukje ( bijna vergeten ) nostalgie......soms kijk ik ook in mijn oude foto album van ruim 60 jaar geleden, dan zie ik ook zulke foto's erin staan..... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Zit even in mijn guest house te internetten, thuis geen internet, de hele zendmast bij The Peak is naar beneden komen zetten, een hele heuvel vlak om de hoek bij mij tghuis is naar beneden komen zetten, hele stukken weg zijn de afgrond in gelazerd in lembang, google longsor Bandung en je weet echt niet wat je ziet..... Guest house leeg, alleen maar canceled bookings, niemand durft momenteel naar Bandung te komen, het is serieus levensgevaarlijk geworden hier, zeker als je, zoals ik, in de bergen woont hier, nu even droog maqar ik hoor al weer gedonder in de verte, mijn vrouw bij een vriendin in Cimahi, die komt niet thuis vanavond, heb gelijk gezegd, ga alsjeblieft niet rijden nu, als 't al donker is, levensgevaarlijk :(

Maar goed... Vandaag weer 13 ongelovelijke foto's gevonden, zet ik later wel erop als ik thuis weer internet heb.... En ook 60 super zeldzame Sundanese cassettesw Emoticon: Smile Van oa Aseng Suarsi, Titim Fatimah, H. Dariyah en nog veel meer, dus toch wel een mooie dag Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Doe die foto's kleiner maken maderotter al deze site is niet te zien door te grote foto/s
ik krijg altijd de klote van Malam als ik ze plaats nu je deze foto's plaats te groot heb ik er geen sodemieter aan...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,389,713 pageviews Een website van indahnesia.com