Backpacken in Sulawesi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pieya
Gebruiker
User icon of Pieya
spacer line

Wie o wie kan ons goede tips geven voor een backpack reis door Sulawesi. We reizen al jaren door IndonesiŽ ( Sumatra Java Bali Lombok en de gili's. ) Sulawesi staat al jaren op ons lijstje. In mei 2017 willen we deze reis gaan maken.
We willen het eiland in vier weken rond trekken. Alle tips zijn welkom. Duiken en snorkelen doen we niet. Strand houden we wel van op zijn tijd of als mooie afsluiter van de reis.
Tips over leuke logeer adressen zijn zeer welkom. Het eiland rond met auto en chauffeur hoeft van ons niet. In elke stad huren we een brommer om de omgeving te zien. We houden van contact met de lokale bevolking en het leven in de kampung.
De bedoeling is een ticket naar Jakarta te kopen en vanaf daar door vliegen naar Makassar. Of is de reis vanaf Manado naar het zuiden mooier ? Ook dit horen we vaak.
Ik hoor het graag van jullie.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

beste Pieya
het doet me goed dat er nog reizigers zijn die met openbaarvervoer reizen in plaats van een auto met chauffeur. Het leuke is dat je dan veel meer contact hebt met de plaatselijke bevolking. Ik heb destijds met openbaar vervoer de reis vanaf Menado naar Makassar gemaakt. Alleen bleven we destijds steken in Gorontalo omdat er geen behoorlijk openbaar vervoer meer was die tijdens daglicht reed. Dus van Gorontalo naar Palu/Dongola gevlogen. Detijds heb ik er ruim 4 weken over gedaan, dus dat is wel de tijd die je nodig hebt voor deze overland route. Wel even informeren naar de situatie in Midden Sulawesi rond Poso. Nog niet zolang geleden was het er niet echt veilig. In elke streek waar je langskomt is genoeg te beleven, gewoon even inlezen. Wat ik wel als tip wil meegeven is de Bada Vallei, wel wat moeilijk te bereiken, zeer de moeite waard, maar wordt door de meeste reizigers overgeslagen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind het een gemis op dit forum dat niet voor alle provincies apart subfora zijn. Deze zijn er alleen voor Sumatera, Java, Bali en NTT. Het zou mooi zijn als er voor Sulawesi, Papua, Maluku en Kalimantan ook subfora worden aangemaakt worden zodat dit niet in "de bak Algemene praat" of ergens anders terecht komt.
Moderator?

We kunnen nu niet naar een subfora verwijzen. Alleen met de zoekfunctie dus.

Vier weken is voldoende om van noord naar zuid te trekken of omgekeerd. Je kunt op Sulawesi goed uit de voeten met openbaar vervoer. Nadeel is wel dat je aan tijden gebonden bent en onderweg niet kunt uitstappen als je dat wilt. Daardoor heb je ook meer tijd nodig.
Mbt het ticket: natuurlijk kun je een ticket naar Jakarta kopen maar soms loont het de moeite om ook eens naar de tarieven te kijken waarbij je met een overstap naar/van Makassar of Manado kunt. Dat kan alleen met Garuda of met Singapore Airlines. Of met andere maatschappijen naar Jakarta of Kuala Lumpur en aansluitende vluchten. Goed puzzelen dus met bv Skyscanner.

Persoonlijk vind ik voor Sulawesi de volgende plekken het meest aantrekkelijk:
- Toraja
- Buton
- Togean
- Minahasa

Maar is er natuurlijk nog veel meer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pieya
Gebruiker
User icon of Pieya
spacer line

Bedankt voor jullie reacties.

Nog tips voor leuke slaapplaatsen ?? Leuk rieten hutje aan het strand of zo.
Op internet kom ik alleen dure resorts tegen. Leuk voor af en toe maar niet ons hoofddoel.

En zeker jammer dat er geen aparte forum pagina is per eiland. geeft ieder eiland hier zijn plekje voor vraag en antwoord.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou ieder eiland is wat veel gevraagd. Er zijn er om en nabij zo'n 17.000 Emoticon: Smile
Ik weet niet bij welke plaatsen je al hebt gekeken voor hotels.

Er is meer dan genoeg op Sulawesi. "Rieten hutjes" aan het strand vind je voornamelijk op Bunaken en de Togeaneilanden. Buiten die twee vind ik Sulawesi overigens geen echte strandbestemming. Verder nog bijvoorbeeld Bira maar dat kan alleen maar tegenvallen als je het met Togean vergelijkt. Met name in Toraja en in de Minahasa zijn leuke hotelletjes, maar geen strand dus.
Als strand een hoofddoel is dan zou ik toch voor een ander eiland/deel van indonesie kiezen.

Ik zou eerst een reisplan maken en dan zaken zoals hotels gaan invullen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pieya
Gebruiker
User icon of Pieya
spacer line

Dat snap ik Anne Mieke dat er veel meer eilanden zijn. Ik bedoel de grote of provincies. We zijn echt niet onbekend met dit land. Reizen al vanaf 1995 rond. Maar wel onbekend op Sulawesi. Ik weet dat als we er eenmaal zijn alles wel weer vanzelf gaat lopen. De planning is globaal en we hebben nooit een strak schema. Als het op plek a erg fijn is blijven we daar nog even en slaan plek b of c over of blijven er korter.
Onze eerste reis in 1995 was met onze zoon van 8 ( met klein rugzakje) over Sumatra. De jungle heeft hij het nu nog steeds over . Geen internet en mobiele telefoons. En ook toen liep alles gesmeerd.

En zoals in mijn eerste bericht staat willen we geen strand vakantie, maar het is wel leuk om op een mooi plekje te eindigen of tussendoor tot rust te komen.
Daarom willen we ook vier weken en geen 4 daagse tour zoals zovele toeristen dat doen.

Jouw tips staan al op mijn lijstje.
- Toraja
- Buton
- Togean
- Minahasa

Dank hiervoor.

Pieya
Gebruiker
User icon of Pieya
spacer line

Beste Job.

Ik heb de Bada Vallei even op internet op gezocht. Wowww wat is dit bijzonder.
Staat op ons lijstje. Dank dank dank.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,806,515 pageviews Een website van indahnesia.com